Tv äänet kotiteatteriin

Auttakaa kiitos.

Miten saan äänet televisiosta Philips LC320w01 SL06 kotiteatteriin
LG HT-554TH?

18

12442

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Osaat itsekin

      Kaapelilla..

      Katso, mitä lähtöliitäntöjä telkkarissa on.
      Katso, mitä tuloliitäntöjä on vahvistimessa.

      Optinen kaapeli. Paras.
      Jos tv:ssä on optitcal out/digital out ja vahvarissa vastaava input.

      RCA-kaapeli.
      Jos tv:ssä on RCA-liitännöin AUDIO OUT ja tv:ssä vastaava input (AUX, TAPE IN, CD, ...). Yleensä liittimien värit ovat punainen ja valkoinen sekä tv:ssä, vahvistimessa että RCA-kaapelissa.

      RCA-kaapeli versio 2, tarvitaan SCART-adapteri lisäksi
      Vaihtoehto edelliseen. Jos tv:ssä ei olekaan erillistä RCA-liitäntää lähtevälle äänelle, mutta on SCART-liitin, osta SCART-RCA -adapteri, ja kytke sitten RCA-kaapelilla vahvistimen INPUT-liitäntään.

      Eli nyt katso noiden laitteittesi liitännät. Jos et tiedä, mikä on RCA-kaapeli tms., käytä googlea selvittääseksi asia. Lue myös laitteittesi käyttöohjeista kytkentäohjeet.

    • Auttakaa kiitos.
      • audio out->audio in

        En saa selvää tuosta tv-puolen kuvasta, mutta onko siinä HDMI-liitäntöjen välissä olevat RCA-liitännät (L valk ja R pun) merkitty tekstillä "OUT AUDIO"? Jos on, voit kytkeä RCA-kaapelin siitä menemään vahvisitmen vastaavaan äänen tuloliitäntään.

        Mutta muutoin kyllä SCART-adapteristakin pitäisi ääni lähteä eteenpäin.
        Jos vahvistimessa liittimien nimi on AUX, niin valitset AUX. :)
        Kokeile säätää äänenvoimakkuutta vahvistimessa, voihan se ääni tulla vähän hiljaisempana tv:stä. Mutta älä laita täysille.

        Hm. vahvarissasi on näköjään myös SCART-joka on merkitty tekstillä TV. Oletko katsonut käyttöohjeesta, onko se tarkoitettu äänenkin kytkemiseksi tv:stä SCART-kaapelilla?


    • ???

      Olihan scart-adapterissa namiska OUTPUT kohdassa? Muutoin ei kuulukaan mitään. Katsohan vielä että ne RCA-piuhat on kiinni ja oikeissa kohdissa. Onko töllön omat äänet mutella?

    • Auttakaa kiitos.

      On OUTPUT:ssa eikä ole mutella. Vahvistimesta voi valita TV audio tai AUX niin kumpi pitäisi valita? Ja olen kokeillut kummallakin eikä äänet ole toimineet. Olen myös etsinyt tv:stä, mutta en ole löytänyt.

    • No en mä nyt tiiä

      Otetaas alusta... kuulostaa jälleen kerran omituiselta.

      Töllön taakse --> scartmötikkä (namikka OUTPUT asentoon)

      Mötikän persiiseen RCA-piuha ---> ja siitä RCA-piuha vahvistimen vastaavaan. Töllön omat äänet nollille/mutelle, ettei turhaan sotke ääniä. Valitse vahvistimesta AUX.

      Aivan 100 % varmasti kuuluvat tv:n äänet tällä tavoin kotiteatteripaketin kautta. Tai sitten on johdot laitettu väärin, laitehäikkää tms.

    • Kiitos!

      Joo, nyt toimii. Valitsin aina AUX OPT ja se ei toiminut, mutta nyt valitsin AUX ja nyt toimii. Kiitos!

      • optinen kaapeli

        Noita kannattaa vaan kokeilla rohkeasti ja käyttöohjeitta kannattaa selata, jos tuntuu ettei joku asia toimi tai ei osaa. Täällä ei osata auttaa kaikessa, jos itse kerrot, että olet kytkenyt oikein ja valinnut AUX, mutta ei vaan kuulu mitään. :)

        Jos tv:ssäsi on optinen lähtö, saat kaikkein parhaimman tuloksen kytkemällä optisen kaapelin tv:n ja vahvarin liittimien väliin. Sitten voit valita sen AUX OPT. Tarkista itse, onko vahvistimessasi optinen lähtö.

