Olisiko kenelläkään neuvoa, miten saisi 5 kuukauden ikäisen birmapojan lopettamaan sormien puremisen? Se puree myös varpaita, mutta se loppuu aina heti, kun se saa ruokaa. Sanon aina "ei" kun sormien pureminen alkaa ja joskus se auttaa hetkeksi, mutta jatkuu taas hetken päästä.
Kiitos jo etukäteen!
Sormien pureminen
4
195
Vastaukset
Kenelläkään ei ilmeisesti ole minkäänlaista vastattavaa tähän?
- kittanpenduja
onkohan kisu oppinut, että pureskelemalla sormia ja varpaita se saa aina ruokaa, ja tekee osaksi sen vuoksi... Eikä tajua että sinuun koskee eikä sinusta tunnu kivalta. En tiedä, mutta meidän 3kk ikäinen kissa lopetti kynsimisen ja raapimisen, kun älähdin aina kivusta niin että se huomasi että se oikeasti sattuu... Aina välillä se vielä innostuu kesken leikkien jos menee koskemaan, mutta kun älähdän ja annan sormien olla enkä vedä pois, niin pentu heti hellittää ja kopeloi tassuillaan ilman kynsiä. Saattaa välillä alkaa nuollakin sitten ja puskeutua kuin pyytääkseen anteeksi? Kissa saa kyllä purkaa leikkitappeluviettejään toisen kissan kanssa, niin ei ole siksikään kimpussa. Ei kannattane ruokkia pentua heti kun se käy kiinni.
Kivusta kiljahteluakin on kokeiltu, kuten kissan kasvattaja neuvoi tekemään. Toisen kissan kasvattaja taas oli sitä mieltä, että pentu saattaa säikähtää huutamista ja alkaa pelätä. Hän oli sitä mieltä, että "ei" on parempi tapa. Birmalla siis on ragdoll riehuntakaverina, joten mistään tekemisen puutteestakaan ei ole kyse.
Ja se varpaiden pureminen on tosiaan aika häiritsevää, kun itse yrittää tehdä ruokaa ennen töihin lähtöä ja samalla jalkaa kaluaa kissanpentu. Ruokakupin täyttäminen on ollut ainoa keino saada jalanpureminen loppumaan. Sormia taas se saattaa purra ihan ollessaan sylissä.meillä on ainakin mennyt tuo vaihe ohi, ihan ajan kanssa niin kissoilla kuin koirillakin :) Toki se aina auta ja sekiljahtaminen ja kieltäminen on kyllä iahn toimivia ja hyväksi havaittuja meilläkin :)
Onnea kissan kasvatukseen :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas puukotus yläristillä!
Tänään taas puukotettu hengiltä ihminen Kuopiontien läheisyydessä yläristillä! Nyt näitä alkaa olla viikoittain!571691Olen päättänyt tappaa itseni tämän vuoden puolella
Minulla ei ole oikeastaan mitään hävittävää. Elämäni on surkeaa ja tunnen ihmisten tuijotukset ja supinat. Ne nauravat r1281327Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin
Kesä ja juhannus on grillailun kulta-aikaa. Mitä teillä grillataan juhannuksena? Anna oma vinkkisi grilliherkkuihin. Ka701221La Promesa sarjan ystäville iso pettymys - Yleltä lisäinfoa asiasta
La Promesa suosikkisarjan kohtalosta on tullut tietoa. Tämä ei kyllä välttämättä ilahduta sarjan faneja. Lue lisää: htt10826- 59755
- 64646
Nyt kun olen vähän huppelissa niin uskallan sanoa
Mikä minua oikein närästää... Tiedän että meillä on ollut vaikeaa mutta miten kauan sulla on ollut toinen mies vai oliko37502- 36457
- 43450
- 52442