Minulla on 2 undulaattia ja ne vasta teki munan pesäkoppiinsa. Undulaattini on n. 1,5 vuotiaita ja en ole varma vielä ovatko ne mitä sukupuolta.
Minusta ne ovat kummankin tyttöjä (nokan vaha värin perusteella)
Niin voiko 2 naaras undulaattia pesiä????
Undulaattejen pesittäminen
6
113
Vastaukset
- Ankku_
Ensinnäkin, pesäkoppia ei saa KOSKAAN ANTAA, ellei ole tarkoituksena pesittää ja ole etsinyt runsaasti tietoa pesittämisestä. Pahimmassa tapauksessa tapat poikaset, rasitat emot ja aiheutat kaikille vain stressiä. Kaksi naarasta voivat "leikkiä kotia" eli munia, mutta munat eivät tietenkään voi kehittyä, linnut kun eivät ole kaksineuvoisia.
Ota pönttö sekä muna heti pois ja jos joskus haluat pesittää lintujasi, varmistathan että voit pitää poikaset mikäli niille ei löydy kotia ja ota asioista selvää.- Undulaatti99
Kuule, minulla OLI tarkoitus pesittää...Ja undulaattejeni vahanokan väri vaihtelee todella useasti. Toisena päivänä toisenlainen ja seuraavana päivänä toisenlainen. Ja 1,5 vuotiaat undulaatit OVAT pesittämis kelpoisia!
- undulaatti99
Undulaatti99 kirjoitti:
Kuule, minulla OLI tarkoitus pesittää...Ja undulaattejeni vahanokan väri vaihtelee todella useasti. Toisena päivänä toisenlainen ja seuraavana päivänä toisenlainen. Ja 1,5 vuotiaat undulaatit OVAT pesittämis kelpoisia!
ja minä voin kyllä pitää ne poikaset !!!!!!
- Ankku_
Tietämyksesi on aika mitätön jos kysyt, voiko kaksi naarasta pesiä. Siksi sinun tulisikin ottaa pönttö pois, laittaa jäitä hattuun ja etsiä lisää tietoa asiasta, ja koittaa sitten uudelleen. En missään vaiheessa väittänyt, että lintusi olisivat liian nuoria.
Ymmärrän närkästyksesi, mutta valitettavasti on oltava vähän tiukka kun niin monet pesittävät "huvikseen", poikasista osa kuolee eivätkä ne ole oikeanlaisilta vanhemmilta. Undulaatteja on niin paljon, ettei tulisi pesittää kuin pesitykseen soveltuvia yksilöitä. Liikapesitys vääränlaisilta vanhemmilta on johtanut eliniän lyhenemiseen ja todella pieniin undulaatteihin, jotka eivät ole niin terveitä. Eiväthän lintusi ole sukua toisilleen? - epätoivoinen99
Ei ole sukua. Mistä johtuu, että ne undulaatit syövät omat munansa. Ne on syöny jo kaks. Ekaks muniin on ilmestynyt pieni aukko ja sitte jonki ajan kuluttua munasta ei oo jälel ku 1/4...
- lindu-undu
Tuo on kyllä minulle aivan uusi juttu,en ole kyllä ikinä kuullut että linnut syövät munimansa munat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1508865Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492629Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282407- 462405
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1961833- 971817
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231713Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä421240Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61136