Kawasaki miehet ja naiset!
Hommasin tuollasen ZX-7R:n vuosimallia 97. Kilsoja mittarissa 34000. Ongelmia ilmeni pian oston jälkeen, kun ei meinannu käynnistyä kunnolla. Uus akku on paikallaan ja ongelmat jatkuu. Sen verran tutkin, että sulakerasian alla olevasta piirilevystä ja muutenki koko sulakerasian alueelta löyty melkolailla hapettumaa, jotka poistamalla pyörä toimi hienosti useemman viikon. Nyt ongelmaa on taas. Lämpimäks ajettua ei meinaa käynnistyä. Starttaa hirmu nätisti, mutta ei lupaakaan. Kylmänä ja jäähdyttyään käynnistyy hyvin. Välillä vähän sahuuttaa. Onko ideaa mistä vikaa etsiä tai jollain kokemusta vastaavasta?
ZX-7R
11
1664
Vastaukset
- näin vain on...
hyvää moottoripyörää ja kawasakia ei saa samasta kaupasta.
- kawasake kasawika
Säädä venttiilit uusiks. vääränlaiset sytytystulpat. tai kuluneet tulpat?
vie paskane rakkis huoltoo tai rankkurille jos et ite muka osaa korjata moista pikkusta tekokasavikaa.
ps. mitä minä sanoin,kawasaki=kasawika
hondalla pääsee,putputputput... vituttaako? - 1300cc-T
Kun Suomi24:lla jotain kysyy niin vastaukset ovat useimmiten juuri ylläolevien kaltaisia. No ne kannattaa jättää omaan arvoonsa,suuret tietäjät ja nerot saavat tyydytystä edellisen kaltaisista kirjoitteluistaaan.
Mutta itse ongelmaan eli jos pyörä lähtee huonosti käyntiin vaikka akkukin olisi kunnossa niin ensimmäisiä vikoja mitkä tulee mieleen ovat vanhat sytytystulpat,kaasareissa imuvuoto. Imuvuodosta saa viitteitä moottorijarrutuksessa jos silloin moottori ikäänkuin "paukkuu putkessa" niin kassarienkurkuissa tai imupuolella yleensäkin saattaa olla ilmavuoto.
Kipinän kunto olisi tarkastettavissa kuumana jos irrottaisi tulpan tai tulpat mutta katteellisessa pyörässä se tietysti vaatisi katteiden irroittamista. Siitä syystä ei kannata arpoa vaan vaihtaa suosiolla uudet tulpat ja ehdottomasti OIKEA LÄMPÖARVOISET!! Voihan olla että pyörään on joku aikaisemmin vaihtanut väärän lämpöarvon omaavat tulpat. Tulpanjohdoissa tuskin vikaa on koska pyörä kylmänä käynnistyy kuitenkin suht'hyvin.
Venttiilien säädöissä tuskin vikaan on jos kerran sähköpuolen hapettumia korjattuasi pyörä hetken on toiminut hyvin. Noilla kilometreillä tosin venttiilien säätö voi olla paikallaan ihan muutenkin.
Ja mitä tulee Kawasakiin merkkinä niin vielä tänäpäivänäkin Kawa-merkkiä haittaa 80-luvun ja 90-luvun vaihteessa ilmenneet venttiiliviat joita silloin esiintyi kyllä myös muissa merkeissäkin tosin vähemmän. Siitä huolimatta Kawasaki kantaa harteillaan mainetta jotenkin huonompana merkkinä kuin muut mutta se on vain sellaista vittuilua ja mutu-kuvitelmaa. Kawasaki on merkki siinä missä muutkin japsit. Itsellä ollut useampikin Kawa ennen nykyistä ja mitään vikoja ei ole ollut. Kawan moottori kestää jopa turbon tuottaman tehonlisäyksen mukisematta.- kilikalikoli
ei ainakaan viimekesänä kestänyt 09 kawa. kone kilahti alle kymppitonnissa.
- 1300cc-T
kilikalikoli kirjoitti:
ei ainakaan viimekesänä kestänyt 09 kawa. kone kilahti alle kymppitonnissa.
Aivan ja pari kolme vuotta sitten kaverin isosta matka-Bemarista hajosi vaihdelaatikko totaalisesti vain 50:nen(!!) kilometrin ajon jälkeen kun UUSI pyörä oli haettu myyjäliikkeestä!! Kyllä näitä maanantaikappaleita löytyy merkistä kuin merkistä. Aivan sama juttu myös autoissa. Turha on näiden perusteella eri merkkejä alkaa syyttämään laadun huonoudesta. Minkä tahansa uuden kulutushyödykkeen voi saada rikki vaikka väärällä käytöllä.
- ei kiitos enää
1300cc-T kirjoitti:
Aivan ja pari kolme vuotta sitten kaverin isosta matka-Bemarista hajosi vaihdelaatikko totaalisesti vain 50:nen(!!) kilometrin ajon jälkeen kun UUSI pyörä oli haettu myyjäliikkeestä!! Kyllä näitä maanantaikappaleita löytyy merkistä kuin merkistä. Aivan sama juttu myös autoissa. Turha on näiden perusteella eri merkkejä alkaa syyttämään laadun huonoudesta. Minkä tahansa uuden kulutushyödykkeen voi saada rikki vaikka väärällä käytöllä.
ainahan näitä maanantai kappaleita on, mutta kaveripiirissä ei vielä kellään ole osunut kohdalle toimivaa kawaa, aina jotain ja yleensä aika isoja ongelmia. kone kilahtaa, kakkonen ei pysy päällä venttiilin istukat kuluu supernopeaan. ehkä vaan sattuman satoa, mutta...
- 1300cc-T
Itselläni eikä kavereilla ole puolestaan ollut Kawoissaan mitään kummempia vikoja. Muutamalla on kierretty superbike-luokan Sm-kisojakin useampanakin vuonna. Ei mitään ongelmia mitä nyt lippojen aiheuttamia kosmeettisia haittoja.
Jos kakkonen ei pysy päällä on syy usein siinä että keulittaessa tai rajun kiihdytyksessä vedetään kakkosta sisään väkisin joka aiheuttaa vaihteensiirrossa suuria rasituksia. Tämähän on joka merkin ongelma. Ensimmäisiä kokeiltavia asioita kun ostohetkellä pyörää koeajetaan.
Venttiili-istukoiden ongelmat liittyivät parikymmentä vuotta sitten valmistettuihin Kawan moottoreihin ja erityisesti GPZ/X-malleihin. Myös Yamahan moottoreissa (FZ/FZR-malleissa) oli taipumusta venttiilautasilla vääntyä ja sitä kautta aiheuttaa venttiilien "kantamista" josta aiheutui niiden palamista. Muistan hyvin kun kaveri joka oli silloinkin Yamahan merkkiliikkeessä töissä esitteli hyllyssä olevia kymmeniä viallisia venttiileitä jotka piti säilyttää maahantuojaa varten! Viimevuosinahan ongelmia ei enää ole esiintynyt. Ei Kawoissa eikä muissakaan merkeissä!
Ei näissä sattumalla ole mitään tekemistä. Kaikki saa rikki väärinkäyttämällä. Ja kun ottaa puheeksi vuosia vanhoja pyöriä on ne helppo saada näytämään vikaherkiltä kun ehkä kymmenenkin omistajaa on antanut niille nk.sikaa monena vuotena.- Kasawika
Kiitos 1300cc-T järkevästä vastauksesta. En tuossa alotusviestissä huomannu sanoo, että tulpat vaihdettiin samalla, kun tuota vikaa koitettiin paikallistaa. Eli nyt on kiinni ohjekirjan mukaiset tulpat. Myöskään pauketta putkesta ei ole ilmennyt.. Täytynee seuraavaks säädättää nuo venttiilit, jos se vika sieltä löytys. Nyt kun oon asiaan perehtyny, niin aika paljon eri viestiketjuissa on moisen vian syyks juuri tuo ilmennyt.. Ja ylläri, että huippu Suzukeissa ja Hondissaki ;)
- tom sykes
siin on luultavasti tulpan johdot sököt itelläni on saman moinen peli ollut iät ja ajat ja aina sama homma, savuttaminen tulee siitä että saa liika kakkua kun on huono kipinä. uudet johdot nii vika loppu. zx7rssä ei ole venttiilivikoja, tietämättömille tiedoksi. toinen ogelma on bensa pumppu ku n se tulee tiensä päähän, lämpenee niin paljon että kun rele lähettää herätteen nii ei vaan pumppaa enää. tarkista ne nii saat kawan käyntiin
- mie
Kateelliset ne Kawoja haukkuu =) 101383 km mittarissa ja toimii.
- hokasuya
Niinpä, nyt menossa 16:sta Kawa ja nyt uudempien jälkeen z 1100 - 81 ml. 126500km ja hyvin pelittää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap152111Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi832046- 1011367
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1411161Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen101146Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663791112Omalääkäri hallituksen utopia?
Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha170842- 61818
- 59751
Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.249726