Kiljuvat kakarat!!!!

Vittuuntunut!

Koirani ei pidä kakaroista ja olen kovan työn tuloksena saanut sen olemaan
rauhallinen kakaroiden lähellä ja heitä ohittaessani.
Ohitettavat kakarat ovat vain alkaneet haukkumaan koiralleni ja kaikin muun keinoin kiljumaan ja ärsyttämään koiraani...
Pulssi kohoaa itselläkin eikä auta vaikka heille ärähtäisi.
Pitäisikö kakaroita vain kylmästi ottaa vauhdista tukasta kiinni ja viedä kotiin...?!
Vanhemmat varmaan haastaisivat minut oikeuteen koska EI MEIDÄN VILLE-IRMELI MITÄÄN TEE! SE ON AINA NIIN KILTTI!

Vituttaa suomeksi sanottuna nuo kakarat ja niiden kakaroiden vanhemmat jotka antavat kakaroidensa ryntäillä päin koiraa eivätkä edes kysy saako koiraan koskea, jos koira ärähtää saan kamalat huudot että koiraa ei saisi pitää ihmisten ilmoilla!
Missä on nykyään aikuisten ja lasten käytöstavat?!?!
Tekisi mieli joskus "vahingossa" päästää koirani ainakin hyppäämään pyöräileviä, kiljuvia ja haukkuvia kakaroita vasten....
Kukaan muu törmännyt tälläiseen erittäin ärsyttävään ongelmaan?

19

152

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sano vanhemmille

Tuollaisia vastuuttomia, itsekkäitä vanhempia sattuu löytymään ehkä sieltä sun täältä, mutta et voi puhua asiasta ajankohtaisena, sillä aina on ollut ja aina tulee olemaan ihmisiä, jotka tekevät kaiken vain itsensä parhaaksi ja lapsiakin vain huomion takia. Itse tosin en ole vielä ikinä törmännyt lapsiin, jotka kiusaavat koiria tuolla tavoin, joten yleistä tuollainen käytös ei ole. Käske niiden lasten vanhempia pitämään kakaransa erossa koirastanne. Jos vanhemmat eivät tottele, voit ilmoittaa poliisille asiasta.

• koirienpelottelua

Minä kiusasin kerran koiraa kun tuli haukkumaan: levitin kädet isolla levälleen ja karjaisin sille... lähti karkuun se koira ja omista torui että ei saisi pelotella tuolla tavoin, voi tulla traumoja koiralle.

... mitäs tuli haukkumaan minua...

• Heh!

Tästä tuli mieleen takauma omasta lapsuudesta. Teinpä kerran saman tempun, vaan rekkupa tempasi irti(tai omistaja päästi?), ja niinpä sitten käännyin pakosalle mutta en pitkälle päässyt kun rekku oli jo perseessä kii...

Että niin sitä oppii kun siperianlaika opettaa...

• juu.
        Heh! kirjoitti:

Tästä tuli mieleen takauma omasta lapsuudesta. Teinpä kerran saman tempun, vaan rekkupa tempasi irti(tai omistaja päästi?), ja niinpä sitten käännyin pakosalle mutta en pitkälle päässyt kun rekku oli jo perseessä kii...

Että niin sitä oppii kun siperianlaika opettaa...

Mulle kävi vähän saman tyyppinen juttu. Rakki määrättiin lopetettavaksi. Oppiipa omistaja pitämään seuraavasta rakistaan parempaa huolta.

• Kerran kokeneena...
        juu. kirjoitti:

Mulle kävi vähän saman tyyppinen juttu. Rakki määrättiin lopetettavaksi. Oppiipa omistaja pitämään seuraavasta rakistaan parempaa huolta.

"Rakki määrättiin lopetettavaksi"

Tämä nyt ei ole totta, koska yhtäkään koiraa ei voi lopettaa jos joku tuntematon vastaantulija tulee kiusaamaan koiraa ;) Edes poliisi ei ole kiusaajan puolella vaan laki sanelee nämä hommelit.

• MM

Ihan alkuun sinuna korjaisin hieman omaakin asennetta..

