Otetaas taas ;)

stickme

Edelliseen aloitukseen viitaten, otetaas taas.
Tämä on jotain olutta.... Blackfriars, Scottish premium beer.
Ei niin hyvää, muttei sitä voi tietää jollei maista ;)))

40

83

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Takataan oos, kuten Hector aikoinaan taisi laulaa. Tuli vain yhtäkkiä mieleen. Juu voihan sitä punkkua hiukan ottaa mutta kalja ei oikein maistu. Tekisi mieleni lähteä vielä ulos, mutta hirveän kauppareissun jälkeen naama on punainen ja pelkään sen muuttuvan vielä punaisemmaksi.

Tää kevät on tällaista, kun ei ole vielä lämpöönkään tottunut, tulee ylilyöntejä, enhän minä pala, tyyliin. Ei kuitenkaan tee huomenna mieli näyttää paviaanin takapuolelta. No on tässä ongelmaa kerrakseen, pestään siis pyykkiä ja takataan oos:))

• Oikaisu. Muistin väärin, se oli Rokataan taas, takataan roos, mutta väliäkös tuo.

• stickme
        firefox58 kirjoitti:

Oikaisu. Muistin väärin, se oli Rokataan taas, takataan roos, mutta väliäkös tuo.

Niin onkin takataan roos ;)
        Mut on sit uudempikin laulu, selvästi hyvä päivä, hyvästi selvä päivä ;))))
        http://www.youtube.com/watch?v=BZfrrxv9iyc

• ...

Mnaah.

Tympääntynyt kaljoihin, suurin syy kai kotimaiset keskarilaagerit.

Asiallinen sahti, kunnon kilju, ihan standardi kotikalja, kinessi tai jokin muu, tumma, sellaisista pidän, maun puolesta. Kun kännää, periaatteessa aina parempi, mitä karseamman makuista juomaa on, se kai syy kotimaisten laagereitten suosioon. Sama kuin kevytmaito, ei sillä ole oikein mitään tekemistä lehmänmaidon kanssa.

Mutta nyt kun on pyhäpäiviä tiedossa, pitää singahtaa alkoon. Valtiovalta kun suuressa typeryydessään, lopetutti suomen parhaan aperituuvin Vineton, valmistuksen, taidan ostaa neljä pulloa Valdemaria. Raikas, helposti nieltävä, aromikas ja alkoholinen maku >:/

=DW=

• Tumma olut kyllä käy. En ole tutustunut hienouksiin.

Tämä laulu jaksaa kaikessa irvailuhuumorissaan naurattaa kunhan ei kovin usein kuuntele.

Siis: http://www.youtube.com/watch?v=meJHxsi-t50

Tuurin myyntikin kasvoi (ainakin viikoksi) kun piti käydä katsomassa sitä ihmetystä joka telkusta hoetaan pois puhelimella. Joo, tämä on ikuinen vitsailin aihe. On niitä toki muitakin.

• stickme

Juu, juomasvalinnoille on monta makua.
        Itte pidän enemmän Kilkennystä kuin Guinnesista...ei ole niin puuromaista vaan punaista ja aromikasta...
        Mä luulen et tykkäisit Velkopopovitseista jos tykkäät tummista?
        Ei niin vahvoja mut maukkaita.
        Joku baarimikko kyl sano et ne vaan lisää keskenkäyneeseen tummaan hiukka alkoholia...voi ollakin, mut maku on ihan ok.
        Hmmm...katselin tänään et jos olis ollut jotain vodkaista jossa hiukka karpaloo,mut se sekoitus jonka löysin ei tyydyttänyt, päätin kokeilla vadelma-mustikkaa...jos ei se nyt niin makeeta olis ja lisänä sit englantilaisten happamia siidereeitä, joita en kyl juo itse, mut muut...

• stickme
        firefox58 kirjoitti:

Tumma olut kyllä käy. En ole tutustunut hienouksiin.

Tämä laulu jaksaa kaikessa irvailuhuumorissaan naurattaa kunhan ei kovin usein kuuntele.

Siis: http://www.youtube.com/watch?v=meJHxsi-t50

Tuurin myyntikin kasvoi (ainakin viikoksi) kun piti käydä katsomassa sitä ihmetystä joka telkusta hoetaan pois puhelimella. Joo, tämä on ikuinen vitsailin aihe. On niitä toki muitakin.

No tässä mennään asian ytimeen ;)
        http://www.youtube.com/watch?v=BZfrrxv9iyc

• Näinhän se on, monta on makua mansikoissakin. Eipä ole tuo Velkopopovits tullut tutuksi, lieneekö Tsekkiläistä ? Olen siellä ollut muutamia päivä Prahassa ja mielessä pyöri vain sellainen TV-ohjelma kuin Prahan syntiset ihmiset. Se kieli on ihan ääliömäistä, pelkkiä konsonantteja saattaa olla 5 peräkkäin. Lue siinä sitten karttaa.

No jostain syystä se jäi mieleen ja kiinnosti. Ei se ole sellainen jota voisi kuvitella nimestä päätellen ja minähän olin pikkulikka. Praha on kaunis kaupunki ja paljon nähtävää, menisin uudestaankin.

Jaa tuli vielä mieleen tuosta kielestä eräs juttu. Oltiin lähdetty autolla jo kaupungista ulos ja tuli nälkä, oli nääs 2 pientä lasta. No mentiin sitten johonkin ravintolantapaiseen ja kun kieliongelma oli molemmanpuoleinen, tilattiin ruokaa 4 annosta listan kärkipäästä, kaippa siitä joku maistuisi. No maistuihan ne kaikki.

Sori tämä rönsyily mutta kun se kuuluu pahoihin tapoihini.

• stickme

Ei rönsyilyssä mitään pahaa oel.
        Hauskinta keskustelussa on seurata millaisia mielleyhtymiä joku aloitus antaa.
        Siis sallittua.
        Mut joo, tuolla muualla maailmassa, ne ei tee asioita meidän miellyttämiseks ;))) Vaan omista lähtökohdistaan.
        Mut se on yhdenlainen mittari, miten selviytyy vieraassa kulttuurissa.
        Kaikki ei pärjää

• Heikunkeikku

Minä voisin ihan maistamatta sanoa, että hyi hitto, miten on pahaaaa.
      Minä en oluita pysty juomaan, ensteks ne maistuu pahalta ja toiseksi pääknuppi tulee pipiksi jo melkein siitä, jos tökkään nenäni klasin likelle ja nuuhkaisen.

Kotitekoista viiniä kaadeskelen lasiin, jos sille päälle satun.
      Ravintolassa punaviiniä, jahka oon ensin saanut maistiaisen, jonka perusteella osaan sanoa sopiiko se minulle. Viini ei saa olla tanniininen, eikä mausteinen, muikia, liian makea, ,karamellimainen, tamminen, eikä kummallisuusmausteinen eikä liian taipuisa ja kitalakeen jäävä, hampahia värjäävä. Mutta Marjaisa, kuiva, seesteinen, hivenen mehumainen taas kelepaa.

Joskus ravintolassa voin ottaa kirkasta. Kosken korvaa ja sanon, että Koskenkorvaa ei mikään korvaa. Tosin tälläistä kirkasta lientä tulee otettua kerran vuodessa.

• stickme

Auts, olet päinvastainen...tunnetko sen?
        Minen tykkää ollenkaan sanasta marjamainen punaviinin yhteydes.
        Se kertoo että litkua on ja ne kaks onnetonta prosenttia hakee toisiaan pullossa.
        Punaviinin tulee olla ryhdikäs, tanniininen, tamminen ja omata potkua.
        Raanavettä ....saa raanastaki?

