Yö syötöt vähemmäksi..

Auttakaaaa!

Meillä on reilu 6kk ikäinen hurmaava vauveli. Tällä hetkellä hän syö öisin rinnasta 3 kertaa. Mietin, että voiko tässä vaiheessa vähentää viel yö syönnin määrää, 1-2? Kuulee paljon siitä kuinka jotkut eivät tässä vaiheessa syö enää olenkaa öisin.. Meijän vauveli on ollut kova syömään. Kiinteät aloitettiin antaa 2vk sitten ja silloin yö syötöt väheni puolella. Kiva helpotus se oli, mutta eipä ois pahitteeksi jos sais viel vähemmäksi. Olen tehnyt niin, että en anna vauvalle rintaa jos edel.syönnistä on alle 2h. Välillä se tyytyy tuttiin tai silittelyyn tai on muutaman kerran sitten herännyt kun ei oo tullu tissiä. Ja iltapuuroa syö hedelmäsoseen kera n.klo20. Nukkumaan hän käypi n.klo 21-22. Mietittytää vaan, että miten kauan tämä yö syöminen oikein jatkuu.. Itse olisin valmis lopettaa rinta ruokinnan, mutta yöllä se on niin kätevää antaa rinnasta..
Vinkkejä, neuvoja!!!

2

198

Vastaukset 2

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtyfdgvx

Meillä vauva täyttää huomenna 7kk ja syö vielä useimmiten kerran aamuyöstä, mutta pari kertaa on nukkunut jo täydet yöt. Imetys loppui 1vko sitten kun ei maito enää riittänyt, syötiin jatkuvasti yöllä 3-5kk iässä ja kun aloin antaa kunnolla 4-5krt/vrk kiinteitä 6kk iässä, niin yösyötöt väheni 4-5 kerrasta yhteen yösyöttöön. Terkkari sano sillo jo 5kk iässä, ettei sen ikäinen tarvitse enää syödä 4 kertaa yössä ja että yösyötöistä voi vieroittaa 6kk iässä jos lapsi saa 4-5krt päivässä kiinteitä. Yöllä on helpompi antaa rintaa, mutta meillä vauva ei suostunut sitten enää yölläkään enää tissille, joten siirryin nyt pulloon. Esikoista imetin niin kauan kuin söi yöllä ja sitten kun lopetti itse yösyötöt 7kk iässä, niin loppui imetyskin samalla.

• adfdfa

Jotkut vaavit pitää vierottaa yösyönnistä, toiset lopettaa sen ihan itse. Joskus vierotus kestää kuukausia. On ihan yksilökohtaista miten tuo menee. Voit kokeilla vierotusta, mutta jos siinä väsyy viikossa enemmän kuin yösyötöissä, niin kannattaa koittaa myöhemmin uudestaan. Ei tuon ikäinen, jos syö jo ihan vakaasti kiinteää ruokaa, tarvitse niitä yösyöntejä. Se on vain tapa päästä äidin lähelle.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      107
      2227
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      66
      843
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      46
      800
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      21
      766
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      518
      725
    7. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      640
    8. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      64
      625
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      590
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe