Ehdotuksia ekaksi pyöräksi kaivataan

Kaake-vaan

Olen hyvin maallikko pyörien kanssa, joten ajattelin kysyä pyöräkuumeen karkoitukseen hyviä ehdotuksia.

Hyvin nopealla silmäyksellä esim. HD sportster 883 iron
(http://www.harley-davidson.fi/files/harley-davidson/mallit_2011/sportster_XL883N Iron.jpg) olisi sellainen mistä pitäisin. Eli itselle tuli mieleen:
- tukeva pyörä, joka siis jo kuulostaa ja tuntuu oikealta moottoripyörältä
- tuon tehot voisivat olla sopivat ekaksi pyöräksi, sillä haen enemmän mukavuutta kun huippu-kiihtyvyyttä/nopeutta
- "mustaa ja kromia sopivassa suhteessa"

Kun itsellä ei ole mitään hajua tarjonnasta, niin kysyisin, että mitä muita vaihtoehtoja tuollaiselle voisi löytää?

60

1977

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 213424525tgqeffffff5

      Ei kannata mitään 1,3 litraista heti.... tuollainen voisi olla 750 ihan hyvä.

      Tai 500..... ei kannata hirvittäviä ostaa, kun joudut sitten opettelemaan autojen väistelyt sun muut siinä.

      Aina on sinun syy jos törmäät autoon.

      • Kaake-vaan

        Kun olin katsovani, että tuota olisi juuri 883 cm3:sana, joka on mielestäni hyvin lähellä maksimia itselle. Onko tuon tyyppisiä sarjassa 500 - 750 cm3?


      • HD Mies

        "Aina on sinun syys jos törmäät autoon" Voisitko hieman perustella tuota ihmeellistä väitettäsi? Mietis nyt mitä tänne heittelet....


      • HD lady
        Kaake-vaan kirjoitti:

        Kun olin katsovani, että tuota olisi juuri 883 cm3:sana, joka on mielestäni hyvin lähellä maksimia itselle. Onko tuon tyyppisiä sarjassa 500 - 750 cm3?

        Tuo mainitsemasi 883 on pienin HD.

        Harrikat on usein vähän aikuisempien motoristien pyöriä. Harrika-ajossa kun ei ole tärkeintä se vauhti vaan fiilistely.
        Meille ostettiin keväällä juuri tuo 883 spora ja se on toki rauhallinen menijä verrattuna samankokoiseen Japsipyörään, mutta painava pyörä vaatii tietenkin aina totuttelua.


    • jfl43ht3h466

      Pienillä tytöillä on ihastuksen kohteena kanss pyörät ja moposkootterit.
      - on näppäriä kulkuneuvoja ja taskurahoillakin saa bensaa ostettua.

      Oppisivat vielä vähän korjailemaan niitä omiaan vähän.

      "pienet tytöt" nimitys tarjoittaa alle 23 :)

    • eikuolekai.

      Sitten kun ensimmäistä kertaa ajat harrikkasi kanssa moottoritiellä, niin tulee joku hiton 10,2L Cadillac Atlantte, heittää kalja purkin avoautosta naamaan, kiilaa sinut ojaan ja nauravat perään.

      • Juhani.11

        Cadillac Allanté on sen verran harvinainen auto, että sellaisen nähdessäni otan ihan luvan kanssa oluttölkin (tyhjän) naamaan.


    • fhydtydjt

      Rekkari ylös ja torbedo perään.
      Näin se toimii.

      • Kummaa touhua

        Kyllähän HD,n maine on pilattu suomessakin.
        Luokitellaan heti joksikin MC-kerholaiseksi ja halveksitaan, kammotaan
        MC-kerholaiset taas inhoo jos et kuulu mihInkään jengiin ja voi hakea pyörän pois tai hakata kunnolla.
        Sitten jos on jossain MC-kerhossa, niin ei voi liikkua toisen kerhon reviirillä luvatta
        Sellaista se vaan ikävä kyllä on.


