Kokemuksia kriisi- ja nuorisokoti Vanamosta?

Kertokaa Vanamolaiset ja vanhemmat kokemuksistanne. Minkälainen paikka?

Tässä firman oma mainos:
"Kriisi- ja Nuorisokoti Vanamo Oy on yksityinen 12-paikkainen lastensuojelun erityisyksikkö, jossa korostuu psykiatrinen osaaminen. Vanamo on suunnattu 12-17-vuotiaille nuorille, jotka tarvitsevat ympärivuorokautista kuntoutusta ja kasvatusta sekä turvallisia rajoja. Vanamossa järjestetään myös tarvittaessa jälkihuolto yksilöllisen suunnitelman mukaan aina 21 ikävuoteen saakka.

Vanamoon nuori voi tulla avohuollon tukitoimen sijoituspäätöksellä tai suunnitellusti huostaanotettuna. Lisäksi Vanamossa on ympärivuorokautinen kriisipäivystys, johon nuori voi tulla kiireellisesti sijoitettuna.

Vanamo sijaitsee kauniilla paikalla Päijänteen rannalla Säynätsalossa 15 km Jyväskylän keskustasta. Kartano on rakennettu vuonna 1926 ja sen on suunnitellut Suomen ensimmäinen naisarkkitehti Wiivi Lönn. Kartano on museoviraston suojelukohde. Rakennus on kaksiosainen, josta toinen on 5-paikkainen kriisiyksikkö ja toinen 7-paikkainen yksikkö pysyvää kotia tarvitseville nuorille."
Ilmoita

12 Vastausta

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Netistä löytyi haulla > lastenkoti vanam < 4 videopätkää, joista yhdessä "mainostetaan" kauniilla paikalla olevaa Vanamoa ja kerrotaan toiminnasta.

Lisäksi kolme muuta lyhyttä viedopätkää, joista yhdessä tutkimusprofessori Mattia Rimpelä kertoo, että lastensuojelusta on tullut megaluokan bisnes.

Yhdessä videopätkässä kansanedustajaksi pyrkivä nainen lupaa poistaa "kapulat rattaista".

Toivottavasti linkki toimii. Valitse aihe, jonka haluat ketsella ja kuunnella.

http://wn.com/Huostaanotto
---
Ilmoita
olen entinen asukas vanamosta ja voin kertoa kokemuksesta että silkkaa helvettiähän se oli ja pelkkää rahantekoa meidän kustannuksella! meitä ei kunnioiteta siellä tarpeeksi ja kameratkin on asennettu käytäville, helvetti miten stressaavaa. ei ihme kun niin moni ottaa hatkat sieltä ja pääsevät parempaan paikkaan!
2 VASTAUSTA:
Oletko kysynyt, paljonko vuorokausi Vanamossa maksaa? Olet ilmeisesti jo vapautunut kyseisestä laitoksesta, olet ehkä jo täysi-ikäinen, voisitko sinä tai sinun vanhempasi kysyä paljonko kriisi- ja nuorisokoti Vanamo laskuttaa. Olisi kiva tietää.

Tavallinen kaduntallaaja ei ehkä herää näihin kierouksiin muulla tavoin, kuin esittämällä kaikki euroissa. Veronmaksajien euroja haaskataan suomalaisessa lastensuojelussa.

Hienoa, että olet päässyt jo pois Vanamosta! Tervetuloa maailmaan.
350e/päivä eka kuukausi ja sitten jotain 200e per päivä luokkaa kyseisessä laitoksessa olleena. Aivan paska paikka ja mun sossu sanoi ettei sijoita enää ketää ikinä sinne .... mulla oli mustat seinät mun huoneessa ja jouset tuntu sängystä läpi selkään että sellasta
+Lisää kommentti
Paikka muuttunut paljon hyvistä vanhoista ajoista. Puutalossa ei enään asuta. Nuorten huoneiden ovissakin ulkopuolella lukot. Ainakin viime näkemältäni. Ei ole turhia kehuja mutta psykiatrista taitoa oli ainakin ennen osalla ohjaajista ja suuri sydän. Ennen kuin itse ehdin päästä pois häipyi moni hyvä ohjaaja. Kai paikassa oli jotain mätää.
3 VASTAUSTA:
Jep. Itse myös entinen asukas tuolla, ja voin sanoa että ne parhaimmat ja sydämellisimmät ohjaajat ovat lähteneet jo kauan aikaa sitten pois. Taisivat huomata jotain väärää toiminnassa tai muussa vastaavassa. Itse voin sanoa samaa.
Ennen ihan mukava paikka, nyt täynnä ongelma-nuoria jotka metelöivät, ja ohjaajat jotka eivät osaa tehdä asialle mitään. Hyvät ja kokeneet ohjaajat lähteneet, kuten sanoin. Nyt tilalla säälittäviä amatöörejä.
:)
pikkumatti kirjoitti:
Jep. Itse myös entinen asukas tuolla, ja voin sanoa että ne parhaimmat ja sydämellisimmät ohjaajat ovat lähteneet jo kauan aikaa sitten pois. Taisivat huomata jotain väärää toiminnassa tai muussa vastaavassa. Itse voin sanoa samaa.
Ennen ihan mukava paikka, nyt täynnä ongelma-nuoria jotka metelöivät, ja ohjaajat jotka eivät osaa tehdä asialle mitään. Hyvät ja kokeneet ohjaajat lähteneet, kuten sanoin. Nyt tilalla säälittäviä amatöörejä.
:)
Jos Vanamon henkilökunta näkee tämän viestin: panostakaa 2010-2012 Vanamon ajan kaltaisiin ohjaajiin. Tämä ainoa vinkki miten parantaa toimintaanne. Mukavat, asialliset ja osaavat ohjaajat ovat nuorisokodeissa kaiken A ja Ö.
(Poislukien tietty opettaja ja tietty hyvin isokokoinen mies ketkä vieläkin ovat töissä siellä ;))
Tietääkö joku onko alaikäisten turvapaikanhakijoiden majoitus samassa rakennuksessa nuorisokoti Vanamon kanssa. Molemmat sijatsevat Taaplaajantiellä. Ainakin lähellä, sillä ei ole mikään iso katu. Mikäli nuorisokoti ja "alaikäisten" turvapaikanhakijoiden majoitus on samassa rakennuksessa niin ei hyvä.
+Lisää kommentti
Toimiiko Vanamo Jyväskylässä vai onko toiminta siirtynyt Vihtiin ?
1 VASTAUS:
Siirtynyt Vihtiin
+Lisää kommentti
Hei, Miksu tässä, 23.03.2010-30.04.2014 ex-huostaanotettu. Ajattelin tänne kirjoitella viestin (psyykkeeni ja aivojeni ollessa alkoholin ja hasiksen kombinuoidun psykedeelisessä aivokemiasopassa/konditiossa), jos kukaan tuttu kyseiseltä ajalta sattuisi piruuttaan googlaamaan entisestään asuinpaikastaan, kuten minä tein tänä iltana. Jos näin kävi, kirjoita!
1 VASTAUS:
Hei Miksu! Me ollaan samaan aikaan oltu, itse tulin vanamoon 2013-2014. Muistan sut edelleen ja muistan kyllä kaikki muutkin.

Sen verran tähän ketjuun lisättävä että vaikka itsekin niihin aikoihin olin hirveä kauhukakara ja kapinoin/valitin kaikesta, niin jälkeenpäin mietittynä Vanamosta oli todella suuri apu itselleni, toki siellä olisi ollut parantamisen varaa monessakin asiassa mutta pari hyväsydämistä ohjaajaa taisivat olla mun pelastus.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kokemuksia kriisi- ja nuorisokoti Vanamosta?

Kertokaa Vanamolaiset ja vanhemmat kokemuksistanne. Minkälainen paikka?

Tässä firman oma mainos:
"Kriisi- ja Nuorisokoti Vanamo Oy on yksityinen 12-paikkainen lastensuojelun erityisyksikkö, jossa korostuu psykiatrinen osaaminen. Vanamo on suunnattu 12-17-vuotiaille nuorille, jotka tarvitsevat ympärivuorokautista kuntoutusta ja kasvatusta sekä turvallisia rajoja. Vanamossa järjestetään myös tarvittaessa jälkihuolto yksilöllisen suunnitelman mukaan aina 21 ikävuoteen saakka.

Vanamoon nuori voi tulla avohuollon tukitoimen sijoituspäätöksellä tai suunnitellusti huostaanotettuna. Lisäksi Vanamossa on ympärivuorokautinen kriisipäivystys, johon nuori voi tulla kiireellisesti sijoitettuna.

Vanamo sijaitsee kauniilla paikalla Päijänteen rannalla Säynätsalossa 15 km Jyväskylän keskustasta. Kartano on rakennettu vuonna 1926 ja sen on suunnitellut Suomen ensimmäinen naisarkkitehti Wiivi Lönn. Kartano on museoviraston suojelukohde. Rakennus on kaksiosainen, josta toinen on 5-paikkainen kriisiyksikkö ja toinen 7-paikkainen yksikkö pysyvää kotia tarvitseville nuorille."

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta