13l/100km kulutus 1.6 8v?!?

Terve!
Juu elikkä semmosta kummaa että auto on 1992 astra 1.6 8v koneella ja syö satasella 12-13litraa. Tämä ei vissii ihan normaalia ole että osaisiko joku kertoa mikä vikana?

Autoon vaihdettu sytytyspuola johto, tulpat ja tulpanjohdot ja hatut ja uus ilmasuodatin myös.

Kaupunkiajoa tulee enimmäkseen ajeltua ja sitä suht rauhallisella tyylillä.

Elikkä apuja kiitos jos sais kulutusta pienemmäksi.

14

1913

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opelixi-kuski.

      aikas vanha alkaa olla opelisi. 19 vuotta. Aika vaihtaa ? Tuolla edes enää metallin arvoa. 2000-luvun opeleita saa 2-3tonnilla jo. ruosteettomia ja vielä pitkään kulkukunnossa olevia.

    • Meinaakko että tuolla ajelisin jos vaa rahaa löytys, heh en todellakaan mutta nyt puhutaanko tuosta ongelmasta jos joku osais auttaa.

      Nii ja unohin tuohon ilmotukseen sen verran laittaa että auto juuri katsastettu että päästöissä ei ongelmia. Eikä myöskään vuoda eikä haise bensa ellei aukaise tankinkorkkia ja nuuhkaise.

      JA että autossa tuntuu pientä nykimistä kun alta 2tonnin kierroksen lähtee kiihdyttämään sillain hissukseen. ja vielä semmoinen kun ajaa ja kierrokset on n.3000:ssa ja painaa kytkimen pohjaan niin kun kierrosmittari saavuttaa nopeasti 2000kierrosta sen jälkeen mittari laskee todella hiljaa hieman alle 1000. Joskus se jää sen 1000kierroksen yläpuolelle.
      Olisko että ryyppy menee/jää välissä päälle ja välissä menee pois päältä?

    • öpeliksi.

      tämänikäinen opel. Kaasuttimella varustettu, ei vielä ruisku ? Anywei.... taitaa olla kulumavikaa, kaasarissa tai sitten nuissa ruiskuissa.
      Jos kaasarimalli, niin.. voisko olla , että pumpun kalvo rikki. ja bensaa valuisi/tihkuisi öljyjen sekaan, josta se sitten kulkeutuu palotilaan ja poistuu putken kautta/ huohotuksen kautta. Lisääntyykö öljyt ? ( kun bensaa kulkeutuisi öljyjen sekaan ). Laahaako jarrut, aiheuttaen ylim. kulkuvastusta. Rengaspaineet ? Tai sitten tankki/letkut vuotaa tihuuttaa bensaa. Tai siten naapurin mopopojat "lainaa" autosi tankista bensaa ??

    • kaasuttimella juuu.
      pitääpä tarkistaa tuo pumpun kalvo millä mallilla se on.
      ja jarrut ei laahaa ja rengaspaineet kohillaan eikä naapurin pojat lainaa ku oon asetellu tankinkorkin sillain että nään jos sitä korkkia on auottu.

      • Ei sitte

        tasan varmasti ole kaasutinta vaan on joko Multec CFi ykspistesuihku tai Multec M monipistesuihku.


      • etukorttiblues

        ettei sittenkin... gasoliinisäiliö uudennihkeässä astrassasi vuoda / ruostunut puhki & tihuuttaa kallista benzziiniä ?? pitkin maantietä.. ???
        ps. ABC mainostaa vielä radiossa, että "....tankkaat edulliset polttonesteet ja syöt napasi täyteen myös edullisesti, ABC-palveluasemalla ..." Pakkohan se uskoa, että edullista on, S-etukortin omistajalle .


    • 211125547568

      Sellainen veikkaus, että moottorin lämpötila anturi on sökönä ja ruisku luulee koko ajan että kone on kylmä pitäen seoksen rikkaalla. Siksi bensaa kuluu.

    • eli onko se sitte sama anturi mikä näyttää mittaristossa koneen lämmön? vai onko niitä 2? toinen kertoo ruiskulle ja toinen kuskille paljo lämpöjä.

      • ei ole

        sama. mielestäni tämä ruiskulle tietoa antava on jossain imusarjan tietämillä. vaihdoin joskus omaani, samanlaiseen. tarkkaa paikkaa en muista. tosin sen vaihdosta ei ollu minun ongelmaan apua.


    • elikkä siis se anturi imusarjan lähellä on eri anturi entä se anturi joka näyttää mittarossa lämpöjä? Muistakko ku ostit ni oliko se kalliski? sehä ei tiijä että se vaikka mulla auttais tähän mun bensansyöntiongelmaan.

      Ku tosiaan ihme ja kumma ku auto on seissy yön yli tai niinkauan kunnes kone on kylmä ja lähtee ajamaan ni vastaa kaasuun ja lähtee liikkee ku laittaa tallan pohjaan isolla vaihteella mutta kuumalla koneelle se sitte muuttuu. ei taho kiihtyä ja isolla vaihteella ja kaasu pohjaan ni ei tapahdu mittään. tuntuu että se saa liikaa bensaa tai sitte liikaa ilmaa.

    • eri anturi

      näyttää mittaristoon lämpötiloja. ei mielestäni ollu ku n.15 € osa. tarkkaa hintaa en muista, on jo vuosia aikaa. etsin silloin vikaa tasakaasulla nykimiseen ja löysin sen tulpista.koeta opel club finlandin sivuja.

    • s'aku

      Mulla tekee -96 2.0l vectra samaa. Nykii lähtiessä, ennenkuin antaa "nilkkaa", tyhjäkäynnillä joskus kierrokset heittelee. Ei kylläkään kuluta noin paljoa kun aloittajan auto... Missähän vois olla vikaa?

    • Astra******

      Syö 13 l/100km?? Tämän pitäisi juoda tuo annos bensaa ei syödä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2483
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2287
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2021
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1638
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1393
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1383
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe