Joo mä tässä oon kattellu tota Nikon D3100 18-105 VR pakettia hintaan 650€ superkuvassa. Nyt huomasin, että D90 sais samalla linssillä rajalasta hintaan 599€. Taitaa olla poistotuote?
Olen ihan aloitteleva tumpelo järkkäreiden kanssa, mutta kannattaisiko silti ostaa tuo D90?
D90 ja D3100
10
515
Vastaukset
- evernikon
Osta D90.Vaikka kyseinen malli onkin jo useamman vuoden takaa,niin uskon että tulet olemaan tyytyväinen D90 runkoon.
Olkoonkin "poistotuote",on se varmasti parempi valinta noista kahdesta.
Älä tyydy pelkästään kamerapaketin mukana tulevaan objektiiviin vaan kiinnostuksesta riippuen ja taitojen kehittyessä myöhemmin ostat parempilaatuisia objektiiveja tarpeen mukaan.
Kannattaa katsella ja kysellä käytettyjä objektiiveja liikeistä.Puoleen hintaan saa huippulaitteita. - Tyttönen :)
Kiitos vastauksesta :)
Toisaalta mua arveluttaa se, että tuo D90 on jo vanhahko malli. 550D Canoniltakin houkuttais, on sen verran uudempi.
Mutta kyllä mä nyt varmaan kallistun tohon D90.Olen käyttänyt D90 runkoa muutaman vuoden (maaliskuusta 2009) ja ollut siihen tyytyväinen. Voin suositella.
D90 kuvia löytyy esim.:
https://picasaweb.google.com/Tapani.Niittyaro/EuroopanKiertoa2009AroundEurope2009#
Tosin tuossa kansiossa on toisellakin kameralla (Panan FZ50) otettuja kuvia.- evernikon
nikon_d90 kirjoitti:
Olen käyttänyt D90 runkoa muutaman vuoden (maaliskuusta 2009) ja ollut siihen tyytyväinen. Voin suositella.
D90 kuvia löytyy esim.:
https://picasaweb.google.com/Tapani.Niittyaro/EuroopanKiertoa2009AroundEurope2009#
Tosin tuossa kansiossa on toisellakin kameralla (Panan FZ50) otettuja kuvia.Itse vaihdoin D80 rungon talvella uuteen D7000 runkoon.Suosittelen!.Onhan se nyt myös "2011 TIPA Awards Best DSLR Advanced".
Maksoin Scandinavian Photolle siitä 1049 euroa.Nyt saa esimerkiksi Rajala Prosta 999 eurolla!.D7000 on paras Nikon järjestelmäkamera mitä minulla on ollut tähän mennessä.Kaikki vanhat Nikkor-objektiivini käyvät siihen täydellisesti.
Vakio-objektiivina pidän siinä AF-S Nikkor 17-55 mm/f2,8 G ED zoom objektiivia.
On kyllä lyömätön pari!. - Hifistelijä
evernikon kirjoitti:
Itse vaihdoin D80 rungon talvella uuteen D7000 runkoon.Suosittelen!.Onhan se nyt myös "2011 TIPA Awards Best DSLR Advanced".
Maksoin Scandinavian Photolle siitä 1049 euroa.Nyt saa esimerkiksi Rajala Prosta 999 eurolla!.D7000 on paras Nikon järjestelmäkamera mitä minulla on ollut tähän mennessä.Kaikki vanhat Nikkor-objektiivini käyvät siihen täydellisesti.
On kyllä lyömätön pari!.Onko toi polttoväli riittävä yleensä, toi 17-55? Entä 18-105? Onko kokemusta, kannattaako hamuta isompaa vai riittääkö tuo pienempi?
- ....................
Hifistelijä kirjoitti:
Onko toi polttoväli riittävä yleensä, toi 17-55? Entä 18-105? Onko kokemusta, kannattaako hamuta isompaa vai riittääkö tuo pienempi?
Peruskakkulaksi tuo on hyvä valinta nimenomaan valovoimansa takia
- ....................
evernikon kirjoitti:
Itse vaihdoin D80 rungon talvella uuteen D7000 runkoon.Suosittelen!.Onhan se nyt myös "2011 TIPA Awards Best DSLR Advanced".
On kyllä lyömätön pari!.Kunpa vaan 7-tonnisessa olisi kääntyvä näyttö, live histogrammi jo tähtäyksen aikana ja etsinokulaarin sulkeva verho estämässä valon pääsyn sisään takapäin - nyt silmäkuppi pitää vaihtaa tulppaan. Sitten se olisi täydellinen
- RR Nikkor
Pikkukennoisille malleille sopii hyvin esim. (muotokuvaus) Nikkor 35mm f/1.8, hinta n. 200€.
- JoSibo
Hei!
Täysin uutta mulle, joten nyt kaipailen neuvoja.
Haluan hankkia ensimmäisen järjestelmäkamerani ja olen katsellut Nikonin D5000 ja D3100. Näistä siis jommankumman haluan.
Kyselin jo kameraliikkeestä ja kehoittivat ostamaan kameran sitten VR linssillä. Eli kumpi olisi aloittelijalle siis parempi, Nikon D5000 tuplakit 18-55VR 55-200VR vai Nikon D3100 18-55VR. Kameran haluan lähinnä lapsieni muotokuvausta varten..(ei väliä sillä videokameralla niinkään) Pärjäänkö tolla yhdellä linssillä sitten kuinka pitkälle jos päädyn D3100?
Kiitos paljon etukäteen vastauksista!- tuskaa
Onko hankalaa/mahdotonta aloittaa uusi keskustelu tai lukea noita vanhoja juttuja?
Pärjäätkö/osaatko/tuletko toimeen -> osta nopat ja arvo niillä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1211881
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1481837Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill561572Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1691410Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1771385- 1531353
- 521228
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.761183- 591168
- 1191065