TTY vai HY

kunhan kysyn...

Itsellä olisi opiskelupaikka nyt TTY:llä Tietotekniikan DI -linjalle ja Helsingin Yliopistoon lukemaan kemiaa, todistusvalinnassa pääsin molempiin sisään. Pitäisi päättää kumpaa lähtisi syksyllä opiskelemaan. Molemmat kyllä kiinnostaisivat. Kummalla alalla mahtaa olla parempi työllisyystilanne, varmaan tietotekniikassa?? Entä takaako DI-koulutus paremman palkan? Tietokoneiden kanssa en ole mikään hirveä nörtti, mutta ei kai tarvitsekkaan olla vaikka tietotekniikkaa opiskelisi? Luonnontieteet ovat kyllä aina kiinnostaneet....

Olisi mukava kuulla mielipiteitä tai kokemuksia asiasta, tai ajatuksia samanlaisen päätösten kanssa painivilta.

3

283

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunhan vastaan..

      minäkin pääsin TTY:lle tietotekniikkaan eli sinne vain! DI-tutkinto on hieman yleispätevämpi kun pelkkä kemia ja työllisyys on parempi huomattavasti. Itse ajattelin vaihtaa linjaa vuoden päästä jos pystyy. Ensimmäinen vuosihan siellä on pitkälto perusaineita.

    • 654654465

      Haluatko ohjelmoida työksesi? Jos et halua, valitse kemia.

    • TTY:läinen

      TTY:tä voin suositella vahvasti. Vaikka et tietotekniikassa velho kokisi olevasikaan, on koulutusohjelmassa todella kattavat valikoimat sivu- ja pääainevaihtoehtoja monista tiedekunnista, joista voit valita hyvinkin pitkälti sen, kuinka tietotekniikkapainotteinen tutkinnostasi tulee. Kannattaa käydä tutkimassa tarkemmin vaihtoehtoja siitä mitä voit oikeasti tutkintoon sisällyttää, niin saat paremman käsityksen mahdollisuuksista. Esimerkiksi Hakuinfo-sivuilla näkyy mm. kattava pääainevalikoima, sivuaineita on sitten vielä huomattavasti enemmän:
      http://www.tut.fi/hakuinfo/opiskelu/tutkinnot-ja-koulutusohjelmat/tietotekniikka

      Ja mitä tuohon työllistymiseen tulee, niin kemiasta en tiedä, mutta TTY:llä opiskelevat saavat kyllä usein vakituisen työn hyvissä ajoin ennen valmistumista(ja ihan kilpailukykyisillä palkoilla). Tietotekniikan puolella ollaan vielä TTY:n sisällä ihan kärkipaikoilla työllistymisen suhteen, joten siitä ei tarvitse huolehtia.

      TTY:llä on myös suomen aktiivisimpiin lukeutuvaa kerhotoimintaa, sekä todella hyvät liikuntatilat, joten myös vapaa-ajan osalta Tampere on vahva vaihtoehto. En siis voi muuta kuin suositella vahvasti TTY:tä, itse en ainakaan ole päivääkään valintaani katunut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      132
      1308
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1175
    3. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      24
      804
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      147
      798
    5. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      736
    6. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      723
    7. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      149
      705
    8. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      48
      698
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      27
      578
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      36
      551
    Aihe