Renault Megane Break 2001

Pari kysymystä

OIL OK-merkkivalo ja kuusi pallukkaa sen yhteydessä. Väheneekö pallukat öljynvaihdon lähetessä, vai mikä on idea? Alkaa olla kilometrejä jo aikas paljon öljynvaihdon jälkeen ja kuusi pallukkaa aina vaan näytössä.

Entäs sitten se ilmaisin, joka ilmoittaa suunnilleen kilometrimäärän, jonka jäljellä olevalla bensalla ajaa. Se muuttuu neljäksi viivaksi siinä vaiheessa, kun polttoaineen vähenemisen merkkivalo syttyy. Väheneekö nuo viivat sitä mukaa kuin polttoainetta kuluu? Jos sattuisi tulemaan joskus ajettua siihen luottaen, että noin on eikä sitten olisikaan?

7

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meksu ykkönen

"OIL OK-merkkivalo ja kuusi pallukkaa sen yhteydessä. Väheneekö pallukat öljynvaihdon lähetessä, vai mikä on idea?"

Kyseessä öljymäärän mittari. Kuusi pallukkaa tarkoittaa öljytaso lähellä maksimia, pallukat muuttuvat yksi kerrallaan viivaksi jos öljymäärä vähenee.

"Väheneekö nuo viivat sitä mukaa kuin polttoainetta kuluu?"

Ei vähene, kannattaa tankata ajoissa.

• Relluttelija

Niin eikä ole kovin vaikeata tarkistaa öljyntaso tikusta, eikä luottaa sokeasti
        niihin palleroihin ja bensan kulutusta on helppo seurata bensamittarista.
        Ja nollaa trippimittarin aina kun tankkaa niin tietää melko tarkkaan mitä
        bensaa on kulunut jos vaikka kulutus on 7L 100km jne.

• Öljynvaihtoväli?

15 00km? Vai 10 000?

• megane2000

jos on todettu että moottori ei syö öljyä, niin eiköhän niihin pallukoihin voi luottaa, näin ainakin minun meganessa (ajettu nyt 320 000 km)

• Ei öljyn kulutusta

Ei niihin sittenkään sokeasti kannata luottaa.

• megane2000
        Ei öljyn kulutusta kirjoitti:

Ei niihin sittenkään sokeasti kannata luottaa.

ei mihinkään kannata sokeasti luottaa, mutta jos on kymmenen vuoden aikana todettu että moottori ei syö öljyä eikä pallukoissa tapahdu mitään muutosta, niin itse luotan siihen sen verran, että tarkistan öljy ehkä vain muutaman kerran vuodessa...

• Meksu ykkönen
        megane2000 kirjoitti:

ei mihinkään kannata sokeasti luottaa, mutta jos on kymmenen vuoden aikana todettu että moottori ei syö öljyä eikä pallukoissa tapahdu mitään muutosta, niin itse luotan siihen sen verran, että tarkistan öljy ehkä vain muutaman kerran vuodessa...

Itse olen samoilla linjoilla megane2000 kanssa.

Itse katson öljyt tikusta kerran vuodessa, ennen seuraavaa vaihtoa. Kun öljyn kulutus on minimaallista, niin ihan turhaa alkaa öljymäärän mittaria epäilemään.

Kaikissa autoissa ei edes ole enää öljytikkua mistä tason voisi tarkastaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      167
      2824
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      201
      2097
    3. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      56
      2012
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      71
      1776
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1658
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1541
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      84
      1268
    8. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1080
    9. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      200
      1041
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1039
    Aihe