Olen joskus itsekin törmännyt lapsiin, jotka huutelee ja haukkuu koiralle heitä ohitettaessa. Eihän se fiksua käytöstä heiltä ole, mutta en ole siitä sen enempä jaksanut stressata. Eivät ne kauaa jaksa huudella, kun vain kulkee ohi niinkuin ei lapsia olisi olemassakaan.. Oletko koskaan kuullut sanontaa, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan? Niin se menee tässäkin tapauksessa, lapset huutelevat sinulle ja koiralle, sinä karjut takaisin ja siitäkös ne sitten innostuvat moista jatkamaan.. Huomioimattomuus tepsisi huomattavasti paremmin. Tai vaihtoehtoisesti voit myös pysähtyä ja ystävällisesti heille selittää miksi moinen huutelu ja koiralle haukkuminen ei ole fiksua. Joko he ymmärtävät ja korjaavat käytöstään tai sitten eivät, mutta oletpahan ainakin yrittänyt..

Edelleenkin jaksan ihmetellä miten kenenkään koiran luokse pääsee lapset juoksemaan huomaamatta ja ilman, että sitä pystyy estämään?! Kyllä meillä päin ainakin on ihan jokaiselle mennyt sana perille kun on sanonut (ei ole tarvinnut edes huutaa saati karjua), että ei saa tulla lähemmäksi. Jos annan lasten tulla silittämään koiraa, se on tapahtunut ja tapahtuu aina vasta kun olen luvan antanut (ja suurin osa lapsista on kyllä osannut esimerkillisesti kysyäkin "saako silittää?") ja kertonut miten koiran kanssa pitää käyttäytyä. Ikinä ei ole ongelmia ollut. Totta kai olisi mukavaa, jos vanhemmat olisivat jo valmiiksi lapsilleen opettaneet miten vieraisiin koiriin (tai koiriin ylipäänsä) suhtaudutaan, mutta ymmärrän kyllä vaikkei tätä olisi tehtykään. Ei se välttämättä tule vanhemmilla mieleen (varsinkin jos kotona ei ole koiraa), tai sitten on kyllä kerrottu mutta lapsi on sen unohtanut (usein kun moiset asiat unohtuu ennen kuin niitä useamman kerran käytännössä harjoittelee). Eikä se nyt niin iso vaiva minusta ole vieraillekaan lapsille näitä asioita kertoa, saavatpahan samalla mukavan kokemuksen koirasta ja ehkä sitä oppiakin sinne päähän tarttuu :)

"Tekisi mieli joskus "vahingossa" päästää koirani ainakin hyppäämään pyöräileviä, kiljuvia ja haukkuvia kakaroita vasten.."

Silmä silmästä, niinkö? Silläkö ne asiat sitten paremmiksi muuttuis?

• lakia kakaroille

Vituttaa myös. Kakaroita pitäisi kouluttaa!

• vinkki hh

Minä mulkaisen kakaroita erittäin vittumaisella ilmeellä. Ovat alkaneet pysyä kaukana. Suosisttelen, koska eivät ne muuten mitään tajua.

• taluttaja_

Kerro ihmeessä missä päin tälläista ilmenee, itse en ole ainakaan vastaavan törmännyt. Varmaan riippuu vähän omistajasta ja koirastakin, että uskaltaako penskat tai kuka vaan tulla hyppimään silmille.

Koira muuten vaistoaa sun skitsoilut, sillä voi olla isompi vaikutus kuin niillä hälisevillä lapsilla!

Mut joo... Kaikkeen kasvatettu täysikasvuinen koira ei pienistä kiljumisista piittaa.

• kakarat kuriin.

OSaan kyllä mulkaista, niin että koirani ei näe.

Ajattelen nimenomaan koirani parasta, en toisten kakaroiden.

Koirani ei pienistä hätkähdä, haluan silti osoittaa sille suojelevani sitä. Ja pitää kakaroillakin joku kuri olla! Kiljukoot toistensa korvaan, ei minun koirani!

• kakrut

Vituttaa minuakin jotkut kakarat. Joillakin, yleensä pojilla, on tapana heilua keppien kanssa. Olen opetellut näissä tilanteissa sanomaan kakaroille että annas minun koirani olla. Yleensä tällä on pärjätty. Omistajan velvollisuus on pitää koirastaan huolta.

• Aloittaja......

