Ala-asteella mulla oli monta hyvää kaveria joiden kaa olin paljo tekemisis.
Ylä-asteelle mentäessä menetin kaikki kaverit ja olen ollut about 4 vuotta eritätin yksinäinen ja masentunut.
Masennukseen selvästi auttaisi se että hankkisin jotain kavereita mutta olen niin ujo etten uskalla tuosta vaan mennä juttelemaan jollekkin.
Olen juuri menossa psykiatrin juttusille masennuksen takia, mutta se ei kuitenkaan voi saada mitenkään ongelmia pois.
Onko joillain jotain neuvoja miten pääsisin ongelmasta pois?
Siis tuosta ujoudesta ja yksinäisyydestä, sillä se ratkaisisi monta ongelmaa.
Itsetunto = 0
5
102
Vastaukset
- --...--
Hei, itse olen kärsinyt samasta vaivasta yläasteen, olin siis erittäin ujo ja yksinäinen, en saanut ollenkaan kavereita yläasteella, kun kaikki ala-asteen kaverit lähtivät eri kouluihin.
Ujouteen ja huonoon itsevarmuuteen on vain yksi lääke: luota itseesi, harjottele peilin edessä kommunikointitilanteet tarkkaan, mitä voit käyttää hyväksi, tällöin ei tule jännitettyä. Mene rohkeasti pienin askelein puhumaan muille, ensin vähän joskus, sekin on hyvä saavutus alkuun. Siitä se itsevarmuus koostuu ja porukka huomaa ettet oo mikään erakko joka haluu yksin vaan hengailla omasta vapaasta tahdosta ja ottaa sut varmasti porukoihin. Tätä myötä itseluottamus kasvaa ja pienin askelin muutut sosiaalisemmaksi.
Itselläni tämä auttoi, vaikka olin jo melkein heittänyt pyyhkeen kehään, olin erittäin ujo, heitinkin eräänä päivänä aivot narikkaan ja menin rohkeasti juttelemaan muiden kanssa ensiksi esim kouluasioista ''mikä tunti seuraavaks'' sitten huomaatki ettei ne naurakkaan tai kato silmät pyöreenä vaan asiallisesti vastaa, jolloin väkisin kasvaa luottamus omaan tekemiseen.
Hyvät kesät!- No-name-17
Tota yritetty, mutta niiltä luokkalaisilta tulee vaa haistatteluja ja vittuilua yleensä vastauksena.
- --...--
ootko lukios vai mis? ei sellasten kusipäiden kanssa sit kannata olla missää tekemisissä
- No-name-17
oon amiksessa.
oon jo niide takia miettiny alan vaihtoa vaikka 2 vuotta opiskellu tätä alaa, ku ei enää jaksa niitä.
- 0000255
koita saada jostai muualt kavereit turha paskiasia on havitella kavereiks
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1016409
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h824905Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv1043169Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p303002Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska262215Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1191606Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?941181Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..
...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam3381175Jos oikeasti haluat vielä
Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚1311086- 48864