13l/100km kulutus 1.6 8v?!?

Terve!
Juu elikkä semmosta kummaa että auto on 1992 astra 1.6 8v koneella ja syö satasella 12-13litraa. Tämä ei vissii ihan normaalia ole että osaisiko joku kertoa mikä vikana?

Autoon vaihdettu sytytyspuola johto, tulpat ja tulpanjohdot ja hatut ja uus ilmasuodatin myös.

Kaupunkiajoa tulee enimmäkseen ajeltua ja sitä suht rauhallisella tyylillä.

Elikkä apuja kiitos jos sais kulutusta pienemmäksi.

14

1982

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opelixi-kuski.

aikas vanha alkaa olla opelisi. 19 vuotta. Aika vaihtaa ? Tuolla edes enää metallin arvoa. 2000-luvun opeleita saa 2-3tonnilla jo. ruosteettomia ja vielä pitkään kulkukunnossa olevia.

• Meinaakko että tuolla ajelisin jos vaa rahaa löytys, heh en todellakaan mutta nyt puhutaanko tuosta ongelmasta jos joku osais auttaa.

Nii ja unohin tuohon ilmotukseen sen verran laittaa että auto juuri katsastettu että päästöissä ei ongelmia. Eikä myöskään vuoda eikä haise bensa ellei aukaise tankinkorkkia ja nuuhkaise.

JA että autossa tuntuu pientä nykimistä kun alta 2tonnin kierroksen lähtee kiihdyttämään sillain hissukseen. ja vielä semmoinen kun ajaa ja kierrokset on n.3000:ssa ja painaa kytkimen pohjaan niin kun kierrosmittari saavuttaa nopeasti 2000kierrosta sen jälkeen mittari laskee todella hiljaa hieman alle 1000. Joskus se jää sen 1000kierroksen yläpuolelle.
      Olisko että ryyppy menee/jää välissä päälle ja välissä menee pois päältä?

• öpeliksi.

tämänikäinen opel. Kaasuttimella varustettu, ei vielä ruisku ? Anywei.... taitaa olla kulumavikaa, kaasarissa tai sitten nuissa ruiskuissa.
      Jos kaasarimalli, niin.. voisko olla , että pumpun kalvo rikki. ja bensaa valuisi/tihkuisi öljyjen sekaan, josta se sitten kulkeutuu palotilaan ja poistuu putken kautta/ huohotuksen kautta. Lisääntyykö öljyt ? ( kun bensaa kulkeutuisi öljyjen sekaan ). Laahaako jarrut, aiheuttaen ylim. kulkuvastusta. Rengaspaineet ? Tai sitten tankki/letkut vuotaa tihuuttaa bensaa. Tai siten naapurin mopopojat "lainaa" autosi tankista bensaa ??

• kaasuttimella juuu.
      pitääpä tarkistaa tuo pumpun kalvo millä mallilla se on.
      ja jarrut ei laahaa ja rengaspaineet kohillaan eikä naapurin pojat lainaa ku oon asetellu tankinkorkin sillain että nään jos sitä korkkia on auottu.

• Ei sitte

tasan varmasti ole kaasutinta vaan on joko Multec CFi ykspistesuihku tai Multec M monipistesuihku.

• etukorttiblues

ettei sittenkin... gasoliinisäiliö uudennihkeässä astrassasi vuoda / ruostunut puhki & tihuuttaa kallista benzziiniä ?? pitkin maantietä.. ???
        ps. ABC mainostaa vielä radiossa, että "....tankkaat edulliset polttonesteet ja syöt napasi täyteen myös edullisesti, ABC-palveluasemalla ..." Pakkohan se uskoa, että edullista on, S-etukortin omistajalle .

• 211125547568

Sellainen veikkaus, että moottorin lämpötila anturi on sökönä ja ruisku luulee koko ajan että kone on kylmä pitäen seoksen rikkaalla. Siksi bensaa kuluu.

• eli onko se sitte sama anturi mikä näyttää mittaristossa koneen lämmön? vai onko niitä 2? toinen kertoo ruiskulle ja toinen kuskille paljo lämpöjä.

• ei ole

sama. mielestäni tämä ruiskulle tietoa antava on jossain imusarjan tietämillä. vaihdoin joskus omaani, samanlaiseen. tarkkaa paikkaa en muista. tosin sen vaihdosta ei ollu minun ongelmaan apua.

• elikkä siis se anturi imusarjan lähellä on eri anturi entä se anturi joka näyttää mittarossa lämpöjä? Muistakko ku ostit ni oliko se kalliski? sehä ei tiijä että se vaikka mulla auttais tähän mun bensansyöntiongelmaan.

Ku tosiaan ihme ja kumma ku auto on seissy yön yli tai niinkauan kunnes kone on kylmä ja lähtee ajamaan ni vastaa kaasuun ja lähtee liikkee ku laittaa tallan pohjaan isolla vaihteella mutta kuumalla koneelle se sitte muuttuu. ei taho kiihtyä ja isolla vaihteella ja kaasu pohjaan ni ei tapahdu mittään. tuntuu että se saa liikaa bensaa tai sitte liikaa ilmaa.

• eri anturi

näyttää mittaristoon lämpötiloja. ei mielestäni ollu ku n.15 € osa. tarkkaa hintaa en muista, on jo vuosia aikaa. etsin silloin vikaa tasakaasulla nykimiseen ja löysin sen tulpista.koeta opel club finlandin sivuja.

• s'aku

Mulla tekee -96 2.0l vectra samaa. Nykii lähtiessä, ennenkuin antaa "nilkkaa", tyhjäkäynnillä joskus kierrokset heittelee. Ei kylläkään kuluta noin paljoa kun aloittajan auto... Missähän vois olla vikaa?

• Astra******

Syö 13 l/100km?? Tämän pitäisi juoda tuo annos bensaa ei syödä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      34
      4571
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      20
      3175
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      269
      2311
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      49
      2182
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      163
      2039
    6. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      89
      1670
    7. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      17
      1643
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      360
      1641
    9. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      111
      1611
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      15
      1269
    Aihe