      • moiiii, minä täällä
        Kummaa touhua kirjoitti:

        Kyllähän HD,n maine on pilattu suomessakin.
        Luokitellaan heti joksikin MC-kerholaiseksi ja halveksitaan, kammotaan
        MC-kerholaiset taas inhoo jos et kuulu mihInkään jengiin ja voi hakea pyörän pois tai hakata kunnolla.
        Sitten jos on jossain MC-kerhossa, niin ei voi liikkua toisen kerhon reviirillä luvatta
        Sellaista se vaan ikävä kyllä on.

        itse kyllä ilman parempaa tietoa pidän HD:tä merkkinä jossa maksaa merkki. Ajattelen, että HD:n ostaa tyypit joille se miltä näyttää (oheistilpehööreineen, modauksineen ym.) on tärkeämpää kuin itse ajaminen. Eli vähän turhamaisena... Mikäs siinä, jokainen taaplaa tyylillään. Joku tykkää varustella eikä se minun asiani ole, ja mielikuvani voivat myös olla harhaisia ;) Yksi kustomi ollut, enkä välttämättä halua toista. Maantiepyörällä taas ei helpolla pysy kortti taskussa, joten ehkä seuraava voisi olla jotain tyyliin ktm 690. Sillä vois käydä kollaamassa hiekkateitä ja välillä tien ulkopuolellakin, ja asvalttiakin pääsisi eteenpäin ilman satula hiertyy 10km jälkeen persvakoon. Haha... Olenpas aika vitsikäs.


      • perustaja jäsen
        Kummaa touhua kirjoitti:

        Kyllähän HD,n maine on pilattu suomessakin.
        Luokitellaan heti joksikin MC-kerholaiseksi ja halveksitaan, kammotaan
        MC-kerholaiset taas inhoo jos et kuulu mihInkään jengiin ja voi hakea pyörän pois tai hakata kunnolla.
        Sitten jos on jossain MC-kerhossa, niin ei voi liikkua toisen kerhon reviirillä luvatta
        Sellaista se vaan ikävä kyllä on.

        No ethän näytä oikeasti tietävän mitään MC kerhoista...


      • Sprster
        Kummaa touhua kirjoitti:

        Kyllähän HD,n maine on pilattu suomessakin.
        Luokitellaan heti joksikin MC-kerholaiseksi ja halveksitaan, kammotaan
        MC-kerholaiset taas inhoo jos et kuulu mihInkään jengiin ja voi hakea pyörän pois tai hakata kunnolla.
        Sitten jos on jossain MC-kerhossa, niin ei voi liikkua toisen kerhon reviirillä luvatta
        Sellaista se vaan ikävä kyllä on.

        Joopa joo enpä oo kuullut että mikään mc kerho ois keltään pyörää hakenut, se on tietysti eri juttu jos oot velkaa jollekin etkä maksa velkojas niin voihan se pyöräkin lähteä. Itse ajan Harleyta ja on tosi kivaa puuhaa et sillai.


      • Jawamies on erimies
        moiiii, minä täällä kirjoitti:

        itse kyllä ilman parempaa tietoa pidän HD:tä merkkinä jossa maksaa merkki. Ajattelen, että HD:n ostaa tyypit joille se miltä näyttää (oheistilpehööreineen, modauksineen ym.) on tärkeämpää kuin itse ajaminen. Eli vähän turhamaisena... Mikäs siinä, jokainen taaplaa tyylillään. Joku tykkää varustella eikä se minun asiani ole, ja mielikuvani voivat myös olla harhaisia ;) Yksi kustomi ollut, enkä välttämättä halua toista. Maantiepyörällä taas ei helpolla pysy kortti taskussa, joten ehkä seuraava voisi olla jotain tyyliin ktm 690. Sillä vois käydä kollaamassa hiekkateitä ja välillä tien ulkopuolellakin, ja asvalttiakin pääsisi eteenpäin ilman satula hiertyy 10km jälkeen persvakoon. Haha... Olenpas aika vitsikäs.

