Kajakki?

perintötavaraa

Saimme iittalassa asuneen enomme kuolinpesästä perintönä yli 40cm pitkan, venettä muistuttavan lasiesineen. Siinä on terävät kärjet kummassakin päässä ja keskellä ylhäällä eräänlainen syvennys. Siihen on kirjoitettu kaivertamalla TIMO SARPANEVA - IITTALA -5?. Ilmeisesti vuosilukua tarkoittava viimeinen numeropari on epäselvä, varsinkin se jälkimmäinen numero, vosiko olla 53, 56, 58 tai 59?

Toisen sukulaisemme ex-puoliso, joka on joskus nuorena ollut lasitehtaan museossa töissä, sanoi että se on Kajakki-niminen lasiesine ja sillä voi olla arvoa jopa useita satoja euroja ellei peräti tuhansia.

Esine on täysin ehjä, jopa ne terävät kärjet ovat säilyneet ehyinä, pohjassa on muutama naarmu ilmeisesti siirtelystä. Tarkoituksemme on myydä se, mutta pelkäämme että meitä tietämättömiä helpolla jymäytetään ja saamme vain pienen osan sen todellisesta arvosta.

Kun kävimme sitä alan liikkeissä näyttämässä, niin tarjouksia emme kummastakaan saaneet mutta kovasti olisivat molemmat ostaneet ja useaan kertaan kysyivät meidän pyyntiämme esineestä, toinen on vielä soitellut perään kotiin, kun annoimme yhteystietomme hänelle.

Missä tälläistä kannattaisi myydä, olisiko huutonet oikea paikka vai kannattaisko viedä johonkin huutokauppaan? Liikkeisiin emme enää sitä tarjoa, mutta oli hyvä tietää, mitä sen arvo suurin piirtein voisi olla? Satasia, tuhansia vai mitä? Asuntovelkaisille kaikki olisi tervetullutta!

12

1825

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • arvoo..

      Itse olen myynyt taidelasia Huutonetin kautta, suosittelen, Helsingin huutokaupoista esim.,Bukowski, Helander, kannattaa kysyä hintatasoa ensin, sinne ei kannta välitysmaksujen takia jättää myyntiin.

      • Neuvoja 12

        Ei ehkä kannata myydä tuon hintaluokan tavaraa huutonetissä, Bukowskilla tai Hagelstamilla kyllä. Meinaan jos se on Sarpanevan Kajakki. Ennemminkin siitä saa reilusti tuhansia euroja kuin satasia,


    • no kiva

      myyty 15 tuhannella Turussa huutokaupassa sanotaan kuvassa

    • perintötavaraa

      Juurikin tuollainen, kuin kajakk:n viestissä mainitussa Googlen kuvavalikoimassa siinä vasemmalla yläkulmassa!

      Eräästä ko. kuvalikoiman kuvasta saimme linkin englantilaisen huutokauppafiman nimen ja olemme lähettäneet sinne kyselyn esineen mahdollisesta myynnistä heidän kauttaan ja hinta-arviosta.

      Kiitämme tuhannesti kaikkia avuliaita täällä meitä auttaneita ja oikeille jäljille ohjanneita kirjoittajia. Huutonetti tavaraa tämä ei sitten ilmeisesti ole vaan jotain aivan muuta.

    • perintötavaraa

      Saamme vastauksen mukaan Kajakimme todennäköiseksi hinnaksi muodostuisi kansainvälisessä designhuutokaupassa 40 000-60 000€. Huh huh!

      • Minä en silti myisi, vaikka olisi asuntovelkaa tai jotakin muuta velkaa, ellei olisi ihan pakkotilanne.


    • perintötavaraa

      ^^ Hienoa, että joku arvostaa tuollaista lasimöhkälettä noin paljon. Me maksamme parhaassa tapauksessa yli puolet jäljellä olevasta asuntovelastamme pois tuolla lasimöhkäleellä.

      • j

        olisitteko halukkaita myymään kyseisen esineen,vai onko se jo myyty


    • Late Lasipullo

      Älä myy, tuossa on hyvä pitää esim. hetelmiä.
      Tai sitten yöastiana, ei kun pissille.

    • Yksi neuvo

      Voit ottaa lasiesineestä kuvan ja lähettää sen Bukowskille. Siellä tietävät varmasti mistä Sarpaneva esineestä on kyse ja saat myöskin myyntihinta-arvion.

    • Anonyymi

      Mitä kajakille loppujenlopuksi tapahtui?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      946
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    3. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      783
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      727
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      682
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      610
    Aihe