Ateisti!

nonatheist

Oletko aivan 100% varma?

14

112

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • goddeloos

"Oletko aivan 100% varma? "
      - Jos tarkoitat varmuutta Jumalan/Jumalien olemassaoloon - en. Todisteet vain edelleen puuttuvat.
      Jumalan/Jumalien olemassaoloa ei voi todistaa kuin perustuen uskovan puhtaaseen uskoon ja fundiksen äänissä pään sisällä. Se ei valitettavasti riitä, olen ehkä liian realisti.

• a-teisti, ei kirj.

En, mutta ateismissa ei ole kysymys varmuudesta vaan uskon puutteesta jumala-olentoihin. En ole itse havainnut ensimmäistäkään pienintäkään viitettä heidän olemassaolostaan. En kristinuskon Jumalan, enkä muiden jumalien.

On tietenkin niin, että mikäli olisin syntynyt fundamentalistiseen islamilaiseen valtioon saattaisin olla eri mieltä, Allah on! Pohjois-Korealaisena uskoisin kenties Kim Il-sungin jumalallisuuteen ja yliluonnollisiin voimiin. Eikä siitäkään ole takeita mitä olisi tapahtunut jos olisin kotoista kristinuskoamme fundamentalistisesti toteuttaneen kodin kasvatti.

Kun kirjoitan, etten ole varma tarkoitan sillä, että epävarmuuteni asian suhteen on samaa luokkaa kuin se, että uskonko menninkäisiä olevan olemassa eli marginaalinen. En kuitenkaan voi ehdottomalla varmuudella väittää, etteikö menninkäisiä olisi kenties olemassakin. Metsänpeikoistakaan en ole varma, viittaahan Raamattu heidän olemassaoloonsa ja jos Raamattu olisikin totta olisi myös metsänpeikkoja :)

Metsänpeikot ja Jumala, mikäli ovat olemassa ovat kumpainenkin päättäneet pysyä ilmeisesti visusti piilossa minulta....

• Nasse.

Olen 100% varma että jeesus elää vain parasiittina, loisena, mielihyväsatuna hihhulin kuupassa kuollakaseen viimeistään kun isäntäkin kuolee.

Sama koskee myös kaikkia muiyta ihmisten keksimiä ja luomia jumalia.

• Mirka ...

Olen täysin varma.

Ei ole olemassa yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi mitään aihetta edes epäillä jumalaa todeksi.

Miksi en olisi varma?

• Olen aivan varma. Olen jo yli 50 v enkä ole nähnyt Jumalasta mitään merkkiä vaikka olen yrittänytkin. Uskoisin Jumalaan heti, jos hän ilmaantuisi ja tulisi esiin. Tilanne on, että Jumala elää ja on aktiivinen vain kirjassa. Minne Jumala sen jälkeen oikein katosi? Tai ei kadonnut, kun ei ollut olemassakaan.

Yhtä vähän olemassa kuin ne sadat muut jumalat, joihin ihmiset haluavat uskoa ympäri maapallon. Joillakin ihmisillä on siis voimakas jumaltarve. Uskoa johonkin itseä korkeampaan voimaan, oli se totta tai ei.

• Thronos

En ole 100% varma siitä että minkäänlaista jumalaa ei ole olemassa.

Raamatun Jumala on sisäisesti ristiriitainen joten häntä ei oikein voi olla olemassa tai sitten koko totuuskäsitystä on muutettava ja se tekisi ainakin minun nähdäkseni tässä maailmassa elämisestä ja kaikesta kanssakäymisestä mahdotonta ja mieletöntä.

Koko yli 50-vuotisen elämäni aikana en ole saanut tai huomannut mitään mikä viittaisi siihen että jonkinlainen jumala olisi olemassa - en siis näe mitään syytä muuttaa käyttäytymistäni jonkin jumalan olemassaolon edellyttämällä tavalla.

En myöskään koe sellaiseen mitään tarvetta tai houkutusta enkä tunne elämästäni puuttuvan mitään oleellista.

Ihmettelen myös ajatusta että se missä ja milloin minä olen sattunut syntymään määräisi sen millainen olento koko maailmankaikkeuden on luonut. Jos juuri minä olisin syntynyt Intiassa niin olisiko koko maailman luoja siinä tapauksessa Brahma?

• ...

Kyllä!

Olen aivan varma siitä, että en usko jumaliin.

• tutkailija_

Itse uskon yhtä paljon jumalaan ja joulupukkiin. Eikä tämä ole vitsi vaan fakta omalla kohdallani.

• Kyllä.
      Olen aivan vakuuttunut ettei raamatussa kerrottua "rakastavaa", mutta samalla sadistista psykopaattijumalaa ole olemassa.
      Raamattu kirjoitettiin aikana, ettei tiedetty luonnonlaeista juuri mitään ja se näkyy sen kirjan läpi. Aika on ajanut raamatun ohi jo aikaa sitten.

• Kysymyksesi on pikkuisen "lavea".

Olenko varma että mitään "korkeampaa voimaa" jota ihmiseläin voisi pitää ns. jumalana, ei ole olemassa. En tietenkään voi olla varma moisesta. Tällä hetkellä en vain keksi yhtään syytä uskoa moisen olemassaoloon.

Olenko 100% varma ettei kristinuskon (ja muiden abrahamilaisten uskontojen) Jumalaa ole olemassa. Kyllä, siitä olen aivan 100% varma.

• miss ei kirj.

99,99999999999% varma, eli voin sanoa että joo. Oletko sinä 100% varma?

Jos nyt alataa hiuksia halkomaa niin mistään ei voi olla 100% varma. Mistä sitä tietää olemmeko olemassa vai olemmeko vain illuusio, johonkin tietokonepelin kaltaisen ohjelmiston hahmoja. ;)

• Tango_Delirium

Olen 100% varma, etten usko yhdenkään jumalolennon olemassaoloon.

Jaa, Tapio on ilmestynyt minulle sen verran usein, että alan vakuuttua sen olemassaolosta.

• En pidä itseäni ateistina, mutta noi sanakirjamääritelmät varmaan luokittelee mut sellaiseksi.

En ole varma enkä ole koskaan väittänyt olevani varma. Mulla ei edes ole tarvetta varmuuteen.

Ja kiinnostavasti mullekin Tapio on ilmaissut itsensä niin että varmuudet ei voi kuulua mun käsitearsenaaliin näissä ateismiasioissa :-)

• M@k3

Olen 100% varma ettei kristinuskon Jumalaa ole olemassa, raamatussa kusee liian moni asia, että siinä kuvailtu olento on täysin mahdotonta olla olemassa.

Muista jumalista en ole 100% varma, universumi on suuri paikka ehkä siellä on jokin voimakas olento, mutta en silti näe että kyseisellä olennolla olisi mitään syytä luoda ihmisille kuolematonta sielua, saatika sitten keräillä niitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      1968
    2. Rakastan sinua

Enkä halua enkä aio sinua satuttaa. Satuttaisin samalla itseäni. Olet ihana mies ja olen pahoillani kuinka sinua kohteli
      Ikävä
      56
      1407
    3. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      201
      1224
    4. Kun viimeksi tapasit kaivattusi

Kasvokkain ( ei netti, varmuudeksi vielä tarkennan), jännittikö? Jos, miten se ilmeni? Huomasitko jännittikö kaivattuasi
      Ikävä
      56
      1152
    5. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      78
      1092
    6. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      38
      1037
    7. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      67
      947
    8. Jos lähestyisin

näyttäisitkö ovea vai vihreää valoa?
      Ikävä
      62
      946
    9. Leppäskän tarratoimikunta kävi Suviseuroussa haastamassa riitaa!

Voiko enää törkeämmin häiritä uskovien juhlia? https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/tarratoimikunnan-aktivistit-kokivat-sy
      Luterilaisuus
      212
      893
    10. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      94
      858
    Aihe