Lomalle Prahaan

Pauliina_2

Eli parin viikon päästä olisi tarkoitus mennä lomamatkalle Prahaan, kolme yötä perillä. Yksi päivä olisi tarkoitus pyhittää shoppailulle ja toinen nähtävyyksille ja yleiselle kiertelylle kaupungissa, ruoka- ja oluttarjonnasta nauttimista unohtamatta. Kysyisinkin nyt vinkkiä missä kannattaisi käydä syömässä (kohtuuhintaan), nimenomaan paikalliset ruoat kiinnostavat, pizzaa ja hampurilaisia saa Suomessakin ? Vinkkejä toki löytyy netistä ennestäänkin, mutta aika iso osa vanhoissa keskusteluissa mainituista ruokapaikoista on nähtävästi lopettanut/vaihtanut nimeä kun ei löydy tietoja kun olen yrittänyt paikallistaa mistäpäin kaupunkia kyseinen paikka löytyisi. Eli toivottavasti jollakulla täällä olisi tuoreempaa tietoa.

Lisäksi Prahan hintataso mietityttää, että osaisi hieman laskeskella paljonko rahaa kannattaisi varata reissuun mukaan. Tästä liikkuu netissä varsin ristiriitaista tietoa, joidenkin mukaan esim. vaatteet ja kengät ovat samoissa hinnoissa kuin Suomessakin ja toisten mukaan taas on hyvinkin edullista. Ja jos joku osaisi vielä vinkata hyviä ostospaikkoja, niin kovasti kiitollinen olisin minä.

Sitten kysyisin vielä lentokentältä hotelliin siirtymisestä. Olin ajatellut bussi-metro -yhdistelmää, mutta kuinka hankala siellä on matkalukkujen kanssa kulkea, ja meneekö matkatavaroista lisämaksua, kuten jossakin mainittu? Vai säästääkö aikaa ja hermoja jos menee ihan suosiolla taksilla? Onko muuten kukaan majoittunut Royal court boutique -hotellissa Prahan-matkallaan, sen tasostakin kun varsin ristiriitaista mielipidettä liikkeellä?

3

897

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 12+2

      Ravintoloista joku Kolkovna-ketjuun kuuluva on aika varma valinta. Me ollaan syöty ja juotu Olympiassa ja tykätty siitä paljon. Kolkovnan nettisivuilta löytyy menut hintoineen (ja muutama ravintola jotka sijaitsevat Bratislavassa, joten ei pidä hämääntyä).

      Mitä tohon vaateiden/kenkien jne. hintatasoon tulee niin mä luulen että ne jotka ostaa halvalla Prahasta käy halpavaateliikkeissä joilla ei ole myymälöitä Suomessa. Merkkivaatteet on mun mielestä suunnilleen samoissa hinnoissa kun täälläkin ovat. Jos sattuu jossain bongaamaan alennusmyynnin niin sinne kannattaa suunnata, mikä tietenkin on sanomattakin selvää :D

      Keskustassa on Na Prikope -katu joka on "se" ostoskatu. Liikkeitä piisaa. Ostoskadun lähellä on Palladiumin kauppakeskus (jossa on esim. Deichmannin kenkäkauppa). Palladiumia vastapäätä on Kotvan tavaratalo. Jos haluaa ostaa kristallia niin kannattaa käydä siellä.

      Vähän sivummalla keskustasta on Andelin metroaseman vieressä Novy Smichovin kauppakeskus. Se on myös ihan kiva/hyvä paikka. Ylimmässä kerroksessa on ravintoloita joista valita. Muistaakseni tuolla tosin ei ole tsekkiruokaa tarjolla. Andelin metroaseman Nadrazni-kadun puolella on halpisvaateliike jonka nimeä mä en muista. Mä olen aikoinani sieltä ostanut farkut 20 € ja t-paidan 8 €. Viime kesänä ei siellä käyty, mutta paikoillaan se oli joten ehkä se on siellä edelleen :)

      _Mun mielestä_ Prahassa ei ole hankala kulkea matkalaukkujen kanssa. Mitä tohon julkisiin ja matkalaukkuihin tulee niin täällä se on selitetty (englanniksi) aika selkeästi http://www.livingprague.com/transport.htm

    • Pauliina_2

      Kiitos vinkeistä :)

    • Herra fortynine

      Tulin just parin päivän tosi äkkilähdöltä, ennen en ollut käynyt. Siirtyminen lentoasemalta kaupunkiin /majapaikkaan tosi helppoa. Ja aika halpaa. Esim. 100 korunan lipulla voi ajaa vapaasti kaikilla julkisilla vuorokauden ajan. Kannattaa miettiä miten paljon matkustaa ja mikä tulee edulliseksi. Niitä lippuja oli heti lentokentällä tarjolla automaateista ja luukulta. Kolmen päivän lippuakin löytyi. Bussilla vaan metrolinjan päähän ja sieltä metrolla eteenpäin. Olin pikkurepun kanssa liikkeellä mutta matkalaukun kanssa olisi pärjännyt oikein hyvin, ei olleet bussit eikä metrot järkyttävän täysiä. Keskustan asemien välillä metro joskus aika täysi mutta junia tuli jopa kahden minuutin välein parhaimmillaan.

      Ruuasta, tsekkiruoka on sitten aika lihapitoista ja rasvaista. Mutta kannattaa kokeilla. Hintataso vaihtelee kaikessa tosi paljon. Kannattaa tsekata ruokalistat ja kaupoissa käydä kurkkimassa hintoja ennen kuin ostaa mitään. Ihan vanhan kaupungin aukion seutuvillakin tuopin saattoi saada puolelletoista eurolla. Varmasti halvempaakin löytyy sivummalta, minä olin vaan tosi vähän aikaa.

      Nähtävää on tosi paljon, minä ainakin ihastuin paikkaan heti parin päivän aikana.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      57
      3789
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      167
      2357
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      212
      2085
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      141
      1989
    5. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      412
      1401
    6. 79
      1231
    7. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      137
      1160
    8. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      235
      1135
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      55
      1060
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      74
      1020
    Aihe