mistä vois saada tietoa kuinka pärekatto tehdään
päreitä löytyy.
pärekatto
11
1933
Vastaukset
- neuvo
Katon kestävyyden kannalta on tärkeintä se, että päre asetetaan katolle niin päin, että valuva vesi virtaa myötäsyyhyn. Tämän verran minä tiedän, ehkä joku muu osaa kertoa enemmän.
- Jocu
Esim. Pyhtään kirkonkylässä on entisöity aitta, jossa on melko uusi pärekatto. Sellaisesta voit katsoa mallia. Alhaalta ylöspäin ja suomut oikein, kuten tuo edellinen kertoi.
Tuo naulajuttu on sen takia, että kun katto on aika vaihtaa, lähtevät päreet irti lapiolla. Katoavaa kansanperinnettä.. - sanna
Jocu kirjoitti:
Esim. Pyhtään kirkonkylässä on entisöity aitta, jossa on melko uusi pärekatto. Sellaisesta voit katsoa mallia. Alhaalta ylöspäin ja suomut oikein, kuten tuo edellinen kertoi.
Tuo naulajuttu on sen takia, että kun katto on aika vaihtaa, lähtevät päreet irti lapiolla. Katoavaa kansanperinnettä..Tämä on nyt minun luulo, mutta oon saanu sen käsityksen, että pärekattoja ei sais vissii asuinrakennuksiin ees tehä paloturvallisuuden takia.
Ei siis ihme, että pärekatot on katoavaa kansanperinnettä. Minäki haluaisin pärekaton.
- äää
voi tehdä pärekaton erillisen koolauksen avulla vaikka omakotitaloon.
- rakm
on ainakin yksi pärehöylän omistava mies. Soita ja kysy 0400-502425. Saat varmasti ohjeet kaupan päälle.
- höyläri
lauantaina tehtiin viimeksi pärekattoa navettaan. myös asuinrakennuksessa maatila on pärekatto, ettei voisi olla asuinrakenuksessa pärekatto ei pidä paikkaansa. torppa on tällä hetkellä kesäkäytössä rekisteröity maatilaksi, siinä on aina ollut pärekatto. rakennettiin noin 20v sit vanhoihin pärehöylän rautoihin uusi höylä mikä on täysin käyttökunnossa. sinkityn naulan pois lähdössä ei ole mitään vaikeutta.voinhan näyttää miten tehdään katto tänään naulataan kattoon pari viimeistä kiertoa.
- pertsa
kiitos kaikille keskusteluun osallistujille
olen saanut hyviä neuvoja myös ulkopuolelta tä-
män keskustelu palstan joten eiköhän me saada
pärekatto aikaiseksi. Höyläri, olisiko mahdolli-
lista käydä tutustumassa uusiin pärekattoihin.
missä?
- Juniperus
Mikähän olisi minimikaltevuus? Mihin kohtaa naulat? Kuinka pitkä naula?
- pertsa
Tutkippa Junnun 01.06. lähettämää viestiä
saat paljon yleistietoa pärekaton teosta.
- karjalakelo
Me tuotetaan haapapärettä Venäjällä, Petroskoissa.
Yhestä haavapuusta vain 30% sopii päreiksi.
Puut ovat kaatuneet talvella, meillä on talvimetsä
Päreissä ei oo oksia eikä tummunutta sydänpuuta
Päreen pituus on 41-42 sm
Katso videomme haapapaäreiden tuottamisesta:
https://www.youtube.com/watch?v=nG-O0lGYHxE
kaikki kuljetus, -hinta ja asennusasiat, kirjotta postitse tai puh.
Katso vielä meidän sivustosta lisää tietoa pareistä myöskin tietoa ja kuvia kelomökkeistä, kelohogasta ja kelosaunoista: karjalakelo.ru;
Kiitos!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384609Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203185Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692341Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532217- 1652069
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151279