Hei!
Miten alpakka astiat saadaan puhtaiksi kun ne ovat hapettuneet/ tummuneet ajan saatossa? Mitä alpakka maksaa nykyään?
Alpakka
5
2152
Vastaukset
- kuka sitä ostais
Hopeankiillotusaineella lähtee. Alpakka ei maksa mitään, tusinatavaraa.
- Al Gore
Sooda vesitahna / ketsuppi. Ymmärtääkseni hopeankiillotusaineet ei käy alpakkaan.
- käyttänyt itsekin
Kyllä käy.
- big ben
Hei
Alpakka tarkoittaa hopealla pinnotettua esinett yleensä lusikoita tai kahvi astioita. Elikä hopean kiilotus aine on se ainoa oikea tavara. Noi hammastahnat ketsuput ja kaiki muut kuulu niihin tarkoitettuihin kohteisiin eikä hopean kiillottamiseen. Esim hammastahna on hiova ainetta ja varsinkin pinnoitetussa tavarassa kaikki ylimääräinen hiontaa on vältettävä. Jos hopea tai alpaka on tosi tummunut niin uhraa kympi ja osta silver kvick nestemäinen hopean kiillotus aine. kasta hammasharja nesteesen ja harjaa sillä lopuksi pese huolella lämpimällä vedellä. pahin tummuus lähtee tällä kiillon saa sitten helposti joko hopean kiiloitus liinalla taika pollylla jolla voi muuten kiilottaa melkein kaikkea muutakin esim auton vanteet erittäin hyvää tavaraa. Jos alpakan pinta n puhki nin sille ei koti kontein voi juuri mitään tehdä. Eikä se alpakka täysin arvotonta ole jos vain ei ole puhki kulunut, mutta ei tietenkään hopean hinnoissa mutta usein ihan hyvää käyttö tavaraa. - Titi-mummi
Minä olen lukenut 1956 painetusta, Kotikemistin reseptikirjasta, että alpakan voi puhdistaa liitujauholla ja sitä olen käyttänyt yli 40 vuotta pehmeän sudin ja vesitilkan kera. Riittoisaa ainetta ja halpaa,mutta hankaaminen on työlästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733