Alkaako tässä kuivumaan ihan kokonaan? Ennestäänkin kuiva hiuslaatu kuivuu kuivumistaan ja on todella järkyttävän homssuinen. Herättyä on suu niin kuiva,
ettei nielaistua saa. Ja alakerta on luku sinänsä. Limakalvoa ei ole kai enää ollenkaan. Yhdyntä punakkaan ja turvonneeseen hauraaseen paikkaan tuntuu kaikkea muuta kuin nautittavalta. Jatkuvat emätintulehdukset hoidetaan kyllä antibioottisalvoilla ja käytössä paikallis-estrogeeni alapäähän ja liukuöljyt käytössä, mutta itkua tässä pukkaa, loppuuko seksielämä tyystin? halutkaan ei enää meinaa viritä. mies on aktiivinen monesti viikossa ja minäkin olin, ennen :(
auttakaa nyt hyvät siskokkaiset, jos teillä kuivuuteen ja haluttomuuten löytynyt konsteja. meinaa elämänhalu kadota tässä. kuukautiset tulee vielä niukasti ja satunnaisesti. pitäskö alottaa suun kautta hormonihoito, tuskin sekään sitä intoa takaisin tuo..
kuivaa ja halutonta
8
845
Vastaukset
- ...........
sama täällä, suu kuivuu ja aamulla kun herää, ei pysty nielemään mitään on kuin kuivunut auki.
Muutenkin iho on kuiva ja karhea vaikka kuinka rasvaa, pitääkö alkaa juoda rypsiöljyä mutta seköön ei ole hyväksi liiaksi käytettynä.
Elämä on kyllä hankalaa kun kuivuu joka paikasta, ei ihme kun on myös hermostunut olokin. - tammipuu
Hei
Mars gynekologille, apua kyllä löytyy, muttei mitään hetkellisiä poppakonsteja. Useimmille hormonikorvaushoito auttaa ja siihen lisäksi ovestin (ilman reseptiä apteekista). Hormonikorvaushoito (laastari, pillerit tai geeli) tehoaa hitaasti (n. 1 kk) ja sen rinnalla sitten voi käyttää liukastetta. Ettehän käytä alapesuun "kovia" aineita? Siis ei saippuaa. Sitten se joka sopii minulle, ei ehkä sovi sinulle. Varmasti joudutte kokeilemaan useampaa tuotetta ennen kuin sopiva löytyy. Apteekistakin voi saada neuvoja pesunesteen valintaan. Rohkeasti kysymään.
Hiusongelmaan saa asiantuntevilta kampaajilta neuvoja ja aineita. - viiskuus-
Alkaiskin hiukset ja päänahka kuivumaan, mutta kun mun hiukseni alkoivat rasvoittua. Hiukset piti pestä lähes päivittäin. Kokeileppa tyrniöljykapseleita ja vehnäalkioöljyä, sekä oliiviöljyä, niin kyllä vähitellen alkaa koko kroppa rasvoittua. Vielä kun lisäät puhtaan voin käyttöä, niin kyllä toimii. Hiuksiin voit laittaa myös öljyhoidon. Mulla on käytössä myös paikallishoito Ovestin. Alapää on tällä hetkellä mainiossa kunnossa:D
- .............
sehän se kuivattaa, kun rasva on epäterveellistä, kaikki on niin kevyttä et "rutisee"kroppa.
Kolestrolilla peletellaan ja ei tässä tiedä mitä söis,ei kyllä ole kivaa olla 2kuiva korppukaan" - Rupsahdan rauhassa..
Hei
Minä taas en kestä rasvaa - saan finnejä aikuisille naisille suunnatuista ihovoiteista tai erilaisista suun kautta otettavista öljyistä. Myös estrogeenigeeli antoi ihooni finnejä. Toisaalta hiusten latvat ovat kuivat ja päänahka rasvainen, ihossakin on kuivia kohteita, mutta tarkkana saa olla mitä käyttää, perusvoiteet ovat olleet parhaita, mutta hiusten kanssa tuskittelen. Kaiken lisäksi ovat ohentuneet kovasti ja tulleet lasimaisiksi.
Olen koko ikäni kärsinyt finneistä ja nuorempana jopa aknesta, eikä tämä vanheneminen yhtään helpota. Toisaalta ryppyjä ei pahemmin ole vaikka 50 jo mittarissa. Oi tätä naisen elämää! - Guiva- gaarina
Suun kautta otettu estrogeeni kyllä auttaa tasapainottomaan ja "murrosikämäiseen" oloon, jonkin verran kiinnostus miestä kohtaan lisääntyy.
Alapää onkin oma juttunsa! Kun limakalvot ovat päässeet huonoon kuntoon, kestää aika pitkä aika ennen kuin ne saa kohdilleen. Joten kärsivällisyyttä ja malttia. Miestä kannattaa hiukan toppuutella paranemisaikana. Alapesussa on syytä saippua unohtaa, ei oikeastaan mitään muuta pesunesteitä voi käyttää kuin vettä. Silläkään ei kannata lotrata itseään narisevan kuivaksi.
Pitkän etsimisen jälkeen sain avun näistä.
Kuivuneisiin limakalvoihin on ollut paras Etsring-emätinrengas! Se erittää tasaisesti estrogeenia, koska sitä pidetään aina. Se ei tunnu pidettäessä, joskin pitkille ja raskaille lenkeille lähdettäessä joudun ottamaan sen pois. Sen asentamiseen paikoilleen joutuu opettelemaan, mutta oppii kyllä.
Estring oli pelastukseni 3 vuotta kestäneisiin pahoiksi yltyneisiin kuivuusongelmiin.
Käytän silloin tällöin myös voidemaista Ovestinia tai Pausanolia Estringin lisäksi, jos alkaa kirveltää ulkosynnyttimissä, sivelen sitä ohuelti limakalvoihin.
Suun kautta otan 1 mg/pv estrogeenitabletin, eli siis minimiannoksen. Se riittää pitämään pahimmat unettomuudet ja aallot poissa.
Ole sitkeä, etsi sellainen gynekologi, joka ottaa tosissaan vaihdevuotisen kuivuusongelmat. Kaikki gynet ei korvaansa lotkauta, sen tulin huomaamaan.
Hiivaongelmaa sain kärsiä vuoden verran, kun vakigyneni vain tuhahteli moiselle. Hänelle oli samantekevää, vaikka olin tosi kivulias.
Vaihdoin gyneä ja kappas, lääkkeet hiivalääkketkin löytyivät suun kautta otettuna ja onni kukoisti sen jälkeen. - ihanata
Itse sain alapään kuntoon välttämällä vesipesua. Käytän pari kertaa pv Natusan pyyhettä puhdistukseen. Mulla on myös paikallishoitona Ovestinpuikot. Kaiken näköistä konstia kokeilin ennen kuin sain alapään kuntoon, mutta maltti on valttia. Tällä konstilla olen pärjännyt jo parisen vuotta. Suun kautta en ole alkanut vielä hormoonihoitoa ottamaan ja ikää on 56v.
- annilis
Estrogel -geeli ja Vagifem puikot käytössä, lisäksi hormonikierukka - hyvin toimii.
Aloitin Vagifem -puikot viime syksynä ja Estrogel -geelin n. 6 kk sitten. Alapesut olen aina suorittanut pelkällä vedellä.
Korvaushoidon aloittaessani gynekologi totesi, että limakalvot ovat "todella ohentuneet" ja suositteli myös Seridal intime öljyä.
Nyt on puoli vuotta mennyt korvaushoidolla. Käytän edelleen Vagifem -puikkoja. Tuntuu, että limakalvoni ovat suht palautuneet siihen hyvään keski-ikään ennen vv-oireita. Käytän enää satunaisesti öljyä. Seksi toimii entiseen malliin, vähän hitaammin pääsen vauhtiin, mutta määrässä ei ole tarvinut tinkiä.
Vv-oireeni yhtäkkinen alkaminen hämmensi minut täysin ja menin aivan lukkoon myös seksissä. Olen avioliitossani ollut onnellinen ja osannut arvostaa myös hyvää seksiä. Tämän takia oli tyrmistys, kun vaikeuteni tuli ihan puun takaa. Onneksi mies on ollut ymmärtäväinen ja tukenut. Olemme avoimesti keskustelleet kummankin toiveista ja tilanne on sen myötä lauennut. Olen taas löytänyt itsetuntoni takaisin.
Kannattaa hakea gyneltä apua, varmasti löytyy.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eroa Orpo! Orpo eroa!
Suomen kansa vaatii viimein ottamaan meidät huomioon, eikä vain ulkomaalaisia pääomasijoittajia. Koska täällä Suomessa552547Odottavan aika on pitkä, Lindtmanin hallitusta tule jo!
Eilisen perusteella nykyinen hallitus epäonnistui kaikissa vaalilupauksissaan, joten olemme ansainneet uudet eduskuntava631682SDP esti Suomen luisumisen kohti 1984 Orwell -yhteiskuntaa
Äärioikeistohallitus olisi halunnut Stasin tapaan mikrofonit jokaisen kansalaisen kotiin, mutta SDP esti tuon siirtymän71650Naiset ei halua kilttejä miehiä
Näin se vaan on..jos olet ilman tatskoja, et rähjää, sinulla ei ole rikosrekisteriä, olet liian kiltti, et sano pahasti,2631525Wille Rydman (ps) osoitti olevansa kommunisti
Hän toistaa Neuvostoliiton virhettä. Haluaa pitää palveula yllä maksoi mitä maksoi, vaikkei ole maksavia asiakkaita. --81518Seiska: Helmi Loukasmäki paljastaa - Näin Danny ja Helmi tapasivat
Helmi Loukasmäki, 25, ja Ilkka Danny Lipsanen, 83, ovat seurattuja julkkiksia. Mutta tiesitkö, miten he tapasivat? Lue251208Ainoastaan 10 aloitusta ekasivulla yhdeltä henkilöltä
Kovasti on vaivaa, ei oo muuta tekemistä tällä henkilöllä päivisin ja öisin... Taas märehtimistä ja samaa jankutusta.241051Kiinteistökauppoja
Onko totta ettö haapaveden kaupunki on ostanut vanhan kesoilin kiinteistön? Kuulemma siihen muuttaa autokorjaamo vanhan411012RAAMATULLINEN KASTE ON SAPATTI-LAUANTAI, EI SUNNUNTAI
Aihe, josta ehkä on eniten kiistaa kristillisten seurakuntien piirissä, on kysymys oikeasta raamatullisesta pyhäpäivästä4041002Menettämisestä
Ajatteletko, että olet menettänyt mahdollisuutesi häneen? Osaatko sanoa miksi niin tapahtui?78964