        Se on tuo HD sellanen keskenkasvusten poikasten lelu. Joskus kuullu väitettävän sen olevan ns pyörien kuningas luokka. En moista rakkinetta itselleni tahtoisi. Uuden Jawan saat paljon halvemmalla kuin loppuunajetun HD:n ja ajo-ominaisuudet ja saundit ovat varmasti sitä kuninkuusluokkaa. HD on samaa luokkaa kuin IC, kuulemma aina saa olla nyrkit kainaloita myöten paskassa eikä sillä siltikään pääse ajelemaan. Mutta josko noista kahdesta joutuisin/pääsisin vlitsemaan niin IC (tai IZH) olisi valintani. HD on miltei jokapojalla (ainakin kosteissa päiväunissa), mutta monikos tulee vastaasi IC:llä. Ja kun ajelet joko Jawalla tahikka IC:llä niin takuuvarmasti et leimaudu mihinkään helvetin enkeleihin tahikka muihin banditseihin. Itselläni oli viimeisin pyörä Jawa-Cz 175 -60 ja aina herätti huomiota siellä missä liikuin ja takuulla enempi kuin joku rahvaanomainen HD.


    • ohdf

      Kuka tästä sitten tekikin tuon kuvallisen noston etusivulle: "moottoripyöräkuume" on yhdyssana.

    • JAA EKAKSI

      pyöräksi suositus?
      Kyllähän se on semmonen keltanen Jopo apupyörillä ihan jees. Toki sen verran kannattaa kustomoida että hankkii sen änitorven siihen ohjaussarveen millä töräytellä missä mennään.

      • neuvokkuutta on

        LISÄVARUSTEITA!
        Jos on pimu kyseessä, joka ajaa Jopolla, siihen voi istuimeen asentaa dildon eli ns. hieromasauvan. Siinä kun pimu ajelee pyörällä ja dildo surisee pillussa, samalla kun matka taittuu mukavasti, pimu saa hyvät orkut!


    • Osta polkupyörä. Pääsee liikkumaan omia reittejään. Tulee halvaksi. Kunto kasvaa ja olo paranee. Kuka viitsii vetää päälleen kuumaa mustaa nahkapukua ja isoa pottaa. Paakokaasut ja bensa haisee. Pötsi kasvaa ja rahaa palaa aivan sikana. Miettikää nyt vähän.....

      • Ruotsin poika

        -Mikä tulee kun törmää Harrikalla vesisateeseen?-Tietysti lihaslakritsi!


    • FatSpy

      Honda NTV650 Revere on mukava ensi pyörä. Ei kyykky muttei customikaan. 650cm3, 60 Hp, V2 kone joka jaksaa vääntää mukavasti kaksi päälläkin. Kohtuu kevyt ja helppo käsitellä. Edulliset vakuutukset. Näyttäisi olevan edullisia ja suhteellisen järkevillä kilometreillä olevia netissä myynnissä. Kyseisellä mopolla itsekkin aloitin harrastuksen.

    • HD For Ever

      Ei pahan hintasia noi Intialaiset variaattori skootterit. Näemmä kannattaa viedä halpa maihin teetettäväksi. Saa Intialaisetkin töitä.

    • sokkers

      skootteri ja harrikka pihalla mitä pitäs tehä :P

      • Ploggers

        Asuntoauto pihalla,paksulompakko taskussa:)Tiedän mitä pitää tehdä.


      • kroisos.
        Ploggers kirjoitti:

        Asuntoauto pihalla,paksulompakko taskussa:)Tiedän mitä pitää tehdä.

        Samoin, kaks pyörää tallissa volvon rinnalla. Tekemistä piisaa. ;o)


      • yrbrhg

        Itsari?


      • Ostasit ensin
        kroisos. kirjoitti:

        Samoin, kaks pyörää tallissa volvon rinnalla. Tekemistä piisaa. ;o)

        auton, roisos=)


    • alk.per

      Terve. Itse olen harrastanut pyöriä jo yhdeksän vuotta. Parhaiten saat asiallisia vastauksia esim mp.org foorumilta. Muitakin foorumeita on jos haluaa googlaa hieman.

      • kroisos se sama

        ,,,minä vasta 35 vuotta,,,,täältä ei kannata mitään kysellä.


    • muotitietonen jäbä

      HÖPÖ-HÖPÖ!
      Pistä santaalit jalkaas ja lähde käveleen. Mutta oo tarkkana: ei sukkia santaalien kanssa! Muuten Lenita suuttuu.

    • Perustaja jäsen

      Itselläni 7;s H-D menossa. ei valittamista. eikä heti pidä vetää mitään kerhojuttuja tähän merkkiin. Emännällä samanlainen 883 ollut jo vuodesta -99.
      ei ole ollut mitään moittmista. Osta van heti H-D niin ei tartte sitten huoltiksilla selitellä että kyllä minäkin joskus...itse ajan FatBoylla ja kuulun kerhoon,no problem.

    • Selittelyä

      Miksi pitä selitellä? Ai sitäkö kun oma pyörä ei heti merkkaa alleen reviiriänsä öljyllä niinkuin HardDrive?

      • jebou67

        Useimmille Harrikka on vain unelma,ja siintää jossain tulevaisuudessa. miksi ostaa joku china kopio ja selitellä että seuraava pyörä on aito Harley...
        Eikä ne kaikki merkkaa, yleesä ne on 38-57 vuosimallia, eli vanhoja eikä nekään kaikki merkkaa.
        onkos china pyöriä edes olemassa siltä aikakaudelta ? :D :D nekin varmaan merkkais...siinä kans tyyppi joka ei tiedä pyöristä yhtään mitään...


      • Pihamies pikkarainen
        jebou67 kirjoitti:

        Useimmille Harrikka on vain unelma,ja siintää jossain tulevaisuudessa. miksi ostaa joku china kopio ja selitellä että seuraava pyörä on aito Harley...
        Eikä ne kaikki merkkaa, yleesä ne on 38-57 vuosimallia, eli vanhoja eikä nekään kaikki merkkaa.
        onkos china pyöriä edes olemassa siltä aikakaudelta ? :D :D nekin varmaan merkkais...siinä kans tyyppi joka ei tiedä pyöristä yhtään mitään...

        HD:n omistaminen ja ajaminen on monille elämäntapa. Pyörässä on asennetta riittävästi, harmittavan usein niitä kuitenkin hankkivat 50 vuotiaat toimistikoirat, jotka odottavat kyydin olevan parempaa, kuin sihteerin kanssa. Golfmailatkin menee joskus rikki, rivitalo kaipaa remontttia ja kartanovolvotkin kusee allensa! Ei ne niitäkään itse korjaile.
        Itselläni on ISO japanincustomi, joten mistäs minä mitään tiedä!!!


    • +09

      Paria ihmistä lukuunottamatta..

      Täällähän on NIIN asiatonta kommaa!! Tyypit ei tajua asiasta yhtään mitään

      Todellakin suosittelen myös moottoripyora.org sivustoa tms. Nämä ihmiset täällä ei oo nähnytkään moottoripyörää, kunhan heittelevät skeidaa.
      Pari ihmistä on ihan asiallisia mutta nekin hukkuu tänne, noiden kateellisten keksijöiden sekaan.. :DD

      "ei kannata hirvittäviä ostaa, kun joudut sitten opettelemaan autojen väistelyt sun muut siinä. Aina on sinun syy jos törmäät autoon. "
      ..se on sama onko se 500 vai 1500..joudut silti opettelemaan väistöliikkeet..ja ennemmin vois sanoa, et jos otat yhteen auton kans, sä oot altavastaaja, et syyllinen.

      "Luokitellaan heti joksikin MC-kerholaiseksi ja halveksitaan, kammotaan
      MC-kerholaiset taas inhoo jos et kuulu mihInkään jengiin ja voi hakea pyörän pois tai hakata kunnolla."

      mitä,mitä?!? mä oon ainakin saanu ihan rauhassa ajella

      "Sitten jos on jossain MC-kerhossa, niin ei voi liikkua toisen kerhon reviirillä luvatta. Sellaista se vaan ikävä kyllä on. "

      mä oon ajellu toisten "reviirillä" eikä kukaan oo viel ampunut..ennemminkin ollaan ystävällisiä oltu.. Mä oon saanu sellasen kuvat, et mp tyypit on tosi reilua sakkia noin yleensä.

      Oikeastaan pohojanmaalle pitäis perustaa puukkojunkkari mp kerho..siinä olis sitten vasta sotaa..ei olis kellään asiaa pohojanmaalle :DDDD

      No joo..mut en mäkään osaa vastata sun kyssärii sen paremmin..et kysy noista foorumeista..ne tietää, niillä on enemmän kokemusta..

    • wsds

      Tunnustan heti alkuunsa, että en tiedä moottoripyöristä yhtään mitään. Kaveripiiriin kuuluu muutama motoristi ja heidän kauttaan olen kuullut, että HD-prätkiä varastetaan paljon, joten siksi se on ainakin joissakin piireissä sen vuoksi huonomaineinen prätkämerkki.

