Alpakka

Alpakka-akka

Hei!

Miten alpakka astiat saadaan puhtaiksi kun ne ovat hapettuneet/ tummuneet ajan saatossa? Mitä alpakka maksaa nykyään?

5

2152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuka sitä ostais

Hopeankiillotusaineella lähtee. Alpakka ei maksa mitään, tusinatavaraa.

• Al Gore

Sooda vesitahna / ketsuppi. Ymmärtääkseni hopeankiillotusaineet ei käy alpakkaan.

• käyttänyt itsekin

Kyllä käy.

• big ben

Hei

Alpakka tarkoittaa hopealla pinnotettua esinett yleensä lusikoita tai kahvi astioita. Elikä hopean kiilotus aine on se ainoa oikea tavara. Noi hammastahnat ketsuput ja kaiki muut kuulu niihin tarkoitettuihin kohteisiin eikä hopean kiillottamiseen. Esim hammastahna on hiova ainetta ja varsinkin pinnoitetussa tavarassa kaikki ylimääräinen hiontaa on vältettävä. Jos hopea tai alpaka on tosi tummunut niin uhraa kympi ja osta silver kvick nestemäinen hopean kiillotus aine. kasta hammasharja nesteesen ja harjaa sillä lopuksi pese huolella lämpimällä vedellä. pahin tummuus lähtee tällä kiillon saa sitten helposti joko hopean kiiloitus liinalla taika pollylla jolla voi muuten kiilottaa melkein kaikkea muutakin esim auton vanteet erittäin hyvää tavaraa. Jos alpakan pinta n puhki nin sille ei koti kontein voi juuri mitään tehdä. Eikä se alpakka täysin arvotonta ole jos vain ei ole puhki kulunut, mutta ei tietenkään hopean hinnoissa mutta usein ihan hyvää käyttö tavaraa.

• Titi-mummi

Minä olen lukenut 1956 painetusta, Kotikemistin reseptikirjasta, että alpakan voi puhdistaa liitujauholla ja sitä olen käyttänyt yli 40 vuotta pehmeän sudin ja vesitilkan kera. Riittoisaa ainetta ja halpaa,mutta hankaaminen on työlästä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6965
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      42
      1249
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1042
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      48
      845
    6. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      837
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      791
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      756
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      733
    Aihe