Puoli vuotta Vilnassa

kkkkkkat

Heippa Vilnaexpertit!

Muutan puoleksi vuodeksi Vilnaan loppukesästä, ja olen kiinnostunut asunnonvuokraukseen liittyvistä käytännönasoista. Toivottavasti joku osaa auttaa.

Paljonko ovat kalustettujen yksiöiden ja kaksioiden hinnat keskustassa?
Jos asunnon vuokraa keskustan ulkopuolelta, onko joukkoliikenne toimivaa ja tehokasta? Onko olemassa tietttyjä alueita, joihin ei yksinasuvan naisen tule muuttaa?

Mikäli jollakulla sattuu olevemaan vuokravälittäjien yhteystietoja tai jopa vapaata asuntoa/vuokrahuonetta, olen kiinnostunut kaikista vaihtoehdoista! :)

Myös muu yleistieto Liettuasta, liittyen siellä pidempiaikaiseen olemiseen otetaan mielenkiinnolla vastaan!

3

273

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vilnis

Labas
      Tervehdys taalta Vilniuksesta. Itse tulin tanne puoleksi vuodeksi kahdeksan vuotta sitten ja olen viela samalla reissulla. Tassa vahan vastauksia:
      Koska tulet aika lyhyeksi ajaksi niin asuntoa on parasta hakea valittajalta elikka esim Oberhaus on suuri ja luotettava ja samalla valtyt paperisodalta (joka on muuten melkoista valilla) Naujamiestas/Senamiestas alueelta saat asunnon 600-1000 lt hintahaarukassa. Rautatieaseman aluetta kannattaa valttaa jos et ole kovin extreame henkinen. Mielestani lahioihin ei kannata menna vaikka sielta saa kampan 300-600 lt mutta matkat keskustaan vie aikaa ja ruuhka-aikana bussit on erinomaisen hitaita ja taysia.

Voit muuten laittaa viestin Vilnan Suomalaisen killan Facebookiin ja kysaista sielta jos jollakin on asunto tiedossa. Noissa asunnoissa kannattaa muistaa etta ilmoitettu hinta on yleensa ilman, vetta, kaasua, energiaa etc. Noista tulee yleensa noin 20% lisahintaa asumiseen. Pankkitilin avaaminen on helppoa ja Suomalaiset kortit kelpaa rahannostoon jokaisella automaatilla (taalla tuo pankkien infra on kehittyneempaa kuin Suomessa). Yleinen hintataso on halpa, normaaliasiat hoituu helposti ajatuksella etta euro on lita (eurolla saa 3,4528 lt), lounaan saa 10 lt, oluen 5 lt etc.

Tama keskustan alue on mukavan pieni ja kaikki on kavelymatkan paassa. Hyva kaupunki asua ja myos suuria puistoja loytyy aivan keskustan tuntumasta.

• kkkkkkat

Kiitoksia paljon kattavasta vastauksesta. Oberhausin sivut näyttävätkin hyvältä, ja ehkä kirjoitan myös killan sivulle! Kiitti vielä! :)

• Vilnis

Nera uz ka. Taalla on helppo viihtya, tervetuloa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hei! Halusin vain kertoa.

En tiedä luetko näitä, mutta näimme n.4vk sitten, vaihdoimme muutaman sanan ja tunsin edelleen kipinän välillämme. Katso
      Tunteet
      24
      5510
    2. Maatalous- ja yritystuet pois, työeläkevaroilla valtion velka pois

Suomi saadaan eheytettyä kädenkäänteessä, kun uskalletaan tehdä rohkeita ratkaisuja. Maatalous- ja yritystuet ovat hait
      Maailman menoa
      162
      4162
    3. Miksi ikävä ei helpotu vuosien jälkeenkään?

Tänään olin ensimmäistä kertaa sinun lähtösi jälkeen tilassa, jossa vuosia sitten nähtiin ensimmäistä kerta. Ollessani
      Rakkaus ja rakastaminen
      14
      3657
    4. Riikka on siis suomalaisille velkaa 84 mrd

Jos kauhukabinetti istuu vaalikauden loppuun. Keskimäärin yli 20 miljardia uutta velkaa rikkaiden veronalennuksiin jokai
      Maailman menoa
      68
      3123
    5. Teboili alasajo on alkanut

Niinhän siinä kävi että teebboili loppuu...
      Suomussalmi
      90
      2957
    6. Pystyisitkö pitämään

Näppejä erossa jos tulisi siihen tilaisuus
      Ikävä
      45
      2943
    7. Sanna on suomalaisille siis velkaa 24 mrd euroa

Muistanette vielä kuinka Italian remonttirahoja perusteltiin sillä, että italialaiset ostaa suomalaisilta paidatkin pääl
      Maailman menoa
      154
      2691
    8. Luotathan siihen tunteeseen, joka välillämme on?

Uskothan myös, että se kestää tämän? Kaipaan sinua valtavasti. Vielä tehdään yhdessä tästä jotain ihmeellistä ja kaunist
      Ikävä
      29
      2567
    9. Tuntuuko ettet tiedä

Enää miten toimia mun suhteen. Kun en taida tietää itsekään
      Ikävä
      20
      1745
    10. "Sanna Marinin kirja floppasi", kertoo eräs median otsikko

"Miljardien tappio - Sanna Marin vaikenee", kertoo toinen otsikko. Marin ei siis siinä kirjassaan kerro sanallakaan For
      Maailman menoa
      122
      1701
    Aihe