Mitenkä voi mennä Junior handler-luokassa, vanhempien ryhmässä, voitto sellaiselle handlerille joka kävelee tuomarin ja koiran välistä?
Näin vaan taas kävi Tuurin Miljoonakoirassa, että tuomari oli puolueellinen. TODELLA TURHAUTTAVAA!!!!!
Miljoonakoiran junior handler !!!
6
1107
Vastaukset
- näin se vaan on
Niin, tuomari sielläkin päättää ja siihen on tyytyminen ;((.
- esrfwsf3wfwfwf3
Eikai näitä näyttelyitä nyt niin vakavasti tarvitse ottaa. Toisinaan edellisissa näyttelyissä menestyneetki koirat saattavat pudota jatkosta samantien kun tuomari on eri. Niin se vain menee.
Miten muuten tuon kehätoiminnan kanssa. Mikä on oikea tapa toimia kehässä?
Jos esim. kuvitellaan neliömäinen kehä ja tuomari on ylhäältä katsoen neliön oikeassa ylänurkassa ja käsketään tehdä. ns. "kolmio" liike kehässä. Mikä on oikea tapa toimia?
Koira aina vasemmalla ja tehdään se kolmio kulmia kohdin? Tällä tavallahan handleri jää koiran ja tuomarin väliin yhdellä suoralla. Voiko koiran siirtää vasemmalta puolelta oikealle puolelle tarpeen tullen?
Voisko joku hieman kertoa miten kehässä toimitaan oikein. Itse aion pian osallistua ekaa kertaa näyttelyyn ja kokemusta ei ole juuri ollenkaan. Ei edes katsojana näyttelyissä. - näin se vaan on
Kannattaa mennä katsomaan muutamaa näyttelyä ennen kuin osallistuu itse, niin tulee jonkinlainen käsitys;))
Aloitushan koski Junior Handler-kisaa ja siinähän EI arvostella koiraa, vaan se esittäjä ja yhteistyö koiran kanssa.
Koiran kilpailuluokat ja arvostelut ovat ihan eri juttu ja eri kehässä.- sgw4tg23g3wg
Tiedän mutta otin vain esimerkkinä että ei tuomarit ole yksimielisiä koiristakaan.
Olen parissa näytteyssä ollut mutta eipä oikeastaan ole tullut tutkailtua sillä silmällä handlerien toimintaa joten en oikeasti tiedä mikä olisi oikea tapa toimia kehässä.
Koiranäyttelyt eivät tosiaan ole kovin aloittelijaystävällisiä. Minulle tulee aina siellä hieman ulkopuolinen fiilis ja touhu tuntuu hieman elitistiseltä.
- zorian
Oikea toimintatapa olisi se, että Handleri antaa koiran kulkee siinä missä se menee eikä lähde sitä siirtämään vasemmalta oikealle, vaan siirtyy itse sen yhden sivun ajaksi toiselle puolelle koiraa jolloin koira on jälleen Handlerin ja tuomarin välissä, tämän sivun jälkeen Handleri siirtyy takaisin koiran toiselle puolelle.. Nämä hypyt ovat rasittavia, mutta pakollisia, kerran olin saksanpaimenkoiran kanssa kehässä jossa tuomari liikkui koko ajan ja käveli meidän seistessä paikallammekin peräti kaksi tai kolmekin kertaa koirarivin ohi sekä koiran oikealta, että vasemmalta puolelta.. se puolen vaihtaminen oli rasittavaa, mutta onnistu jotenkuten.. tulin sen luokan toiseks, samalla kun kaverini voitti isovillakoiranarttunsa kanssa, mut ihan hyvin näin ensimmäiseks kerraks junior hadler luokassa.. täst nyt kuitenkin on aikaa ja molemmat koirat jo vihreämmillä niityillä, nyt kuljemme näyttelyissä toisen isovillakoiranartun kanssa, tosin junior handleriin ei enää ole asiaa 25 vuotiaana. X'D
- tuomarina junnuissa
Ei pidä lähteä kisaamaan, JOS ei osaa hävitä voittajalle. Tuomareiden haukkuminen heidän ratkaisuistaan ei ole korrektia!!!!
Katsominenkin kannattaa jättää väliin mikäli pitää itseään maailman napana osaamisessa.
Kuka nyt on puolueellinen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1448079Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde432131Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja262042- 951688
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1811617Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071071Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik51009- 25996
- 53985
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28850