• Heikunkeikku
        stickme kirjoitti:

Auts, olet päinvastainen...tunnetko sen?
        Minen tykkää ollenkaan sanasta marjamainen punaviinin yhteydes.
        Se kertoo että litkua on ja ne kaks onnetonta prosenttia hakee toisiaan pullossa.
        Punaviinin tulee olla ryhdikäs, tanniininen, tamminen ja omata potkua.
        Raanavettä ....saa raanastaki?

Joo, eriparia ollaan. Viiniasiantuntijoitten mielestä olen oikea Häpeäpilkku, sillä minulle kelpaa vain ja ainoastaan litkut. Mitä litkumpaa nestettä, sen pareet:)

Asia on nimittäin niin, että tanniiniset viinit laukaisevat välittömästi migreenin ja ne, joilla on migreeniä ymmärtävät, että ei suurin surminkaan pistä suuhunsa sellaista, joka aiheuttaa migreeniä. Maistan heti-oitis jo suullisesta, että sopiiko kyseinen viini minulle.
        Toinen migreenin laukasija on Maapähkinät. Hasselpähkinöitä voin napsia suuvärkin sisään, mutta maapähkinät alkavat jomottamaan takaraivossa.

On kaksi asiaa, joita saan halavalla. Litkuviinit ja ulkolaiset korkokengät. Yläpääni ja alapääni ovat omituiset. Löydän ihania ja kauniita juhlakenkiä kauppojen "jätelaatikosta" hintaan jotain 10-15 ekee. Muiden jalkaan eivät sovi ja meikäläisen jalka hymisee tyytyväisenä:)

• stickme
        Heikunkeikku kirjoitti:

Joo, eriparia ollaan. Viiniasiantuntijoitten mielestä olen oikea Häpeäpilkku, sillä minulle kelpaa vain ja ainoastaan litkut. Mitä litkumpaa nestettä, sen pareet:)

Asia on nimittäin niin, että tanniiniset viinit laukaisevat välittömästi migreenin ja ne, joilla on migreeniä ymmärtävät, että ei suurin surminkaan pistä suuhunsa sellaista, joka aiheuttaa migreeniä. Maistan heti-oitis jo suullisesta, että sopiiko kyseinen viini minulle.
        Toinen migreenin laukasija on Maapähkinät. Hasselpähkinöitä voin napsia suuvärkin sisään, mutta maapähkinät alkavat jomottamaan takaraivossa.

On kaksi asiaa, joita saan halavalla. Litkuviinit ja ulkolaiset korkokengät. Yläpääni ja alapääni ovat omituiset. Löydän ihania ja kauniita juhlakenkiä kauppojen "jätelaatikosta" hintaan jotain 10-15 ekee. Muiden jalkaan eivät sovi ja meikäläisen jalka hymisee tyytyväisenä:)

Hahaa...jutta sulleppa onkin tulossa apuva.
        Ovatten keksineet semmosen iholaastarin tuo maailmalla, joka estää ne pähkinäallergiat.
        Mikä on kyl aikas iso sana, ettei tartte sen adrenaliinikynän kans kuljeskella.

Vai ettäs saat halvalla?
        Kerros sitte, mistä saan hihattomia t-paitoja, eli tanktoppeja halpasel...
        Onks juuri tosi ettei niitä täältä irtoo alle neljän egen...

• Heikunkeikku
        stickme kirjoitti:

Hahaa...jutta sulleppa onkin tulossa apuva.
        Ovatten keksineet semmosen iholaastarin tuo maailmalla, joka estää ne pähkinäallergiat.
        Mikä on kyl aikas iso sana, ettei tartte sen adrenaliinikynän kans kuljeskella.

Vai ettäs saat halvalla?
        Kerros sitte, mistä saan hihattomia t-paitoja, eli tanktoppeja halpasel...
        Onks juuri tosi ettei niitä täältä irtoo alle neljän egen...

En kyllä ala ittiäni laastaroimaan, helpommalla pääsen, kun en syö maapähkinöitä, enkä juo tanniinisia viinejä.

Joo, ketaroitten alin osa, se joka lähtöö maatapitkin etiäpäin, niin niihin löydän ihastuttavia kenkiä ale-ale-alella. Muu kroppa sitten vaatii jo ylennyslaatikoita.
        Esimerkiksi pitkiähousuja on inhottavaa mennä ostamaan, kun melkein kaikki kokeilemani housut jäävät puolitankoon. Joudun aina suorat housut pidentämään. Monissa housuissa ei ole laisinkaan pidennysvaraa ja niinpä moni muuten sopiva vaate jää ostamatta.

T-paidoista en osaa sanoa yhtikäs mitään. Usko tai älä, niin kaapistanui ei löydy ainuttakaan T-paitaa.

Tässäpä oon kynsinyt päätäni, kun irrotin aamulla lavuaarista sen putken laittaakseni tiivisteen, niin hupsista sentäs en saakaan sitä enää koottua takaisin. Odottelen tässä, että poika saapuisi sen kokoamaan. Kummallista, että se putki ei sovikaan pystyyn lavuaarin vedenpoistoaukkoon:)

• stickme
        Heikunkeikku kirjoitti:

En kyllä ala ittiäni laastaroimaan, helpommalla pääsen, kun en syö maapähkinöitä, enkä juo tanniinisia viinejä.

Joo, ketaroitten alin osa, se joka lähtöö maatapitkin etiäpäin, niin niihin löydän ihastuttavia kenkiä ale-ale-alella. Muu kroppa sitten vaatii jo ylennyslaatikoita.
        Esimerkiksi pitkiähousuja on inhottavaa mennä ostamaan, kun melkein kaikki kokeilemani housut jäävät puolitankoon. Joudun aina suorat housut pidentämään. Monissa housuissa ei ole laisinkaan pidennysvaraa ja niinpä moni muuten sopiva vaate jää ostamatta.

T-paidoista en osaa sanoa yhtikäs mitään. Usko tai älä, niin kaapistanui ei löydy ainuttakaan T-paitaa.

Tässäpä oon kynsinyt päätäni, kun irrotin aamulla lavuaarista sen putken laittaakseni tiivisteen, niin hupsista sentäs en saakaan sitä enää koottua takaisin. Odottelen tässä, että poika saapuisi sen kokoamaan. Kummallista, että se putki ei sovikaan pystyyn lavuaarin vedenpoistoaukkoon:)

Sopii e.
        Sulla nyt vaan ei natsaa se keskiruuvi sinne pitimeen jonne sen pitää mennä.
        Liikuttele puolelta toiselle, sillen hellästi, elä voimalla.

• Heikunkeikku
        stickme kirjoitti:

Sopii e.
        Sulla nyt vaan ei natsaa se keskiruuvi sinne pitimeen jonne sen pitää mennä.
        Liikuttele puolelta toiselle, sillen hellästi, elä voimalla.

Niin, keskiruuvipa hyvinkin. Yritin sitä aikani ja nyt saa olla ja sillä siisti.
        Ehkä hyväkin, kun en saanut sitä laitettua ja jouduin pyytämään poikaa tänne, koska saa samalla laittaa kukkahyllyn kiinni, joka putosi, kun kissi ponkaasi siihen. Sen verran leviä, että en saa yhdellä kädellä pidettyä hyllyä paikallaan ja toisella kädellä akkuporakoneella hrrrrrattua. Ei yhtään ole mukavia touhuja.

• stickme
        Heikunkeikku kirjoitti:

Niin, keskiruuvipa hyvinkin. Yritin sitä aikani ja nyt saa olla ja sillä siisti.
        Ehkä hyväkin, kun en saanut sitä laitettua ja jouduin pyytämään poikaa tänne, koska saa samalla laittaa kukkahyllyn kiinni, joka putosi, kun kissi ponkaasi siihen. Sen verran leviä, että en saa yhdellä kädellä pidettyä hyllyä paikallaan ja toisella kädellä akkuporakoneella hrrrrrattua. Ei yhtään ole mukavia touhuja.

