ZX-7R

Kasawika

Kawasaki miehet ja naiset!

Hommasin tuollasen ZX-7R:n vuosimallia 97. Kilsoja mittarissa 34000. Ongelmia ilmeni pian oston jälkeen, kun ei meinannu käynnistyä kunnolla. Uus akku on paikallaan ja ongelmat jatkuu. Sen verran tutkin, että sulakerasian alla olevasta piirilevystä ja muutenki koko sulakerasian alueelta löyty melkolailla hapettumaa, jotka poistamalla pyörä toimi hienosti useemman viikon. Nyt ongelmaa on taas. Lämpimäks ajettua ei meinaa käynnistyä. Starttaa hirmu nätisti, mutta ei lupaakaan. Kylmänä ja jäähdyttyään käynnistyy hyvin. Välillä vähän sahuuttaa. Onko ideaa mistä vikaa etsiä tai jollain kokemusta vastaavasta?

11

1657

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näin vain on...

      hyvää moottoripyörää ja kawasakia ei saa samasta kaupasta.

    • kawasake kasawika

      Säädä venttiilit uusiks. vääränlaiset sytytystulpat. tai kuluneet tulpat?
      vie paskane rakkis huoltoo tai rankkurille jos et ite muka osaa korjata moista pikkusta tekokasavikaa.
      ps. mitä minä sanoin,kawasaki=kasawika
      hondalla pääsee,putputputput... vituttaako?

    • 1300cc-T

      Kun Suomi24:lla jotain kysyy niin vastaukset ovat useimmiten juuri ylläolevien kaltaisia. No ne kannattaa jättää omaan arvoonsa,suuret tietäjät ja nerot saavat tyydytystä edellisen kaltaisista kirjoitteluistaaan.

      Mutta itse ongelmaan eli jos pyörä lähtee huonosti käyntiin vaikka akkukin olisi kunnossa niin ensimmäisiä vikoja mitkä tulee mieleen ovat vanhat sytytystulpat,kaasareissa imuvuoto. Imuvuodosta saa viitteitä moottorijarrutuksessa jos silloin moottori ikäänkuin "paukkuu putkessa" niin kassarienkurkuissa tai imupuolella yleensäkin saattaa olla ilmavuoto.

      Kipinän kunto olisi tarkastettavissa kuumana jos irrottaisi tulpan tai tulpat mutta katteellisessa pyörässä se tietysti vaatisi katteiden irroittamista. Siitä syystä ei kannata arpoa vaan vaihtaa suosiolla uudet tulpat ja ehdottomasti OIKEA LÄMPÖARVOISET!! Voihan olla että pyörään on joku aikaisemmin vaihtanut väärän lämpöarvon omaavat tulpat. Tulpanjohdoissa tuskin vikaa on koska pyörä kylmänä käynnistyy kuitenkin suht'hyvin.

      Venttiilien säädöissä tuskin vikaan on jos kerran sähköpuolen hapettumia korjattuasi pyörä hetken on toiminut hyvin. Noilla kilometreillä tosin venttiilien säätö voi olla paikallaan ihan muutenkin.

      Ja mitä tulee Kawasakiin merkkinä niin vielä tänäpäivänäkin Kawa-merkkiä haittaa 80-luvun ja 90-luvun vaihteessa ilmenneet venttiiliviat joita silloin esiintyi kyllä myös muissa merkeissäkin tosin vähemmän. Siitä huolimatta Kawasaki kantaa harteillaan mainetta jotenkin huonompana merkkinä kuin muut mutta se on vain sellaista vittuilua ja mutu-kuvitelmaa. Kawasaki on merkki siinä missä muutkin japsit. Itsellä ollut useampikin Kawa ennen nykyistä ja mitään vikoja ei ole ollut. Kawan moottori kestää jopa turbon tuottaman tehonlisäyksen mukisematta.

      • kilikalikoli

        ei ainakaan viimekesänä kestänyt 09 kawa. kone kilahti alle kymppitonnissa.


      • 1300cc-T
        kilikalikoli kirjoitti:

        ei ainakaan viimekesänä kestänyt 09 kawa. kone kilahti alle kymppitonnissa.

        Aivan ja pari kolme vuotta sitten kaverin isosta matka-Bemarista hajosi vaihdelaatikko totaalisesti vain 50:nen(!!) kilometrin ajon jälkeen kun UUSI pyörä oli haettu myyjäliikkeestä!! Kyllä näitä maanantaikappaleita löytyy merkistä kuin merkistä. Aivan sama juttu myös autoissa. Turha on näiden perusteella eri merkkejä alkaa syyttämään laadun huonoudesta. Minkä tahansa uuden kulutushyödykkeen voi saada rikki vaikka väärällä käytöllä.


      • ei kiitos enää
        1300cc-T kirjoitti:

        Aivan ja pari kolme vuotta sitten kaverin isosta matka-Bemarista hajosi vaihdelaatikko totaalisesti vain 50:nen(!!) kilometrin ajon jälkeen kun UUSI pyörä oli haettu myyjäliikkeestä!! Kyllä näitä maanantaikappaleita löytyy merkistä kuin merkistä. Aivan sama juttu myös autoissa. Turha on näiden perusteella eri merkkejä alkaa syyttämään laadun huonoudesta. Minkä tahansa uuden kulutushyödykkeen voi saada rikki vaikka väärällä käytöllä.

        ainahan näitä maanantai kappaleita on, mutta kaveripiirissä ei vielä kellään ole osunut kohdalle toimivaa kawaa, aina jotain ja yleensä aika isoja ongelmia. kone kilahtaa, kakkonen ei pysy päällä venttiilin istukat kuluu supernopeaan. ehkä vaan sattuman satoa, mutta...


    • 1300cc-T

      Itselläni eikä kavereilla ole puolestaan ollut Kawoissaan mitään kummempia vikoja. Muutamalla on kierretty superbike-luokan Sm-kisojakin useampanakin vuonna. Ei mitään ongelmia mitä nyt lippojen aiheuttamia kosmeettisia haittoja.

      Jos kakkonen ei pysy päällä on syy usein siinä että keulittaessa tai rajun kiihdytyksessä vedetään kakkosta sisään väkisin joka aiheuttaa vaihteensiirrossa suuria rasituksia. Tämähän on joka merkin ongelma. Ensimmäisiä kokeiltavia asioita kun ostohetkellä pyörää koeajetaan.

      Venttiili-istukoiden ongelmat liittyivät parikymmentä vuotta sitten valmistettuihin Kawan moottoreihin ja erityisesti GPZ/X-malleihin. Myös Yamahan moottoreissa (FZ/FZR-malleissa) oli taipumusta venttiilautasilla vääntyä ja sitä kautta aiheuttaa venttiilien "kantamista" josta aiheutui niiden palamista. Muistan hyvin kun kaveri joka oli silloinkin Yamahan merkkiliikkeessä töissä esitteli hyllyssä olevia kymmeniä viallisia venttiileitä jotka piti säilyttää maahantuojaa varten! Viimevuosinahan ongelmia ei enää ole esiintynyt. Ei Kawoissa eikä muissakaan merkeissä!

      Ei näissä sattumalla ole mitään tekemistä. Kaikki saa rikki väärinkäyttämällä. Ja kun ottaa puheeksi vuosia vanhoja pyöriä on ne helppo saada näytämään vikaherkiltä kun ehkä kymmenenkin omistajaa on antanut niille nk.sikaa monena vuotena.

      • Kasawika

        Kiitos 1300cc-T järkevästä vastauksesta. En tuossa alotusviestissä huomannu sanoo, että tulpat vaihdettiin samalla, kun tuota vikaa koitettiin paikallistaa. Eli nyt on kiinni ohjekirjan mukaiset tulpat. Myöskään pauketta putkesta ei ole ilmennyt.. Täytynee seuraavaks säädättää nuo venttiilit, jos se vika sieltä löytys. Nyt kun oon asiaan perehtyny, niin aika paljon eri viestiketjuissa on moisen vian syyks juuri tuo ilmennyt.. Ja ylläri, että huippu Suzukeissa ja Hondissaki ;)


    • tom sykes

      siin on luultavasti tulpan johdot sököt itelläni on saman moinen peli ollut iät ja ajat ja aina sama homma, savuttaminen tulee siitä että saa liika kakkua kun on huono kipinä. uudet johdot nii vika loppu. zx7rssä ei ole venttiilivikoja, tietämättömille tiedoksi. toinen ogelma on bensa pumppu ku n se tulee tiensä päähän, lämpenee niin paljon että kun rele lähettää herätteen nii ei vaan pumppaa enää. tarkista ne nii saat kawan käyntiin

    • mie

      Kateelliset ne Kawoja haukkuu =) 101383 km mittarissa ja toimii.

      • hokasuya

        Niinpä, nyt menossa 16:sta Kawa ja nyt uudempien jälkeen z 1100 - 81 ml. 126500km ja hyvin pelittää.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2620
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      89
      1966
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      39
      1501
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Yli puolella maahanmuuttajalapsista ei ole tietoja ja taitoja, joilla selviää yhteiskunnassa

      Miksi Suomeen otetaan väkeä jolla on älyvajetta? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010730220.html
      Maailman menoa
      273
      1038
    6. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      67
      923
    7. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      881
    8. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      860
    9. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      854
    10. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      765
    Aihe