        Kuva optisesta kaapelista
        http://www.puolenkuunpelit.com/kauppa/images/ps3_optinenkaapeli.jpg
        Lyhyt metrin tai kahden pituinen kaapeli ei maksa paljoa ellei osta sitä jostain hifi-alan erikoisliikkeestä. Huomaa kuitenkin kaapelin pituutta miettiessäsi, ettei sitä saa taittaa.


    • kake44

      Mutta mitenkäs sitten menetellään, jos kotiteatterissa ei ole rca- eikä scart-liitintä
      (Philips HTS3560). TV:ssä ( Philips ) on scart- ja rca-liitännät ja haluaisit saada tv:n äänet kuulumaan kotiteratterin kautta ?

      • ..............

        no, tuossa philipsin kotiteatterissä näyttää manuaalin mukaan olevan RCA:t.


    • jaaa a

      Miten on mahdollista että kytkettäessä virta kotiteatteriin,häviää telkusta voice ja liv kanavat?Siis jos kattelet voicee ja laitat virrat vahvariin,niin kanava häviää saman tien ja ruudulle tulee ilmoitus että kanavaa ei löydy tai signaali on heikko????

    • HAJOTUS1

      MITEN SAAN PHILIPS TV:STÄ ÄÄNET KUULUMAAN LG:N KOTITEATTERIN KAUTTA. HDMI PIUHALLA OLEN KOKEILLU MUTTA EI TOIMI JA TV EI LÖYDÄ KOTITEATTERIA.. VOISKO SE TOIMIA OPTICAL PIUHALLA?

      • Jos ja kun kotiteatteri ja telkku ei oo molemmat arc-yhteensopivia, niin ääni ei mee takaperin HDMItä pitkin. Se optinen on oikea ratkaisu.


      • rähmäkäpälä
        kasafi kirjoitti:

        Jos ja kun kotiteatteri ja telkku ei oo molemmat arc-yhteensopivia, niin ääni ei mee takaperin HDMItä pitkin. Se optinen on oikea ratkaisu.

        Saanko kotiteatterin toistamaan äänet siten, että digiboksi on yhdistetty televisioon HDMI piuhalla ja xbox komponentti-piuhalla ja yhdistän television sitten kotiteatteriin optisella kaapelilla?


    • help me

      Mä ostin Philips 6000er serie telkkarin ja LG BH7230 kotiteatterin. En saa ääniä kuuluun. TV ilmoittaa kyllä että ulkoinen vahvistin tms ja äänet hiljenee kun laitan kotiteatterin päälle. Mitään ei kuiteskaan kuulu. Radio kuuluu kyllä, eli kototeatteri toimii periaatteessa. Piuhat pitas olla ok.

      • liitännät?

        Mitä liitäntöjä ko. laitteissa on? Mitä kaapeleita olet kokeillut kytkeä niiden liitäntöjen väliin? Mitä käyttöohje ehdottaa?


    • help me

      HDMI kotiteatterin päässä in 2 porttiin ja tv:n pääsä HDMI 2 porttiin. Liikkeen neuvojen mukaan.

    • qwerty78

      Varmaan ongelmasi on jo ratkennut, mutta sanonpa vielä varmuuden vuoksi muillekin tiedoksi, että HDMI-johto laitetaan vahvistimen OUT-liitäntään, jossa saattaa olla selvyyden vuoksi myös merkintä TV. Siis ei IN 2, kuten edellä väärin kytketty. Toinen pää tuupataan TV:n HDMI-liitäntään, jonka vieressä lukee ARC. Esim. mun Panasonicista audio menee vain tuohon 2-liitäntään. Jos ARC-merkintää ei ole, niin se saattaa toimia kaikissa, kokeile vaikka ensin ykköstä. HDMI-kaapelin pitää olla vähintään versio 1.4. Luulen, että kaikissa uudehkoissa laitteissa tuo kytkentä riittää, eikä tarvita erillistä audiojohtoa ja varmaan kaikki kaupoissa myytävät kaapelit ovat vähintään HDMI 1.4. Digiboksin HDMI kannattaa kierrättää vahvistimen kautta, niin kaikki ominaisuudet kuten Dolby Digital äänet toimivat varmemmin.

      Vinkkinä muuten, että myyjien ohjeita ei kannata kuunnella. Lue ne käyttöohjeet, jos et osaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      121
      9509
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      49
      2794
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      159
      2557
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2039
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1796
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      14
      1613
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1537
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1474
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      10
      1407
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1336
    Aihe