Itsehypnoosi

hypnotisoitu

Kuinka tehokasta on itsehypnoosi, jos täytyy purkaa jonkun muun asentamia muistilukkoja omasta mielestään tai toisen asentamia suggestioita.
Pelkkä tahdonvoima riittää.

64

4923

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samadhi

      Terve!
      Tahdonvoima ei riitä mihinkään. Se on lähinnä samaa kuin yrittäisit tse nostaa itseäsi rimpisuosta. Eli mitä enemmän yrität, sitä syvemälle vajoat. Esimerkkinä vaikkapa alkoholistit, jotka yrittävät tehdä tahdonvomallaan itsestään raittiita.

      Tahdonvoima ihmisessä toimii tietoisen tahdon, eli päivätajunnan alueella kun taas suggestioissa toimitaan alitajunnan alueella. Nyt jos sinulla on riittävä itsesuggestion kyky, sinä voit vaikuttaa alitajunnassa oleviin ohjelmoineihin ja purkaa niitä.

      • ammattimies.......

        Voi hitto Leksa sun juttujasi. Oletpa taas tavattoman kannustava! Kaippa sinäkin Leo ymmärrrät sen, että itsehypnoosi ei ole mikään yhden illan juttu, vaan vaatii harjoittelua, ja mielellään alussa kokeneen ammattihenkilön avustuksella.
        Ja nuo sun käsitteistöt alitajunnan tai minkä muun tajunnantason aktivoinnista ovat sun omia juttujasi.
        Itse ehdollistan jokaiselle asiakkaalleni itsehypnoosin, ja syvän tilan kautta.
        Kyllä tahdonvoima riittää moneenkin asiaan, kuten esim. alkoholistiti, joita Leksa näyttää inhoavansa sydämensä pohjasta. Olen tavannut monta alkoholistia erilaisissa ympyröissä, ja tiedän että esim. erilaiset elämäntilanteen muutokset saavat tuon tahdonvoiman lujittumisen, mikä taas johtaa juomattomuuteen!
        Nuo Leksan jutut ovat niin ristiriitaisia, väliin hän juluistaa syvää uskoaan ihmisen muutoksen mahdollisuuksiin, ja sitten töräyttää tuollaista ihmishalveksintaa osoittavaa tekstiä..

        Hyvät ihmiset, jotka harkitsette hypnoterapiaa johonkin elämäntilanne ongelmaan, niin sivuuttakaa nuo Leo Salmelan tekstit täysin! Vai mikä Samadhi milloinkin on!!!!


      • Samadhi
        ammattimies....... kirjoitti:

        Voi hitto Leksa sun juttujasi. Oletpa taas tavattoman kannustava! Kaippa sinäkin Leo ymmärrrät sen, että itsehypnoosi ei ole mikään yhden illan juttu, vaan vaatii harjoittelua, ja mielellään alussa kokeneen ammattihenkilön avustuksella.
        Ja nuo sun käsitteistöt alitajunnan tai minkä muun tajunnantason aktivoinnista ovat sun omia juttujasi.
        Itse ehdollistan jokaiselle asiakkaalleni itsehypnoosin, ja syvän tilan kautta.
        Kyllä tahdonvoima riittää moneenkin asiaan, kuten esim. alkoholistiti, joita Leksa näyttää inhoavansa sydämensä pohjasta. Olen tavannut monta alkoholistia erilaisissa ympyröissä, ja tiedän että esim. erilaiset elämäntilanteen muutokset saavat tuon tahdonvoiman lujittumisen, mikä taas johtaa juomattomuuteen!
        Nuo Leksan jutut ovat niin ristiriitaisia, väliin hän juluistaa syvää uskoaan ihmisen muutoksen mahdollisuuksiin, ja sitten töräyttää tuollaista ihmishalveksintaa osoittavaa tekstiä..

        Hyvät ihmiset, jotka harkitsette hypnoterapiaa johonkin elämäntilanne ongelmaan, niin sivuuttakaa nuo Leo Salmelan tekstit täysin! Vai mikä Samadhi milloinkin on!!!!

        Johan sinä taas innostuit ja moposi taisi karata käsistä.

        Ensinnäkään minä en inhoa alkoholistaja. Aikanaan ennen tätä kolariani olin pivittäin tekemisissä heidän kanssaan. Esimerkiksi Sodankylässä Tuulentuvan porukka oli hyvinkin tuttua.

        Toiseksi. 30 vuotta sitten täällä oli puolalainen lääkäri, joka oli hypnoosintaitoinen ja tiedän ainakin kuusi holistia, jotka hänen ansiostaan pääsivät täysin kuiville. Eräskin heistä tarjosi paikallisessa AA-kerhossa kakkukahvit sen vuoksi, että oli ollut 20 vuotta täysin raittiina ja pakallisessa lehdessä hän toivoi, että hypnoosia käytettäisiin enemmän alkoholistien auttamisessa.

        Mitä taas näkemykseeni alitajunnan/piilotajunnan toimintaan tulee, niin käsitykseni perustuu tri Emile Couén ja maisteri Jarl Fahlerin opetuksiin. Nämä riittää minulle.

        Itsesuggestion harjoittelu ei todellakaan ole yhden illan juttu. Vaatii viikkoja, jopa kuukausia ennen kuin merkittäviä tuloksia on nähtävissä.


    • ......

      taas näitä höpö juttuja.

      • mursu83

        "taas näitä höpö juttuja. "

        Ei juurikaan höpöä, mutta olen huomannut että kollegoillani on taipumusta... monimutkaistaa ja yrittää kietoa asioita mystiikan huntuun.

        Ystävällisin terveisin,


        Teppo S. Holmqvist


    • ......

      itsehypnoosia voi käyttää myös muistin parantamiseen...muistaa mitä on esim. puhunut.

    • mursu83

      "Kuinka tehokasta on itsehypnoosi, jos täytyy purkaa jonkun muun asentamia muistilukkoja omasta mielestään tai toisen asentamia suggestioita."

      Käytännössä kehittyneemmillä itsehypnoositekniikoilla pystyt tekemään kaiken mikä hypnoosilla on mahdollista itsenäisesti. Ainoana poikkeuksena sääntöön ovat regressiot, jotka tarvitsevat pakosti ohjaajan, koska jos olet henkisesti viisivuotiaan tasolla, etpä sinä pysty itseäsikään ohjaamaan.

      Mutta... tässäpä sinulle jotakin oikeasti hyödyllistä. Jos sinua on koskaan hypnotisoitu onnistuneesti, sinulla on jo itse asiassa kaikki mitä tarvitaan itsehypnoosin oppimiseen. Mutta ennen tätä, sinun pitää ymmärtää pari teknistä asiaa hypnoosista...

      Ensimmäinen asia joka sinun pitää ymmärtää on se, että transsi on jotakin mitä teet itsellesi. Hypnotisti ei todellakaan tee mitään muuta kuin ohjaa sinua. Sinä olet ollut transsissa lukemattomia kertoja elämäsi aikana, vaikka et ole varsinaisesti tiedostanut asiaa. Kun olet tehnyt hypnoosi-istuntoja, sinun tavoitteesi on ollut päästä transsiin, ja istunnon tai parin jälkeen alitajuntasi on oppinut tunnistamaan sen tiettynä mielentilana. Kun se on oppinut tunnistamaan sen, sinä kirjaimellisesti pystyt menemään transsiin vain ajattelemalla asiaa.

      Toinen asia on se, että ei oikeasti ei olemassa sellaista asiaa kuin transsin "syvyys", vaan ainoastaan erilaisia mielentiloja. Tämä tarkoittaa sitä, että kyllä, voit mennä somnabulismiin (eli siihen tilaan jossa muutokset tapahtuvat helposti), silti tuntea olosi normaaliksi, ja ohjata sitä tietoisesti. Tilassa ei ole mitään mystistä, ja sinä pystyt ohjaamaan sitä tietoisesti niin kauan kuin et epäile asian toimivuutta, tai mieti, oletko sinä transsissa. Käytännössä, kun opit itsehypnoosia ensimmäisen kerran, sinun pitää ottaa pieni hyppy pimeään. Onneksi se on paljon helpompaa nyt, koska alitajuntasi tietää tämän tekstin ansiosta että tämä on mahdollista, etkä tarvitse hypnotistia.

      Kolmas asia on se, että alitajunta on todella nopea oppia. Aluksi, transsiin meneminen voi viedä minuutteja, mutta muutaman kerran jälkeen se tapahtuu hetkessä. Lisäksi, sitten kun olet tehnyt jotakin askel askeleelta, sinä voit ohittaa askeleita ja yksinkertaistaa prosessia, koska alitajunta tietää mihin sinä tähtäät. Kaikki nämä hienot induktiot, temput ja muut joita näet hypnotistien tekevän ovat vain viitekehys, joka saa alitajunnan vakuuttamaan siittä, että muutos on tapahtumassa.

      Tässä on hyvä harjoitus transsiin menemistä varten:

      1. Ota syvään henkeä, ja mietin transsiin menemistä ja miltä se tuntuu
      2. Kuvittele numero kolme kolme kertaa
      3. Ota syvään henkeä, ja kuvittele numero 2 kolme kertaa
      4. Ota syvään henkeä, ja kuvittele numero 1 yhä uudelleen ja uudelleen, mennen "syvemmälle" ja "syvemmälle"
      5. Laske kymmenestä yhteen, ja kerro itsellesi että jokainen numero rentoututtaa sinut "syvemmälle"
      6. Tämän jälkeen laske yhdestä kolmeen, kertoen itsellesi että menet siihen transsiin syvyyteen, jossa sinun on helpointa oppia.
      7. Tämän jälkeen kerro itsellesi, että aina kun sanot tietyn avainsanan (sinä tiedät mikä sopii sinulle parhaiten), sinä menet näin syvälle, ja jopa syvemmälle transsiin
      8. Kokeile päättämääsi avainsanaa pari kertaa
      9. Sitten kerro itsellesi että tulet laskemaan yhdestä kolmeen, ja kolmen kohdalla, sinä tulet heräämään transsista, tuntien olosi iloiseksi, pirteäksi, ja kaikki muutokset ovat pysyvä osa mieltäsi ja muistiasi.
      10. Herää transsista. Kokeile avainsanaa, ja vaivu takaisin transsiin. Tee tämä muutaman kerran kunnes se prosessi tuntuu luontevalta.

      Jos sinulla on vaikeuksia visualisoida asioita, sillä ei ole väliä. Niin kauan kun sinusta tuntuu, että olet tehnyt jotakin, se on tehty. Alitajunta on paljon kiinnostuneempi asiaan käytetystä energiasta ja huomiosta kuin mistään muusta. Jos olet vakuuttunut siitä, että voit tehdä sen, voit tehdä sen.

      Ystävällisin terveisin,


      Teppo S. Holmqvist

      • jo entinen

        En ole aivan vakuuttunut tuosta että somnabuli tilassa ihminen voisi itseohjailla itseään. Silloin ihminen on jo niin flekmaattinen, että ohjailu voi olla hankalaa. Useimmiten ohjatussakaan hypnoosityöskentelyssä tuo somnabuli ei ole paras vaihtoehto juuri tuon flekmaattisuuden takia. Ilman jatkuvia virikeitä somnabuli muuttuu helposti tavalliseksi unitilaksi. Muutoksen helppous ei mielestäni ole kiinni pelkästään hypnoosin oletetusta syvyydestä vaan suggestioiden toimivuudesta. Miten uskottavia ja sopiva ne on ihmiselle. Syvät hypnoositilat sopivat posthypnoottisille suggestioille kuten kivuttomuudelle. Muutos on jotakin paljon kokonaisvaltaisempaa.


      • Omat rahkeeni eivät riitä ammattimiehen edellä annettuja ohjeita syvään rentoutmistilan saavuttamisessa.
        Itse pääsen tähän opetetulla reikimeditaatio-opeilla hitaasti askel askeleelta, liikesarja liikesarjalta.
        Ehkä n. tunninmittaisen harjoituksen puolivälin jälkeen olen "mieleni pohjalla" riippuen psyyken senhetkisestä 'varaustilasta'.
        Teille 'ammattiveijareille' on varmaan tuttua painottomuudentilaan pääseminen. Se avautui muuten aivan tavallisten kotikohtaisten kevyiden punttiharjoitusten lopussa.

        Niin syvän rentoutumistilan tilan kokemisen jälkeen halusin sen löytää lähes päivittäin. Se ensimmäinen tapahtui viime vuosikymmenen vaihtuessa.


    • ei-shyn miehiä

      Taidat olla shy:n miehiä, kun niin epäilet syviä tiloja. Tietkö, että ihminen voi olla somnabuli ja ei tarvitse olla flekmaattinen. Se on ohjaajasta kiinni, miten syvää hypnoositilaa käytetään. Aina kannattaa viedä asiakas niin syvään tilaan, kuin mahdollista, koska syvässä tilassa suorat suggestiot toimii parhaiten..

      • jo entinen

        Olen samaa mieltä periaatteessa syvistä tiloista. Pyrin itsekin tuottamaan aina mahdollisimman syvän tilan koska somnapulitilaan pääsee todella harva. Mutta edellämainitusta syystä olen saanut tutustua somnapuli ilmiöön. Mutta ei kaikki ole aina ohjajasta kiinni. Vuosian mittaan olen joutunut tilanteeseen jossa syväsä tilassa oleva ihminen lähtee työstämään ihan omia juttuja. No eihän se välttämättä ole mitenkään vaarallista mutta on kuitenkin hyvä myöntää omat ja menetelmän rajallisuudet.
        Mitä tulee noihin suoriin suggestioihin niin en oikein nää pointtia niiden kovin laajaan käyttöön. Koska ei ne toimi kuin jonkin aikaa jos ne ei ole asiakkaan maailmankuvaan sopivia. Se mitä aikaisemmin yritin kertoa on juuri se että itse suggestio on vähintäänkin yhtä tärkeä kuin tilan syvyys.


      • Samadhi

        Tuossa ylempänähän taisi olla kysymys valvetilassa itsesuggestiolla saavutetusta somnambulisesta tilasta, jonka perään pistän minäkin suuren kysymysmerkin. Tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että hypnoosiin vaivuttuaan ihmisen tietoinen tahto jää paitsioon ja silloin ihmisen itsensä on hyvin vaikeaa ohjailla tapahtumia hypnoosin aikana.

        Toki itsesuggestioilla voidaan savuttaa hyviä tuloksia esimerkiksi eläytymisessä menneisiin elämänvaiheisiin. Näistä minulla on myönteisiä kokemuksia, mutta en pidä näitä minkänasteisina hypnoositiloina.


      • taas ammattilainen..
        Samadhi kirjoitti:

        Tuossa ylempänähän taisi olla kysymys valvetilassa itsesuggestiolla saavutetusta somnambulisesta tilasta, jonka perään pistän minäkin suuren kysymysmerkin. Tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että hypnoosiin vaivuttuaan ihmisen tietoinen tahto jää paitsioon ja silloin ihmisen itsensä on hyvin vaikeaa ohjailla tapahtumia hypnoosin aikana.

        Toki itsesuggestioilla voidaan savuttaa hyviä tuloksia esimerkiksi eläytymisessä menneisiin elämänvaiheisiin. Näistä minulla on myönteisiä kokemuksia, mutta en pidä näitä minkänasteisina hypnoositiloina.

        Olisiko mahdollista että jos joku ammattilinen tuossa antaa vinkkejä itsehypnoosista, niin käyttäisi edes termejä oikein!


      • Samadhi
        taas ammattilainen.. kirjoitti:

        Olisiko mahdollista että jos joku ammattilinen tuossa antaa vinkkejä itsehypnoosista, niin käyttäisi edes termejä oikein!

        Ja mitähän termejä sinä tarkoitat?

        Yksinkertaistettuna. Hypnoosi on unenkaltainen tila, jossa kohdehenkilö on herkistynyt vastaanottamaan hänelle annetut suggestiot. Ihminen voi vaivuttaa itsensä hypnoosiin, muta niin pian kuin on hypnoosiin vaipunut, hän menettää mahdollisuutensa jatkaa eteenpäin ja hypnoositila muuttuu normaaliksi uneksi, josta herättyään on todella väsynyt ja turta olo pitkän aikaa. Tämä siitä johtuen, että tässä puuttuu hypnoosista herättämiseen liittyvät virvoittavat suggestiot. En siis suosittele itsensä hypnoosiin vaivuttamista.

        Itsesuggestio on sitä, että ihminen täysin rentoutuneessa ja keskittyneessä tilassa käyttää tarkoitukseen sopivia mielikuvia. Mikäli ihminen on savuttanut harjoittelun kautta kyvyn hallita omaa alitajuntaansa, itsesugestiot toimivat erittäin tehokkaasti ja opittuaan ihminen voi kättää itsesuggestiota millaisessa tilanteessa tahansa - vaikka kävellessään. (Keväällä 1967 laskin kotikyläni maantiellä olevan pitkän ja kaarevan myötämäen polkupyörän telineellä seisten ja ohjasin pyörää ajatuksen voimalla. Eli keskityin siihen, että pyörä kulkee tien laidassa olevaa valkeaa viivaa pitkin ja pyörä pysyi valkealle viivalla liki puolen kilometrin matkan. Oli väkevä todiste itsesuggestion toimivuudesta. En suosittele kelleen liikenteessä.)


      • mursu83
        Samadhi kirjoitti:

        Tuossa ylempänähän taisi olla kysymys valvetilassa itsesuggestiolla saavutetusta somnambulisesta tilasta, jonka perään pistän minäkin suuren kysymysmerkin. Tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että hypnoosiin vaivuttuaan ihmisen tietoinen tahto jää paitsioon ja silloin ihmisen itsensä on hyvin vaikeaa ohjailla tapahtumia hypnoosin aikana.

        Toki itsesuggestioilla voidaan savuttaa hyviä tuloksia esimerkiksi eläytymisessä menneisiin elämänvaiheisiin. Näistä minulla on myönteisiä kokemuksia, mutta en pidä näitä minkänasteisina hypnoositiloina.

        "Tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että hypnoosiin vaivuttuaan ihmisen tietoinen tahto jää paitsioon ja silloin ihmisen itsensä on hyvin vaikeaa ohjailla tapahtumia hypnoosin aikana.. "

        Mistä lähtien? Hypnoosista seuraava transsitilan virallinen määritelmähän on ollut viimeisimmät 30-vuotta:

        A) Ihminen tuottaa itselleen hyväksyttävän, valikoivan keskittymisen
        JA
        B) Ihminen ohittaa oman kriittisen ajattelunsa, eikä tee tuomioita kuulemastaan

        Toki, yleisessä terapiatilanteessa tajunta on vaimennetussa tilassa, mutta mikään ei todellakaan estä olemasta täysin "hereillä" ja silti ohittamasta omaa kriittistä ajattelua. Itse asiassa suurin osa ihmisistä on transsissa suurimman osan aikaa. He kulkevat ulkona, kuuntelevat omia ajatuksiaan, jotka hyvin usein eivät ole kovin loogisia, eivätkä edes suhtaudu niihin kriittisesti. Kaikkien määritelmien mukaan he ovat täysin transsissa, ja huomaat kuinka totta tämä on jos alat tekemään keskustelu- tai showhypnoosia satunnaiseen ulkona olevaan ihmiseen. Sinun ei tarvitse antaa muuta kuin sopiva portti, ja suurin osa ihmisistä luikkii sisään ajattelematta asiaa lainkaan.

        Somnabulismi on vain yksi mielentila muitten joukossa, ja "kytkin" sen siihen on asennettavissa istunnon aikana. Ja kyseessä on todellakin tila jossa kaikki hypnoottiset ilmiöt aina kivunlievityksestä tilan muutokseen ja negatiivisiin hallunisaatioihin asti toimivat vain ajattelemalla.

        Ystävällisin terveisin,


        Teppo S. Holmqvist


    • tuo sama kuin yllä..

      Lyhyt jatko: Tällä hetkellä Etelä-Suomessa ei ole kuin muutama ammatimies, jotka ovat kyllin päteviä opastamaan itsehypnoosin maailmaan. Väinö Pertamo Espoosta, Seppo Heilman Helsingistä, Tapani Henttonen Nummelasta, Pasi Koivunen Riihimäellä ja myös Heikki Ranta Seinäjoella. Rimaaja on kait lopettanut koko toimintansa?
      Nämä siis yksityispraktikkoja.. Ikävä kyllä alan mestari Risto Niiles poistui jokin aika sitten joukostamme...

      • jo entinen

        Kirjoitit:
        "Tällä hetkellä Etelä-Suomessa ei ole kuin muutama ammatimies, jotka ovat kyllin päteviä opastamaan itsehypnoosin maailmaan. Väinö Pertamo Espoosta, Seppo Heilman Helsingistä, Tapani Henttonen Nummelasta, Pasi Koivunen Riihimäellä ja myös Heikki Ranta Seinäjoella"
        En ota kantaa omaan ammatilisuuteeni mutta olen ollut aikoinani mm.Väiskin, Pasin järjestämällä syvien tulijen kurssilla Helsingissä.
        Minun oma työskentelyfilosofia hypnoosin suhteen on ollut aina sauraavanlainen: Hypnoosikäyntejä on muutama 3-6. Puhutaan ns. lyhytterapiasta. Näiden kertojen aikana opetan kaikille asiakkaille itsehypnoosin, koska juuri se on minun mielestäni hypnoosin idea. Ihminen oppii itse työskentelemään "alitajuntansa" kanssa. Tämän oppii lähes kaikki, joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. Tämä on yksi esimerkki missä syvistä tiloistaon selkeästi hyötyä.


    • ??????

      Maallikkohypnoosipiireissä vallitsee sellainen käsitys, että kaikki on ohjaajasta kiinni, kuten ylläoleva kirjoitus antaa ymmärtää. Hauskaa on vielä se, että jotkut uskoo tätä väittämää, jopa vanhat kokeneet konkarit.
      Kyseessä on ns. messias-ilmiö, jossa uskotaan omaan ainutlaatuiseen kykyyn parantaa ihmisiä. Jos vähäänkään tuntee ihmisen psykologiaa, niin asia ei ole näin, mutta eihän maallikkohypnoosissa tiedetä psykologiasta mitään.

    • ?????

      ja vielä. mistähän yleensä johtuu tämä messias-ilmiö, joka on hyvin voimakkaana näkyvissä maallikkohypnoosissa. paukutellaan henkseleitä, että kyllä hypnoosilla hoidetaan kaikki ja kilpaillaan siitä, kuka on paras hypnotisoija.
      ei siis ihme, jos aina tapellaan ja riidellään ja erotetaan porukkaa, jos tälläisellä ajatusmallilla aletaan opetella hypnoosia.

      • mursu83

        "ja vielä. mistähän yleensä johtuu tämä messias-ilmiö, joka on hyvin voimakkaana näkyvissä maallikkohypnoosissa."

        No, suurin syyhän siihen on ihan se, että kun saat positiivista muutosta aikaan ihmisessä tuosta noin, suurin osa alkaa yhdistää sinut alitajuisesti isä- tai äitihahmoksi? Tämä johtuu ihan siitä, että suurimmalle osalle ihmisistä ainoa henkilo joka on pystynyt muuttamaan heitä vain sanomalla jotakin on ollut äiti tai isä 5-vuotiaana.

        Tiedän tämän omastakin kokemuksesta, koska ennen kuin aloin opiskelemaan hypnoosia, minulla oli suhkot vääristynyt kuva eräästää todella, todella taitavasta hypnotistista joka auttoi minua todella paljon.

        Ystävällisin terveisin,


        Teppo S. Holmqvist


    • jo entinen

      Olen sama mieltä siinä että liian monen maallikot uskovat hieman liikaa hypnoosin mahdollisuuksiin. Siksi tuolla aikaisemmin jo tetesin että olisi ihan terveellistä tuntea omat ja menetelmän rajat. Olen joskus miettinyt että yksi syy tähän saattaa olla suorien suggestioiden runsas käyttö. Ne toimiva yleensä hyvin varsinkin jos tila on syvä. Ikävä kyllä niiden vaikutus jää yleensä suhteellisen lyhytaikaiseksi. Toki hypnoosin tekeminen jo itsessää vaatii hyvää itseluottamusta jo uskotavuuden takia, mutta rajansa kaikella.
      Tosin siitä en oli vakuuttunut että tämä olisi koko maallikkohypnoosin piirre. En ainkaan itse ole sellaista kuvaa saanut. Aika usein julkisuudessa ovat ne hypnoosintekijät jotka ruokivat tällaista käsitystä.

      • Samadhi

        Mutta sanoppa, mitä on maallikkohypnoosi?


      • mursu83

        "Olen joskus miettinyt että yksi syy tähän saattaa olla suorien suggestioiden runsas käyttö. "

        Suorat suggestiot ovat kyllä yleisesti ottaen luotettavin keino laittaa jotakin mieleen. Toki, joidenkin kanssa epäsuora johdattelu on parempaa, mutta yleisesti ottaen suorat suggestiot ovat käytännöllisempiä. Metaforat taas voi yleensä unohtaa kokonaan, koska ne ovat pelkkää sanahelinää jos vastaanottaja ei ymmärrä asiayhteyttä tai kulttuurillinen viitekehys on eri.

        Suurin syy huonoon tasoon on se, että suurimmalla osalla hypnotisteista, olipa kyseessä sitten maalikko, tai "akateeminen", ei ole edes perusasiat kunnossa. Kun esim. näkee millaisia pre-talkkeja porukka usein tekee, tulee aika surkuhupaisa olo. Tai kuinka erilaiset vakuuttimet puuttuvat kokonaan. Tai kuinka herätyksen jälkeisia suggestioita ei anneta. Ja niin edelleen.

        Ystävällisin terveisin,


        Teppo S. Holmqvist


      • jo entinen
        mursu83 kirjoitti:

        "Olen joskus miettinyt että yksi syy tähän saattaa olla suorien suggestioiden runsas käyttö. "

        Suorat suggestiot ovat kyllä yleisesti ottaen luotettavin keino laittaa jotakin mieleen. Toki, joidenkin kanssa epäsuora johdattelu on parempaa, mutta yleisesti ottaen suorat suggestiot ovat käytännöllisempiä. Metaforat taas voi yleensä unohtaa kokonaan, koska ne ovat pelkkää sanahelinää jos vastaanottaja ei ymmärrä asiayhteyttä tai kulttuurillinen viitekehys on eri.

        Suurin syy huonoon tasoon on se, että suurimmalla osalla hypnotisteista, olipa kyseessä sitten maalikko, tai "akateeminen", ei ole edes perusasiat kunnossa. Kun esim. näkee millaisia pre-talkkeja porukka usein tekee, tulee aika surkuhupaisa olo. Tai kuinka erilaiset vakuuttimet puuttuvat kokonaan. Tai kuinka herätyksen jälkeisia suggestioita ei anneta. Ja niin edelleen.

        Ystävällisin terveisin,


        Teppo S. Holmqvist

        Kirjoitit:
        "Metaforat taas voi yleensä unohtaa kokonaan, koska ne ovat pelkkää sanahelinää jos vastaanottaja ei ymmärrä asiayhteyttä tai kulttuurillinen viitekehys on eri."
        Aika yllättävä kommentti henkilöltä joka kritisoi hypnoosin osaamisen tasoa. Metaforat toimii joissakin tapauksissa paremmin kuin mikään muu suggestio. Toki tekijän täytyy iste ymmärtää jotakin metaforista ja niiden rakenteesta, että niitä voi käyttää oikein. Yleisin syy miksi suggestio ei toimi on se ettei se jostakin syystä sovi asiakkaan maailmankuvaan. Metafora saa merkityksensa asiakkaan maailmankuvassa ja toimii silloin varmasti . Ei metaforaa ole tarkoitettukaan asikkaan tietoiselle mielelle, se on yksi keino vastustuksen kiertämiseen silloin kun tietoinen mieli vastustaa muutosta. Silloin kun asiakkaan tunne sanoo että pitää muuttua mutta tietoinen mieli kertoo että en pysty on metafora paikallaan.
        Ammattitaitoa on oasta kayttää kaikkia mahdollisia keinoja.
        Tottakai suorat suggestiot ovat hyviä silloin kun niitä tarvitaan. Murtta esimerkiski tupakanpolton lopettamisessa suorat suggestiot saattavat toimia 2-3 viikkoa. Ja tämä saattaa hyonoosin tekijälle luoda hieman virheellisen kuvan hypnoosin tehokkuudesta. No myönnetään että jotkut voi päästä tupakasta eroon pelkillä suorilla suggestioilla mutta ei läheskään kaikki.
        Olem itse tehnyt suhteellisen paljon synnytysvalmennuksia ja siinä suorat suggestiot yhdistettynä syvään tilaan ovat aivan verraton yhdistelmä.


      • mursu83
        jo entinen kirjoitti:

        Kirjoitit:
        "Metaforat taas voi yleensä unohtaa kokonaan, koska ne ovat pelkkää sanahelinää jos vastaanottaja ei ymmärrä asiayhteyttä tai kulttuurillinen viitekehys on eri."
        Aika yllättävä kommentti henkilöltä joka kritisoi hypnoosin osaamisen tasoa. Metaforat toimii joissakin tapauksissa paremmin kuin mikään muu suggestio. Toki tekijän täytyy iste ymmärtää jotakin metaforista ja niiden rakenteesta, että niitä voi käyttää oikein. Yleisin syy miksi suggestio ei toimi on se ettei se jostakin syystä sovi asiakkaan maailmankuvaan. Metafora saa merkityksensa asiakkaan maailmankuvassa ja toimii silloin varmasti . Ei metaforaa ole tarkoitettukaan asikkaan tietoiselle mielelle, se on yksi keino vastustuksen kiertämiseen silloin kun tietoinen mieli vastustaa muutosta. Silloin kun asiakkaan tunne sanoo että pitää muuttua mutta tietoinen mieli kertoo että en pysty on metafora paikallaan.
        Ammattitaitoa on oasta kayttää kaikkia mahdollisia keinoja.
        Tottakai suorat suggestiot ovat hyviä silloin kun niitä tarvitaan. Murtta esimerkiski tupakanpolton lopettamisessa suorat suggestiot saattavat toimia 2-3 viikkoa. Ja tämä saattaa hyonoosin tekijälle luoda hieman virheellisen kuvan hypnoosin tehokkuudesta. No myönnetään että jotkut voi päästä tupakasta eroon pelkillä suorilla suggestioilla mutta ei läheskään kaikki.
        Olem itse tehnyt suhteellisen paljon synnytysvalmennuksia ja siinä suorat suggestiot yhdistettynä syvään tilaan ovat aivan verraton yhdistelmä.

        "Yleisin syy miksi suggestio ei toimi on se ettei se jostakin syystä sovi asiakkaan maailmankuvaan."

        Se kyllä menee sisään, mutta yksi asia mitä ei tunnuta hämmästyttävän usein ymmärtävän on se, että se maailmankuva pitää muuttaa myös. Ei tietenkään ehdotus siitä, että joku lopettaa tupakoinnin tuota yleensä mitään, jos et pysty luomaan sen ympärille viitekehystä joka kertoo mitä tehdä, ja antaa todellisuuden joka on houkuttavampi kuin nykyinen vaihtoehto. Puhumattakaan tästä regressiopuolesta. Regressio tupakoinnin suhteen on aika hyvä tehdä lähes aina. Syynä on se, että 99 prosenttia ajasta kun paljastuu, että se alkuperäinen syy on sosiaalisuuden kaipuu, ja uskomus siitä, että tupakointi on jotenkin pakollista ollaksesi osa ryhmää. Jollei tätä painetta käsitellä, muutos tulee olemaan pirun hankalaa. Pääsyy miksi reilu osa tupakoinnin lopettamiseen liittyvistä istunnoista epäonnistuu.

        Metaforat ovat metaforia, ja itse käytän niitä vasta sitten, kun on täysin selvää että henkilö on osoittanut, että hän on kykenevä seuraamaan käskyjä, ja saanut jotakin muutosta aikaan. Syitä tähän käytökseen on monia:

        * Ehkä asiakas ei ymmärrä mitä ajat takaa
        * Ehkä asiakas ei kulttuurinsa takia ymmärrä mitä sanot
        * Ehkä asiakas ei pidä tämän tyyppisestä ajattelutavasta
        * Ehkä häntä on rankaistu siitä että hän ajattelee abstrakteja asioita
        * Ehkä asiakas vain toivoo että sanot suoraan mitä haluat

        "Murtta esimerkiski tupakanpolton lopettamisessa suorat suggestiot saattavat toimia 2-3 viikkoa."

        Jos esität ne oikein, teet oikeat askeleet, ja annat ihmiselle kiehtovan vaihtoehdon, ongelmia ei yleisesti tule. Se on vain on kylmä tosi asia, että kun puhutaan suorista suggestioista, ne vaativat erilaiset työskentely tavan kuin esim. Ericksonilainen malli.

        Omat opettajani ovat Gerald F. Kein* ja Mark Cunningham, joista kumpikin heistä on erikoistunut juuri auktoriteettiseen tyyliin.Kun joku NLP tyyppi tai NeoEricksonin koulukunnan tyyppi kuuntelee minua, hän on yleensä suu auki kun hän tajuaa, että jotkut asiat voi todellakin tehdä paljon tehokkaammin ja suoremminkin. Tosin Ericksonilaisen mallinkin puolustukseksi voidaan sanoa se, että Erickson itse laittoi potilaan aina somnabulismiin ja varmisti asian olevan totta. Hän ei todellakaan pitäisi siitä, että tämä puoli unohdetaan lähes aina kun hänen tyyliään opetetaan. Sitä näkyy aivan liian usein, että asiakas on alfassa ja hypnotisti yrittää söheltää jotakiin.

        * Jos nimi ei sano mitään, kyseessä on herrasmies joka on harjoittanut hypnoosia yli 50-vuotta ja opiskellut sitä yhdessä Ormond McGillin ja Dave Elmanin kanssa. Hänen omiin opiskelijoihinsa kuuluvat kaikki aina Gil Boynesta Wendi Friesiin saakka, ja muistaakseni hän oli myös Ericksonin hyvä ystävä.

        Ystävällisin terveisin,


        Teppo S. Holmqvist


    • ?????

      kyllä sinä sen tiedät.. miksi alkaa vääntää nyt tästä asiaa. olet monissa kirjoituksissa ylistänyt hypnoosin mahtavaa voimaa. nämä ylitsevuotavat kirjoitukset hypnoosista ovat ihmisten pettämistä. hypnoosi terapia- ja hoitomenetelmänä ei ole mitenkään muista poikkeva. sen teho on monesti kyseenalainen ja siksi siitä ei ole tullut niin suosittua, mutta kyllä nää hypnoosimaakarit osaa sitä kehua, että jopa syöpä paranee, kuten eräs alan konkari yhdessä koulutuspäivällä kehui.

      • Samadhi

        Minun näkemykseni ja uskoni hypnoosin mahdollisuuksiin perustuu omakohtaisiin kokemuksiini.

        No. Sen voin vakuuttaa, että puujalkaa ei saada hypnoosilla eläväksi, mutta paljon muuta sillä saadaankin.


    • ????????

      Höpön juttuja sun kertomukset. Jotta tieteellisesti voidaan todeta jonkun metodin toimivuus, pyritään tekemään kaksoissokkotutkimus ja sitten päätellä, oliko tehoa.
      Mutta onhan se hienoa sanoa, että hypnoosi paransi minut, vaikka tauti olisi parantunutkin ilman hypnoosia.
      Siis lopeta jo höpöjutut.

      • Samadhi

        Minä en lopeta mitään.

        Syyskuussa 1992 monet Lapin keskussairaalan henkilökunnasta esitti minulle sen toivomuksen, että kirjoittaisin mahdollisimman paljon näistä asioista ja opettaisin näitä taitoja ihmisille. Joten minä en lopeta mitään.

        Tämän lisäksi muistettakon, että hypnoosia voidaan soveltaa käytännön elämässä paljon muuhunkin kuin terapiaan. Esimerkiksi meissä uinuvien valtavien henkisten voimavarojen hyötykäyttöön.


    • ?????

      voi sun höpö juttus. mitä on nää valtavat henkiset voimavarat.
      juuri tälläiset ylitsevuotavat kertomukset ovat omiaan ruokkimaan messias-syndroomaa. ja se tässä hauskaa ja surkuhupaisaa on, että ihmiset uskovat näitä juttuja ja messias-syndroomaa kärsivät uskovat myös itse näihin höpö juttuihin.
      jos hypnoosi on niin mahtava menetelmä, miksi se ei ole lyönyt itseään niin hyväksi menetelmäksi, no koska se ei ole sitä. ihmiset tietävät kokemuksesta ja eivät siitä anna kovin hyvää kuvaa.
      siis lopeta juttusi, koska annat ihmisille väärän ja siirappimaisen kuvan hypnoosista

      • mursu83

        "Jos hypnoosi on niin mahtava menetelmä, miksi se ei ole lyönyt itseään niin hyväksi menetelmäksi, no koska se ei ole sitä."

        Tässäpä kymmenen hyvää syytä:

        POPULAARIMEDIA: Populaarimedia on tehnyt 150-vuotta hyvää työtä sen eteen, että hypnoosi nähdään hokkuspokkuksena.

        MYYTTISYYS: Monet hypnotistit ovat tarkoituksenmukaisesti yrittäneet esittää hypnoosin myyttisenä ilmiönä. Huomaa kuinka moni markkinoi esim. "menneitä" elämiä, enkeliparannuksia ja muuta roskaa.

        KOULUTUKSEN MUINAISUUS: Hypnoosia opettavat paljon ihmiset jotka eivät ole koskaan joutuneet käyttämään sitä päivittäin oikeissa tilanteissa, ja jotka ovat juuttuneet 70-luvulle. Teoriat vanhentuneet ja työskentelyssä ollaan joustmattomia.

        SERTIFIKOINTI. Sertifikointia ei ole, kuka tahansa voi esiintyä hypnotistina. Suurimman osa ulkomaisten hypnoosiliitojen sertifikaateista voi saada vain hypnotisoimalla yhden ihmisen ja olemalla kolme päivää kursseilla. Jotkut eivät ole edes koskaan käyneet transsisa lainkaan itse. Ei ole hyvää PR:ää kun nämä tomppelit lähtevät ulos ja perustavat klinikoita.

        HYPNOTISTIEN HUONO TASO: En tahdo sanoa tätä pahalla, mutta 90 prosenttia hypnotisteista (olivatpa he maalikoita tai akateemikkoja) jotka ovat ulkona heittää p*skaa seinään, ja toivoo että jotakin tapahtuu. Ei hyvä. Moni ei ole edes perillä siitä, missä nykyinen tutkimus menee, ja mikä on tieteellinen näkökulma tilaan.

        TUTKIMUKSEN TASO: Hypnoosia on vasta viime aikoina päästy tutkimaan kunnolla aivokuvausten ja modernien kehitysten kautta. Tutkimusta ovat liian usein 60- ja 70-luvulla johtaneet ihmiset, jotka ovat halunneet ottaa ihmistekijän pois kokonaisuudesta. Kun tietää mitä hypnoosi on, mitä jää jäljelle jos otat ihmisen pois kokonaisuudesta? Ei kovinkaan paljoa

        NLP: Vaikka NLP toikin hypnoosiin hyviä ja toimivia ideoita, sen kehittäjien vihamielinen asenne tiedeyhteisöä kohtaan, ja pseudotieteiset konseptit saivat kaikkien selkäkarvat pystyyn. Se että NLP on käyttänössä kultti, ja vielä kaupallisesti orientoitunut ei ole auttanut asioita.

        SUURET LUPAUKSET: Hypnoosilla saa hyvissä käsissä hämmästyttäviä asioita aikaan. Mutta sitten kun mennään lupaamaan syövän parannusta... sitten mennää idioottimaisuuden puolelle.

        EI LAATUTAKUUTA: Suurin osa hypnotisteista ei anna mitään takuita taidoistaan. Joka johtaa ihan siihen, että uskottavuus herisee, etenkin kun ihmiset tekevät työtä esim. tupakoinnin poiston kanssa.

        LAPSELLINEN LOANHEITTO: Kun näkee kuinka paljon eri piirit tappelevat keskenään, minkäänlaista hyvää edustusta ei saada ulospäin. Ulkopuolisen silmistä koko homma näyttää pelkältä sirkukselta, eikä kuva näytä minustakaan kovin hyvältä.

        Ystävällisin terveisin,


        Teppo S. Holmqvist


      • No juu
        mursu83 kirjoitti:

        "Jos hypnoosi on niin mahtava menetelmä, miksi se ei ole lyönyt itseään niin hyväksi menetelmäksi, no koska se ei ole sitä."

        Tässäpä kymmenen hyvää syytä:

        POPULAARIMEDIA: Populaarimedia on tehnyt 150-vuotta hyvää työtä sen eteen, että hypnoosi nähdään hokkuspokkuksena.

        MYYTTISYYS: Monet hypnotistit ovat tarkoituksenmukaisesti yrittäneet esittää hypnoosin myyttisenä ilmiönä. Huomaa kuinka moni markkinoi esim. "menneitä" elämiä, enkeliparannuksia ja muuta roskaa.

        KOULUTUKSEN MUINAISUUS: Hypnoosia opettavat paljon ihmiset jotka eivät ole koskaan joutuneet käyttämään sitä päivittäin oikeissa tilanteissa, ja jotka ovat juuttuneet 70-luvulle. Teoriat vanhentuneet ja työskentelyssä ollaan joustmattomia.

        SERTIFIKOINTI. Sertifikointia ei ole, kuka tahansa voi esiintyä hypnotistina. Suurimman osa ulkomaisten hypnoosiliitojen sertifikaateista voi saada vain hypnotisoimalla yhden ihmisen ja olemalla kolme päivää kursseilla. Jotkut eivät ole edes koskaan käyneet transsisa lainkaan itse. Ei ole hyvää PR:ää kun nämä tomppelit lähtevät ulos ja perustavat klinikoita.

        HYPNOTISTIEN HUONO TASO: En tahdo sanoa tätä pahalla, mutta 90 prosenttia hypnotisteista (olivatpa he maalikoita tai akateemikkoja) jotka ovat ulkona heittää p*skaa seinään, ja toivoo että jotakin tapahtuu. Ei hyvä. Moni ei ole edes perillä siitä, missä nykyinen tutkimus menee, ja mikä on tieteellinen näkökulma tilaan.

        TUTKIMUKSEN TASO: Hypnoosia on vasta viime aikoina päästy tutkimaan kunnolla aivokuvausten ja modernien kehitysten kautta. Tutkimusta ovat liian usein 60- ja 70-luvulla johtaneet ihmiset, jotka ovat halunneet ottaa ihmistekijän pois kokonaisuudesta. Kun tietää mitä hypnoosi on, mitä jää jäljelle jos otat ihmisen pois kokonaisuudesta? Ei kovinkaan paljoa

        NLP: Vaikka NLP toikin hypnoosiin hyviä ja toimivia ideoita, sen kehittäjien vihamielinen asenne tiedeyhteisöä kohtaan, ja pseudotieteiset konseptit saivat kaikkien selkäkarvat pystyyn. Se että NLP on käyttänössä kultti, ja vielä kaupallisesti orientoitunut ei ole auttanut asioita.

        SUURET LUPAUKSET: Hypnoosilla saa hyvissä käsissä hämmästyttäviä asioita aikaan. Mutta sitten kun mennään lupaamaan syövän parannusta... sitten mennää idioottimaisuuden puolelle.

        EI LAATUTAKUUTA: Suurin osa hypnotisteista ei anna mitään takuita taidoistaan. Joka johtaa ihan siihen, että uskottavuus herisee, etenkin kun ihmiset tekevät työtä esim. tupakoinnin poiston kanssa.

        LAPSELLINEN LOANHEITTO: Kun näkee kuinka paljon eri piirit tappelevat keskenään, minkäänlaista hyvää edustusta ei saada ulospäin. Ulkopuolisen silmistä koko homma näyttää pelkältä sirkukselta, eikä kuva näytä minustakaan kovin hyvältä.

        Ystävällisin terveisin,


        Teppo S. Holmqvist

        Täsä vastineeni:

        Olen tehnyt hypnoosia noin 20 vuotta säännöllisesti ja kokemukseni on muuttunut paljon alkuajoista. Silloin kun kävin hypnoosikoulutuksia, hypnoosia kehuttiin niin mainioksi menetelmäksi, että sillä lähtee jopa kuppa Töölööstä, mutta.
        Oma kokemukseni on kuitenkin, että hypnoosi ei ole muihin terapia/hoitomenetelmiin parempi kuin muut menetelmät ja yleensä hypnoosin teho jää lyhyeksi.
        Monilla ihmisillä elää vankka käsitys, että hypnoosi on ihme menetelmä ja tätäkin uskomusta lietsoo monet hypnoosin tekijät, joita on erityisesti maallikkohypnoosissa.
        Mainosmiehet sanovat, että tavaran pitää myydä ennen, kuin mainostaa. Siis hyvä ja toimiva menetelmä menee kaupaksi ja hyvää menetelmää ei tarvitse edes mainostaa, koska käyttäjien sana kiirii.
        Hypnoosi kohdalla on ollut suuret puheet, mutta laihat tulokset ja siksi siitä ei ole tullut suosittua.
        Kuten Vennamo sanoi... Kyllä Kansat Tietää


    • Samadhi

      Totuus on, että ilman hypnoosin tuntemustani olisin maannut jo liki 27 vuotta jossain hoitolaitoksen sängyssä hoitajien nostettavana, syötettävänä ja vaippoihin vaihdettava ja yhteiskunnalle koituneet kustannukset liikkuisivat jo miljoonissa.

      Lääkärien diagnoosi syyskuussa 1983 oli: Medullan vamma tetra plegia; ja jos täällä olisi yksikään lääkäri niin hän tietäisi, mitä tämä käytännössä merkitsee. Mutta. Minä en jäänyt sängyn orjuuteen ja tulos oli sekin, että pyörätuolini oli 8 vuotta varastossa ja kolme vuotta Oulussa lainassa. Samoin. Kolme vuotta tapahtuneen neliraajahalvauksen jälkeen suoritin ajotukinnon autmaattivaihteisella vakioautollani ja nyt ajokilometrejä on takana jo noin 700.000. Mutta. Arvioikoon lääkärit paremmin. Sinusta ei ole arvioijaksi.

    • ?????

      voi sun höpö juttus.. ne ei todista mitään, että hypnoosilla olisi ollut se ratkaiseva merkitys. mutta jos niin haluat uskoa, niin sen voit toki tehdä, mutta annat muille ihmisille valheellisen kuvan hypnoosin voimasta.
      näin se vain on ja kun tämä eipäs-juupas väittely johda minnekään, lopetan kinastelun kanssasi ja toivon, että sinäkin lopetat valheellisen tiedon levittämisen hypnoosista

      • Samadhi

        Teet todellakin viisaasti, että lopetat jankuttamisesi parempaasi vastaan.

        Minä tiedän just tarkkaan, mitä kirjoitan ja arviot eivät ole yksin minun. Ne ovat myös Lapin keskussairaalan henkilökunnan arvioita. Vai oletko sinä viisaampi kuin lääkärit? Tuskin, joten lopeta jankuttamisesi.


    • Jo entinen

      Leksa taas vaudissa ja omakehu haisee. Kuka jaksaa lukea kirjoituksiasi ?

      • Samadhi

        Se on kuule niin, että hiirulaisten on syytä kätkeytyä koloonsa ja olla hiljaa silloin kun kotka liitelee.

        Eli mitä te rupeatte rätisemään sellaisista asioista, joissa minä ole ainut asiatuntija. Jos sinäkin olisit todellinen terapeutti niin sinä tietäisit just tarkkaan, mitä tämä kova elämä tarvitsee, mutta kun ei niin ei; ja senpä vuoksi oma apu on ainut apu.

        Eli on oltava rautaa ja vieläkin enemmän rautaa. Muuta apua ei ole.


    • Lapin jätkä...

      Kuules Leo J. Salmela: Onko sinun kristilliseettisen oppien mukaista tuomita ja väheksyä jokaista kirjoittajaa, joka hiemankin arvostelee sinun ajatuksiasi ja näkemyksiäsi.
      Nuo tarinat Lapin Keskussairaalan lääkäreistä ja houitajista on kuultu ja luettu jo tuhat kertaa...
      Jos sinulla on huoli lähimmäisistäsi, niin parkkeraa se inva-autosi edes oikein Sodankylän apteekin edessä...muutenkin liikkumisesi on sivullisille vaarallista...
      Ei se koko kadun pätkä ole sinun hallussasi, vaikka miten kristitty oletkin....

      • Samadhi

        Johan sie aloit hölökyilemhän asiasta, josta et tiedä mitään.

        Ensinnäkin. Täälläkin foorumilla liikkuu monenlaista väkeä. Toiset vat kantakundeja, mutta myös uusia tulee ja menee. Tämän vuoksi jonkun asian uudelleen käsitteleminen on perusteltua.

        Toiseksi. Siellä apteekin nurkilla en ole parkkeerannut enää 15 vuoteen, joten mitähän sinä oikein höpiset? Muistetakoon sekin, että invalidien autoilusta päättää muut kuin sinä. (Euroopan ihmisoikeussoimus 14 artikla).


    • 111q2

      on kattonut, että inva-kuskit parkkeeraa miten sattuu, kun luulevat, että sillä lapulla saa pysähtyä minne vain. tämän on niin itsekästä toimintaa, kuin vain voi olla.
      mutta kaikkihan se jo tietävät.

      t. lapin keskussairaalan hoitsu

    • iiinnnnvvv

      aiheena itsehypnoosi ja nyt keskustellaan invaluvista. ja kuka on kaiken takana.. kymmenen pisten vihje.. Lappi..

      • Samadhi

        No miepä sanon.

        Tuolla jollakin on oman persoonallisuutensa kanssa tosi vakavia ongelmia ja hänen täytyy yrittää pitää minuuttaan koossa syyllistämällä toisia.

        Ei tämä sen kummempaa ole.


    • ??????

      kenestä kyse ???

    • juujuuhgt

      kuules ny..minuutta voi pitää koossa myös itsekehulla, joka näkyy jatkuvana tiettyjen kirjoitusten syöttöminen tänne palstalle...

    • Shaman

      Laitoin googleen hakuun "hypnoosi" ja päädyin lukemaan tämän koko viestiketjun. Hypnoosi on kiehtova asia aivojen toiminnasta ja alitajunnasta. Todellakin vieno hymy huulilla lueskellen huomasin, kuinka ilmeisesti "ikäihmiset" kinastelevat kuin pikkupojat niin ikään. Itse olen 23-vuotias ja tunnen henkisempää kypsyyttä itsessäni, kuin osasta tämän ketjun kirjottajista. Voiko siis kuka tahansa oppia hypnotisoimaan? Varmaankin itsesuggestioiden kautta eteenpäin?
      Tämä ei varsinaisesti ehkä tänne kuulu mutta olisi hienoa, jos joku voisi vastata, että milloin esim. ei kannata alkaa hypnotisoimaan vaikka periaatteessa potentiaalia siihen olisikin? Voiko siitä olla haittaa? Olen nuorempana harjoittanut jonkin verran selkounia lähinnä WILD/OBE muodossa. Painitaanko edes samalla tatamilla?

      "Viisas on se joka tietää, ettei tiedä"

      • MX!!

        Opetan jokaiselle asiakkaalleni itsehypnoosin. Ja tuo tapahtuu alussa edes henkilön tietämättä. Muutaman induktion jälkeen pyydänkin hlöä vaivuttamaan itsensä transsiin, useimmiten fiksaatiomenetelmän avulla, koska on yleensä toimivin ja nopein tapa.
        Ja tämän jälkeen, takana siis 3-4 istuntoa, pyydänkin että hlö jo samana iltana toistaa saman, ja samalla antaa itselleen suggestioita rentoutuksesta, seuraavasta päivästä jne.
        Ja sitten jatkossa vahvistamme tätä. Tuossa on aika tärkeää huomata se seikka, että jos alkuvaiheessa selittää että kyseessä on itsehypnoosin opiskelu, niin esillle voi tulla epävarmuus, torjunta yms.
        Tämä siis varsinaisen ongelman käsittelybn lisäksi....ja toimii loistavasti....


    • Delfin3

      Pääsen helposti itsehypnoosilla muistamaan vanhoja asioita. Jotkut ihmettelevät miten voin muistaa niin vanhoja asioita, mutta se on todella helppoa. Rentoudu kunnolla, jätä melusaaste pois ja keskity...rentoudut ja voit omassa mielessäsi mennä määrättyyn vuoteen. Aluksi pelkäsin jääväni jonnekin -60 luvulle, mutta ei se niin mennyt. Nauraa ken tahtoo, mutta muistan omasta syntymästäni (joka ei ollut helppo) asioita, joita äitini ihmettelee.

    • Delfin3

      Pääsen helposti itsehypnoosilla muistamaan vanhoja asioita. Jotkut ihmettelevät miten voin muistaa niin vanhoja asioita, mutta se on todella helppoa. Rentoudu kunnolla, jätä melusaaste pois ja keskity...rentoudut ja voit omassa mielessäsi mennä määrättyyn vuoteen. Aluksi pelkäsin jääväni jonnekin -60 luvulle, mutta ei se niin mennyt. Nauraa ken tahtoo, mutta muistan omasta syntymästäni (joka ei ollut helppo) asioita, joita äitini ihmettelee.

    • Vaatii vastauksen ..

      Kasvaako rinnat itsehypnoosilla ??? Mitä sannoo asiaan tisseihin erikoistunut suggeri ? No..

      • Ehkä?

        Voisit ainakin koittaa, jos järki kasvaisi!


    • Hahhaaaaa

      Älä ny suutu tissisuggeri. Ei se mun vika ole, jos sä oot tisseihin erikoistunut ja päästelet palturia, miten sä monen vuoden kokemuksella niitä kasvatat.

      Oi voi sua ...



      Muuten.. kuinka monta naista oot jo huijannut näillä tissijutuillasi ?????

      • jo entinen

        Tissit kasvaa yhdestä kahteen kuppikokoa, ihan niinkuin lääkärit kirjassaan lupasivat. On kokeiltu tämäkin. Ikävä kyllä luulen että järjen kanssa ei ole yhtä hyviä tuloksia.


    • Totuus esiin ...

      Wauuuuuuuu.....sulla on varmaan kauhiat asiakasjonot tissisuggeri..
      Mut voit sä ny sanoa, kuis monta tissiparia oot hoitanut tai siis huijannut. En mä kerro kellekään..
      Kerro ny....onko jo satoja ???

      • jo entinen

        Jos sinulla olisi yhtään älliä päässä niin ymmärtäisit ettei tissejä voi vaivuttaa hypnoosiin vaan ihmisiä. Ehkä juuri tästä syystä kanssasi ei voi käydä järjellistä keskustelua.


    • Hahhhaaaaaaaaa

      Kyl mi sen tiedän, mut tietkö sie sen, ett jos naisille kerrotaan palturia, et hypnoosilla voi kasvattaa rintoja, niin sehän on suoranaista huijausta ja pahimmasta päästä. Ei kaikkia tutkimusjuttuja mukamas rintojen suurentamisesta hypnoosilla kantsi uskoa.
      Maailmalla liikkuu jos jonkinlaisia tutkimuksia ja niiden aitoutta kantsii aina miettiä.

      Mut tullee nyt väkisin mieleen nää maalikkohemmot, et olisko tämä hyvä keino saada lissää asikkaita, ainaskin noita pienirintaisia naisia, ja suitsutella, miten suggestoterapia kasvattaa ryntäitä.
      Maalikkohypnoosin yksi ongelma onkin nuo katteetomat lupaukset.. ihmisiä kun on helppo höynäyttää ja antaa sellainen kuva, et hypnoosi on ihme voima. Jopa tissit kasvaa hypnoosin voimalla....hehhheeeeeeeee

      Vai mitä jo entinen tissisuggeri ?

      • jo entinen

        Tämä meidän niinsanottu keskustelu ei ole oikein tasapuolista kun minä tiedän mistä minä kirjoitan. Minä olen kokeillut ja todennut asian, Sinulla ei ole asiasta mitään muuta käsitystä kuin sinut käsittämättömät ennakkoluulot.
        Montaako olen hoitanut. Yhtä asiakasta , koska niinkuin jo aikaisemmin kirjoitin niin asiaa oli kokeiltava. Ja kyllähän se toimi.


    • hahhhaaaaaaaaaa

      Oi voi.. siis yhtä. heh..niinko tarkoitat.
      Mittasitko rinnat ennen hypnoosia ? Otit kait kuvia, ennen suggestoterapiaa.
      Niin ja otitko kuvat hoidon/terapian jälkeen ja myös mittaukset.
      Otitko huomioon muuttuvat tekijät, esim. naisilla rintojen koko vaihtelee kuukautiskieronja hormonitoiminnan mukaan.

      Niin ja lopuksi ei riitä, että nainen sanoo, et on ne kasvanut. Pitää olla tieteellistä näyttöä, ettei kaiken maailman huuhaahemmot vie ihmisiltä rahoja.

      Joten painu hevon kukkaseen tissiesi kanssa ja lopeta valehtelu ja vedätys.

      Kirjoittelet naurettavia, mutta eipähän tämä ole uutta maalikkohypnoosissa, missä täytyy antaa ihmisille maaginen kuva hypnoosista, jotta asiakkaita riittäisi.

      • Onko olemassakaan?

        Pitäisi olla jotain tieteellistä näyttöä siitäkin, että joku on joskus jotenkin käyttänyt hypnoosia väärin. Sinä kun siitä vaahtoat. Ei ole mitään tutkimusta siitä, että hypnoosissa VOISI edes käyttää seksuaalisesti hyväksi!

        En sano ettei voisi, mutta ei siitä mitään tieteellistä ole olemassa, siis sitä ei ole?

        Onko kukaan koskaan teiteellisesti edes näyttänyt, että tissejä on olemassa?


    • Hahhhaaaaaaa

      Tairat olla sokea...hahhhhaaaaaaaaaaaaaaaa

      Mut jokainen pervo maalikkohemmo saa leikkiä naisten tissien kanssa niin paljon ku lystää...ainaskin munaavat itsensä heh..


      ..Tissihypnoterapeutti NGH ...miauuuuuuu

      • jo entinen

        Kateus on paha vaiva. Oletko ajatellut kokeilla hypnoosia


    • hahhaaaaaaaaaaaaaa

      En ole kateellinen sun tissihoidoillesi tissisuggeri..heh..
      saat pelata tissien kanssa niin paljon, ku lystäät..kun pervo oot..


      hahhhhaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • Härregud

      Mikä vittu on tämä ketju ja kuinka vitun sekaisin olevia äijiä tämä maa oikein päällään kantaa? Voi Saara-tädin kivekset sentään.

    • Sanna1111

      Musiikki vie minut transsiin. Valikoin musiikkini tarkkaan. Musiikkinumeroni oli 10 koulussa. Musiikinopettajani oli tunnettu suomalainen musiikinopettaja.

    • ninnukk

      Valitettavaa, että hypnoterapeutiks...valmistuneet kokemattomia...hypnoosi ei tahdo sujua..siksi kielletään hypnoosin toimivuuseli otetaan tieteellistä takapakkia lopulta ollaan vaan terapeutteja..katkeroidutaan kun ei osata..joitakin vuosia takaperin maallikot kävi opettamassa ns: ylemmän oppiasteen suorittaneita, mutta ahneus asiakkaista saanut kymmeniä vuosia kokemuksen omaavia aallillikoita nälvii joku 80-90 luvulla syntynyt nuori terapeutin alku...en ole itse kumpaakaan mutta suvussa maallikko ja itseään ylempänä pitävä ei maallikko..ero kuin yöllä ja päivällä olen ollut kummankin hypnotisoitavana ei koulutettu sukulainen saannut millään minua hypnoosiin..mut maallikko5minuuttia muistan hypnoosin alun mutta sitten alkoi kaunis kolibri lentää ympäri minun olohuonettaa ja sataa lunta minkä käsissä tunsin..uskomattomin kokemus ikinä. Sitten otettiin kuppia sukujuhlissa niin tämä koulutettu alko huutaa tälle vanhemmalle sukulaiselle miksi hän ei opeta hypnoosia hänelle kaikki oli hiljaa vanhempi sano ettei hypnoosi ole ylpeitä räkänokkia varten jotka pitää itseään muita parempaan...näinhän se on pitää olla intohimo hypnoosiin ja se näkyi myös taidoissa..sori jos loukkasi jotakin itse en hypnoosi osaa mutta kokemus oli käsittämätön

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14851
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3059
    3. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    4. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    5. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    6. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3050
    7. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3046
    8. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3045
    9. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3044
    10. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3044
    Aihe