newFocus

ocu-focus

Kertokaapa kokemuksia uudesta focuksesta. Miltä tuntui verrattuna edelliseen malliin. Koeajo kokemuksia, onko muka meluisa kuten jossain lehdissä todetaan?

10

502

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ffw

5-ovinen 1,6 ecoboost 150 hv titanium oli meillä koko viikonlopun koeajossa.
      Auto oli todella hiljainen! Varmasti yksi hiljaisimmista autoista joissa olen ollut.
      Tuo moottori tuntui kuin olisi dieselillä ajanut. Todella tehokas moottori tuon kokoiseen autoon.

Edellisestä Focuksesta minulla ei ole mitään kokemuksia.

Koeajon jälkeen laitettiin tilaukseen wagon-malli tuolla samalla ecoboost moottorilla ja titanium-varustetasolla.
      Näitä uusia "hienouksia" (kaistavahdit sun muut) ei ruksittu tilauskaavakkeesta.

• melu melu

Onpa outoa kun sitä on kaikissa koeajoissa mainostettu melkoiseksi melupesäksi. Onko sinulla nykyinen auto vanhempi malli Focus?

• ocu-focus

Ei ole focuksia ollut! Nykyinen auto octavia -07 1.6 bensa ja kohtuu hiljainen. Mielessä on käynyt merkin vaihto, ehkäpä. Ecoboostit liian kalliita 125 heppainen 1.6 varmaan maksimissaan kelpaisi.

• ruusnak

" kaikissa koeajoissa mainostettu melkoiseksi melupesäksi" ... pientä liioittelua!
      Astraa on taas mainostettu todella hiljaiseksi.
      Itse ajelin juuri peräkkäin Astran, Focuksen ja Accordin, samoilla teillä, ja subjektiivisesti korvakuulolta Astra oli meluisin näistä kolmesta. Uusi Focus on todellakin hyvin miellyttävä äänensävyiltään, ja karkean tien lisäkumu on selvästi pienempää kuin noissa kahdessa muussa.
      Ajettavuudeltaan paremmuusjärjestys oli minulle Focus, Accord ja Astra.
      Taitaa mennä Focus tilaukseen, 182 hv ecoboost oli aika namu!

• naapurin luvalla

haluatko virtaalisen koeajon toisen suorittamana ja teet auton valintasi se mukaan. Suosittelen ihan omakohtaista koeajoa.

• hyvä peli

älkää kyselkö toisten kokemuksia kokeilkaa itse,olen ajellu uudella focuksella pari tuhatta kilsaa ja itse tykkään suosittelen.

• Out of noise

Jospa Ford on vihdoinkin saanut lievennettyä sitä melua, ykköskoppasessa
        Focuksessa rengasmelu ja jyminä on todella rasittavaa karkealla asvaltilla
        jos joutuu ajamaan pidempää matkaa niin on pakko pysähtyä leputtamaan
        korviaan ja toinen melun lähde on yksinkertaiset oven tiivisteet jotka suhisee.

• hgsusisisi
        Out of noise kirjoitti:

Jospa Ford on vihdoinkin saanut lievennettyä sitä melua, ykköskoppasessa
        Focuksessa rengasmelu ja jyminä on todella rasittavaa karkealla asvaltilla
        jos joutuu ajamaan pidempää matkaa niin on pakko pysähtyä leputtamaan
        korviaan ja toinen melun lähde on yksinkertaiset oven tiivisteet jotka suhisee.

Jokin lehtihän mittasi 120 km/h nopeudessa melutasoksi 76 db. Voin kertoa, että tämä on jo todella kovaa ujellusta.

Myös Start!-ohjelmassa meluisuutta moittiin.

Edellä mainituissa koeajoissa on todennäköisesti ollut alla kitkatenkaat, tai sitten on ajettu melko sileillä teillä.

• ruusnak

Omassa koeajossani (yllä) Focuksessa oli all 17 tuumaiset kesärenkaat, Astrassa kitkat, ja silti Focus oli parempi...
      On tosiaan parasta ajaa itse. Tuulilasin koeajo sanoi Focuksesta että
      ei mutkissa kallistele ja on meluisa, niin TM sanoi (vertailussa) että kallistelee ja on hiljainen! Molemmissa koeajoissa kyseessä oli sama auto (rekisterikilven mukaan) ja 17 tuumaiset matalaprofiiliset kesärenkaat.
      Ketä tässä nyt sitten uskoo ellei itseään ja omia korviaan

• SkoRS

No tänään kävin liikkeessä koeistumassa ja ulkohapitusta katsomassa.
      Mun mielestä päällisin puolin on todella upean ja tehokkaan näköinen, saas nährä jos tilais 134 kilowattisen vehkeen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      91
      2671
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      52
      2618
    3. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      71
      2577
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      79
      2478
    5. Tytti Tuppurainen: Suomen pakolaiskiintiö pitäisi nostaa 10 000 vuodessa

asia on faktaa, noin Tytti sanoi aiemmin. Kun taas Orpon hallitusohjelman mukaisesti Suomen pakolaiskiintiö on pudotettu
      Maailman menoa
      76
      1996
    6. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      47
      1987
    7. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      140
      1843
    8. Julkista rahaa ei tule antaa senttiäkään yksityisille yrityksille

Julkinen raha on meidän yhteistä rahaa, ja se raha on tarkoitettu yhteiseen käyttöön, kuten esimerkiksi tuottamaan palve
      Maailman menoa
      29
      1412
    9. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      31
      1395
    10. Mitä tapahtui?

Mitä tapahtui keskiviikkoiltana kun oli paljon hälytysajoneuvoja ja mediheli?
      Kiuruvesi
      18
      1296
    Aihe