Puuttuisitteko kaveriasioihin?

aune-annikki

Tyttöni (11v.) on jo kauan kertonut kotona, että hänen hyvä kaverinsa ilkeilee hänelle usein sanomalla tyttöäni läskiksi. Tänään viimeksi oli kauhistellut tyttöni isoa takapuolta. Tyttöni on aina ollut normikäyrillä, ei todellakaan lihava, mutta vatsamakkaroita, paksua takamustaan sekä reisiään hän aina harmittelee kotona. Ok, ei hän laihakaan ole, mutta ei lihavakaan. On aika ahdistavaa mennä shoppailemaan, kun valtaosa lasten vaatteista on tehty tikuille. Tyttöä harmittaa kauheasti. Kun sitten kaveri huomauttelee asiasta, niin kylläpä sieppaa ja syvältä. En ole asiaan puuttunut, onhan aina muistettava, etten ole kuullut kuin omani kertoman. Ja tuo on oikeasti tyttöni hyvä kaveri, mutta hän käyttäyttytyy mielestäni kovin kummallisesti ja olenkin vihjannut tytölleni, että kannattaakohan tuollaisen ystävyyttä edes vaalia. Luulisin, että välit kaveriin saattaisivat puuttuessani mennä poikki, sillä hänen kotonaan kiellettäisiin olemasta enää meidän tytön kanssa. Mitä te tekisitte?

5

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adgsdga

      Lapset sietävät kavereiltaan yllättävn paljon. Ei siihen sinällään kannata kauheasti puuttua. Tietenkin, jos kaveruus on jotenkin yksipuolista, eli tyttäresi roikkuu tämän toisen mukana, niin sitten kannattaa asiasta keskustella. Ja mitä tulee vatsamakkaroihin, voi niistä yrittää päästä eroon. Ei ole kellekään hyvästä olla paksu. Kyllä normivartaloisille vaatteita löytyy. Kuulostaa siltä, että tyttö on kuitenkin tukeva. Mutta ei sen sinällään pitäisi antaa aihetta pilkalle. Mutta itsensä se olisi hyvä myöntää.

      • aune-annikki

        Kuten kerroin, normikäyrillä mennään. Mutta kun on kuitenkin lihaa luiden päällä, niin kyllä oikeasti totuus on se ettei vaatevalikoimaa kauheatsi kaupoissa ole.


    • vanhempienasian

      Minusta sinun kannattaisi ottaa yhteyttä tytön vanhempiin ja kysyä josko he voisivat keskustella kotona ystävien arvostelusta niin ettei kuitenkaan liitettäisi varsinaisesti tähän tilanteeseen. Näin asia olisi aikuisten kesken hoidettu eikä tyttäresi tarvitsisi kokea niin kovia paineita tai hänen ystävänsä suuttua "kantelusta"?

      Noin itse varmaan toimisin tuon ikäisten tyttöjen kanssa. Poika kun vain on niin en noista tyttöjen jutuista oikein tiedä :)

      • aune-annikki

        Uskotko tosiaan, että noin voisi toimia? Olen 100-prosenntisen varma, että herne menee nenään. Ai meilläkö ei ole osattu kasvattaa?!! Ja varsinkin tässä tapauksessa, kun tunnen vanhemmat, niin eipä onnistu.

        Minusta tämä asia on kovin hankala, kun ei voi tehdä mitään - aina menee pieleen.


    • .

      Kysy tytöltäs että haluuko se että sä puutut siihen. Kysyt mitä sen mielest pitäis tehdä. ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 143
      4048
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      111
      3662
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2565
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1861
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1585
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      89
      1483
    Aihe