Persujen rasisminvastainen julkilausuma

Reino´

Muut puolueet vierastavat sitä eivätkä suostu allekirjoittamaan sitä. Siinä ilmeisesti pyritään suitsimaan suomenruotsalaisten etuoikeuksia.

Persujen mielestä he esimerkiksi saavat helpommin opiskelupaikkoja yliopistoihin ja Hankenille. Itsekin kuvittelen näin olevan.

19

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei persu

Lause johon varsinkin svedupuolue tarttui.

Kielen, ihon värin tai etnisen taustan perusteella ei yhtään ryhmää saa suosia!

Minusta tämä on täysin tasapuolista.
      Ei syrji edes valtaväestöä kuten nykyiset kieli- ja etniset tulkinnat!

• Jassåååå?

Ne saakeli pitää meitä pilkkanaan!

• Mistä tuo 108 luku on tullut, ei ainakaan eduskunta ole uudestaan äänestänyt.
      Eiköhän ensiviikolla selviä tuleeko Kataisesta uusi pääministeri.

• Makriina ek

Ajatus, että yksi puolue tekee periaatejulistuksen ja vaatii muita allekirjoittamaan sen, on mielestäni outo. Jokaisella puolueella on oma puolueohjelmansa ja sen sisältämiä periaatteita he ajavat politiikassaan.
      Ei yksi puolue voi laatia julistusta, johon jokaisen pitää isänmaallisuuttaan osoittaaksen sitoutua. Julistus on varmaankin harkittu tarkaan ja se noudattaa Perus-ässien periaatteita. Ihan oikein, että kirjaavat sen kansalle tiedoksi. Mutta se on heidän tavoitteensa, ei muiden välttämättä.
      Vaatimalla muita sitoutumaan siihen, puolue itse asiassa siirtyy yksipuoluejärjestelmään, jonka tahdissa muut ryhmittymät saavat toimia ankaran valvonnan alaisina.

• Kokoomushan sitä

juuri yrittää: yksi puolue, joka vaatii kaikkia muita allekirjoittamaan omat ohjelmansa.

• Atolfia
        Kokoomushan sitä kirjoitti:

juuri yrittää: yksi puolue, joka vaatii kaikkia muita allekirjoittamaan omat ohjelmansa.

Mistä moista olet päähäsi saaanut? Säätytalolla neuvotellaan ja käsitellään kaikkien puoluejohtajien vaatimukset ja niistä täytyy löytyä se keskiverto ratkaisu, joka kaikkia tyydyttää.

Eihän se ole mitään sanelupolitiikkaa.

• Atolfia

Tuota minäkin kovasti ihmettelen. Vastaava julistus on jo mainittu Suomen perustuslaissa ja muut puolueet ovet sitä mieltä, että se riittää.

Tämä persujen julistus oli vain vastaveto sille, että heidän kansanedustajansa ovat antaneet rasistisia lausuntoja. He koettavat puhdistaa pelin.

• vaadimme oikeutta

IHMETYTTI TURSKAN mielipise eilen , nyt ymmärrän, suomalaisille OIKEUDET ei vain ruotsin suomalaisille.

• Suomen suomalainen

Asutko Ruotsissa?

• Asun

Ruosissa..

• Pakkoruotsia yrittä-

vät vihdoinkin saada pois.

On tämä kyllä keskiaikaista Suomessa, pakolla yritetään opettaa jotain pientä tyhmää kieltä, kun olisi tarpeen NYT osata sitä ransakaa ja englantia, jotta saisimme puoliamme pidettyä Euroopan Unionissa.
      Meitä on lypsetty jo liikaa, maksamme enemmän EU:lle asukasta kohden kuin Saksa!

Lipponen pani Suomen rähmälleen EU:in päin, kun luuli huippuviran saavansa.
      Ei huomannut tulevansa huiputetuksi.

• Jospa käyttäisin vertauksia eläinkunnasta: En yritäkään sanoa, että Lipponen tässä EU:hun ajattamisessa olisi puhdas kuin pulmunen lumella, mutta oli niitä kepulikonstaja muuallakin. Jostakin syystä Aho, joka houkutteli maanviljelijät EU-ansaan, on päässyt kuin koira veräjästä.

Tyhmyydestä sakotetaan nyt niitäkin, jotka eivät antaneet huija itseään.

• kokoomus nurin

Kuulin tosi jutun, perussuomalaiset lisää entisetäänkin kannatustaan, nyt valtaisan äänivyöryn saavat, jopa 90 % kokoomus kalpenee JYTKYN RINNALLA !
      Sitä tietää kansan sortaminen ja riistopolitiikka, kansa kyllästyy totaalisesti vääryyteen.

• Jytkyt

Tuskinpa lisää,eiköhän jo entisetkin äänestäjät kadu, Mitä tuli tehtyä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      145
      6318
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      58
      4422
    3. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      28
      2958
    4. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      61
      2917
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1895
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1554
    7. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      27
      1496
    8. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      38
      1475
    9. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      32
      1290
    10. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      1191
    Aihe