Njuu...joskus kaks kättä ei riitä mihkään?
        Sitä pohtii Meduusan oloa...olisko kätevämpää?
        Jos olis lonkeroita ees kymmenkunta?

• Heh Heikunkeikku, kyllä tumma olut on hyvää kun sattuu oikea laatu, en vain tiedä sitä. Nyt säästyi rahaa jos joku tietää. Nuo viinien maut on niin kummallisia arvosteluja, jos ne luet sieltä hyllyjen välistä, ei sinulle ehkä myydä. Joskus olen tehnyt niistä pilaa.

Koskisen Antin Korvalääkettä en ole maistanut ties milloin, on voinut jossain boolissa olla, mutta sekoittelemalla saa omat mieleiset juomansa, niin se on.

Noo Korpikuusenkyyneleet kai tiedät mitä ne on. Olen maistanut ja taju lähte alta aikayksikön, kai siinäkin oma jujunsa on miten sen tekee.

Mutta tuo Kilju...tuo jotain kielelle mitä en halua maistaa, samoin sahti. Jos joku ne maksaa voin maistaa mutta ennen ruokailua.

• Jos tässä alkaa liikaa miettimään pitää peruuttaa kaikki kirjoittamansa ja voihan aina sanoa eriävän mielipiteensä jos siltä tuntuu.

Vieraassa kulttuurissa pitää ottaa ne aivonystyrät käyttöön ihan pakosti, ei muuten pärjää jollei ole suomalaista opasta. Minusta tuntuu, että täällä Suomessa on vieraankin helppo selvitä, ainakin helpompi kun isommissa ja väkirikkaammissa maissa.

So long. Nyt lähden lenkin heittämään kun ei näy tummia pilviä. Palaillaan:))

• stickme

Mä olen nähny ihmisä kun menee paniikkiin, kun tajuaa ettei maailma toimi siel toisaalla samallai kuin meil...

• Kotona ei koskaan.
      Tai ainakin erittäin harvoin.

Muussa ympäristössä juon janooni hanalaageria.
      Sopii minulle janojuomaksi. Helppo litkiä.

En ole mikään varsinainen oluen ystävä mutta saksalaisten kyläpanimoiden oluiden joukosta on kohdalle sattunut varsin nautittavia, ei niinkään latkimalla juotavia.

Belgialaisissa on myös nautiskellen juotavia.

Edellä mainittuja yhdistänee korkea kantavierreväåkevyys ja, ainakin joissakin belgialaisissa alkoholipitoisuus.
      Olen joskus Saksassa kysynyt alkkispitoisuutta niin porukka on katsonut hämmästyneenä että miten se nyt kiinnostaa.

Pulavuosina valmistin uuteoluita.
      Silloin oli hyvä uutevalikoima.
      Minulla oli aina kolme panosta menossa.
      Yksi oli käymisastiassa joko käymässä tai kirkastumassa.
      Toinen oli muhimassa jälkikäyntiä, kirkasta mutta vaahtoavaa.
      Kolmas oli nautinnassa.

Vahvuuden tähtäsin 7 - 8%:n tietämiin sokerimäärästä laskien.

Samoina pulavuosina valmistin myös pontikkaa.
      Rankki parhaimmillaan 200l:n tynnyrissä.
      Keittopanos 30l.
      3kW:n uppovastus.
      Kolonni 800mm korkea, täynnä keraamisia helmiä.
      Eka lasku 3kW:lla.
      Toiseen laskuun puolet kraanavettä ja lörötys 2kW:lla aktiivihiilien läpi.
      Keulilta metyylit viemäriin ja jälkipäästä, heti kun alkoi tulla sivumakua, niin loput talteen uudelleen käsittelyä varten.

Ei sitä pienituloinen, perheen yksinhuoltaja olisi muuten voinut janoaan sammuttaa.
      Kavereita myös riitti.

• Eipä ole pontikan teko laiskan humaanin askareita. Ja kun kavereitakin riittää, voisi todeta, jotta kansanedustajaksi. Heti.

• stickme

Joo, joskus tuota tehtiin, omapanimolla olusia.
        Mut kyö ne poikkeuksetta oli aikas hirveitä hiivalitkuja?
        Sen huomas tuos viimekesänä kun kävin ystävien luona ja sain omapantua...oli se... juu...
        Siihen seitsemään sitä meilläkin tähdättiin..oliksse kaks vai neljäkiloo sokuria?

Mä olen sellanen maistelija kans.
        On kiva ostella jotain uutta.
        Koskaan en ulkomaillajuo näitä valtamerkkejä, vaan maistelen paikallisia.
        Kingfisher Intias, Chang ja Singha thaikuis, San Miguel epsanjas...ja mitä ne tuol porttugalis ny olikaan (kumma juttu, siel käyny viimeks eikä muista) Sagres!Saksassa nii paljon ja Virossa pelkkää sakua gouldina mieluiten tai sit ale Cog, tai Puls ;))) on niitä maukkaita pitkin maailmaa ;)

• stickme
        judge.cooper kirjoitti:

Eipä ole pontikan teko laiskan humaanin askareita. Ja kun kavereitakin riittää, voisi todeta, jotta kansanedustajaksi. Heti.

Judkella samaa vikaa?
        Panimo tulilla vai kompikseksiko pyrit?

• judge.cooper kirjoitti:

Eipä ole pontikan teko laiskan humaanin askareita. Ja kun kavereitakin riittää, voisi todeta, jotta kansanedustajaksi. Heti.

Perheen sisäistä työnjakoa.

Ensimmäisestä laskusta tuli, lämmitysaika mukaan lukien, 2h15minuutissa valmista tavaraa 4,5 - 5l.
        Aamulla, töihin lähtiessäni, laitoin tuloputken alle ämpärin johon olin merkinnyt valmiin pinnankorkeuden.
        Kotona olevan vaimon huolena oli vahtia laskun loppupää, vetää pistoke irti ja sulkea jäähdytysvesi.
        Velvollisuuden tuntoisena, velkaisen perheen kotiäitinä, hoiti tehtävänsä moitteettomasti.

Toinen lasku vaati enemmän huolta ja ajatusta joten ne hoidin itse viikonloppuisin.
        Syrjintääkö?

Edustajuus kiinnostaisi mutta seuraavien vaalien aikan olen jo 71-vuotinen.

Sen sijaan jonkin tason tasa-arvovaltuutetuksi sopisin mielestäni hyvin.

• stickme kirjoitti:

Joo, joskus tuota tehtiin, omapanimolla olusia.
        Mut kyö ne poikkeuksetta oli aikas hirveitä hiivalitkuja?
        Sen huomas tuos viimekesänä kun kävin ystävien luona ja sain omapantua...oli se... juu...
        Siihen seitsemään sitä meilläkin tähdättiin..oliksse kaks vai neljäkiloo sokuria?

Mä olen sellanen maistelija kans.
        On kiva ostella jotain uutta.
        Koskaan en ulkomaillajuo näitä valtamerkkejä, vaan maistelen paikallisia.
        Kingfisher Intias, Chang ja Singha thaikuis, San Miguel epsanjas...ja mitä ne tuol porttugalis ny olikaan (kumma juttu, siel käyny viimeks eikä muista) Sagres!Saksassa nii paljon ja Virossa pelkkää sakua gouldina mieluiten tai sit ale Cog, tai Puls ;))) on niitä maukkaita pitkin maailmaa ;)

Ensimmäisen panoksen juotavuus.
        Minulla meni uutepanoksen käynnistyksestä ensimmäisen pullon avaukseen ainakin 2kk.
        Pullotin litran pulloihin jolloin jälkikäynnin hiivaharso oli helppo jättää pullon pohjalle kun sen tyhjensi pulputtamatta.

Kolmen panoksen porrastettu menetelmä takasi aina kirkkaan, kuohuvan juoman.

Minun käyntiastiani oli pienehkö. noin 20l. joten vaahtovaroineen vierrettä voi laittaa ehkä 18l.
        Sokeri käytin, ml. jälkikäyntisokeri, noin 3kg.

• stickme kirjoitti:

Judkella samaa vikaa?
        Panimo tulilla vai kompikseksiko pyrit?

Oikeanlaatuinen yksityisyritteliäisyys on aina kannustettavaa. Sitä voi aikansa huonomminkin käyttää kuin kemiaa ja sosiaalitieteitä opiskellen. Itse olen alan noviisi ja ikuinen wannabe.

• laiska-lasse kirjoitti:

Perheen sisäistä työnjakoa.

Ensimmäisestä laskusta tuli, lämmitysaika mukaan lukien, 2h15minuutissa valmista tavaraa 4,5 - 5l.
        Aamulla, töihin lähtiessäni, laitoin tuloputken alle ämpärin johon olin merkinnyt valmiin pinnankorkeuden.
        Kotona olevan vaimon huolena oli vahtia laskun loppupää, vetää pistoke irti ja sulkea jäähdytysvesi.
        Velvollisuuden tuntoisena, velkaisen perheen kotiäitinä, hoiti tehtävänsä moitteettomasti.

Toinen lasku vaati enemmän huolta ja ajatusta joten ne hoidin itse viikonloppuisin.
        Syrjintääkö?

Edustajuus kiinnostaisi mutta seuraavien vaalien aikan olen jo 71-vuotinen.

Sen sijaan jonkin tason tasa-arvovaltuutetuksi sopisin mielestäni hyvin.

Tasa-arvovaltuutetuksi? Niinku jotta naiset ja maahanmuuttajat tislauskursseille? Eipä yhtään hullumpi idea.

• stickme
        laiska-lasse kirjoitti:

Ensimmäisen panoksen juotavuus.
        Minulla meni uutepanoksen käynnistyksestä ensimmäisen pullon avaukseen ainakin 2kk.
        Pullotin litran pulloihin jolloin jälkikäynnin hiivaharso oli helppo jättää pullon pohjalle kun sen tyhjensi pulputtamatta.

Kolmen panoksen porrastettu menetelmä takasi aina kirkkaan, kuohuvan juoman.

Minun käyntiastiani oli pienehkö. noin 20l. joten vaahtovaroineen vierrettä voi laittaa ehkä 18l.
        Sokeri käytin, ml. jälkikäyntisokeri, noin 3kg.

Joo, melkosta lotrausta oli se...
        Eka panos oli paras, muistas vaan mitä se oli....

• stickme
        judge.cooper kirjoitti:

Oikeanlaatuinen yksityisyritteliäisyys on aina kannustettavaa. Sitä voi aikansa huonomminkin käyttää kuin kemiaa ja sosiaalitieteitä opiskellen. Itse olen alan noviisi ja ikuinen wannabe.

Totta puhut velihopea.
        Aikansa voi käyttää huonomminkin kuin kemiaa opiskelemalla sano mies joka sienet söi...

• Teemuna

Otetaan vaan, vaikka kotomaahan palaamiselle. Kippis !

• stickme

Ahaa, reissu heitetty?
        Oliko mukaaa.
        Mulla alkaa vasta lippujen tilaus ja lomaan on viel monta pitkää, hikistä viikkoo...

• Teemuna
        stickme kirjoitti:

Ahaa, reissu heitetty?
        Oliko mukaaa.
        Mulla alkaa vasta lippujen tilaus ja lomaan on viel monta pitkää, hikistä viikkoo...

Jess! Kliffaa oli ja syntinen nahkakin on saanut väriä. Noin 5500 kilometriä ja ainoa kalustolle kohdannut 'vamma' oli vasemman ajovalopolttimon väsähtäminen. Henkisiä kolhuja tuli vain Puolan teistä paluumatkalla.

• stickme
        Teemuna kirjoitti:

Jess! Kliffaa oli ja syntinen nahkakin on saanut väriä. Noin 5500 kilometriä ja ainoa kalustolle kohdannut 'vamma' oli vasemman ajovalopolttimon väsähtäminen. Henkisiä kolhuja tuli vain Puolan teistä paluumatkalla.

Jeh, Puola on...aika kinkkinen matkustettava ;)))
        Täristää ajopeliäkin >;)
        Mutta kokeumuksena, ei jää miinukselle kuitenkaan

• Teemuna
        stickme kirjoitti:

Jeh, Puola on...aika kinkkinen matkustettava ;)))
        Täristää ajopeliäkin >;)
        Mutta kokeumuksena, ei jää miinukselle kuitenkaan

Polakit on sopivan suurpiirteisiä, eivät niuhoo kaikesta niinkuin Frizit.

• stickme
        Teemuna kirjoitti:

Polakit on sopivan suurpiirteisiä, eivät niuhoo kaikesta niinkuin Frizit.

Ja se ruoka ja juoma...
        Kesäaikaan Via Baltika on aikas mun suosikki ja Viljandi seuraava kohde

• Teemuna
        stickme kirjoitti:

Ja se ruoka ja juoma...
        Kesäaikaan Via Baltika on aikas mun suosikki ja Viljandi seuraava kohde

Joo. Enää se ei ole Via Dolorosa, vaikkakin voisivat vielä enemmän ottaa fyrkkaa ohiajavilta turisteilta.

• stickme
        Teemuna kirjoitti:

Joo. Enää se ei ole Via Dolorosa, vaikkakin voisivat vielä enemmän ottaa fyrkkaa ohiajavilta turisteilta.

Mmmmh...mutta tiet alkaa oleen kunnossa.

• kawe

Aikanaan tykkäsin Newcastle Brown Ale - oluesta ja siitä kevyestä oluesta jota juotiin sen sitruuna viipaleen läpi oliko SOL ??
      Suomalainen nelos-olut Lapin Kulta menetteli, mutta esim. Quinnes oli outoa.
      Nyt en juo olutta ollenkaan, nuoruuden ohitettuani. Punaviiniä esim. Rosemount tai Trivento, eli suht vahvoja ja kaukaa. Näin kesällä kuohuviini sopii moniin tilanteisiin rattoisan hyvin.
      Siis juomat, syömät ja ryhmät ovat tilannekokonaisuuksia, lieveilmiöineen, kuten juhannusbrunssi, ristiäiset tai häät, suhtaudutaan joko vakavuudella alusta asti tai riehaannutaan saman tien.

• stickme

Sol hyvinkin, tarjoillaan viipaleen kans.Joku mechican tapa :))))
        Newcastle ei huono sekään.
        Oma suosikkini on Casal Garcia ja huomasinpa hyvinkin et se on suosiossa portugalilaisissa ravintoloissa, ei siis huono maku mulla ;))))

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4990
    2. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1570
    3. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      48
      1119
    4. Aleksi Rytilä

Räppäri saa haluamaansa julkisuutta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      13
      1053
    5. 81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."

Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome
      Suomalaiset julkkikset
      17
      987
    6. Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan

Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy
      Maailman menoa
      75
      950
    7. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      8
      927
    8. Kulukusuunnat

Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v
      Kuhmo
      2
      852
    9. Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti

Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah
      Ähtäri
      56
      751
    10. Junan alle

Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?
      Kajaani
      27
      713
    Aihe