MM:ÄLLE

Sanoinko jossakin vaiheessa että olen huutanut lapsille?
      EN todellakaan ole, olen vain mulkaissut ohi mennessäni.
      Kyllä osaan pitää myös koirani puolen ja se ärsyttää että jos kuljen esim kaupan pihassa koirani kanssa, vieden postilaatikkoon kirjeen yms.
      Samassa kun auto pysähtyy ja kakarat pääsevät ulos ryntäävät ne minua kohti! >:/
      Olen vain mulkaissut päälle ja tehnyt u-käännöksen.

MUILLE:
      Koirani koulutuksessa ei ole mitään vikaa ja sitä on varmasti viety kaiken sääntöjen ja muiden mukaan ehkä ylikin pentuna joka ikiseen paikkaan...
      Se on vain siitä huolimatta arka eikä hermorakenteessakaan ole kehumista.
      Tämä yhtälö liitettynä kiljuviin lapsiin on vallan mainio.
      Enää se ei välitä niistä mutta ärsyttää silti se miten ajattelemattomia lapset ovat, eivät ne sitä toki tiedä että koirani on ollut arka, ihan sama niiden pitäisi osata kunnioitaa ihmisiä ja eläimiä ja jättää kiusaamatta!

pentuna on ollut läheltä piti tilanteita koiran kanssa jota kakarat olivat käyneet kiusaamassakoiraa häkkiin. Kun se koira pääsi irti kävi se kahdesti melkein minuun kiinni vaikka en ikinä ole tehnyt sille mitään pahaa...
      Lopulta se oli pakko lopettaa koska pää ei pysynyt kasassa lasten lähellä...
      Surullista, koiran emo asui naapurissa koko lapsuuteni ja oli mitä kiltein ja ihanin koira.

Koirani ei pidä lapsista eikä minulla ole mitään tarvetta opettaa sitä pitämäänkään niistä. Kun koirani pystyy ohittamaan ne niistä mitenkään piittaamatta se riittää minulle, koiraani ei tule yksikään ipana lääppimään, koskaan.
      Kun lapset kiusaavat koiraa noin ja joku joskus tahtoisi tulla silittämään koiraani, on elukalla jo valmiiksi ajatus että kohta taas tapahtuu jotakin erikoista/ikävää, mitä jos se siinä vaiheessa vaikka puree?
      Tottakai syytetään omistajaa ja haukutaan kun ei ole osannut koiraa kunnolla kasvattaa... Ei ajatella ollenkaan sitä että lapset kiusaavat koiran vihaiseksi!

• MM

"Ohitettavat kakarat ovat vain alkaneet haukkumaan koiralleni ja kaikin muun keinoin kiljumaan ja ärsyttämään koiraani...
        Pulssi kohoaa itselläkin eikä auta vaikka heille ärähtäisi."

Mitähän tuo ärähtäminen sitten tarkoittaa, jollei heille huuteluun vastaamista?

Mutta kukin toimikoon koiransa kanssa tavallaan, minusta vain aikuinen (niinkuin aloittajakin luultavasti on) ja vastuullinen koiranomistaja voisi käyttäytyä sen mukaisesti eikä taantua lapsen tasolle tälläisissä tilantessa..

• lakia kersoille

Pitää se koira kersoista tai ei. Aivan sama. Tärkeintä on koiran oikeus liikkua rauhassa.

Kakarat voi karjaista vit...uun.

• pved

Keskustele lapsien vanhempien kanssa, mikäli näet heidät/tiedät missä muksut asuvat. Lapsena keksii kaikkea jäynää ym, mutta ei tule miettineeksi mitä omat toimet aiheuttavat.. Vanhemmat ehkä saavat sanottua asian niin, että järki löytää tiensä päähän :)

• Aloittaja........

Kerran patistin lapsia sanoilla MENKÄÄ JO!
      Koska koirani alkoi oikeasti käymään siinä vaiheessa sellaisilla kierroksilla
      että oli työ saada rauhoittumaan se.
      Kerran siis ärähdin en muulloin.

Yleensä lapset kulkevat pyörillä ja luulen että jos heitä kehottaisi pysähtymään
      paineltaisiin karkuun kovaa vauhtia.
      Olisiko hyvä jos niille sanoisi että koiraa ei saa tahallaan ärsyttää.
      Voisin ehkä päästää heitä katsomaan koiraani jos lupaisivat että he olisivat kunnolla eivätkä enää härnäisi koiraani.
      Tyydyttäisikö tämä MM:än mielen? :)

• 987987

Siis mitä? Onko aloittajalla jo toinen koira, joka ei pidä lapsista? Ensimmäinen jouduttiin lopettamaan vihaisuuden takia? Alkaa olla oikein jännityskertomus. Suosittelen ajan varaamista mielenterveystoimistosta. Koira olisi hyvä antaa asiantuntevaan hoitoon, tasapainoisemmalle omistajalle.

• Kasva aikuiseksi

Hyvä ketjun aloittaja! Mistä näitä kaltaisiasi ihmisiä tulee? Et tosiaan vaikuta miltään sivistyneeltä ihmiseltä. Sen sijaan oma aggressiosi kannattaisi saada kuriin.

Kun asut taajamassa (oletko harkinnut muuttoa korpeen????), pitää sinun ja koiriesi tulla toimeen ympäröivien ihmisten kanssa. Näin se kuule vain menee. Jos sinun koirallasi on ongelma, se on yksin sinun vaikeutesi. Ei muiden. Hae ihmeessä apua koirallesi ennen kuin jotain oikeasti tapahtuu.

Kysymys myös kuuluu, mitä olet tehnyt/sanonut lapsille, että he ärsyttävät sinua? Minulla on ollut 7 koiraa elämäni aikana, eikä yksikään lapsi ole koskaan tullut kiusaamaan niitä. Mieti ensin ihan omaa käytöstäsi! Lapset ovat myös tuntevia ihmisä, joille kuuluu puhua asiallisesti. Oletko oikeasti selittänyt heille koirastasi niin, että olet
      varmasti tullut ymmärretyksi?

Lapsivihaajat (kuten sinä tämän kirjoituksesi perusteella) ovat mielestäni ihan yhtää säälittävää porukkaa kuin eläinrääkkääjät. Rauhoitu ja ala miettiä todellisia ongelmia, koska niitäkin tässä maailmassa riittää!

• bhytjhytjkuykfyu

Älä leimaa lastenvihaajaksi, jos et tunne.

Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin yrittää opettaa jokaisen kakaroita.

Terveisin yksi erittäin kyrsiintynyt.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Natomaa hyökkäsi Iraniin

Näemme nyt tällä hetkellä Natomaan nimeltä Yhdysvallat, joka toimii aika pitkälti perinteisen kansainvälisen lain ulkopu
      NATO
      720
      3010
    2. Trump aloitti III maailmansodan tänään.

Narsisti ja mielipuoli Trump pitäisi saada pois, miten se onnistuisi parhaiten?
      Maailman menoa
      362
      2702
    3. Suvi Lindenillä 5 366 päivän putki

Täytyy kyllä myöntää vaikka olen itsekin innokas, niin en ole tuollaiseen yli kymmenen vuoden putkeen kyennyt. Välillä o
      Maailman menoa
      56
      2476
    4. Mistä se kertoo

Näin miehen pitkästä aikaa. Samantien iski sellainen paineen tunne rintaan, sitä ei ole ollut vuosiin. Ja nyt olen siitä
      Ikävä
      31
      2427
    5. Rakas tiedät, että toivoisin

Kuulevani sinusta. Tiedät, että viestisi tekisi minut ihan onnelliseksi. Että äänesi kuuleminen saisi minut leijumaan ja
      Ikävä
      58
      1978
    6. Nyt on sanottava että sattuu kipeästi

Jos, sinä aikana kun olen kaivannut ja odottanut sinua ja olet tiennyt sen, niin jos valitsit toisen miehen. Katsot minu
      Ikävä
      18
      1509
    7. Viesti miehelle

Nyt vastaa oikea taa´app. Ainoastaan puhelimitse voidaan selvittää asioita, mutta tuskin sitä haluat kaiken halveeramise
      Ikävä
      12
      1502
    8. Miksi rakastuit

Kaivattuusi?
      Ikävä
      73
      1434
    9. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      49
      1419
    10. Teit asiat lopulta niin

Ettei meillä ole ikinä mitään mahdollisuuksia toisiimme.
      Ikävä
      57
      1379
    Aihe