OIL OK-merkkivalo ja kuusi pallukkaa sen yhteydessä. Väheneekö pallukat öljynvaihdon lähetessä, vai mikä on idea? Alkaa olla kilometrejä jo aikas paljon öljynvaihdon jälkeen ja kuusi pallukkaa aina vaan näytössä.
Entäs sitten se ilmaisin, joka ilmoittaa suunnilleen kilometrimäärän, jonka jäljellä olevalla bensalla ajaa. Se muuttuu neljäksi viivaksi siinä vaiheessa, kun polttoaineen vähenemisen merkkivalo syttyy. Väheneekö nuo viivat sitä mukaa kuin polttoainetta kuluu? Jos sattuisi tulemaan joskus ajettua siihen luottaen, että noin on eikä sitten olisikaan?
Renault Megane Break 2001
7
291
Vastaukset
- Meksu ykkönen
"OIL OK-merkkivalo ja kuusi pallukkaa sen yhteydessä. Väheneekö pallukat öljynvaihdon lähetessä, vai mikä on idea?"
Kyseessä öljymäärän mittari. Kuusi pallukkaa tarkoittaa öljytaso lähellä maksimia, pallukat muuttuvat yksi kerrallaan viivaksi jos öljymäärä vähenee.
"Väheneekö nuo viivat sitä mukaa kuin polttoainetta kuluu?"
Ei vähene, kannattaa tankata ajoissa.- Relluttelija
Niin eikä ole kovin vaikeata tarkistaa öljyntaso tikusta, eikä luottaa sokeasti
niihin palleroihin ja bensan kulutusta on helppo seurata bensamittarista.
Ja nollaa trippimittarin aina kun tankkaa niin tietää melko tarkkaan mitä
bensaa on kulunut jos vaikka kulutus on 7L 100km jne. - Öljynvaihtoväli?
15 00km? Vai 10 000?
- megane2000
jos on todettu että moottori ei syö öljyä, niin eiköhän niihin pallukoihin voi luottaa, näin ainakin minun meganessa (ajettu nyt 320 000 km)
- Ei öljyn kulutusta
Ei niihin sittenkään sokeasti kannata luottaa.
- megane2000
Ei öljyn kulutusta kirjoitti:
Ei niihin sittenkään sokeasti kannata luottaa.
ei mihinkään kannata sokeasti luottaa, mutta jos on kymmenen vuoden aikana todettu että moottori ei syö öljyä eikä pallukoissa tapahdu mitään muutosta, niin itse luotan siihen sen verran, että tarkistan öljy ehkä vain muutaman kerran vuodessa...
- Meksu ykkönen
megane2000 kirjoitti:
ei mihinkään kannata sokeasti luottaa, mutta jos on kymmenen vuoden aikana todettu että moottori ei syö öljyä eikä pallukoissa tapahdu mitään muutosta, niin itse luotan siihen sen verran, että tarkistan öljy ehkä vain muutaman kerran vuodessa...
Itse olen samoilla linjoilla megane2000 kanssa.
Itse katson öljyt tikusta kerran vuodessa, ennen seuraavaa vaihtoa. Kun öljyn kulutus on minimaallista, niin ihan turhaa alkaa öljymäärän mittaria epäilemään.
Kaikissa autoissa ei edes ole enää öljytikkua mistä tason voisi tarkastaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851