Mitä mieltä olette ihan tarkoin lasketusta kivunlievitteestä koliikkivaivan kans?Itse en ainakaan moisien vatsanpurujen kanssa arkailisi hyödyntää kivunlievitystä sopivan lievitteen löydyttyä.
esim . Parasetamoli kodeiini.Kodeiinisupot , mitä tuumitte?
Hyvin pieniin lääkemääriin ei totu pienikään syntynyt, mukava aloittaa elämä kivutta.
koliikki ja kivunlievitys
7
248
Vastaukset
- IIhhh
Miksi kodeiinia? Meillä annettiin lääkärin määräyksestä vauvalle parasetamolisuppoja joka toinen ilta, jotta saataisiin edes joku rauhallinen yö. Toimivat erittäin hyvin, vauva rauhoittui ihan silmissä ja saattoi sitten nukkua 6 tuntia putkeen. Että kyllä se huuto kivuista johtui.
Vaikka eihän ne neuvolasta tuota lääkehoitoa ainakaan omin päin aloitettuna suosittele. - lonnu
En antais kodeiinia, on kuitenki morfiinijohdannainen lääke.. 60mg panadolsuppoa oon antanu noin joka toinen tai kolmas ilta, riippuen kipujen määrästä ja hyvin on auttanu.. Huomasin muuten että apteekista saatava geelipussi jonka voi pakastaa tai lämmittää toimii meillä lämmitettynä vatsan päällä.. tai ainakin vähän lievittää masun kipristelyä.. Ja kakkaki tulee sitten yleensä, jonka jälkeen huuto loppuu hetkeksi.. :)
- RisaTune
niin, mainitsin esim. kodeiinin, koska halusinkin avata keskustelun keskivaikeiden ja kovien kipujen lievityksestä.Toki parasetamoli kuuluu persukalustoon. Kirjoitin ehkä väärin kysymyslauseeni?
Millä lievittäisit ,jos parasetamolisuppo tms. ei riitä koliikkivauvalle( käsikauppatuotteet, nimenomaan kivun lievittäisit.)
Panacod (parasetamoli 500mg kodeiini 30mg) on miedoista kivunlievittäjistä yleisimmin määrättyjä/reseptikirjoitettuja raskaana olevien naisten keskivaikeiden kipujen lievityksessä.
esim . 2mg etyylimorfiinia ei liene liian vahva koliikkivauvan kipujen lievityksessä, eikä muutama mg kodeiiniakaan..?- RisaTune
koliikkisen vauvelin perheessähän unettomuuskin yksistään on iso rasite koko perheen terveydelle.
- last.tehohoit.
Tämän aloituksen täytyy olla provo? Huono sellainen....(no, ei niitä hyviä olekaan)
Eihän koliikkivauvalle mitään codeiinia anneta! Siis ei todellakaan opiaattia koliikkiin....last.tehoh. - RisaTune
Tottahan sinulla syyt on tuolle vastauksellesi, esim. nikkisi Selkheä pätevyys hmm osoittaja. Mutta laittaisitko perustelut, miksei esim. kodeiinia voisi käyttää pieniä , harmittomia määriä kovissa vatsakivuissa koliikkivauvalle tms. keskivahvoja, vahvoja kivunlievittäjiä?
- Hui kamala!
Ei mitään muuta lääkkeitä vauvalle,kuin cuplaton tippoja.Oman ruokavalion tarkastus,jos imettää ja vauvahierontaan!Auttaa,koettu on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984