      Itse inhoan sitä, että pitää hommata joku tietty merkki orjallisesti koskipa se sitten autoa, leivänpaahdinta, farkkuja tai mitä tahansa. Tietyssä asiassa pysyttely vuosikymmenestä toiseen osoittaa henkistä jämähtämistä. Eri asia on tietysti se, jos henkilö on vaikkapa maahantuontiliikkeessä töissä, jolloin alennusten takia kannattaa pysyä tietyssä merkissä, mutta muuten ihmettelen ns. audimiehiä, jotka edustavat juuri sitä kammoamani ihmistyyppiä, joka on asenteellisesti ns. rautakanki p*rseessä. Suosittelen lukemaan kirjan nimeltä "No Logo"...;)


      AP: eikö kannattaisi vuokrata prätkää ja kokeilla eri ajopelejä? Samoin eikö ensimmäinen hankinta olisi järkevää tehdä esim. käytettynä tai kohtuuhintaisena pyöränä, jolloin harrastuksen hiipuminen ei tunnu kukkarossa liikoja. Minusta on nimittäin aika noloa, kun kesäkuvassa näkee tuliterän pyörän omaavia motoristeja, joilla on uutuuttaan hohtavat prätkät, ajokamat, kypärät jne, mutta eivät osaa ajaa kunnolla ja kaikesta näkee, että takana on ehkä jopa 100 km ajoa.

    • pieru-pete

      Älä missään tapauksessa osta liian isoa moottoripyörää ekaksi,
      jos ei sinulla ole lentokentän kokoista takapihaa ajoharjoittelua varten!
      Isolla pyörällä pääsee nimittäin kokematon kuski puuhun hyvin herkästi.
      Joka säässä ja joka vuorokauden aikana pitää treenata ajamista.
      Ja sitten kun vihdoin luulee osaavansa ajaa, pitää olla erityisen varovainen!
      Harrikka on hyvä menopeli, mutta siihen pätee vähintäänkin samat ohjeet.
      Elvistely ei ole koskaan terveellistä, eikä varsinkaan moottoripörän satulassa.

    • hdramsu

      Viherpiipertäjät taas valittaa!!!!! teiät pitäs viedä johonki suolle hyönteisten syötäväksi sa.....na!:):):) !!!!!

    • Harry57

      Osta saman tien 1200:nen tehoissa ei paljon eroa mutta jälleenmyynti hinnassa on. Spora ei muuten ole aivan kesy ajettava uraherkkyyden vuoksi, tätä esiintyy ainakin ensiasennus renkailla.

    • 1+1=3

      MC-Prostata saamassa ilmeisesti taas lisäjäseniä tänäkin kesänä.
      Mikä siinä on kun tulee ikää tietyn verran mittariin niin pitää hommata viimeisen päälle oleva hd ja ajovarusteet.
      Ajotaidotkin on hankittu 70 tai 80-luvulla soliferin satulassa.
      Ja näillä "ajotaidoilla" aiheutetaan sitten mitä ihmeellisempiä tilanteita liikenteessä.
      Suosittelen kesälukemiseksi hd-miehen seikkailut pokkaria joku voi tunnistaa siitä jopa itsensä :D

      • miljoona?

        Ekö sulla oo rahaaaaaaa


    • HD-pappa pöpelikössä

      Osta iso HD vasta ensi keväänä. Käytä väliaika punttisaliharjoitteluun, jotta voimat riittävät painavan pyörän hallitsemiseksi, kun vauhti loppuu esim. mutkassa vaaratilanteesta johtuen.

    • Jos.

      Moottoripyörän valinnasta täytyy kysellä neuvoa netistä,niin silloin suosittelen ensimmäiseksi pyöräksi kiinalaista mopo skootteria. Sen hakinta hinta on edullinen,variaattorivetoinen,eikä tarvitse räplätä vaihteita. Sillä kuume laskee aloittelijalta.

