Canon 1000D objektiivi

ei ammattilainen

Onko kellään kokemusta näistä halvimmista objektiiveista?

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=373860&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652&compartmentId=3162411&categoryId=3162421

ja

http://www.netanttila.com/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?productId=473225&storeId=1444&catalogId=1444&shopId=19652&compartmentId=3162411&categoryId=3185410

Osaisko joku myös sanoa sopiiko nuo sellaiseen kuvaukseen jos ulkona ollaan luonnossa ja metsässä kuvaamassa liikkuvia lapsia ja menokkaita koiria, eli kuinka hyvä on kuvan laatu? Kun eikös nuo ole tarkoitettu pidemmän matkan kuvaukseen?

Myös jotain muuta saa noista kertoa ja vinkkejä vaikka kuvaukseen :o)

12

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joo, siis ei

Huonolaatuinen objektiivi on aina huonolaatuinen objektiivi. Itse en tuollaisiin rahojani tuhlaisi!

• Canonisti minäkin

Komppaan. F/4.0 70-200mm on halvin käyttökelpoinen Canonin zoomi.

• ei ammattilainen

Valitettavasti ei ole rahaa kovin suureen hankintaan :o(

• Canonisti minäkin

Katsele käytettyjä. Esimerkiksi tuota f/4.0 70-200 on kohtuullisesti liikkeellä, koska jotkut vaihtavat uudempaan vakaajalliseen versioon.

Oletko vilkaissut f/1.8 85mm:sen. Se on Canonin ainoa halpa ja hyvä objektiivi. Toimii hienosti mm. lapsikuvauksessa. Samyang tekee vastaavaa, joka on hyvä ja todella halpa. Jälkimmäisestä tosin puuttuu automaattitarkennus, mikä 1000D:n huonohkon etsimen kanssa voi olla vähän hankala juttu. (Kun ymmärtäisivät jättää ne typerät yhdysrakenteiset salamat pois viemästä tilaa, niin etsimet parantuisivat heti.)

Huonoon objektiiviin ei kannata laittaa rahojaan, saa sen kuinka halvalla tahansa.

• ei ammattilainen

Mistä tuota f/4,0 70-200 kannattaa lähteä etsimään ja mistä tiedän ettei siinä putkessa ole jotain vikaa ja paljonko siitä voisi maksaa?

En tiedä näistä kameroiden objektiiveista ja niiden numeroista mitään :o)
      Nyt on kamerassa se mukana tullut jolla kuvannut, mutta haluaisin ottaa kuvia myös kauempana liikkuvista lapsista ja koirista kun rajaamalla taas kuvan laatu huononee :o(

• Canonisti minäkin

Helppo tapa on seurata Rajalan käytettyjenpörssiä. Turku ja Helsinki ovat isoja liikkeitä. Hinta on korkeampi kuin ostettaessa yksityiseltä, mutta liike joutuu jo lain mukaan antamaan takuun. Rajalan tavaroissa on usein huoltoliikkeen paperit mukana, joten ne on testattu.

• rajalaonvarastomyymä

Ai että Rajalan käytetyissä on huoltoliikkeen paperit yms....? Ei todellakaan pidä paikaansa, käytetyt ovat todella paskaisia, pölyisiä ja naarmuisia, mistä ihmeestä johtuu ettei ko. yritys viitsi puhdistaa edes näkyvimmät saastat pois käytetyistä linsseistä.

Tsekkasin yhtä melkein 900 euroa maksavaa linssiä ja se oli niin saastainen ja pölyinen että varmaan runko olisi ollut puhdistuksen tarpeessa jos sen olisi iskenyt kiinni siitä vaan.

Ja mistä voi johtua että noin vuoden vanhan käytetyn linssin mukana ei ole alkuperäisiä ohjekirjoja, takuutodistuksia, linssinsuojuksia, suojapusseja yms.?

Ne ovat sentään asioita, jotka jokainen kalliiden linssien ostaja säilyttää aivan varmasti.

Epäilen että Rajala tuo varastettua tavaraa maahan ja myy niitä käytettyinä, muuten olisi objektiivien dokumentit olemassa.

• Canonisti minäkin

Olen ostanut Rajalasta - ja myös muualta - käytettyjä. Rajalasta tulleet objektiivit ovat aina olleet siistejä. Nyt viimeaikoina on kaikissa ollut JAS-tekniikan tarkastuspaperit mukana.

Viimevuosina olen ostanut myös Fototapiosta ja Mustonen&Laineelta. Kaikki eivät ole olleet virheettömiä, mutta siistejä kylläkin. Myyjäliikkeet ovat myös ilmoittaneet kaikki virheet!

• Ps.

Kannattaa aina ostaa hyvä objektiivi käytettynä ennemmin kuin jotain muovirimpulaa uutena!

• jokuonrajalassatöiss
        Ps. kirjoitti:

Kannattaa aina ostaa hyvä objektiivi käytettynä ennemmin kuin jotain muovirimpulaa uutena!

Olet asian syrjässä, mutta sanoisin että kannattaa aina ostaa hyvä objektiivi uutena ennemmin kuin jotain rajalan ylihinnoiteltua käytettyä pölypesää, jonka taustasta ei ole mitään tietoa.

Jaa vai että oikein JAS-tekniikan tarkastuspaperit... näkis vaan!

• Kyllä kyllä
        jokuonrajalassatöiss kirjoitti:

Olet asian syrjässä, mutta sanoisin että kannattaa aina ostaa hyvä objektiivi uutena ennemmin kuin jotain rajalan ylihinnoiteltua käytettyä pölypesää, jonka taustasta ei ole mitään tietoa.

Jaa vai että oikein JAS-tekniikan tarkastuspaperit... näkis vaan!

Jep, olet oikeassa! Kaikilla vain ei ole laittaa niin paljoa harrastukseensa. Kun vaihtoehtoina ovat hyvä objektiivi käytettynä ja huono uutena, niin aina kannattaa ostaa hyvä käytettynä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      91
      5248
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4086
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2209
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1997
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1805
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1454
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1270
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1056
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      1000
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      991
    Aihe