Olenko transu?

"Pirkko"

Olen 14.v poika ja serkkuni Saitsun kanssa harrastanut "naismaista" pukeutumista, näytän aivan naiselta, kun annan hänen pukeuduttaa minut. tykkään kävellä ja käyttäytyä kuin akat. Äitini mukaan olen homoseksuaali :( onko se normaalia että poika tykkää olla nainen? :)

ps. Olen kisaa erään Telman kanssa siitä että kumpi meistä on kauniimpi (hän ei niinkään silmäruokaa kellekkään)!

8

348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TOINISEX

      olet homo!

    • petranpotra

      On täysin luonnollista, että miehet tykkävät naisten asioista... luulen :)

    • Eija K

      Et ole homo ,transseksuaali saatat olla mutta älä välitä et ole ainoa jatka pukeutumis juttujasi ei se haittaa ,,jos kerran tykkäät olla naisellinen niin sen kun jatkat..

    • Jos tuo naiseksi eläytyminen on vain ihana osa persoonaasi, jossa myös on kiva olla mieskin, identiteettisi on lähellä ilmiötä nimeltä transvestismi. Jos taas tunnet, että olet sisäisesti tyttö eikä poikaelämä vois vähempää kiinnostaa, olet lähempänä transsukupuolisuutta, jota kutsuttiin aiemmin transsekusalismiksi. Jos koet olevasi jotain mies- ja naisidentiteetin välillä, nimikkeet transgender (maailmalla voi kyllä tarkoittaa myös koko transkansaa) tai genderblender voisivat olla lähellä kuvaamaan tilannettasi. Voi olla, ettei edes ole tärkeätä kuvata asiaa millään nimikkeellä ja vain olla se mikä on. Se saattaa myös muuttua ajan myötä. Kehotan Sinua seuraamaan rauhassa omaa kehitystäsi, löydät kyllä oman itsesi aikanaan - nimikkeellä tai ilman.

      Pukeutumishalu ei ennusta juurikaan sitä, mikä sukupuolinen suuntautumisesi on. Tässä suhteessa elokuvat antavat monesti vääristyneen kuvan, sillä niissä transvestiitteina kuvataan usein sellaisia drag-ihmisiä, jotka ovat ensisijaisesti homoja ja sitten vasta toissijaisesti naiseksi (yliampuvasti) eläytyviä. Tavallisissa transvestiiteissa lienee homo-hetero-jakauma likimain sama kuin normaaliväestössä.

      Transsukupuolisissa taas ulkoinen määrittely homoihin ja heteroihin menee iloisesti sekaisin, koska ulkopuolisen mielestä homo onkin omasta mielestään hetero, koska vaikkapa sisäisenä naisena on kiinnostunut miehistä. Ja vastaavasti ulkopuolisen silmissä heteromieheltä näyttävä henkilö onkin sisäisesti lesbo.

    • Entinen tyttöpoika

      Älä usko ohjeita jakavia ihmisiä, he tuputtavat sinulle vain omaa kokemustaan.

      Lapsuudessa ja nuoruudessa on hyvin tavallista kokeilla eri rajoja (mm. sukupuolten rajoja) ja eri rooleja. Se on kasvamista tasapainoiseksi aikuiseksi. Pukeutumisessa ei ole mitään pahaa. Pukeutumalla erilaisiin asuihin (muihinkin kuin "naisten" asuihin) voit kokeilla, miltä sinusta tuntuu olla hetki toisessa roolissa: samalla kokeilet mikä tuntuu oikealta ja mikä ei (miesten vaatteet(rooli, naisten vaatteet/rooli), millainen olet oikeasti ja millainen et ole.

      Rajoja ja rooleja voi kokeilla myös monella muullakin tavalla.

      Sen perusteella, että pukeudut nyt 14-vuoden ikäisenä naisten vaatteisiin ei tee sinusta transvestiittia tai transsukupuolista.

      Kerroit, että äitisi mukaan olet homoseksuaali. Miltä sinusta itsestäsi tuntuu? (huolimatta siitä, mitä äitisi sanoo - hän kun ei voi tietää, miltä sinusta tuntuu, paitsi jos kerrot hänelle).

      Onko naisten vaatteisiin pukeutuminen sinulle tärkeää? Mitä se merkitsee sinulle? Tuntuuko se hyvältä tai oikealta vai onko se vain sellainen kokeilu? Jos se tuntuu hyvältä/oikealta, mikä siinä tuntuu sellaiselta?

      Monet transsukupuoliset ovat jollain tasolla tienneet jo lapsena tai nuorena olevansa ns. väärässä sukupuolessa: tyttö tuntee olevansa oikeasti poika ja poika oikeasti tyttö. Onko sinulla tällaista tuntemusta?

      Muistathan, että on ihan sallittua kokeilla naisten vaatteita ja ihastua ja rakastua myös samaan sukupuoleen, aivan samoin kun ón sallittua pukeutua saman sukupuolen vaatteisiin ja ihastua vastakkaiseen sukupuoleen.

      Olet vielä nuori, ja sinullakin monet asiat selkeytyvät, kun lähenet myöhäisteini-ikää ja aikuisuutta. Jos haluat pohtia sukupuoltasi ja seksuaalisuuttasi, voit aina mennä esimerkiksi juttelemaan koulusi terveydenhoitajan kanssa.

      Voit myös tutustua seta.fi ja transtukipiste.fi -sivustoihin, joista löytyy monenlaista tietoa moninaisesta seksuaalisuudesta ja sukupuolesta. Voit ottaa myös yhteyttä Setan tai Transtukipisteen työntekijöihin, jos haluat jutella luotettavan aikuisen kanssa tällaisista asioista.

      Muistathan, että olet joka tapauksessa hyvä ja saat olla sellainen kuin todella olet!

      • kgnjgns

        Kielsit uskomasta ohjeita antavia ihmisiä, mutta annoit sitten lisää. Ei se mitään nuo ohjeesi yhdistettynä anukatariinan ohjeisiin antaa jo aika hyvän perustietopaketin.

        Alkuperäiselle kysyjälle vähän täydennystä tietoihin. Itse tunnistin olevani tyttö jo muutamaa vuotta nuorempana, eikä se sisäinen tunne kadonnut koskaan vaikka hoidot viivätyikin hyvin pitkälle. Mutta itsehän sen parhaiten tietää mitä tuntee sisällään ja kannattaa toimia sen perusteella eikä kuunnella ulkopuolisia. Olet nyt saanut tietoa runsaasti joten etköhän pysty itse määrittelemään mikä olet.


      • jsdfhakjf
        kgnjgns kirjoitti:

        Kielsit uskomasta ohjeita antavia ihmisiä, mutta annoit sitten lisää. Ei se mitään nuo ohjeesi yhdistettynä anukatariinan ohjeisiin antaa jo aika hyvän perustietopaketin.

        Alkuperäiselle kysyjälle vähän täydennystä tietoihin. Itse tunnistin olevani tyttö jo muutamaa vuotta nuorempana, eikä se sisäinen tunne kadonnut koskaan vaikka hoidot viivätyikin hyvin pitkälle. Mutta itsehän sen parhaiten tietää mitä tuntee sisällään ja kannattaa toimia sen perusteella eikä kuunnella ulkopuolisia. Olet nyt saanut tietoa runsaasti joten etköhän pysty itse määrittelemään mikä olet.

        "Kielsit uskomasta ohjeita antavia ihmisiä, mutta annoit sitten lisää."

        Heikamoon, tarkoitin noita kommentteja kuten "olet homo".

        Kuten itsekin sanoit, itse tietää parhaiten mitä tuntee sisällään. Muut ihmiset kuitenkin tuputtavat useimmiten omaa käsitystään niillekin ihmisille, jotka eivät koe asioita, kuten enemmistö kokee, etenkin jos on tarve puskea itsestään ulos jotain sellaista, mitä ei osaa/pysty/halua itse käsitellä. Ja kyllä se muiden määritelmien kuuleminen alkaa myös vaikuttaa ihmisen käsitykseen omasta itsestä pidemmän päälle - varsinkin, jos ei ole varuillaan ja jos kukaan ei tue sitä omaa kokemusta itsestään.

        Vanhemmatkin tuputtavat usein omaa käsitystään lapselleen, ja sitten lapsesta alkaa tulla vanhempien käsityksen mukainen. Monilla moninaisen sukupuolikokemuksen omaavilla on varmasti tällaisia kokemuksia. Sitten tätä kaikkea puretaan aikuisena psykoterapiassa. (Kaikki eivät tietenkään pura, vaan voivat jatkuvasti tosi honosti.)


    • 9+9

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tirkistelijä T...

      Tirkistelijä T... ei ole sokeutunut, vaikka näin juorutaan. Asuu nykyään Limingassa ja jatkaa sekopää touhujaan ainakin
      Haapavesi
      4
      2003
    2. Liian kiltti.. ?

      Tässä jo jonnunaikaa olen tuumaillut tätä kiltti ja kunnollinen juttua. Siis miksi oikeasti kiltit eivät muka kelpaa?
      Sinkut
      254
      1687
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      248
      1620
    4. 1982 syntynyt Mahdi Alcheikh tuomittiin törkeästä lapsenraiskauksesta

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/mies-raiskasi-15-vuotiaan-uimahallissa-turussa/8964984 Yli 4 vuotta vankeutta Oike
      Oulu
      54
      1574
    5. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      105
      1438
    6. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      28
      1361
    7. Voiko 40 tai yli

      Enää rakastua vai onko se jo game over?!
      Ikävä
      157
      1197
    8. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      66
      1183
    9. Kansan vihaama elokapina aikoo pysäyttää moottoritien ruuhka-aikana

      Mielenosoitus alkaa perjantaina kello 15 Länsiväylän ja Porkkalankadun risteyksessä. On se kummallista, että tuollainen
      Maailman menoa
      282
      1182
    10. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      40
      1084
    Aihe