Karvaa karvaa karvaa

Karvoihin hukkuva!

Mä ymmärrän karvanlähtöajan ja että sitä irtoaa muutenkin. En pelästy karvoja lattialla tai mustissa vaatteissani ym, mutta tämä taitaa olla jo sairasta. Siis ihan hillitön karvanlähtö.
Seurasin kun koirani rapsutti itseään, niin siihen lattialle jäi kauhea karvakasa. Menin tutkimaan koiraa, niin ei siihen mitään kaljua kohtaa tullut, vaikka karvan määrästä olisi niin vonut päätellä.

Ollaan pesty koira noin pari viikkoa sitten samalla aineella kuin aina ennenkin ja seuraavana aamuna kun koira oli kuivunut, niin harjattiin se hyvin. Eikä mitään, kun joka päivä siitä irtoaa ihan tolkuttomasti karvaa.
Harjataan sitä lenkeillä ja kotona ja jos ei harjata, niin siitä tippuu karvavana mihin se sattuu kävelemäänkin. Olen tutkinut sen ihoa, että näkyykö jotain punaisia läikkiä tai kuivinutta ihoa, mutta kaikki näyttäisi olevan ihon kannalta ainakin normaalia. Turkki on todella ohut kauttaaltaan ja selästä karkea. Ihan onnettomat "housut" ja häntä. Aloin antamaan nyt Biorion merkkistä turkkilääkettä, jos se jotain auttaisi. Onko muita vinkkejä antaa millä saisin hyvän turkin kultsulleni??

6

258

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 35

hei

• LA

Omalla kultsullani oli talvella myös jo tosi ohut ja karkea karva, siis tosi hillitön karvanlähtö..aloin syöttää nutrolin seniori öljyä(10v.koira) saa myös tavallisena. Turkki alkoi heti paksuuntua ja on ollut jo pitkään ihan HILLITTÖMÄN PÖYHKEÄ ja KIILTÄVÄ!!! Ja mitkä pussihousut ei ikinä ole tuollaisia ollut. Samalla vaihdoin ruoan James Wellbelowdin ankka-riisiin kun oli vähän ihovaivoja..TOIMII!!!

• mun rakas kultsi

koirat karvaa,siihen pitää tottua jos niitä haluaa pitää,mun rakas kultsu karvaa myös ja kaikki ihanat mun mustat vaatteet aina karvoissa ,mites olis sulle sopiva villakoira,jonka ajat nuliks :)

• ff

Furminaattori

• näin se yleensä on

noitten lemmikienkanssa karvaa lähtee kaksikertaa vuodessa puolivuotta kerrallaan.Kannatta aina kevällä trimmata kesäkarva niin on koirallakin helpompi olo kuumalla.Ohennussakset vain käyttöön sillä saa siistin turkin,

• Tasaisesti karvaa

Trimmattavia rotuja ei kaikki ole eikä sellaisissa ole mitään trimattavaa.Läpi vuoden lähtee tasaisesti monelta koiralta karva keväällä vielä enemmän eikä vitaamiinit ruokavalio karvanlähtöä muuksi muuta.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      87
      1704
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      85
      1212
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1113
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      67
      896
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      102
      861
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      808
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      721
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      712
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      47
      661
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      653
    Aihe