Undulaattejen pesittäminen

epätoivoinen99

Minulla on 2 undulaattia ja ne vasta teki munan pesäkoppiinsa. Undulaattini on n. 1,5 vuotiaita ja en ole varma vielä ovatko ne mitä sukupuolta.
Minusta ne ovat kummankin tyttöjä (nokan vaha värin perusteella)
Niin voiko 2 naaras undulaattia pesiä????

6

212

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ankku_

Ensinnäkin, pesäkoppia ei saa KOSKAAN ANTAA, ellei ole tarkoituksena pesittää ja ole etsinyt runsaasti tietoa pesittämisestä. Pahimmassa tapauksessa tapat poikaset, rasitat emot ja aiheutat kaikille vain stressiä. Kaksi naarasta voivat "leikkiä kotia" eli munia, mutta munat eivät tietenkään voi kehittyä, linnut kun eivät ole kaksineuvoisia.

Ota pönttö sekä muna heti pois ja jos joskus haluat pesittää lintujasi, varmistathan että voit pitää poikaset mikäli niille ei löydy kotia ja ota asioista selvää.

• Undulaatti99

Kuule, minulla OLI tarkoitus pesittää...Ja undulaattejeni vahanokan väri vaihtelee todella useasti. Toisena päivänä toisenlainen ja seuraavana päivänä toisenlainen. Ja 1,5 vuotiaat undulaatit OVAT pesittämis kelpoisia!

• undulaatti99
        Undulaatti99 kirjoitti:

Kuule, minulla OLI tarkoitus pesittää...Ja undulaattejeni vahanokan väri vaihtelee todella useasti. Toisena päivänä toisenlainen ja seuraavana päivänä toisenlainen. Ja 1,5 vuotiaat undulaatit OVAT pesittämis kelpoisia!

ja minä voin kyllä pitää ne poikaset !!!!!!

• Ankku_

Tietämyksesi on aika mitätön jos kysyt, voiko kaksi naarasta pesiä. Siksi sinun tulisikin ottaa pönttö pois, laittaa jäitä hattuun ja etsiä lisää tietoa asiasta, ja koittaa sitten uudelleen. En missään vaiheessa väittänyt, että lintusi olisivat liian nuoria.

Ymmärrän närkästyksesi, mutta valitettavasti on oltava vähän tiukka kun niin monet pesittävät "huvikseen", poikasista osa kuolee eivätkä ne ole oikeanlaisilta vanhemmilta. Undulaatteja on niin paljon, ettei tulisi pesittää kuin pesitykseen soveltuvia yksilöitä. Liikapesitys vääränlaisilta vanhemmilta on johtanut eliniän lyhenemiseen ja todella pieniin undulaatteihin, jotka eivät ole niin terveitä. Eiväthän lintusi ole sukua toisilleen?

• epätoivoinen99

Ei ole sukua. Mistä johtuu, että ne undulaatit syövät omat munansa. Ne on syöny jo kaks. Ekaks muniin on ilmestynyt pieni aukko ja sitte jonki ajan kuluttua munasta ei oo jälel ku 1/4...

• lindu-undu

Tuo on kyllä minulle aivan uusi juttu,en ole kyllä ikinä kuullut että linnut syövät munimansa munat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      179
      2688
    2. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      164
      2519
    3. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      2197
    4. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      61
      2073
    5. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      3
      1739
    6. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      59
      1444
    7. Hilma Hallo-ahon kuvat julki - kiistää SSK ryhmän nimen merkityksen

Eduskunnan puhemies Jussi Halla-ahon tyttären ympärille on noussut skandaali. Lehdistö sai selville Hilma Hallo-ahon kuu
      Perussuomalaiset
      205
      1428
    8. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      225
      1163
    9. Sofia Belorf rehellisenä suhteen alusta Jeff-miljonäärirakkaaseen: "Hän ei..."

Sofia Belórfin elämä on tapetilla Sofia Bling Bling Dubai -realityssä. Näyttävien puitteiden rinnalla Belórf avaa elämää
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1138
    10. Äänestän seuraavissa eduskuntavaaleissa persuja.

Persut on ainoa puolue, joka aidosti vastustaa islamisaatiota Suomessa.
      Maailman menoa
      370
      1073
    Aihe