Minun piti pakittaa takaisin, hyvään10,10:n-versioon.
Mikä mättää? Onko kone jo eläkeikäinen, (7v.) vai miksi 11,04 ei oikein suostu tekemään niin kuin minä haluan?
Läppäri oli aikoinaan melkeimpä kallein ja paras ja on toiminut hyvin.
Odotanko vielä seuraavaa versiota?
Taka-askel
14
290
Vastaukset
- ...
Voipi olla tekijänä vanhassa koneessa uusi Unity-työpöytäympäristö.
Sen voi vaihtaa tuttuun Gnomeen.
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php Ubuntu on raskas linuxjakelu joten uusimmat versiot ovat varmaankin liikaa 7-vuotiaalle koneelle. Mutta mitä mahtaa tarkoittaa
"miksi 11,04 ei oikein suostu tekemään niin kuin minä haluan"
Mitä haluat tehdä ja mitä se ei tee, hieman tarkemmin?- (!)
Raskas?
Miten tuon nyt ottaa.
Itsellä on yhtenä koneena vm.-2004 Fujitsu-Siemens, jossa Ubuntu 10.04.2.
Näytönohjaimesta löytyy muistaakseni vain 64 Mb...
Näytön tehosteet pitää olla pois päältä, mutta muutoin Ubuntu soveltuu koneeseen mainiosti, eikä mitään häikkää.
Keskusmuistina riittää kirkkaasti 1 Gt, kun normikäytössä Ubuntu haukkaa siitä vain 250-350 Mb.
- =====
Vaihda pitkän tuen Ubuntu 10.04 LTS-versioon ja surffaile sillä tuen loppuun vuoden 2013 kevääseen. Siiheksi on hillot kasassa uuteen koneeseen tai pariin.
- Future.,.
Unity ja Gnome3 vaativat näytönohjaimelta puhtia, mutta osaavat heittäytyä "karvalakkitilaan" jos kone käkii. Tietysti 7v on jo aika vanha eikä kumpaakaan työpöytää ole suunniteltu menneisyyttä vaan tulevaisuutta silmällä pitäen.
Voithan asentaa 11.04:n eri työpöydällä vaikka Xubuntuna.Itseasiassa Xubuntu ei ole juurikaan kevyempi kuin gnomeversio. Voihan sitä tietysti kokeilla, ehkä tuon ikäinen kone on juuri sopiva Xubuntulle, heikompitehoinen ei pyöritä edes Xubuntua kunnolla.
Mitä olen Xubuntua kokeillut niin olen huomannut että sekin on varsin raskas mutta ehkä on jokin prosessortyyppi jolla se toimii hyvin vaikka Ubuntu-desktop olisi kyseisellä prosulla liian raskas.
Kun jotkut väittävät Xubuntua kevyeksi mutta toiset ovat eri mieltä niin ensimmäisen kerran tuli tällainen ajatus mieleen että ehkä Xubuntun hyvät ominaisuudet tulevat esiin juuri tietynlaisella rautakokoonpanolla ja esim. itse olen testannut sitä juuri hieman alitehoisella kokoonpanolla?
Minulla kun oli usb:llä Xubuntu niin yhdessä työkoneessa se toimi oikein loistavasti, kyseinen kone on jo kuitenkin siirretty ongelmajätekuormaan. Tai itseasiassa se on vasta menossa sinne, on ollut yhden huoneen nurkassa kai yli vuoden pahvilaatikossa odottamassa siirtoa, sinne on unohtunut. Pitäisiköhän mun tehdä siitä tutulleni nettikone kun sen oma xp-miniläpy takeltelee jatkuvasti.- Future.,.
exergy kirjoitti:
Itseasiassa Xubuntu ei ole juurikaan kevyempi kuin gnomeversio. Voihan sitä tietysti kokeilla, ehkä tuon ikäinen kone on juuri sopiva Xubuntulle, heikompitehoinen ei pyöritä edes Xubuntua kunnolla.
Mitä olen Xubuntua kokeillut niin olen huomannut että sekin on varsin raskas mutta ehkä on jokin prosessortyyppi jolla se toimii hyvin vaikka Ubuntu-desktop olisi kyseisellä prosulla liian raskas.
Kun jotkut väittävät Xubuntua kevyeksi mutta toiset ovat eri mieltä niin ensimmäisen kerran tuli tällainen ajatus mieleen että ehkä Xubuntun hyvät ominaisuudet tulevat esiin juuri tietynlaisella rautakokoonpanolla ja esim. itse olen testannut sitä juuri hieman alitehoisella kokoonpanolla?
Minulla kun oli usb:llä Xubuntu niin yhdessä työkoneessa se toimi oikein loistavasti, kyseinen kone on jo kuitenkin siirretty ongelmajätekuormaan. Tai itseasiassa se on vasta menossa sinne, on ollut yhden huoneen nurkassa kai yli vuoden pahvilaatikossa odottamassa siirtoa, sinne on unohtunut. Pitäisiköhän mun tehdä siitä tutulleni nettikone kun sen oma xp-miniläpy takeltelee jatkuvasti.Jos aloittajalla Ubuntu 10.10 on toiminut hyvin niin Xubuntu 11.04:n kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmia.
Xfce on Gnomea kevyempi, Xubuntukin on tosiaan Ubuntu eikä muuta eroa ole kuin työpöytä ja oikein vanhoille koneille pelkästä työpöydästä saatu keveys ei riitä koska itse käyttis ei ole mikään mopediversio.
Uusin Xubuntu on hieno distro ja muutosvastarintaisten leirissä jotka vierastavat Unityä ja Gnome3 työpöytiä Xfce saa varmasti kannatusta Xfce kun muistuttaa paljon vanhaa Gnomea. - Future.,.
Future.,. kirjoitti:
Jos aloittajalla Ubuntu 10.10 on toiminut hyvin niin Xubuntu 11.04:n kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmia.
Xfce on Gnomea kevyempi, Xubuntukin on tosiaan Ubuntu eikä muuta eroa ole kuin työpöytä ja oikein vanhoille koneille pelkästä työpöydästä saatu keveys ei riitä koska itse käyttis ei ole mikään mopediversio.
Uusin Xubuntu on hieno distro ja muutosvastarintaisten leirissä jotka vierastavat Unityä ja Gnome3 työpöytiä Xfce saa varmasti kannatusta Xfce kun muistuttaa paljon vanhaa Gnomea. Future.,. kirjoitti:
Jos aloittajalla Ubuntu 10.10 on toiminut hyvin niin Xubuntu 11.04:n kanssa ei pitäisi olla mitään ongelmia.
Uusin Xubuntu on hieno distro ja muutosvastarintaisten leirissä jotka vierastavat Unityä ja Gnome3 työpöytiä Xfce saa varmasti kannatusta Xfce kun muistuttaa paljon vanhaa Gnomea.Kokemusta on. Xfce on toimintojen osalta kevyempi kuin Gnome. Suorituskykyä vaatimattomalla raudalla ei kuitenkaan ole ainakaan sen enempää. Voi olla jopa ehkä vähän raskaampi.
blaah kirjoitti:
Kokemusta on. Xfce on toimintojen osalta kevyempi kuin Gnome. Suorituskykyä vaatimattomalla raudalla ei kuitenkaan ole ainakaan sen enempää. Voi olla jopa ehkä vähän raskaampi.
Jospa tuota kuitenkin tarkastelisi virtuaalikoneessa, imaisenpas imagen.
- ,olp
Future.,. kirjoitti:
Uusin Xubuntu on hieno distro ja muutosvastarintaisten leirissä jotka vierastavat Unityä ja Gnome3 työpöytiä Xfce saa varmasti kannatusta Xfce kun muistuttaa paljon vanhaa Gnomea.Future sanoo että
Perkele ei ole noin mullakin on 11,04 ollut alusta alkaen pelkkä ongelma. - ..,..
,olp kirjoitti:
Future sanoo että
Perkele ei ole noin mullakin on 11,04 ollut alusta alkaen pelkkä ongelma.Jaa, rikkoiko CD-aseman, sehän on linuxien perisynti?
- Anonyymi
Ortopedian taka askel
- Anonyymi
Itse asensin Raspberry 5 PI (8Gb) koneeseen Ubuntu 24.04.1 LTS ja ihan ok tuo pelittää, kunhan käyttää 1440p resoluutiota max, 4K vaikuttaa olevan ehkä turhan hevy tuolle koneelle, toki se toimii, mutta tuntuu kuin olisi vain 30Hz, vaikka 60Hz sanoo näyttö virkistystaajuuden olevan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1384004
Milloin nainen saan sinut?
Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e212240Haluan että tiedät tämän
Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk961837Trump syyttää sodasta Ukrainaa.
Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/3781450- 371435
Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta
Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263201306- 2491219
Pride saapuu Iisalmeen
Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k1521197- 761081
- 2691079