Wiccoja !?

Auringonnousu#

Moikka !
Olen jo noin. 4-5 vuotta ollut hyvin kiinnostunut wiccalaisuudesta ja kaikesta siihen liittyvästä. Olen myös monien vuosien ajan yrittänyt saada yhteyttä henkilöön jolla olisi aikaa kertoa minulle hiukan enemmän wiccalaisuudesta, yms. Ja tietenkin niin, kuin kaikki varmaan jo osaavat arvatakkin niin olen lukenut hyvin paljon kirjoja wiccalaisuudesta & wiccoista sekä tietenkin netissä selannut läpi varmaan kaikki aiheeseen liittyvät sivustot joten tietämystä kyllä on. En kuitenkaan vielä kertaakaan ole saanut sitä mitä nyt olen jo kauan halunnut nimittäin ihmistä joka voisi ns. läheisesti kertoa minulle wiccalaisuudesta esim. sähköpostitse. Toki ymmärrän ettei ihmisillä ole välttämättä aikaa alkaa kirjoittaa tuntemattomalle kaikkea sillä se vie jonkin verran aikaa mutta silti ajattelin vielä kerran kysyä tätä kautta, että onko täällä liikkeellä nyt sellaista ihmistä kuka on itse wicca ja joka siis osaa kertoa täyttä faktaa minulle wiccalaisuudesta !? Olisin todella kiitollinen jos nyt pitkän etsinnän jälkeen löytäisin ihmisen joka osaisi kertoa minulle lähemmin & tarkemmin, henkilökohtaisesti wiccalaisuudesta. Viisi vuotta on kuitenkin siihen nähden pitkä aika olla kiinnostunut niin etten ole vielä yhtäkään wiccaa saanut kiinni. :) Toivottavasti täältä nyt löytyisi ihminen jolla olisi aikaa ja jos näin on niin lähetä viestiä tähän keskusteluun niin annan sähköpostiosoitteeni !
KIITOS !

4

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wiccan-acolyte

      En valitettavasti ole pätevä kertomaan paljoakaan wiccasta, mutta yhden neuvon antaisin: älä mieti liikaa aikaa. Itse olen ollut wiccasta kiinnostunut noin vuoden, en vaan paljoakaan ole päässyt kokeilemaan, kun oma kämppä häämöttää vasta elokuussa. Enkä halua kuulla kommentteja/käännytystä/niuhotusta kotiväeltä.
      Pointtina siis: anna itsellesi aikaa tähän. :)

    • Galderas

      Minäkään en ole pätevä kertomaan siitä etsimääsi tiukkaa faktaa, koska olen vahvasti eklektinen. Yhden neuvon osaan silti antaa: Luota intuitioon. Ainakin itse olen havainnut hyväksi seurata vahvaa, konkreettista johdatusta silloin, kun sellainen sattuu iskemään.

      Vaikken osaakaan luultavasti vastata asioihin, joita haluat tietää, keskustelisin silti mieluusti jonkun samankaltaisen maailmankuvaavan henkilön kanssa. Sähköpostia voi siis lähettää osoitteeseen galderas ät hotmail piste fi
      (Osoite on kirjoitettu noin hankalasti sekalaisten roskapostibottien hämäämiseksi).

    • tuulikuiskaus

      Varmaan sinun kannattaa myös miettiä, millaisesta wiccalaisuudesta haluat tietoa. Kuten varmasti tiedät, kun olet asiaan tutustunut, että wiccalaisuudenkin sisällä on monenlaisia suuntauksia.

      Itse voin mielelläni kertoa yhdestä tavasta olla wiccalainen ja muutenkin jutella, jos vielä eksytte palstalle. [email protected] tavoittaa minun sähköpostini.

    • abcwiccakävelee

      Suomessa on yhdistyksiä, joiden jäsenistössä on wiccaja. Näitä on mm. Lehto ry ja Pakanaverkko ry. Näiden sivustoilta löytyy tietoa ja myös infoa tulevista tapaamisista ja leireistä, joissa voi törmätä wiccoihin.

      Myös se tosiaan, minkälaisesta wiccalaisuudesta olisit kiinnostunut. Minkälaista tietoa kaipaat? Kirjoja joita lukea vaiko tarkempaa harjoitusta?

      Eklektiläisyydestä on helppo kertoa ja voi sanoa, että jos kysyt kysymyksen niin siihen varmana tulee monta erilaista vastausta. Traditioista on hankalampi kertoa, koska näitten opetus on lähiopetusta ja vain initioiduille.

      Viisi vuotta voi olla pitkä ja lyhyt aika, riippuu miltä kantilta katsoopi. Englanninkieli on välttämätön wiccassa, koska suurin osa saatavilla oleva tieto on englanniksi. Joitakin kirjallisuutta on suomenkin kielellä, mutta antavat vain nuo kirjat pinta raapaisua.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2625
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2223
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1947
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1675
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1671
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1626
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1606
    8. 91
      1553
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      120
      1415
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1274
    Aihe