Puoli vuotta Vilnassa

kkkkkkat

Heippa Vilnaexpertit!

Muutan puoleksi vuodeksi Vilnaan loppukesästä, ja olen kiinnostunut asunnonvuokraukseen liittyvistä käytännönasoista. Toivottavasti joku osaa auttaa.

Paljonko ovat kalustettujen yksiöiden ja kaksioiden hinnat keskustassa?
Jos asunnon vuokraa keskustan ulkopuolelta, onko joukkoliikenne toimivaa ja tehokasta? Onko olemassa tietttyjä alueita, joihin ei yksinasuvan naisen tule muuttaa?

Mikäli jollakulla sattuu olevemaan vuokravälittäjien yhteystietoja tai jopa vapaata asuntoa/vuokrahuonetta, olen kiinnostunut kaikista vaihtoehdoista! :)

Myös muu yleistieto Liettuasta, liittyen siellä pidempiaikaiseen olemiseen otetaan mielenkiinnolla vastaan!

3

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vilnis

Labas
      Tervehdys taalta Vilniuksesta. Itse tulin tanne puoleksi vuodeksi kahdeksan vuotta sitten ja olen viela samalla reissulla. Tassa vahan vastauksia:
      Koska tulet aika lyhyeksi ajaksi niin asuntoa on parasta hakea valittajalta elikka esim Oberhaus on suuri ja luotettava ja samalla valtyt paperisodalta (joka on muuten melkoista valilla) Naujamiestas/Senamiestas alueelta saat asunnon 600-1000 lt hintahaarukassa. Rautatieaseman aluetta kannattaa valttaa jos et ole kovin extreame henkinen. Mielestani lahioihin ei kannata menna vaikka sielta saa kampan 300-600 lt mutta matkat keskustaan vie aikaa ja ruuhka-aikana bussit on erinomaisen hitaita ja taysia.

Voit muuten laittaa viestin Vilnan Suomalaisen killan Facebookiin ja kysaista sielta jos jollakin on asunto tiedossa. Noissa asunnoissa kannattaa muistaa etta ilmoitettu hinta on yleensa ilman, vetta, kaasua, energiaa etc. Noista tulee yleensa noin 20% lisahintaa asumiseen. Pankkitilin avaaminen on helppoa ja Suomalaiset kortit kelpaa rahannostoon jokaisella automaatilla (taalla tuo pankkien infra on kehittyneempaa kuin Suomessa). Yleinen hintataso on halpa, normaaliasiat hoituu helposti ajatuksella etta euro on lita (eurolla saa 3,4528 lt), lounaan saa 10 lt, oluen 5 lt etc.

Tama keskustan alue on mukavan pieni ja kaikki on kavelymatkan paassa. Hyva kaupunki asua ja myos suuria puistoja loytyy aivan keskustan tuntumasta.

• kkkkkkat

Kiitoksia paljon kattavasta vastauksesta. Oberhausin sivut näyttävätkin hyvältä, ja ehkä kirjoitan myös killan sivulle! Kiitti vielä! :)

• Vilnis

Nera uz ka. Taalla on helppo viihtya, tervetuloa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe