ZX-7R

Kasawika

Kawasaki miehet ja naiset!

Hommasin tuollasen ZX-7R:n vuosimallia 97. Kilsoja mittarissa 34000. Ongelmia ilmeni pian oston jälkeen, kun ei meinannu käynnistyä kunnolla. Uus akku on paikallaan ja ongelmat jatkuu. Sen verran tutkin, että sulakerasian alla olevasta piirilevystä ja muutenki koko sulakerasian alueelta löyty melkolailla hapettumaa, jotka poistamalla pyörä toimi hienosti useemman viikon. Nyt ongelmaa on taas. Lämpimäks ajettua ei meinaa käynnistyä. Starttaa hirmu nätisti, mutta ei lupaakaan. Kylmänä ja jäähdyttyään käynnistyy hyvin. Välillä vähän sahuuttaa. Onko ideaa mistä vikaa etsiä tai jollain kokemusta vastaavasta?

11

1689

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin vain on...

      hyvää moottoripyörää ja kawasakia ei saa samasta kaupasta.

    • kawasake kasawika

      Säädä venttiilit uusiks. vääränlaiset sytytystulpat. tai kuluneet tulpat?
      vie paskane rakkis huoltoo tai rankkurille jos et ite muka osaa korjata moista pikkusta tekokasavikaa.
      ps. mitä minä sanoin,kawasaki=kasawika
      hondalla pääsee,putputputput... vituttaako?

    • 1300cc-T

      Kun Suomi24:lla jotain kysyy niin vastaukset ovat useimmiten juuri ylläolevien kaltaisia. No ne kannattaa jättää omaan arvoonsa,suuret tietäjät ja nerot saavat tyydytystä edellisen kaltaisista kirjoitteluistaaan.

      Mutta itse ongelmaan eli jos pyörä lähtee huonosti käyntiin vaikka akkukin olisi kunnossa niin ensimmäisiä vikoja mitkä tulee mieleen ovat vanhat sytytystulpat,kaasareissa imuvuoto. Imuvuodosta saa viitteitä moottorijarrutuksessa jos silloin moottori ikäänkuin "paukkuu putkessa" niin kassarienkurkuissa tai imupuolella yleensäkin saattaa olla ilmavuoto.

      Kipinän kunto olisi tarkastettavissa kuumana jos irrottaisi tulpan tai tulpat mutta katteellisessa pyörässä se tietysti vaatisi katteiden irroittamista. Siitä syystä ei kannata arpoa vaan vaihtaa suosiolla uudet tulpat ja ehdottomasti OIKEA LÄMPÖARVOISET!! Voihan olla että pyörään on joku aikaisemmin vaihtanut väärän lämpöarvon omaavat tulpat. Tulpanjohdoissa tuskin vikaa on koska pyörä kylmänä käynnistyy kuitenkin suht'hyvin.

      Venttiilien säädöissä tuskin vikaan on jos kerran sähköpuolen hapettumia korjattuasi pyörä hetken on toiminut hyvin. Noilla kilometreillä tosin venttiilien säätö voi olla paikallaan ihan muutenkin.

      Ja mitä tulee Kawasakiin merkkinä niin vielä tänäpäivänäkin Kawa-merkkiä haittaa 80-luvun ja 90-luvun vaihteessa ilmenneet venttiiliviat joita silloin esiintyi kyllä myös muissa merkeissäkin tosin vähemmän. Siitä huolimatta Kawasaki kantaa harteillaan mainetta jotenkin huonompana merkkinä kuin muut mutta se on vain sellaista vittuilua ja mutu-kuvitelmaa. Kawasaki on merkki siinä missä muutkin japsit. Itsellä ollut useampikin Kawa ennen nykyistä ja mitään vikoja ei ole ollut. Kawan moottori kestää jopa turbon tuottaman tehonlisäyksen mukisematta.

      • kilikalikoli

        ei ainakaan viimekesänä kestänyt 09 kawa. kone kilahti alle kymppitonnissa.


      • 1300cc-T
        kilikalikoli kirjoitti:

        ei ainakaan viimekesänä kestänyt 09 kawa. kone kilahti alle kymppitonnissa.

        Aivan ja pari kolme vuotta sitten kaverin isosta matka-Bemarista hajosi vaihdelaatikko totaalisesti vain 50:nen(!!) kilometrin ajon jälkeen kun UUSI pyörä oli haettu myyjäliikkeestä!! Kyllä näitä maanantaikappaleita löytyy merkistä kuin merkistä. Aivan sama juttu myös autoissa. Turha on näiden perusteella eri merkkejä alkaa syyttämään laadun huonoudesta. Minkä tahansa uuden kulutushyödykkeen voi saada rikki vaikka väärällä käytöllä.


      • ei kiitos enää
        1300cc-T kirjoitti:

        Aivan ja pari kolme vuotta sitten kaverin isosta matka-Bemarista hajosi vaihdelaatikko totaalisesti vain 50:nen(!!) kilometrin ajon jälkeen kun UUSI pyörä oli haettu myyjäliikkeestä!! Kyllä näitä maanantaikappaleita löytyy merkistä kuin merkistä. Aivan sama juttu myös autoissa. Turha on näiden perusteella eri merkkejä alkaa syyttämään laadun huonoudesta. Minkä tahansa uuden kulutushyödykkeen voi saada rikki vaikka väärällä käytöllä.

        ainahan näitä maanantai kappaleita on, mutta kaveripiirissä ei vielä kellään ole osunut kohdalle toimivaa kawaa, aina jotain ja yleensä aika isoja ongelmia. kone kilahtaa, kakkonen ei pysy päällä venttiilin istukat kuluu supernopeaan. ehkä vaan sattuman satoa, mutta...


    • 1300cc-T

      Itselläni eikä kavereilla ole puolestaan ollut Kawoissaan mitään kummempia vikoja. Muutamalla on kierretty superbike-luokan Sm-kisojakin useampanakin vuonna. Ei mitään ongelmia mitä nyt lippojen aiheuttamia kosmeettisia haittoja.

      Jos kakkonen ei pysy päällä on syy usein siinä että keulittaessa tai rajun kiihdytyksessä vedetään kakkosta sisään väkisin joka aiheuttaa vaihteensiirrossa suuria rasituksia. Tämähän on joka merkin ongelma. Ensimmäisiä kokeiltavia asioita kun ostohetkellä pyörää koeajetaan.

      Venttiili-istukoiden ongelmat liittyivät parikymmentä vuotta sitten valmistettuihin Kawan moottoreihin ja erityisesti GPZ/X-malleihin. Myös Yamahan moottoreissa (FZ/FZR-malleissa) oli taipumusta venttiilautasilla vääntyä ja sitä kautta aiheuttaa venttiilien "kantamista" josta aiheutui niiden palamista. Muistan hyvin kun kaveri joka oli silloinkin Yamahan merkkiliikkeessä töissä esitteli hyllyssä olevia kymmeniä viallisia venttiileitä jotka piti säilyttää maahantuojaa varten! Viimevuosinahan ongelmia ei enää ole esiintynyt. Ei Kawoissa eikä muissakaan merkeissä!

      Ei näissä sattumalla ole mitään tekemistä. Kaikki saa rikki väärinkäyttämällä. Ja kun ottaa puheeksi vuosia vanhoja pyöriä on ne helppo saada näytämään vikaherkiltä kun ehkä kymmenenkin omistajaa on antanut niille nk.sikaa monena vuotena.

      • Kasawika

        Kiitos 1300cc-T järkevästä vastauksesta. En tuossa alotusviestissä huomannu sanoo, että tulpat vaihdettiin samalla, kun tuota vikaa koitettiin paikallistaa. Eli nyt on kiinni ohjekirjan mukaiset tulpat. Myöskään pauketta putkesta ei ole ilmennyt.. Täytynee seuraavaks säädättää nuo venttiilit, jos se vika sieltä löytys. Nyt kun oon asiaan perehtyny, niin aika paljon eri viestiketjuissa on moisen vian syyks juuri tuo ilmennyt.. Ja ylläri, että huippu Suzukeissa ja Hondissaki ;)


    • tom sykes

      siin on luultavasti tulpan johdot sököt itelläni on saman moinen peli ollut iät ja ajat ja aina sama homma, savuttaminen tulee siitä että saa liika kakkua kun on huono kipinä. uudet johdot nii vika loppu. zx7rssä ei ole venttiilivikoja, tietämättömille tiedoksi. toinen ogelma on bensa pumppu ku n se tulee tiensä päähän, lämpenee niin paljon että kun rele lähettää herätteen nii ei vaan pumppaa enää. tarkista ne nii saat kawan käyntiin

    • mie

      Kateelliset ne Kawoja haukkuu =) 101383 km mittarissa ja toimii.

      • hokasuya

        Niinpä, nyt menossa 16:sta Kawa ja nyt uudempien jälkeen z 1100 - 81 ml. 126500km ja hyvin pelittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

      Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      85
      4950
    2. Olenko saanut sinut koukkuun?

      Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      93
      2553
    3. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

      Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      41
      2536
    4. Olisin ottanut sinusta akan itselleni

      Mutta olitkin aika itsepäinen ja hankala luonne.
      Ikävä
      197
      2361
    5. Ei sua pysty unohtamaan

      Ei vaan yksinkertaisesti pysty
      Ikävä
      133
      1929
    6. ROTAT VALTAAVAT ALUEITA

      Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj
      Äänekoski
      24
      1851
    7. Kerro todelliset motiivit

      kaivattuasi kohtaan?
      Ikävä
      178
      1560
    8. Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan

      Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️
      Ikävä
      16
      1461
    9. Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut

      Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh
      NATO
      350
      1251
    10. Alavuden sairaala

      Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      5
      1169
    Aihe