    • Matlok

      Kuule..Osta polkupyörä,teet ekoteon:))

    • Busanisti 200hv

      HD on hyvä jos tykkää olla kädet rasvassa,tossa eilen Tallinnassa HD porukan mukana kulki "huoltoauto" joka nappasi hajonneita pyöriä peräkärriin.
      Pitkin tien vartta liivihemmoja ootteli noutajaa.
      HD on antiikkinen hörpötin mutta on niitä jokunen komiakin malli, jos haluat ns. asenetta osta HD jos tahdon helpon elämän niin sitten joku Japsi.

    • .....

      Itse ajelin neljä vuotta maxiskootterilla ja tänä keväänä sitten siirryin moottoripyörään. Hankin Honda nt 700 Deauvillen. Se on tyypillinen matkailupyörä, siis ei kyykky eikä cruiseri. Tehoa 48 kW:a eli kulkee ihan riittävästi. Vakuutusmaksut alhaiset, kuluttaa vähän ja erittäin mukava pitkän matkan ajeluun. Vaikka painaa yli 250 kg on helppo hallita ja kardaanivetoisena saa kesän päästellä ilman huoltoseisokkeja. Hinta/laatusuhde todella kohdallaan, tuskin saa samaan hintaan yhtä paljon omisnasuuksia jossain muussa pyörässä. Lisäksi takuu 5 vuotta eli laatukamaa.

    • Adhd,ostoksille

      Hackman kattila,pujoirtoparta,kenkät,sukat,nahkahousut,liivit,kalsarit,paita ja takki,huivi,lasit..jne hoodeetä..Ja muista poistaa äänenvaimentajat heti!Näin saat varmuuden siitä että olet tuhonnut hienot hd,n äänet..Vanhempia todellisia Harrikka harrastajia homma alkanut jo hävettämään,uusio harrikka tyypeille moottoripyöräily on sivuseikka..Vain merkki on oleellinen,ei moottoripyöräily.Ja mitkä ovat perusteet hd,n hyvyydelle,niitä ei ole,paljon melua tyhjästä.

    • K.is.sa.N.a.inen

      Osta vaan samantien Harikka 1200 shovell, mieluiten vuosimallia19 70-85 luvun väliltä, niin sulla on kertaheitolla kunnon pyörä, eikä mikään potkulauta! Kyllä se isompi tehoinen pysyy käsissä, jos kuskilla on "aivo-solut" kohdallaan :).

      Vaan tuota shovellia voi olla vaikea löytää. Uudet pyörät on liian " imeliä" ja niissä ei ole samaa tunnetta, mitä tuommoisessa vanhemmassa pyörässä on. Monesti se vanhempi pyörä saattaa olla sitten kalliimpi jopa, mitä uusi, jos sitä on laiteltu ". Ei kun baanalle... ja hanaa :D

      T. Hd- miehen, vaimo.

    • HD-HAISEE

      harrikat ja niiden kuskit on kaikki ihan perseestä!osta vaikka mielummin joku ihan oikea moottoripyörä joka pysyy kasassa enmmän kun 5km.

    • Käytä hyvä ihminen järkeäsi, älä missään nimessä osta amerikkalaista pyörää jos et osaa sitä itse korjata. Puhun kokemuksesta olen rakennellut moisia härpäkkeitä töikseni yhdessä elämän vaiheessa, ja onneksi pääsin niistä eroon. Eikä koskaan enää moisia puolivalmisteita, hanki joku näistä niin voit ajella huoletta. Honda, Kavasaki, Suzuki, ajettavuus paljonparempi kuin harrikoilla. Eikä tärise jalkovlissä kuin täryjyrä , kuten harrikka se kun on oikea hieromakone.

      • Hyvän se on että

        joku jalkoväliä hieroo, josko alottajalla on tuo naisasia vielä hieman hakusessa. Muutonhan se halkee koko ukko.


    • HD 883 Iron

      Mulla on tallissa juuri tuollainen musta 883 Iron. Ja sen vieressä japanilainen 1250 Suzuki.

      Jos aiot käydä pyörälläsi vain kahvilla tai korkeintaan jonkun mutkapätkän lähitienoolla nautiskelemassa, valintasi on Harley. Noinkin pieni Harrikka kerää runsaasti katseita ( eivät tavalliset kaduntallaajat erota Sporsteria ja Big Twiniä toisistaan) jos sitä pitää tärkeänä. Kieltämättä HooDee on ladattu testosteronilla, vaikka ei se nopea olekaan.
      Mutta Sporsteriin on vaikea saada tavaroita mukaan, kun siihen ei saa oikeita kovia laukkuja tai topboxia. Ahdaskin se on.

      Jos taas aiot harrastaa matkailuakin ( sitä minä pidän oikeana moottoripyöräilynä) kulmankiertämisen sijaan, käytä rahat vaikka Suzuki Banditiin. Tulet paremmin palvelluksi ja vaimo/tyttöystäväkin viihtyy kyydissä, kun voi nojailla siihen topboxiin. Ja Bandit mieluummin koko/puolikatteellisena. Nakut ovat Suomen ilmastossa liian kylmiä.

      Itsellä on ollut ilo voida pitää kahta pyörää. Jos toisesta olisi luovuttava, Harley saisi mennä. Itkisin kyllä viikon perään...

    • Hayabusa II

      Hyi halvattu; spora on kyllä typerimmän näkönen rakkine, en kyllä ymmärä miten joku voi pitää sen ulkonäöstä.
      Onhan HD:llä paremman näkösempiäkin... itse olla kyllä busa-miehiä.

    • markop

      Honda Hornet. Yamaha R1. Tykkään.

      www.markopekkanen.fi

    • Muista!

      Osta sitten paljon työkaluja mukana ajossa pidettäväksi jos aiot HD:n ostaa :)

    • juuson

      Aluksi kysyisin että oletko ikinä ajanut Harrikalla? Nimittäin jos sulla on kokemusta vain täydellisesti toimivista japsipyöristä joissa esim. vaihteet menee silmään suunnilleen ajatuksen voimalla, voi HD:lla ensiajo olla aika järkytys. On meinaan tärinöitä ja värinöitä ja vaihteet saattaa vähän rusahdella ja jäädä puolitiehen ja noi ei ole sitten HD:n kyseessä ollen vikoja vaan ominaisuuksia. En sano että Harrikan ostossa mitään hölmöä on, mutta on syytä omat mielymykset ja vaatimukset ottaa huomioon.
      Ja toiseksi: MC-kerholaisten nimitys kerhoon kuulumattomille on freerider. Ei ainakaan mun korvissa kuulosta vihamieliseltä tai halveeraavalle termille.

    • tytyllä eka pyörä

      eka pyöräksi en välttämättä kallist pyörää ottaisi. uskaltaa ajella ja kokkeilla ja vaikka purkaakkin. tietty jokainen tyylillään ja taidollaan. itse pidin tärkeänä et jalat yltää hyvin maahan (ei yllä ku varpaat ja siksi pelkäänki kaltevia paikkoja/hiekkateitä), jos asvaltti tiel meinasit ajella niin ok pyörä. hiekkateitä jos joudut tolla ajaa niin alhaalla ei katteita= jaskat syslissä. pyörän malli ei hirveesti anna anteeksi virheitä.
      pitkillä matkoilla alkujaan myös tuulen vastus kova, kun ei pleksiä. mutta tottuu. ajoasento tietty toista luokkaa kuin kyykyissä:) rohkeasti vaan ja kokkeilemaan. aika pitkälle pääsee ku istuu ja kokeilee. tehoista en osaa itse osaa sanoa, koska ei hirveästi vielä kokemusta 500 kuutioinen riittäny. pyöräs sen verta painoa että itelle tuottas tos 200kg pyörässä vaikeaa ku jalat ei yllä maaha hyvi onko kuutioit 50 vai 1000.

      ja vielä..

      jos ensipyörä ja et ole tutustunut pyöriin/et osaa huoltaa/pelkäät vikoja yms. kantsii ostaa liikkeestä ja selvitä kuinka halukkaita ovat myöntämään takuun. joissakin se on, mutta eivät korvaa mtn. mutta kun etsii hyvän liikkeen/myyjän niin takuutki voimassa puol vuotta. eli jos keväällä ostat saat kesän ajella ja jos hajoaa jokin saat hyvällä lykyllä takuuseen :) itse saanut akun ja bensaletkun jonkun..systeemin.. :D

    • honda ,yamaha,kawa

      Joo ekaksi laitoin yamaha fzr 600
      sit meni vaihtoon samana kesänä ja alle tuli kawasakin zzr 1100
      ajelin sillä 16000km kesän aikana.
      myin syksyllä ja ostin honda cbr 1000 ajelin sillä 12000 kesässä.
      Nyt ei ole mitään joten tarvis katella enskesäksi rakkine,kokeilin kawasakin jälkeen jotain susuki viragoa 700 en ottanut kyl sellasta ,ei ajo tuntunu enää miltään,eli kannattaa kyl kokeilla ja aatella millaista on hakemassa ettei sit tule pettymään ja jää ajelut vähäksi.Itse olen huoltanut ja aina on toiminut ,pari kertaa tielle jäi,mut avaimet mukana ja tienpäällä kuntoon ,kun oli osiakin mukana.huollot jos osais tehdä ja liikkeessä vaihdattaa renkaat ja bensaa tankkiin ,muuta juurikaan tarvi kun ostaa luotettavan merkin .3v motoristina ,jatkoa seuraa taas kun pärrä hanskassa.

    • HDHD883

      Moi.

      Maltti ja järki on tärkein, ei kuutiot.

      Mulla 1340 ja vaimolla 883, vaimolla enemmän tehoa.

      Osta siis mikä mieleinen on, mutta järjestä itsesi kokeneempien opastukseen ja koulutukseen, sen tekevät kaikki joilla on itsesuojeluvaistoa joka kevät takana olevista kilometreistä huolimatta.

      Itsellensä ja ympäristöllensä vaarallisin motoristi on autoilija, joka autoilijan asenteella alkaa motoristiksi.

      Mikäli et refleksien mukaan toimi ensimmäisen hirven pompatessa eteesi, painat sormillasi etupyörän lukkoon ja käännät sarvia samaan suuntaan kun autoilija, suunta on väärä ja fillari kumossa...... näin se menee ja taas lehdissä ihmetellään miksi motoristi kuoli.

      Siis osta HD ja tuu mukaan moneen mukavaan, esim. pensa-aseman kaffilassa höpöttään samaan pöytään. Niinhän ei autoilijat keskenään tee.

      Osta nyt, niin on kiva odottaa seuraavaa kesää.

    • Matkaenduro.

      Kyllä se vaan niin on että matkaenduro on se oikea valinta, et aja kyykyssä pystymättä katselemaan maisemia ja voit lähteä ajelemaan niitä vähän huonompikuntoisiakin sivuteitä. Suomessa on todella hyviä laavuja rakennettuna missä voi ilmaiseksi yöpyö pitkilläkin matkoilla ja paistella rukaa, jopa polttopuut ovat valmiina, Hyviä ko. luokan pyäriä ovat mm. Honda Transalp, BMW GS sarja, KTM Adventure, Yamaha Teneree, Super Teneree, Suzuki V-Strom etc, etc.
      Tiesittekö muuten, että maailman ostetuin pyörä on BMW:n GS.
      Tuosta kokoluokasta mitä itse arvelit, niin itse hommaisin ton Honda Transalpin. Moottoripyöräily kun on jotain vallan muuta kuin ajella tylsiä suoria asvalttiteitä.

    • Kaake-vaan

      MIKSI TÄMÄ JUTTU LIITETTIIN PÄÄOTSIKON Pelkäätkö jengisotien syttymistä? YHTEYTEEN JA TUOSTA TEHTIIN SUOMEN PUHUTUIN AIHE?

      YLLÄPITO MIKSI PIDÄTTE KAIKKIA MOTORISTEJÄ RIKOLLISINA JENGILÄISINÄ?

      TULEN SINNE TOIMISTOONNE PERÄÄMÄÄN VASTAUSTA PESÄPALLOMAILAN KANSSA

      KATKEAAKO MAILA JOS SILLÄ ISKEE YLLÄPITÄJÄN PÄÄHÄN?

    • Jammu xv 1600

      Miksi motoristit ovat yleensä erittäin huonoja kieliopissa?Ilmeisesti koulunkäynti ei ole aikoinaan maistunut. Onko HD ainoa asia minkä nämä taliaivot osaavat kirjoittaa oikein, Ei ole ihme että motoristeja, varsinkin HD-kuskeja, pidetään vähän vammaisina.


      Terveisin

      Akateeminen Yamahan omistaja.

      ps älä vedä turhaan hernettä nenään.....

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe