työviisumilla uuteen- seelantiin

Akki

kuin siistii olis lähtee syksyllä ku kelit viilenee taas uuteen lämpöön pallon toiselle puolelle? kerran jo vuoden australiassa viettäneenä unelmoin uudesta- seelannista tällä kertaa. tarkotuksena olis ottaa tutulta ja turvalliselta work and travel companylta bungy jumping- ohjelma millä kiertää koko pallon. olen jo sinne yhteydessä ollut ja tarkoituksena olis pääosin uudessa- seelannissa vietetyna ajan jälkeen lentää togolle tai tongaan kumpi se nyt olikaan, siitä hawaijille hetkeks ja siitä los angelesiin, josta halvalla kelpo auto alle ja jenkkien road trip (las vegas, san fransisco jne. ja tietty south eastin miamit ja disney landit, lapsenmielinen kuin olen..) ja päätepysäkki maailman siistein kaupunki New York jossa auto myydään tai tehään joku upea stuntti ja ajetaan se sillalta alas.. noh, ööh, tai sit vaan annetaan jollekin kodittomalle. Itse olen 29 vuotias poika jonka tarkotuksena uudessa- seelannissa olis käydä suurinpiirtein kaikki extreme- lajit läpi, hengata biitseillä ja juoda hyvässä seurassa bissee, tehdä vähän baarihommia ja kierrellä siisteissä paikoissa. Jos jollain olis fiilareita lähtee messiin toteuttaan tollanen vuoden reissu suurinpiirtein noilla kuvioilla niin huudelkaa ja jutellaan lisää!

4

181

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dsaaaaa

      Heippa!

      Sanoisin et kovasti kiinnostais tollanen reissu, mut toisaalta mun kannalta taitaa olla hyvin epätodennäkönen. MUT silti haluisin kysellä pari juttuu, jos sopii. :)

      Kuinka paljon rahaa otat mukaan?
      Aiotko tehä siellä töitä suurimman osan ajasta vai reissaat pääosin?

      Ite oon näillä näkymin lähös Ausseihin ensvuoden alus, siihen mennes pitäis olla tarpeeks rahaa taskussa.. Sen takia oon vähän kiinnostunu muidenki duunaamisista ja ehkä huomaan iteki jossain vaihees et rennolla asenteella pärjää aina, sulta sitä näyttäis löytyvän. :)

      • Akki

        No tere! Itse lähdin ausseihin aikanaan reilu parikymppisen lähestulkoon pee aana. Sieltä sai helposti töitä ja aika nopeesti karttu myös matkakassa. Tosin tein töitä suurinpiirtein sen 3 kk putkeen, ja jatkoin taas matkaa. mitähän valehtelisin, tein töitä ehkä 70 prosenttia siellä olo ajastani. Mutta yhdistin ne työt matkailuun. Esim. kings creek stationilla mikä on keskellä australiaa aavikolla, olin vajaan kuukauden hommissa. Mutta niissä työpaikoissa missä olin, oli myös muita matkaajia, joten ei sitä nyt ihan arkiseks työks pystyny kutsumaan. Ja hintataso suhteessa palkkaan on ausseissa myös hyvä, rahaa saa säästöön vaikka eläis hyvin. Ja kyllä mä tällä kertaa vähän paremmin rahallisesti olen matkalle lähdössä, mutta silti aijon tehdä töitä siellä päässä, jotta saa jenkkeihin sun muualle hyvät hillot messiin. ehkä puolet olen ajasta töissä, loput kiertelen ja kattelen nautiskelen. =)


    • dsaaaaa

      Oi jee, toi pee aa -kommentti anto toivoo. Kiitti siitä. :) Enköhä mäki pääse alkuun ku otan pari tonnia käyttörahaa mukaa omalle reissulle. Toisaalta jos ois henkinen pakko lähtee viel tän vuoden lopulla, nii tonnin saisin otettuu mukaan. Noo mä kattelen.

      Hyvää matkaa sulle sinne bungy jumping -reissulle, pidähä hauskaa!

    • toivokuula

      Päällikkö ratkasu akki!

      Me ollaan joulukuun lopulla lähös uuteen-seelantiin kaiffarin kanssa perseilee. Working-holiday visalla pyöritään vuuoden verran. Töitä hommataan ja jos niitä näyttää löytyvän nii tehään sillain et vaik kaks kuukautta duunii kuukausi kossua ja nii etespäin. Tarkotuksena ois käyä fidjillä ja ausseissa jossai vaiheessa matkaa. Mut perkele. En oo tallinnaa kauemmas koskaa pitemmälle matkalle lähteny nii voi pienen kylän pojalla paska valua housuu ku näkee ne upeet maisemat ja sen elämäntyylin. Tarkotuksenahan toki pitää hauskaa pienellä budjetilla ja sitä paaluahan voi aina nostaa seinästä lisää jos vaan töitä saa :) matkabudjetti kolme donaa käyttörahaa et pääsee alkuu ja duunit osataa hoitaa. Piä H E LL O F A T R I P! ja jospa sitä törmäillään.


      Pyhiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2184
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      156
      1419
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1290
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1045
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1019
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe