Laservärikasetin nollaus - Brother DCP-7030

derrus

Onko mitään keinoa nollata Brother DCP-7030 -lasertulostimen värikasetti?
Tulostin antoi viimeiset tulosteet täydellisin,ä vaikka näyttöpaneelissa nyt lukee "Väriaine loppu - Vaihda värikasetti". Eli takuulla väriä vielä kasetissa on, mutta tulostus ei enää onnistu. Miten tulostimet laskee nuo tulostusmäärät/värimäärän kasetissa, tallentuuko se värikasettiin vai tulostimen muistiin? Voiko tuota ohjelmoida uudelleen, niin että kasetti on käytössä kunnes se pitää värin oikeasti loputtua vaihtaa?

5

5942

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Malla

Jostakin luin että värikasetin päädyissä on ikkunat, jotka umpeen teippaamalla saa huijattua laitteen luulemaan, että kasetissa on väriainetta.

• houhouhu

Yleensä kai niin että itse tulostuksenestojärjestelmä on printterissä ja laskuripiiri on kasetissa. Joissakin koneissa laskurivalvonnan voi ohittaa, toisissa ei. Ellei voi niin laskurisiru pitää vaihtaa kasettiin, maksavat 5-10 euroa/kpl. Originaali ongelma on siis siinä että jumala on siunannut meitä kapitalismilla. Niin, laskuri laskee vain sen montako arkia on mennyt ohi, ei sitä paljonko mustetta on käytetty.

Eli printterin ja tai kasetin ostajalla on siis lisenssi tiettyyn kappalemäärään tulosteita omalla tulostimellaan.

• Apu?
    • -_-

Kyseiseinen laite mittaa laaserin avulla, eli tulostinta voi huijata laittamalla pienet teipin palat, muste patruunassa olevien kirkkaitten linssien kohdalle. Itsellä ainakin tämä onnistui! Nyt näyttää 95% jäljelä ;)

• Katti674

Vaihdoin värikasetin uuteen ja edelleen ilmoittaa "Väriaine loppu. Vaihda värikasetti." Miten tämän saa nollattua?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      72
      2756
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      63
      2674
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1792
    4. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1627
    5. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1550
    6. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      9
      1490
    7. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      15
      1392
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1257
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1233
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1209
    Aihe