Princen paras biisi on mielestäni "The Beautiful Ones". Siinä on hyvät koruttomat melodiat ja korvaa miellyttävä nelisävelsointupainotteinen soinnutus. Säkeistö on f-duurissa ja kertosäkeistö f-mollissa. Kappale on yksinkertainen sinällään, mutta popmusiikkihan on. Taiteellisesti kappale on suunnaton: Prince laulaa ja kone-orkestraatiosovitus pelittää punnitusti, viimeistellysti ja ajattomasti.
Nothing Compares 2 U on helmi Connorin versiona. Todettakoon kuitenkin että sikäli kun se on Princen sävellys, niin se mahtuu kyllä myös parhaimmistoon melodisesti ja soinnuilta.
Princen paras
4
338
Vastaukset
- JakanutTotuudenjooo
Mutta Pyrple Räin kuulostaa kertosäkeestä neliöjuuri toiseen kuunneltuna oravan nussimiselta. Ö-luokan vokaalit aiheuttavat lähinnä oksennus reaktion ja liiallisuuksiin mennyt kitaran rimputtelu pilaa jo alusta alkaen biisin mahdollisuudet. Biisi kaipaisi enemmän y-möllissä oloa ja suunnattomasti kaljaa. Sanottakoon, että Princen musiikilliset lahjat eivät riitä edes yhteen hienoon pop-biisin sävellykseen. Mitäs on levy-yhtiön orja. Voi Voi..
Tohtori musiikkiherra- prince on kova jätkä
Olet täysin väärässä.
- Daddy Pop
Minä olen myös aina tykännyt kyseisestä kappaleesta, etenkin laulajana Prince revittelee tässä biisissä loppua kohti yhä hurjemmin. Mutta eipä Purple Rainilta yhtään heikkoa raitaa löydy. Se oli 1980-luvun paras albumi, mitataan sitä sitten biiseillä, kitaransoitolla tai laululla.
- prince on kova jätkä
Purple Rain on Princen hienoin biisi. The Beautiful Ones on myös todella mahtava. Purple Rain levy oli 80-luvun hienoin elokuva ja albumi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379