Princen paras biisi on mielestäni "The Beautiful Ones". Siinä on hyvät koruttomat melodiat ja korvaa miellyttävä nelisävelsointupainotteinen soinnutus. Säkeistö on f-duurissa ja kertosäkeistö f-mollissa. Kappale on yksinkertainen sinällään, mutta popmusiikkihan on. Taiteellisesti kappale on suunnaton: Prince laulaa ja kone-orkestraatiosovitus pelittää punnitusti, viimeistellysti ja ajattomasti.
Nothing Compares 2 U on helmi Connorin versiona. Todettakoon kuitenkin että sikäli kun se on Princen sävellys, niin se mahtuu kyllä myös parhaimmistoon melodisesti ja soinnuilta.
Princen paras
4
394
Vastaukset
- JakanutTotuudenjooo
Mutta Pyrple Räin kuulostaa kertosäkeestä neliöjuuri toiseen kuunneltuna oravan nussimiselta. Ö-luokan vokaalit aiheuttavat lähinnä oksennus reaktion ja liiallisuuksiin mennyt kitaran rimputtelu pilaa jo alusta alkaen biisin mahdollisuudet. Biisi kaipaisi enemmän y-möllissä oloa ja suunnattomasti kaljaa. Sanottakoon, että Princen musiikilliset lahjat eivät riitä edes yhteen hienoon pop-biisin sävellykseen. Mitäs on levy-yhtiön orja. Voi Voi..
Tohtori musiikkiherra- prince on kova jätkä
Olet täysin väärässä.
- Daddy Pop
Minä olen myös aina tykännyt kyseisestä kappaleesta, etenkin laulajana Prince revittelee tässä biisissä loppua kohti yhä hurjemmin. Mutta eipä Purple Rainilta yhtään heikkoa raitaa löydy. Se oli 1980-luvun paras albumi, mitataan sitä sitten biiseillä, kitaransoitolla tai laululla.
- prince on kova jätkä
Purple Rain on Princen hienoin biisi. The Beautiful Ones on myös todella mahtava. Purple Rain levy oli 80-luvun hienoin elokuva ja albumi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6917577Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?455378HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3032916Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki422472- 1692378
- 241884
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t61802Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1401718mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121712Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111638