D90 ja D3100

Tyttönen :)

Joo mä tässä oon kattellu tota Nikon D3100 18-105 VR pakettia hintaan 650€ superkuvassa. Nyt huomasin, että D90 sais samalla linssillä rajalasta hintaan 599€. Taitaa olla poistotuote?
Olen ihan aloitteleva tumpelo järkkäreiden kanssa, mutta kannattaisiko silti ostaa tuo D90?

10

493

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • evernikon

      Osta D90.Vaikka kyseinen malli onkin jo useamman vuoden takaa,niin uskon että tulet olemaan tyytyväinen D90 runkoon.
      Olkoonkin "poistotuote",on se varmasti parempi valinta noista kahdesta.
      Älä tyydy pelkästään kamerapaketin mukana tulevaan objektiiviin vaan kiinnostuksesta riippuen ja taitojen kehittyessä myöhemmin ostat parempilaatuisia objektiiveja tarpeen mukaan.
      Kannattaa katsella ja kysellä käytettyjä objektiiveja liikeistä.Puoleen hintaan saa huippulaitteita.

    • Tyttönen :)

      Kiitos vastauksesta :)

      Toisaalta mua arveluttaa se, että tuo D90 on jo vanhahko malli. 550D Canoniltakin houkuttais, on sen verran uudempi.
      Mutta kyllä mä nyt varmaan kallistun tohon D90.


      • evernikon
        nikon_d90 kirjoitti:

        Olen käyttänyt D90 runkoa muutaman vuoden (maaliskuusta 2009) ja ollut siihen tyytyväinen. Voin suositella.

        D90 kuvia löytyy esim.:

        https://picasaweb.google.com/Tapani.Niittyaro/EuroopanKiertoa2009AroundEurope2009#

        Tosin tuossa kansiossa on toisellakin kameralla (Panan FZ50) otettuja kuvia.

        Itse vaihdoin D80 rungon talvella uuteen D7000 runkoon.Suosittelen!.Onhan se nyt myös "2011 TIPA Awards Best DSLR Advanced".

        Maksoin Scandinavian Photolle siitä 1049 euroa.Nyt saa esimerkiksi Rajala Prosta 999 eurolla!.D7000 on paras Nikon järjestelmäkamera mitä minulla on ollut tähän mennessä.Kaikki vanhat Nikkor-objektiivini käyvät siihen täydellisesti.
        Vakio-objektiivina pidän siinä AF-S Nikkor 17-55 mm/f2,8 G ED zoom objektiivia.
        On kyllä lyömätön pari!.


      • Hifistelijä
        evernikon kirjoitti:

        Itse vaihdoin D80 rungon talvella uuteen D7000 runkoon.Suosittelen!.Onhan se nyt myös "2011 TIPA Awards Best DSLR Advanced".

        Maksoin Scandinavian Photolle siitä 1049 euroa.Nyt saa esimerkiksi Rajala Prosta 999 eurolla!.D7000 on paras Nikon järjestelmäkamera mitä minulla on ollut tähän mennessä.Kaikki vanhat Nikkor-objektiivini käyvät siihen täydellisesti.
        Vakio-objektiivina pidän siinä AF-S Nikkor 17-55 mm/f2,8 G ED zoom objektiivia.
        On kyllä lyömätön pari!.

        Onko toi polttoväli riittävä yleensä, toi 17-55? Entä 18-105? Onko kokemusta, kannattaako hamuta isompaa vai riittääkö tuo pienempi?


      • ....................
        Hifistelijä kirjoitti:

        Onko toi polttoväli riittävä yleensä, toi 17-55? Entä 18-105? Onko kokemusta, kannattaako hamuta isompaa vai riittääkö tuo pienempi?

        Peruskakkulaksi tuo on hyvä valinta nimenomaan valovoimansa takia


      • ....................
        evernikon kirjoitti:

        Itse vaihdoin D80 rungon talvella uuteen D7000 runkoon.Suosittelen!.Onhan se nyt myös "2011 TIPA Awards Best DSLR Advanced".

        Maksoin Scandinavian Photolle siitä 1049 euroa.Nyt saa esimerkiksi Rajala Prosta 999 eurolla!.D7000 on paras Nikon järjestelmäkamera mitä minulla on ollut tähän mennessä.Kaikki vanhat Nikkor-objektiivini käyvät siihen täydellisesti.
        Vakio-objektiivina pidän siinä AF-S Nikkor 17-55 mm/f2,8 G ED zoom objektiivia.
        On kyllä lyömätön pari!.

        Kunpa vaan 7-tonnisessa olisi kääntyvä näyttö, live histogrammi jo tähtäyksen aikana ja etsinokulaarin sulkeva verho estämässä valon pääsyn sisään takapäin - nyt silmäkuppi pitää vaihtaa tulppaan. Sitten se olisi täydellinen


    • RR Nikkor

      Pikkukennoisille malleille sopii hyvin esim. (muotokuvaus) Nikkor 35mm f/1.8, hinta n. 200€.

    • JoSibo

      Hei!
      Täysin uutta mulle, joten nyt kaipailen neuvoja.
      Haluan hankkia ensimmäisen järjestelmäkamerani ja olen katsellut Nikonin D5000 ja D3100. Näistä siis jommankumman haluan.
      Kyselin jo kameraliikkeestä ja kehoittivat ostamaan kameran sitten VR linssillä. Eli kumpi olisi aloittelijalle siis parempi, Nikon D5000 tuplakit 18-55VR 55-200VR vai Nikon D3100 18-55VR. Kameran haluan lähinnä lapsieni muotokuvausta varten..(ei väliä sillä videokameralla niinkään) Pärjäänkö tolla yhdellä linssillä sitten kuinka pitkälle jos päädyn D3100?
      Kiitos paljon etukäteen vastauksista!

      • tuskaa

        Onko hankalaa/mahdotonta aloittaa uusi keskustelu tai lukea noita vanhoja juttuja?
        Pärjäätkö/osaatko/tuletko toimeen -> osta nopat ja arvo niillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8366
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe