Pieni vinkki Roomaan;

Vahingosta viisastuu

Jos olette menossa Roomaan ja tarkoituksenne on käydä Colosseumilla ja Forum Romanumilla, ostakaa seuraava pieni kirjanen-dvd ennen matkaa. Siinä esitellään tuo paikka nykyisellään kuin myös virtuaalisesti rekonstruoituna. Rekonstruktio-dvd on jopa fantastinen. Kirjaa saa eri kielillä, dvd:ssä kielen voi valita.

ROMA RECONSTRUIDA

ArcheoLibri

ISBN 978-88-95512-04(-04)

20

1646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jake12345

      toivottavasti kirja on parempi kuin tuo videon pätkä, joka Googlen ekalta haku-löytö-sivulta katoin. Melkoista mielikuvitusta tarvii, jos niistä raunioista esitetyn kaltaisen kuvan pystyy mielessään muodostamaan...
      Katsis Berlusconin jvstavien satsata hiukka enemmän entisöinnin nopeuttamiseen. ...vaikka miljoonittainhan ihmisiä siellä noita kiviröykkiöitä nytkin käy katselemassa ja nälkäisinä makaroonia ja/tai pizzaa sen lomassa mutustelemassa ...niin kuin meidänkin perhe ensi syksynä...

    • opaskoira

      Colosseumin näkee ihan livenä ilman mitään esittelyjä....siis normaali älyllä varustettu matkailija. Ensikertalaiselle suosittelen opaskoiramatkaa, jolloin saa ihan kädestäpitäen opastetun kierroksen ko. paikoilla ja vähän muuallakin

      • Reissumimmi vm 54

        Kiitos opaskoirasuosituksesta, olen tosiaan lähdössä ensimmäistä kertaa Roomaan syyskuussa. Toivottavasti tämän palstan taso nousee, eikä ole tämän kaltaisia neuvoja.


    • jake12345

      niin minäkin myös syyskuussa :) Moikataan, jos tavataan ...ja tunnistetaan...
      Mut tuo aloittajan mainostama tuote oli silti aivan typerä, minun mielestäni

      Googlettamalla kohteita ja karttoja (ggoglemaps) tai Google Earth, jossa katunäkymiä, on paljon antoisampi mahdollisuus tutustua etukäteen ko tuleviin kohteisiin.

      • Room@@n

        Roomakeskusteluihin osallistuu jostain syystä täysin älyvapaita tyyppejä.Tyyppejä, jotka ovat tietävinään kaupungista kaiken. Näille hepuille on ominaista myös toisten ihmisten näkökantojen lyttäys, provosoituminen ihan kaikesta ja tarve olla kaikessa oikeassa. Itse olen todennut ettei täällä kannata kysellä yhtään mitään, täyspäiset ihmiset löytyy ihan toisilta foorumeilta.Kokeilkaa vaikka pallontallaajia tms?

        Mukavaa reissua, nauttikaa upeasta kaupungista ja lämpimästä säästä


      • passeggiata

        Olen samaa mieltä Google maps on aivan mainio tapa kävellä pitkin Rooman katuja. Suoittelen ennen matkaa katsella Roomaa Google mapsin avulla. Google on onnistunut kuvaamaan melkein kaikki kadut ja kujat Roomassa. Mahtavaa!


    • ihhan kivva

      Luen mielelläni toisten matkakokemuksia. Olen myös saanut asiallisia vastauksia kysymyksiini, sekä hyödyllisiä linkkejä. Joku haluaa mainostaa omaa blogiansa, mutta mitäs siitä. Eikä kannata kaikesta roskasta provosoitua!

      • Room@@n

        Samaa mieltä, luen mielelläni toisten kokemuksista:)Joskus on vaan vaikea ymmärtää hyökkäävää tyyliä. Toisten kokemuksia kyseenalaistetaan ja aika usein juurikin tällä foorumilla on "riita" pystyssä...En ymmärrä miksi:)?


    • satunnainen matkaili

      Toisten kokemukset on todella hyvää luettavaa ainakin myös minun mielestäni.
      Mutt toi cd on todella typerä. Paljon enemmän saa irti tietoa Googlettamalla ja perin vanhanaikaisia kirjasia lukemalla.
      Mä katoin sen cd-esittelyvideon ja siinä ei ollut yhtään uutta asiaa, mitä en ollut muista lähteistä saanut, nähnyt tai kuullut.
      Mutt jos se tekee jonkun (muunkin kuin myyjänsä) onnelliseksi, niin eikun nautinnoksi vaan ;)

      Minä oon menossa ensi vkolla ekaa kertaa tuohon ikuiseen kaupunkiin ja samalla tietty Vatikaaniin myös.

    • Room@@n

      Vau, varo ettet menetä sydäntäsi:)Mulle kävi ainakin niin:)

    • canecani

      naurattaa tuo opaskoirakommentt! juu miksei vaan se oma koira mukaan opaskoiraksi tosin roomalaisistakin saa hyviä oppaita kun kysyy kadulla neuvoa :)

      mutta asiaan: eikö ole hyvä että ihmiset mainostavat täällä blogiaan, sivuaan tai galleriaa jossa on juttua tai kuvia Roomasta?
      myös siten voi löytää käymisen arvoisia paikkoja ja hyviä vinkkejä! voi löytää esim. tietoa mihin kannattaa mennä ja vinkkejä myös kaupungin ulkopuolelta..

      • Room@@n

        Juurikin toisten kirjoittamat blogit on loistavia! Jostain löysin myös Roomassa asuvan suomalaisen kimman kirjoittaman blogin, niistä saa aina uutta näkökulmaa:)
        Roomalaiset toimivat tarvittaessa myös meillä loistavina "opaskoirina";)


      • utelias22
        Room@@n kirjoitti:

        Juurikin toisten kirjoittamat blogit on loistavia! Jostain löysin myös Roomassa asuvan suomalaisen kimman kirjoittaman blogin, niistä saa aina uutta näkökulmaa:)
        Roomalaiset toimivat tarvittaessa myös meillä loistavina "opaskoirina";)

        Laittakaa linkkiä tulemaan jos tiedätte mielenkiintoisia blogeja!


    • Toinen nonno

      Roomassa on koiria aivan riittävästi omastakin takaa, ei kannata viedä omaa mukana. Jostakin syystä roomalaiset ovat tykästyneet nimenomaan koiriin lemmikkeinä.

      Kulkukissoja ei juurikaan näe ainakaan keskusta-alueella. Kissojen ystävät voivat käydä katsomassa paikallisia kissoja Largo Argentinalla tai Pyramidin (ja runoilija Keatsin haudan) lähellä.

      • un gatto a roma

      • un gatto a roma
        un gatto a roma kirjoitti:

        Roomassa on monta muutakin kissakoloniaa esim Pyramidilla, Colosseumilla ...

        Colosseumilla asuu noin 200 kissaa

        http://www.the-colosseum.net/around/gatti_en.htm

        Unohtui sanoa että juuri hautausmailla on paljon kissoja. Minulla oli monta vuotta lemmikki kissa Campo Veranon hautausmaalla joka tuli minua portin ulkopuolelta vastaan kun menin sinne ensimmäistä kertaa. Kissa tervehti minua ja sitten me mentiin yhdessä hautausmaalle portista sisään. Kissa piileskeli hautojen takana, kurkki minua ja seuraili ja lopulta kävi poseeraamaan erään haudan päälle. Ole hyvä ja ota valokuva!
        Kävin silloin tällöin hautausmaalla ja tapasin muitakin kissoja tuon edellä mainitun kissan lisäksi. Siinä vieressä on luostari ja sieltä kissat saa varmasti ruokaa ja vapaaehtoisia ruokkijoita löytyy kyllä Roomasta.


    • blogivinkkejä
    • roma blogi
    • uusi vuosi

      Mikähän olisi noista "virallisista" matkailusivuista paras? Italiaa en ymmärrä, joten englanniksi pitäisi olla. Voiko joku suositella?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe