Yö syötöt vähemmäksi..

Auttakaaaa!

Meillä on reilu 6kk ikäinen hurmaava vauveli. Tällä hetkellä hän syö öisin rinnasta 3 kertaa. Mietin, että voiko tässä vaiheessa vähentää viel yö syönnin määrää, 1-2? Kuulee paljon siitä kuinka jotkut eivät tässä vaiheessa syö enää olenkaa öisin.. Meijän vauveli on ollut kova syömään. Kiinteät aloitettiin antaa 2vk sitten ja silloin yö syötöt väheni puolella. Kiva helpotus se oli, mutta eipä ois pahitteeksi jos sais viel vähemmäksi. Olen tehnyt niin, että en anna vauvalle rintaa jos edel.syönnistä on alle 2h. Välillä se tyytyy tuttiin tai silittelyyn tai on muutaman kerran sitten herännyt kun ei oo tullu tissiä. Ja iltapuuroa syö hedelmäsoseen kera n.klo20. Nukkumaan hän käypi n.klo 21-22. Mietittytää vaan, että miten kauan tämä yö syöminen oikein jatkuu.. Itse olisin valmis lopettaa rinta ruokinnan, mutta yöllä se on niin kätevää antaa rinnasta..
Vinkkejä, neuvoja!!!

2

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rtyfdgvx

      Meillä vauva täyttää huomenna 7kk ja syö vielä useimmiten kerran aamuyöstä, mutta pari kertaa on nukkunut jo täydet yöt. Imetys loppui 1vko sitten kun ei maito enää riittänyt, syötiin jatkuvasti yöllä 3-5kk iässä ja kun aloin antaa kunnolla 4-5krt/vrk kiinteitä 6kk iässä, niin yösyötöt väheni 4-5 kerrasta yhteen yösyöttöön. Terkkari sano sillo jo 5kk iässä, ettei sen ikäinen tarvitse enää syödä 4 kertaa yössä ja että yösyötöistä voi vieroittaa 6kk iässä jos lapsi saa 4-5krt päivässä kiinteitä. Yöllä on helpompi antaa rintaa, mutta meillä vauva ei suostunut sitten enää yölläkään enää tissille, joten siirryin nyt pulloon. Esikoista imetin niin kauan kuin söi yöllä ja sitten kun lopetti itse yösyötöt 7kk iässä, niin loppui imetyskin samalla.

    • adfdfa

      Jotkut vaavit pitää vierottaa yösyönnistä, toiset lopettaa sen ihan itse. Joskus vierotus kestää kuukausia. On ihan yksilökohtaista miten tuo menee. Voit kokeilla vierotusta, mutta jos siinä väsyy viikossa enemmän kuin yösyötöissä, niin kannattaa koittaa myöhemmin uudestaan. Ei tuon ikäinen, jos syö jo ihan vakaasti kiinteää ruokaa, tarvitse niitä yösyöntejä. Se on vain tapa päästä äidin lähelle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4953
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      127
      4495
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2891
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      29
      1928
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1784
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1709
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1696
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1551
    Aihe