Miksi noita kaaria ja viivoja photoshopissa ei pysty siirtämään siirtotyökaluilla ollenkaan ja eikä niitä tule layereihin ollenkaan?
Olen yrittänyt tehdä viivatyökaluilla ja kynillä, mutta ne eivät liiku vaikka niitä yritän liikuttaa ja sitten kun laitan kaikki silmät layereista pois niin ne ovat ikäänkuin siellä pohjassa, eikä edes backgroundissakaan.
Yritän vain tehdä yksinkertaista kaarevaa viivaa ja asettaa niitä paikoilleen, mutta ei liiku niin ei liiku. Pitäisikö nämä sitten tehdä mielummin Illustratorissa? paitsi se ei ole nyt mahdollista, koska Illustratoria minulla ei ole..Mietin vain että, jos niillä tekee viivoja niin ne pitää vain ilmiesesti asettaa juuri siihen kohtaan mihin halutaankin niiden jo tulevan..
Photoshop5 kaaret ja viivat yms.
8
101
Vastaukset
Ja miten saa sellaisen esim. paksumman tasaisesti kaarevan viivan?
- 02o
Mä teen niin, että…
– teen uuden tason (New Layer)
– piirrän Brush/Pencil työkalulla sopivan paksuisen suoran viivan
(kun pitää shift-nappia alhaalla niin viivasta tulee pysty/vaakasuora)
– seuraavaksi ”Editt/Puppet Warp” -työkalulla taivuttelen viivan mieleni mukaiseksi.
Kun viiva on omalla tasollaan sitä voi helposti siirrellä sopivaan kohtaanMove Tool:illa 02o kirjoitti:
Mä teen niin, että…
– teen uuden tason (New Layer)
– piirrän Brush/Pencil työkalulla sopivan paksuisen suoran viivan
(kun pitää shift-nappia alhaalla niin viivasta tulee pysty/vaakasuora)
– seuraavaksi ”Editt/Puppet Warp” -työkalulla taivuttelen viivan mieleni mukaiseksi.
Kun viiva on omalla tasollaan sitä voi helposti siirrellä sopivaan kohtaanMove Tool:illaKiitos..tuo kuullostaa siltä mitä minä hain..täytyy kokeilla kuin käy :)
- 02o
Miklo kirjoitti:
Kiitos..tuo kuullostaa siltä mitä minä hain..täytyy kokeilla kuin käy :)
Tulipa vielä mieleeni, että tuota Puppet Warpia ”kauniimman” kaaren em. suorasta viivasta saanee Filter/Lens Correction/Disortion -säätimellä kunhan viiva ei tässä vaiheessa ole kuva-alan keskellä.
Tuo video oli eri juttu mitä hain ja tarkoitin..tuo oli tekstille..Tuon tekstin kaarevuuden muistan.
- poroporoporvaristi
Ne on polkuja, joita olet yrittänyt piirtää. Oikein olet edennyt, mutta olet jättänyt homman kesken. Paths-paletissa ne ovat näkyvissä ja niitä voit siirrellä kyllä mielen mukaan oikealla työkalulla, joka löytyy työkalupaletista. Viivan voit sitten piirtää noiden reittien määrityksen mukaan. Paksuuden määrittelet brush- tai pencil-työkalulla. Sitten voit esim. paths-paletissa vetää valitsemasi polun paletin alareunan ikonin päälle tai varmaan löytyy alasvetovalikostakin stroke path tms. Viiva piirtyy aktiiviselle tasolle. Tarkempaa tietoa löytyy siitä harvoin käytetystä ominaisuudesta eli helpistä. Hae vaikka path.
kiitos tästä:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j492318- 262143
Katu täyttyy askelista...
Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.271535Näin susta unta
Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!161454- 1241417
- 191083
Tiedätkö nainen sen tunteen
Kun toinen tulee jossain vastaan. Naama leviää hymyyn kuin hangonkeksi. Mulla on susta semmonen,tunne.71974Kauniit ihmiset ei ole sinkkuja, se on karu fakta
Ihmisessä on lähes poikkeuksetta aina jotain vikaa jos hän pysyy sinkkuna pitkään. Sori kun sanon tän näin suoraan, mut117944Mikset päästä irti ja hae apua
Mt ongelmiisi. En vaan voi ikinä enää luottaa sinuun, pelkään sinua ja toivon löytäväni jonkun muun. Rahaa sulla on saad89934Kristinusko - epätoivoinen yritys pelastaa ihmiset jumalalta
Ei ole mitään sellaista, mitä pitää "pelastua". Lukuun ottamatta tietysti ”jumalan” (sen ei jumalan, joka väittää oleva333883