ongelma ?

Kinkkupuusti

Olen ostamassa 31 neliöiseen yksiöön mahdollisesti 52' panasonicin plasma tv:tä ja rupesin miettimään, että voiko noin iso plasma tehdä huonoa silmille, jos sitä katselee 4 metrin päästä !? Katson vähän tv:tä lähinnä futismatseja viikonloppusin kestää n.2tuntia eli jatkuvaa rasitusta ei pitäis tulla.

6

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuohan on aika pieni ruutu neljän metrin päästä katsottaessa. Jos materiaali on HD:tä, kannattaa ostaa isompi tai siirtää tuoli lähemmäksi. Neljä metriä on aika pitkä eräisyys 31 neliön kämpässä.

• ..Topias

Niin joo JOS materiaali on HD:tä mutta jos ja kun se pääosin ei ole niin helposti käy niin että kuva näyttää huonolta. Minun mielestäni 52' ruutu on liian iso 34 neliön kämppään jos tarkoitus on pääosin seurata tämän hetken

• ..Topias kirjoitti:

Niin joo JOS materiaali on HD:tä mutta jos ja kun se pääosin ei ole niin helposti käy niin että kuva näyttää huonolta. Minun mielestäni 52' ruutu on liian iso 34 neliön kämppään jos tarkoitus on pääosin seurata tämän hetken

Mutta katseluetäisyys oli hyvin pitkä: 4 metriä. Eihän tuo ole kuin katsoisi 26 tuumaista kahdesta metristä eli pieni nykystandardeilla.

• FFitali PetroFF

Vai että pieni ruutu... NO huh huh ! Pitäisikö kansalle olla 200" telkkari että riittäis, vai riittääkö edes sekään..

Vanha äitini on sanonut monta kertaa että tähän kansaan on iskenyt vauhtihulluus, hän on näköjään aivan oikeassa.

Ps. Itse olen nähnyt läheltä todella ison telkkarin kuvaa, telkkari taisi olla jotain 50 tuuman kokoa ja Ylen uutisten, siis TV1, kuva oli kyllä niin karmeaa katsottavaa kun pikselöitymisen ym. pakkausartifektit huomasi todella selvästi.

• pana 42" lcd

itel 42" lcd panasonic.vertasin hd kuvaa metrin päästä katottuna tavalliseen digi kuvaan,ero kuin yöl ja päiväl.digi kuva suttuinen hd virheetön terävä,digi kuva 4m päästä katottuna hyvä eikä suttuisuutta enää huomaa hirveän tarkasti,hd kuva näyttää yber loisteliaalta 4m päästä.yli 50" huomaa noin pienessä tilassa kuvan huonouden ellet kato Hd lähetyksiä,tosin tuo 4m saattaa riittää juuri ja juuri siedettävään digi kuvaan,tv:t siis toistaisi todella hyvää kuvaa jos kaikki olis hd lähetyksiä,vika ei todellakaan televisioiden

• Vertailuhan ei ollut HD ja SD kuvan välillä. HD toki on parempi miltä tahansa normaalilta etäisyydeltä, joskin mitä lähempää sitä suurempi ero on. SD kuvan virheet toki näkyvät. Jos niitä ei halua nähdä, pitää ostaa tosi pieni TV. Kyse on siitä, mikä on sopiva kompromissi kuvan koon ja näennäisen terävyyden välillä.

Neljä metriä on tajuttoman suuri etäisyys. Se on kuin jostain 1970-luvun ohjeista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas puukotus yläristillä!

Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!
      Pieksämäki
      57
      1701
    2. Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella

Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r
      Ikävä
      129
      1343
    3. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin

Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka
      Grillaus
      70
      1231
    4. La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta

La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt
      Tv-sarjat
      10
      826
    5. Mä muuten kerroin puolisolle susta

Nimeä mainitsematta....
      Ikävä
      62
      785
    6. Paljonko meidän ikäero on?

Ois kiva tietää.
      Ikävä
      67
      661
    7. Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa

Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko
      Ikävä
      37
      502
    8. Mies onko sinulla

Kaikki hyvin? 🌞 -nainen
      Ikävä
      36
      467
    9. Nainen onko kaikki

Onko sinulla nainen kaikki hyvin? mies
      Ikävä
      43