Oraksen bide-suihku vuotaa

lddx

Meillä on kaksi Oraksen bide-suihkua, jotka molemmat vuotavat siitä vivun juuresta. Suihkuttelu on ihhottavaa, kun on kädet märkänä ja käytön jälkeen siitä valuu letkua pitkin lattialle lammikko, joten lattiakin on käytännössä aina märkä tuosta alta. Putkiliikkeessä todettiin, että korjata ei voi - uusi suihku on ainoa vaihtoehto.

Onko joku kokeillut purkaa tuota suihkua? Luulisi, että tiivisteen vaihto tai putsaaminen kalkista auttaisi. Onnistuuko?

24

4669

Vastaukset

• Suihkukahvoissa ei oikein ole huollettavia osia. Uusi bidee-kahva maksaa n. 15e, joten vaihtaisin uuteen.

• Tuubi pikaliimaa ja O-rengas yhteensä n:3€. Huomattavasti edullisempi kuin uusi.

• Huoltaa voi kirjoitti:

Tuubi pikaliimaa ja O-rengas yhteensä n:3€. Huomattavasti edullisempi kuin uusi.

Joo säästät kympin siitä, että ensin käyt putkiliikkeessä kyselemässä osia, sitten haet pikaliimaa ja etsit sopivaa o-rengasta... -no kukin tyylillään.

• Meillä ne orakset vuoti jo uutena, haettiin halpikset biltemasta tilalle ja hyvin on toiminu.

• Niin varmaan. Eikö hanoissa ollut takuuta?

• Sama täällä. monta vuotta.

• Samoja kokemuksia Oraksen keittiöhanoista. Huonoja ovat, rungon tiiviste hajoaa parissa vuodessa. Uusi maksaa alan miehelle muutaman euron, mutta ostopalvelua tarvitsevan kannattaa vaihtaa itse koko hana.

Omassa käytössä on Bilteman keittiöhana, joka on toiminut kymmeniä vuosia. Myöskään vuokralaiset eivät ole saaneet biiltemoja rikki. Oraksen kromatusta muovista ei voi sanoa samaa.

Tuossa yhdellä työmaalla oli putkimies kieltäytynyt asentamasta muuta kui oraksia. Minun mielestäni sopimus olisi pitänyt panna poikki per heti.

• Bilteman hanoja ei ole ollut olemassakaan kymmeniä vuosia. Bilteman roina on samanlaista paskaa kuin nuo sinun juttusikin.

• NickNailer kirjoitti:

Samoja kokemuksia Oraksen keittiöhanoista. Huonoja ovat, rungon tiiviste hajoaa parissa vuodessa. Uusi maksaa alan miehelle muutaman euron, mutta ostopalvelua tarvitsevan kannattaa vaihtaa itse koko hana.

Omassa käytössä on Bilteman keittiöhana, joka on toiminut kymmeniä vuosia. Myöskään vuokralaiset eivät ole saaneet biiltemoja rikki. Oraksen kromatusta muovista ei voi sanoa samaa.

Tuossa yhdellä työmaalla oli putkimies kieltäytynyt asentamasta muuta kui oraksia. Minun mielestäni sopimus olisi pitänyt panna poikki per heti.

Kaverille tuli bilteman hanasta 50 t euron vesivahinko.. vakuutus ei korvannut mitään. Jotta semmonen parinkympin säästö ei vissiin sitten kannata

• Siis ne oraksen hanat toimii ihan ok. Suihkukahvat vuoti liipasimen juuresta, en viitsinyt niuhottaa vitosen kahvojen takia, takuukappaleet olisivat varmaan olleet samoja paskoja joten ostin itse toisen merkkiset.

• Sama kuva minullakin. Koti vaihtuu, mutta yksi on ja pysyy: vuotavat oraksen bideesuihkut. Mistäpä saisivat palautetta? Tuskin itse välittävät, lienevät työsuhdesuihkut.

• ainut ratkaisu on ostaa uudet bideet. ajan mittaan rupeavat vuotamaan.

• Luulisi, että se kumi on vaihdettava siinä liipasimen juuressa. Tietääkö kukaan? On kulutustavaraa, joten olisi kohtuullista, että niitäkin saisi siinä missä muitakin hanojen tiivisteitä.

• Minä olen vaihtanut koko hanan pään, koska näpertely maksaa työaikana enemmän. Juurivuotoon voi käyttää LVI kittiä. Jos pelkkä kitti ei tiivistä, niin hieman hamppua perään.

Oraksen huono laatu kiusaa lähes kaikkia firman tuotteita. Esimerkki: keittiöhanojen tiivisteet kestävät vain muutamia vuosia. Itse en Oraksia suosittele, vaikka tunnen Paasikiven veljekset.

Oraksen hanoja ei kannata syrjäseudulle asentaa. Tuossa esimerkki siitä mitä maksaa keittiöhanan rungon tiivisteiden vaihto (OVH taitaa olla 5 euroa): putkimiehen matka-aika ja kilometrikorvaukset tuolo 160, meno varaosaa hankkimaan 160, paluu 160, tiivisteen vaihto 50, varaosan hinta 5 ja paluu firmaan 160.

Tämän vuoksi suosittelen valitsemaan kestävämpiä, saksalaisia hanamalleja.

• Eikö sitä varaosaa voi hankkia etukäteen, jos vika on tiedossa. Ja kyseessä ammattimies.

• Kyllä tuo vuoto yleensä on putkiteipillä korjaantunut. Tai sitten tuubi pikaliimaa ja nippu erikokoisia o-rengastiivisteitä päällekkäin. Jos vielä vuotaa, niin vähän sipaisee kittiä kylkeen ja hamppua päälle. Jos ei vieläkään auta, niin vuoraa koko paskan silikonilla ja lopuksi valaa sen betoniin ja heittää järveen. Sitten menee ostamaan uuden suihkukahvan n. 15€.

• Onko hauskaa kirjoittaa ihan roskaa, vastauksena asialliseen kysymykseen.

• Anonyymi kirjoitti:

Onko hauskaa kirjoittaa ihan roskaa, vastauksena asialliseen kysymykseen.

Kyllä minulla oli n. 2,5 vuotta sitten luultavasti erittäin hauskaa tuota vastausta kirjoittaessani, kiitos kysymystä! Nauratti ihan itseänikin oma 2,5v vanha vastaukseni :) Onneksi sinä tämän nostit ylös, olisi jäänyt muuten hyvät naurut väliin, vaikka itse sanonkin :D

Terv. nimi. "tässä-vinkit"

• Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minulla oli n. 2,5 vuotta sitten luultavasti erittäin hauskaa tuota vastausta kirjoittaessani, kiitos kysymystä! Nauratti ihan itseänikin oma 2,5v vanha vastaukseni :) Onneksi sinä tämän nostit ylös, olisi jäänyt muuten hyvät naurut väliin, vaikka itse sanonkin :D

Terv. nimi. "tässä-vinkit"

Minuakin se nauratti!

• Oras on nykyisin huono merkki. Kertaköyttölaatua tekee halpatuotantomaissa. Talossamme 40-vuotta vanhoja Oraksen hanoja. Ne toimivat edelleen hyvin. Uudet mallit hajoavat kahdessa vuodessa.

• Olen vaihtanut useita Oraksen bide-kahvoja, Oras tuntuu antavan ilmaiseksi aina uuden, eikä postittelu maksa. Huonoja on, vuotavat aina liipasimen kohdasta. Lomamökeissäkin niitä vuotaa, sitten on housut ja lattiat märät, kun se ruiskii joka paikkaan kahvasta.
    Nyt lähdössä taas uusin vaihtoon. Toiseen vessaan ostin toisen merkkisen Biltemasta, se toimii paljon paremmin. Tämä on Oraiksen tyyppivika, pitäisi vetää kaikki pois markkinoilta ja tehdä parempia.

• Miksi bideen LETKU vuotaa heti käsiosan alta,siis vuotaa letkusta läpi ja lattialle lammikko...ei hyvä...

• Tiiviste puuttuu...

• Oras 242050 ei kestä ei. Vuotaa muutamssa kuukaudessa kotitalouskäytössä. Ei voi korjata .
    Laatu on heikko. harmi sillä itse malli on hyvä mutta ketuttaa muutaman kuuauden välein 15€ sijoitus kertakäyttö kulttuuri kukoistaa oraksella.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. En ymmärrä holokaustin kieltäjiä?

Aivan sama kuin kieltäisi ettei 2 maailmansotaa ole ollutkaan. Onko heillä pimeä alue tuolta osin vai onko se tahallista kieltämistä. Jos myöntäisi se
    Maailman menoa
    373
    3145