Paljonko saa varata käyttörahaa viikon matkalle?
Käyttöraha viikon matkalle
47
6667
Vastaukset
- budjettia
Varmasti riippuu hyvin paljon omista kulutustottumuksista. Jos aikoo shoppailla paljon ja tuoda tuliasia sekä syödä ravintoloissa monta kertaa päivässä ja välillä nauttia myös alkoholia, niin rahaa saa varmasti varata ihan reilusti. Lisäksi mahdollisiin retkiin ja takseihin yms. kannattaa varata vähän ylimääräistä. Tällaisella lomatyylillä saa varmasti kulumaan jopa 700-800 euroa viikossa...
Jos taas on esimerkiksi AI-hotellissa jossa syö suurimmaksi osaksi ja tekee vain vähän ostoksia, niin selviää huomattavasti vähemmällä. Sama tietenkin koskee huoneistohotellia, jos laittaa aamupalaa itse yms.
Viime syksynä sain itse kulumaan viikon reissulla n. 400 euroa. Tein hieman ostoksia itselleni ja tuliaisiksi ja nautin alkoholia kahtena iltana. Yhdelläkään retkellä emme käyneet ja taksillakin ajoimme vain pari kertaa. Hotellilla söimme aamupalan, lounaan yleensä rannalla. Illallinen välillä hotellissa puolihoidolla, mutta suurimmaksi osaksi kuitenkin ulkona ravintoloissa. Loppukaudesta matkustaessa tosin ostosten tekeminen saattoi olla hieman halvempaa kuin sesongin aikaan.
Jos on nuuka ja pärjää vähemmällä, niin varmasti pari kolmesataa riittää.
Mielestäni parempi varata kuitenkin hieman liikaa kuin liian vähän. Kaikkeahan ei ole pakko reissun aikana kuluttaa. - Alanya 2011....
Kiitos hyödyllisestä vastauksesta :)! Alkoholia varmasti menee useampanakin iltana ja retkillä käydään. Pitää siis varata sen verran rahaa, ettei tarvitse kokajan miettiä mihin on varaa ja mihin ei :)
- stubb
Muista varata rahaa ihan reilusti jos olet yleensä lomalla tottunut juhlimaan sekä syömään ulkona. Yllättävän kalliiksi Alanya on tullut. 800 eurolla varmasti pärjää, mutta itse varaisin n. 1200-1400 euroa viikon matkalle. Toki vähemmällä pääsee, mutta tällä budjetilla pystyy ainakin elämään mukavasti ilman kokoaikaista miettimistä rahan perään.
- nähty on
Sata euroa paivää ja henkilöä kohden. Riittää tai sitten ei...
- rahaa palaa
Lähden itse syyskuussa Alanyaan 2 viikoksi ja varaan käyttörahaa 1200-1500e. Siellä kumminkin sitä rahaa menee shoppaillessa.. eikä sitä huomaakkaan että se on jo mennyt. Tuon summan luulisi riittävän.. Eli viikon matkalle ottaisin n.800e.
Tulee muutenkin niin vähän reissattua missään että kyllä sitä voi kerran vähän satsata :)
Eli yhdyn tuohon 100e/ pv tai reilu. - 2+14
Itse pärjäsin oikein loistavasti 500€ viikon reissun ja toin vielä rahaa takaisinkin Suomeen; tosin alkoholiin ei rahaa kulunut. Shoppailin söin joka päivä ulkona. Että kaipa ihan oman kulutustottumuksen mukaan. Olen pärjännyt viikon myös vajaalla 200€ mutta silloin söin enemmän "kotona". Shoppailin kyllä tällöinkin...
- bilehilebilehile
itse en ole alanyassa vielä ollut ( menen elokuussa ) mutta olen ollut kyproksella ja bulgariassa viikon.. koko viikon aikana en shoppaillut kovin paljoa kun keskityin juhlimiseen :) käytiin bileristeiyllä, vesipuistossa, kerran ravintolassa ja syötiin aamupalaksi jtn sandwicheja yms 5e luokkaa ja ostettiin hotellille leipää ja banaaneja. juotiin joka päivä ainakin 8 pulloo kaljaa ym osa kaupasta osa ravintolasta. rahaa meni molemmilla reissuilla n 600-650e kun lisätään lentokentällä aamupala ja paluumatkalla junassa ruuat ym. 730e kannattaa varata, ei tarvi kaikkee käyttää jos ei löydy shoppailtavaa ym mutta parempi olla se satanen ylimäärästä jos löytyy jotain ylikivaa :) veikkaan että samaa budjettiluokkaa on turkin ostokset kuin aikaisemmissa matkoillani.
mutta jos shoppailee, varaa se 200e enemmän :D- bilehilebilehile
siis kerran ravintolassa syömässä per päivä :D n 15e ateria
- Ali Hassan
Jos on sattunut ottamaan "all inclusive"-matkan, sittenhän itse matkalla selviää hyvinkin halvalla. Kolme ateriaa ja Efesit viinit hotellilla kuuluvat hintaan.
- yksvaantäälteteläst
Yksi aikuinen ja 10v ja 13v lapset viikko Alanyas.Shoppailimme aika paljon laukkuja,kenkiä ym,,,pientä.Syötiin kerran päivässä eri ravintoloissa ja joskus hotellil.Retkillä emme käyneet.Rahaa meni sen viikon aikana n.600e egee.Mielestäni se ei ollut paljon kun mietin mitä kaikkee ostettiin.Kaupasta haettiin joka päivä jotain purtavaa.Kallein jutska mihin meni kerta maksuna eniten oli yhtenä iltana kun söimme hotellilla illallisen ja siinä samalla oli sellanen show esitys.Ruoka oli kyllä maittavaa nam,,,,,,
- all in....
2€
- 2012
2 kertaa käynyt Alanyassa ja viikon reissulla kahdelta aikuiselta mennyt molemmilla kerroilla n. 500-600 eur yhteensä. Emme ole käyneet retkillä yms. Hotelli ollut all inclusive, jota yritetty käyttää hyväksi, mutta jälkimmäisellä matkalla ei tullut siellä hotellilla oltua kovinkaan paljon, joten all inc. oli ehkä vähän turha, vaikkakin syötiin siellä joka aamu, mutta muuten oltiinkin paljon muualla. Rahaa paloi enimmäkseen ostoksiin (vaatteisiin) ja ravintoloihin... Yllättävän helposti sitä rahaa saa menemään =)
- son ittestä kii
Mulla oli AI hotelli, 200 e riitti kampaamoon, retkiin ja iltaelämään - shoppailua en hirveesti harrastanut kun ei ne rätit iske.
- Istanbuliin.....
Olin Istanbulissa lomilla 2 viikkoa . Rahaa meni koko aikana 200 eur. Aamiainen ja ruoka kuului hotellimaksuun . Ostettiin kaikkia tuliaisia . Ei käyty kuin yhdellä retkellä Prinssisaarilla . Sinne mennään laivalla niin siinä oli joku maksu . Kierrettiin kaikki Moskeijat ja Basaarit . Istanbulissa on paljon nähtävää . Ja kaikki oli halpaa siellä .
- jeejeejepajee
Me ei käyty retkillä muuta kun omatoimisesti. vuokrattiin kolmeksi päivää moottoripyörä, syötiin ja juotiin hyvin.Nähtävyyksiin meni jonkin verran rahaa ja ostettiin paljon vaatteita. Rahaa meni kahdelta viikossa noin 1500-2000 euroa... Ihan miten kukakisn siellä elää.
- aktiivimatkalainen
Mikäli olet menossa hotelliin, jossa on All Inclusive-paketti, niin 500€/viikko riittää. Lisää tähän summaan retket, joiden hinnat vaihtelevat matkanjärjestäjästä riippuen 10€-100€ / hlö. Itse kävin paikallisten järjestämissä retkissä, jotka olivat edullisempia ja mitään pahaa sanottavaa ei niistä ollut; retki hoidettiin asiallisesti englannin kielellä alusta loppuun. Mikäli hotellin pakettiin ei kuulu ruokailuja, niin kannattaa varata n. 20€/hlö/päivä. Lomalla menee rahaa todella nopeasti, eikä käpälään tunnu mitään ikinä jäävän. Eli laskukaavani on tämä:
All inclusive-paketilla:
- perussumma 500€
- retkirahaa esim. 2 hlö kaksi retkeä 200€ (2 hlö X 2 retkeä á 50€)
Yhteensä: 700€/2hlö/viikko
Ilman ruokailua hotellilla:
- perussumma 500€
- ruokara 2 hlölle (20€/pv X 2 hlö X 7 pv) 280€
- retkirahaa retkirahaa esim. 2 hlö kaksi retkeä 200€ (2 hlö X 2 retkeä á 50€)
Yhteensä: 980€/2hlö/viikko - omatoimi matkustaja
jos aijot käydä esim.huorissa usein,niin varaa paksu lompkko,tai jos sinun miehesi käy,anna käydä vaan,koska jos kotona olisi kaikki hyvin,ei hän menisi!,ja muttenkin,mikä helv kysymys tämä on? pitäisikö hankkia vaikka omat aivot,vai kertooko sinulle joku millon mennä kuselle,tai pestä hampaat,jää kotiisi,jos on noin vaikeaa..
- Alanya2011.....
Sinulla ei taida olla kotona kaikki hyvin. Kuulostat ainakin todella epätasapainoiselta ihmiseltä :D Katkeruus haiskahtaa tänne asti ;)
- omatoimi matkustaja
älä nyt pentu ala itkemään,vaikka isi ei sulle huoraa osta,isona sit omilla rahoilla-pelle,ja luuletko tosissaan errä joku ihminen olisi kaatelllinen sinun säälittävästä turkin matkastasi.voi,voi
- Alanya2011....
omatoimi matkustaja kirjoitti:
älä nyt pentu ala itkemään,vaikka isi ei sulle huoraa osta,isona sit omilla rahoilla-pelle,ja luuletko tosissaan errä joku ihminen olisi kaatelllinen sinun säälittävästä turkin matkastasi.voi,voi
Voi voi ku työelämässä olen ollut jo 8 vuotta ja varmaan ostaisin sen huoran jos sellaista tarvisin :) Eikä mua itketä, ainoastaan säälin sinua :)
- omatoimi matkustaja
Alanya2011.... kirjoitti:
Voi voi ku työelämässä olen ollut jo 8 vuotta ja varmaan ostaisin sen huoran jos sellaista tarvisin :) Eikä mua itketä, ainoastaan säälin sinua :)
siispä olet jo n20v-mahtavaa,muista ostaa itselles sieltä tuliaiseks clerasiliä,ettei pikkusen finnit poksahtele,kun lasket pennosias,älä sääli,sääli mielummin itseäs,kun joudut laskemaan kolikoitasi lomallasi,mutta nauti,ja muista mennä isi ja äidin viereen illalla nukkumaan,niin ei ala pimeä pelottamaan,ja finnejä ilmestymään naamalla
- Alanya2011....
omatoimi matkustaja kirjoitti:
siispä olet jo n20v-mahtavaa,muista ostaa itselles sieltä tuliaiseks clerasiliä,ettei pikkusen finnit poksahtele,kun lasket pennosias,älä sääli,sääli mielummin itseäs,kun joudut laskemaan kolikoitasi lomallasi,mutta nauti,ja muista mennä isi ja äidin viereen illalla nukkumaan,niin ei ala pimeä pelottamaan,ja finnejä ilmestymään naamalla
20v :D itsehän en alkanut tekemään 12 vuotiaana töitä vaan kouluttauduin kunnolla ;)
- liukurimäkeen :(
Viikon matkalla käyttörahaa siis,ruokaan ja juomaan menee noin 5-600 ekua ja shoppailut erikseen,eri juttu on kannattaako sieltä nyt niitä rättejä ostaa,kun kotomaasta saa laadukkaampia halvemmalla,kukin tyylillään.
Alanya paikkana aika mukava,mutta mukavimmissakin paikoissa on oltu,aika feikki juttu koko paikka :D- PekkaPuupää :)
Jo vaan, en ymmärrä tosiaankaan,että jotkut menevät niitä "rättejä" hakemaan lomallaan ja juomaan itsensä pers....känniin , jos näin , niin kantsii jäädä Suomeen , kohtuus kaikessa ja lomallakin ,rahaa siellä menee viikossa 200 ekua ja siinä on iltasyömiset ja lasilliset viiniä mukana , aamiaisen nautimme hotellissa , elikkä halvallakin pääsee jos haluaa!!!
- bisse eki
ei tarvi paljoo, bisse ja viina on siellä halpaa, jotkut köyhät valittaa alanyan olevan nykyään kalliimpi, paskapuhtetta, köyhille kaikki on kallista. ja eihän kovassa krapulassa mitään pysty syömään, eikä tarvikaan, narauta absolutvodka auki ja riehakas ja iloinen nousukänni on tosiasia!!! hyvää lomaa, bailaamista ja kännäämistä!!!
- hyi helvetti
Suomalaisten akkojen seksiturismi maahan jossa paikalliset naiset ovat alistettuja uskonnolisen diktatuurin alle on kuvottavaa.
- nuikka
MIten helvetissä saatte rahaa palamaan noin paljon viikon lomalla!? Olin alanyassa viime syksynä viikon. lentokenttäkuljetukset kuului hintaan koska otin äkkilähtö pakettimatkan. lämpötila oli n. 35 joten vettä kului paljon. sitä sai semihalvalla 5-10litran pöntön parinsadan metrin päässä olevalta kaupalta. aamupalalla meni kaupasta haettu vesimeloni, välipalana jäätelö ja päivällisenä salaatti tai jotain muuta kevyttä. alkoholia menee erittäin vähän, max yksi tai kaksi lasillista loman aikana jos sitäkään. Joka ilta ei tullut edes syötyä lämmintä ruokaa kun noin kuumalla ilmalla ei tee mieli syödä tuhdisti. En siis ole mikään anorektikko tai tarkkaile syömisiäni! kokonaisuudessaan sain viikon reissulla tuhlattua huikeat 150e sisältäen yhden retken ja kaikki ruuat tuliaiset ja muut ostokset itselleni.
- MoneyTalks12345
Niinhän se kyllä on, että alkoholiin saa uppoamaan rahaa paljon. Ja alkoholihan meille suomalaisille ei maistu :D Itse tykkään lomalla syödä hyvin ja siemailla kylmiä drinkkejä allasbaarissa. Siispä olen myös valmis maksamaan niistä :) Rahaa pitää ottaa sen verran mukaan, ettei kokoajan tarvitse miettiä mihin on varaa ja mihin ei.
- Ihmettelen minäkin
Itsekin vähän ihmetellyt 700-1000 euron viikko budjettia huh huh. Olin 2 vuotta sitten Turkissa ja koko viikkoon meni noin 300 euroa. Sillä rahalla tein yhden retken merelle. Lämpimän ruuan söin joka ilta viinin tai oluen kera. Aamupalan laitoimme huoneistohotellissa ja lounaalla söimme kevyemmin eli yleensä hedelmiä, mansikoita, salaattia tai pienen munakkaan. Itse sentäs tuohon rahaan join alkoholia muutamia laseja/tuoppeja joka päivä ja tupakkaakin meni 4-5 askia loman aikana. Lumput ja rätit jätän aina suosiolla kohdemaahan. Niitä saa täältäkin. Discoissa en käy Suomessakaan ja ei sielläkään sinne rahaa mennyt, muutama lasillinen ruuan kanssa ja lasillinen pari hotellilla riittää juhlinnasta. Tietysti turhuuteen voi laittaa sitten vaikka kuinka ja paljon.
- mk
Se 150€ menee jo hki.vantaa lentokentällä ja lomalla kuluttaminen riippuu miten siellä elää ja kyllä kolmihenisellä perheellä tuo raha mene päivässä koska itsellä ainakin nälkä tulee kun uima-altaalla olutta ottaa ja kävelee paikkoja katseleessä. ostatko paljon vaatteita kohteessa tai muuta mutta ainakin teneriffalla vaikka niken merkkivatteet paljon halvempia kuin suomessa. Parin viikon matka kolmella hengenllä matkoineen noin 3000-5000€ mutta riippuu kuitenkin hotellin tasosta ja kuinka laadukkaasti haluaa syödä iltaisin.
- mk
Ihmettelen minäkin kirjoitti:
Itsekin vähän ihmetellyt 700-1000 euron viikko budjettia huh huh. Olin 2 vuotta sitten Turkissa ja koko viikkoon meni noin 300 euroa. Sillä rahalla tein yhden retken merelle. Lämpimän ruuan söin joka ilta viinin tai oluen kera. Aamupalan laitoimme huoneistohotellissa ja lounaalla söimme kevyemmin eli yleensä hedelmiä, mansikoita, salaattia tai pienen munakkaan. Itse sentäs tuohon rahaan join alkoholia muutamia laseja/tuoppeja joka päivä ja tupakkaakin meni 4-5 askia loman aikana. Lumput ja rätit jätän aina suosiolla kohdemaahan. Niitä saa täältäkin. Discoissa en käy Suomessakaan ja ei sielläkään sinne rahaa mennyt, muutama lasillinen ruuan kanssa ja lasillinen pari hotellilla riittää juhlinnasta. Tietysti turhuuteen voi laittaa sitten vaikka kuinka ja paljon.
kulutus riippu miten lomaa viettä mutta monella mene päivässä vaikka 10 olutta ja sen on 2€ kappale ja jos vuokraa auton niin se maksaa ja tekee retkiäniin rahaa kuluu ja lomalla ei olla köyhiä eikä kipeitä. Noin 100€ päivä on sopiva budjetti.
- nuikka
MoneyTalks12345 kirjoitti:
Niinhän se kyllä on, että alkoholiin saa uppoamaan rahaa paljon. Ja alkoholihan meille suomalaisille ei maistu :D Itse tykkään lomalla syödä hyvin ja siemailla kylmiä drinkkejä allasbaarissa. Siispä olen myös valmis maksamaan niistä :) Rahaa pitää ottaa sen verran mukaan, ettei kokoajan tarvitse miettiä mihin on varaa ja mihin ei.
suomalaiset juo kyllä joo, ja se on lomaillessa huomattu. vaikka kävisi jossain karibian saarilla niin se ainoa humalassa örveltäjä siellä on suomalainen. ja vaikka sain matkani aikana kulutettua "vain" 150e niin söin kyllä hyvin enkä laskenut joka päivä paljonko on vielä varaa käyttää tänään.
- mk
Jos olet sellaisessa hotelissa missä ei ole mitään ruokailua niin 100€ päivä on hyvä budjetti ja siihen päälle mahdolliset ostokset mutta iste olin viime jouluna teneriffalla perheeni kanssa 3 hlö 17 päivää niin semoinen 2000-3000€ meni mutta kivaa oli. Siellä perhe söi illallisen 50€ ja jos teki itse aamupalan niin vähän säästi mutta ei lomalla ruokaa viitsi tehdä. Jos on huoneitohotelli joss aon keittiö ja tekee välillä itse ruokaa niin tulee halvemmaksi ja se riippuu mitä harrastat lomalla ja niin edelleen. Ota viskortti mukaan niin helpottaa. Ulkonasyömisen hinta riippuu myös kuinka tasokkaissa paikoissa haluta syödä.
- rahatankki
nyt ymmärrän miksi tuttavani ihmettelevät kun käyn ulkomailla 3-6kertaa vuodessa ja he vain kerran. syy on näköjään "käyttöraha-budjetti".
- Näinhän se on
Jos lähes 1000 euron viikkobudjetilla on liikenteessä kellään ole varaa 6 reissuun vuodessa tai edes 3. Itse en elää nuukaillen reissuillani eli syön mitä haluan 1-2 kertaa päivässä ja juon 3-5 pullollista tai tuopillista olutta päivässä ja aina riittänyt 40-60 euroa per päivä. Turhat tuliaiset ja feikki vaatteet ja tuotteet sitten nostaa budjettia tietysti huomattavasti, mutta eipä ole sellaisia tarvis edes ostaa. Itse haluan vaan aurinko, lämpöä ja leipäilyä ja siihen oma budjettini riittänyt aina vallan mainiosti. Olin viime keväänä Marmariksessa ja koko reissuun meni vajaa 600 euroa ja siinä oli matkan hintakin jo mukana. Jos tekisin yhden reissun vuodessa ja haluaisin panostaa siihen kunnolla, en lähtisi edes Turkkiin vaan silloin kaukomatkat olisi se kohde.
- jep jep
olin 12 viikkoa 2009 ja rahaa meni normaaliin elämiseen 1500e! lisäksi niin sanottuun ylimääräiseen 1200e!
se on vähän kiinni siitä mitä haluaa tehdä ,mutta pärjäät hyvin 50-100e päivä.
2010 olin viikon täys hoidolla al hotellissa niin pärjäsin 300e. - rahaaaaaaa
Varatahan saa vaikka kuinka paljon, mutta parempi on kuitenkin ottaa mukaan tarpeeksi.
- Jos.
Haluaa laadukkaammin viettää lomaansa,kannattaa viikon matkalle minimissään varata 10 000 euroa.
- PekkaPuupää ;)
NO....kukaan täysjärkinen jolla on varaa laittaa viikossa lomaansa 10000 ekua , ei tuhlaa sitä Alanyaan , vaan menee hieman parempiin mestoihin , mutta tuohan oli tietenkin feikki-heikki ja ällöttävä :(((
- seeeeeeeeeeyouuuuuu
PekkaPuupää ;) kirjoitti:
NO....kukaan täysjärkinen jolla on varaa laittaa viikossa lomaansa 10000 ekua , ei tuhlaa sitä Alanyaan , vaan menee hieman parempiin mestoihin , mutta tuohan oli tietenkin feikki-heikki ja ällöttävä :(((
Heissan!Ostimme tyttäreni kanssa upeat/edulliset silmälasit Alanyasta Tuana Optikasta (osoite Hukumet cad. No:2/B) .Tämä liike sijaitsee rannan puolella ja siellä töissä täysin suomea puhuva optikko Tufan.Palvelu oli todella hyvää ja silmälasit saimme 5 päivässä.Kannattaa pohtia josko seuraavalla Alanyan matkallanne käytte tutustumassa paikkaan.Aurinkoista kesää!!!:):):)
- Lahja :
PekkaPuupää ;) kirjoitti:
Puupää kirjoittaa totta,ei Alanyassa nyt mitään tuhansia euroja viikossa mene normaaliin lomanviettoon,eihän kukaan nyt sinne menisi jos rahaa menisi todellakin 1500-2000 e viikossa,naurettavaa höpönhöpöä :((
- Madam Traveller
Mulla menee ainakin 1000,00- 5000,00 € käteistä päivässä pikku ostoksiin.
Isommat maksan luottokortilla.
Ainoa paikka missä Turkissa kannattaa käydä on Istanbul,ei siellä muualla ole mitään kivoja kauppoja tai kunnon hotelleja. - bg.
mistä näitä uusavuttomia oikein sikiää ?pitääkö jokaista asiaa kysellä näiltä palstoilta,eikö tosiaan enää itse osata yhtään mitään.
- Keskusrikospoliisi
Mulla on mennyt viikon reissuilla parin vuoden sisään Bulgarian Sunny Beachilla 750e, Alanyassa 500-600e ja Teneriffalla 300-400e, enkä ole millään reissulla mitenkään pihistelly.
Bulgariassa tuli juhlittua ja shoppailtua paljon, Alanyassa shoppailin, mutta söin nihkeesti, enkä hirveesti juopotellut, Teneriffalla en shoppaillut, mutta söin ja join hyvin. Sinänsä jännä, että Espanja on kuitenkin maana kallein, mutta rahaa meni vähiten :D
Kohta kahdeks viikoks Alanyaan ja epäilen, että rapeet 1000e, max. 1300e siellä menee. Shoppaamiseen ja elämyksiin ajattelin laittaa rahnaa palaan, juopottelen vähän ja syön mitä millonkin mieli tekee, yleensä mulle riittää se halvin döneri tai tomaattikeitto, sekä tietysti parit kunnon ravintolaillalliset. - 35
Matkabudjettia nosti esim 4 kertaa kuumakivihieronnassa ja hamam käynti sekä liitovarjo lento. Lisäksi ostimme aika monta valokuvaa, yksistään niihin upposi monta kymppiä :) silti edullinen loma
- asdfreww
Me kävimme All Inc. ja rahaa meni viikossa 200e-300e, ei tarvinnut ostaa vettä tai ruokaa kun oli melkein jatkuvasti ruokaa hotellilla, myöskin juomat. Säästyi paljon rahaa. Kävimme tosin 2krt ulkona syömässä, jäi vain tosi huonoja kokemuksia (toivat ruokia mitä ei tilattu, sanoivat että jotain saisi ilmaiseksi maistaa, eipä saanutkaan kun lasku tuli) joten suosittelen All.Inc ottamista. Ei tule yllättäviä ylimääräisiä menoja jos sattuu olemaan vähänkin sinisilmäinen.
Itsellä meni tuo raha siis 2kertaan syömässä tuliaiset. Taisin jotain pientä ostaa ollessamme vähän kauempana hotellista (pähkinöitä). Eli ei tarvitse paljoa, jos ei aio paljoa tuhlata.
Suosittelen kuitenkin ottamaan noin 300-400e viikon matkalle ja 500e kahen viikon. Jos ei ole tosin All. Inc niin en tiedä miten paljon siinä menee. - koira45633
itsellä meni viikossa noin. 1000euroa ja en edes ostanut paljon mitään
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624332Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1551823Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141533Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !381297Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681073- 58919
- 79915
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.168843Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54821- 39791