Photoshop5 kaaret ja viivat yms.

Miksi noita kaaria ja viivoja photoshopissa ei pysty siirtämään siirtotyökaluilla ollenkaan ja eikä niitä tule layereihin ollenkaan?
Olen yrittänyt tehdä viivatyökaluilla ja kynillä, mutta ne eivät liiku vaikka niitä yritän liikuttaa ja sitten kun laitan kaikki silmät layereista pois niin ne ovat ikäänkuin siellä pohjassa, eikä edes backgroundissakaan.
Yritän vain tehdä yksinkertaista kaarevaa viivaa ja asettaa niitä paikoilleen, mutta ei liiku niin ei liiku. Pitäisikö nämä sitten tehdä mielummin Illustratorissa? paitsi se ei ole nyt mahdollista, koska Illustratoria minulla ei ole..Mietin vain että, jos niillä tekee viivoja niin ne pitää vain ilmiesesti asettaa juuri siihen kohtaan mihin halutaankin niiden jo tulevan..

8

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ja miten saa sellaisen esim. paksumman tasaisesti kaarevan viivan?

• 02o

Mä teen niin, että…
        – teen uuden tason (New Layer)
        – piirrän Brush/Pencil työkalulla sopivan paksuisen suoran viivan
        (kun pitää shift-nappia alhaalla niin viivasta tulee pysty/vaakasuora)
        – seuraavaksi ”Editt/Puppet Warp” -työkalulla taivuttelen viivan mieleni mukaiseksi.

Kun viiva on omalla tasollaan sitä voi helposti siirrellä sopivaan kohtaanMove Tool:illa

• 02o kirjoitti:

Mä teen niin, että…
        – teen uuden tason (New Layer)
        – piirrän Brush/Pencil työkalulla sopivan paksuisen suoran viivan
        (kun pitää shift-nappia alhaalla niin viivasta tulee pysty/vaakasuora)
        – seuraavaksi ”Editt/Puppet Warp” -työkalulla taivuttelen viivan mieleni mukaiseksi.

Kun viiva on omalla tasollaan sitä voi helposti siirrellä sopivaan kohtaanMove Tool:illa

Kiitos..tuo kuullostaa siltä mitä minä hain..täytyy kokeilla kuin käy :)

• 02o
        Miklo kirjoitti:

Kiitos..tuo kuullostaa siltä mitä minä hain..täytyy kokeilla kuin käy :)

Tulipa vielä mieleeni, että tuota Puppet Warpia ”kauniimman” kaaren em. suorasta viivasta saanee Filter/Lens Correction/Disortion -säätimellä kunhan viiva ei tässä vaiheessa ole kuva-alan keskellä.

• Tuo video oli eri juttu mitä hain ja tarkoitin..tuo oli tekstille..Tuon tekstin kaarevuuden muistan.

• poroporoporvaristi

Ne on polkuja, joita olet yrittänyt piirtää. Oikein olet edennyt, mutta olet jättänyt homman kesken. Paths-paletissa ne ovat näkyvissä ja niitä voit siirrellä kyllä mielen mukaan oikealla työkalulla, joka löytyy työkalupaletista. Viivan voit sitten piirtää noiden reittien määrityksen mukaan. Paksuuden määrittelet brush- tai pencil-työkalulla. Sitten voit esim. paths-paletissa vetää valitsemasi polun paletin alareunan ikonin päälle tai varmaan löytyy alasvetovalikostakin stroke path tms. Viiva piirtyy aktiiviselle tasolle. Tarkempaa tietoa löytyy siitä harvoin käytetystä ominaisuudesta eli helpistä. Hae vaikka path.

• kiitos tästä:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko valmis? Meidän tarinaan

Rakastan sinua ❤️
      Ikävä
      84
      1662
    2. Nainen, huomasitko kun muutin sinua?

Niin lyhyessä ajassa niin paljon. Mutta jotain muuttui minussakin. :/
      Ikävä
      88
      898
    3. Misä tulipalo?

Mikä palaa Haapavedellä?
      Haapavesi
      8
      862
    4. Jumankauta sä olet hyvännäköinen

Ihan mun miehen näköinen 😍
      Ikävä
      54
      852
    5. IS Viikonloppu 12.-13.7.2025

Viikonlopun ratoksi Skyttä ja Kärkkäinen ovat taiteilleet 3.0 arvoisen ristisanatehtävän ratkottavaksi. Kenenkään ratko
      Sanaristikot
      56
      849
    6. Tämä kesä ei ollut vielä meidän

Olisihan se ihana viettää kesäiltoja kanssasi ulkona. Ei kai ollut vielä oikea aika. Ehkä kohtaamme vielä sattumalta jos
      Ikävä
      58
      793
    7. Poliisi losautti puukkohemmon hengiltä

Mitäs läks, heilumaan puukon kanssa eikä totellut käskytystä. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011361763.html
      Maailman menoa
      189
      779
    8. Mitä jos vaan tapaisit sen jota mietit

Jos se yksi henkilö on sinun mielessäsi niin entäs jos vaan menisit tapaamaan sitä, heti, samantien, miettimättä mitään.
      Ikävä
      80
      735
    9. Teet tämän niin

Helpoksi, mutta silti niin vaikeaksi. Vihaan omaa saamattomuuttani, vaikka kaikki olisi saatavilla. 🩷🌸
      Ikävä
      41
      730
    10. Sofiaa ei kelpuutettu Martinan kaveriporukkaan

Ibizalla lomailee Martinan kanssa ihan muut naiset.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      172
      720
    Aihe