SRI LANKA

tietoja?

Jos ootte käyneet niin voisitteko kertoa millainen paikka Sri Lankan Hikkaduwa on?
Ja jos vielä olis kävijöitä Coral Garden-nimisestä hotellista? matkaan oltais lähdössä talvella.. Kiitos jo etukäteen!

7

3774

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heikki

      Olen asunut kerran 2 viikkoa Hikkaduwassa, enkä oikein siihen mieltynyt. Asuin tuolloin Lanka Paradise Hotelissa. Kaupunkia pidetään lankalaisittain suurena? Hikkaduwa on aiemin ollut sukelluskeidas. On sitä joillekin vieläkin. Itse kävin ensi kerran sielä (retkillä) 20 vuotta sitten, sukeltajia oli paljon, korallit kauniita, jopa lasipohjaveneistä kasoen, saati sukeltaessa. Nyt korallit kuolleet ja vedet sameita. Tämä muutos on tapahtunut tiettävästi saasteiden johdosta. Kaikki kun lasketaan mereen. Ja kyllä sen kaupungilla, kylillä ja kujilla liikkuessa voi nähdä ja viimmeistään haistaa mistä kaikki johtuu. Haisevia roskakasoja joka puolella ja haju on joskus aivan karmea. Monesti tulee mieleen miksi tänne pitää tulla? No onneksi hotelleissa ei haise, eikä muutakaan ole häiriötä, ei edes iltamenoja, yömenoista nyt puhumattakaan.

      Mainitsemastasi hotellista en itse tarkemmin osaa sanoa. Olen kuulut vain myönteisiä kokemuksia. Uskon tähän, sillä kyllä suomalaisten matkanjärjestäjien kaikki hotellit Lankalla ovat hintalaatusuhteeltaan hyviä.

      Ehkä ikävin puoli Hikaduwassa on sen etäisyys lentokentältä. Matka on pitkä ja rasittava siinä liikennekaaoksessa. Mielestäni Kalutara tai Beruwela-Bentota viimmeistään on se alue lentokentään nähden johon tulisi asettua. Toinen seikka on, että po. alueilta on lyhyimät matkat retkille, ym., koska ne ovat melko keskellä suosittuja retkikohteita jne.. Ei siis ole pitkä matka minnekään.

      Ensikertaa menessä kaikki paikat lankalla ovat kiintoisia ja koskettavia, jotkut jopa rakastuvat heti kerralla niin, että heti pitää alkaa ostamaan omaa taloa rannalta jne..

      Euroja mukaan, kaikki setelit käy ja kurssit hyviä, vaihto turvallista tavallisissa katuvaluuttakaupoisa (ei kannta vaihtaa pankissa). Rokotukset ja vakuutukset kuntoon. Huom! Itse en ole 15 vuoteen, enkä pidä tarpeellisena ottaa malariarokotusta. Olen asunut kuukausitolkulla pitkin viidakoitakin. Eli kaikki muut rokotukset on kyllä tarpeen. Vakuutuksia pidän Lankalla erittäin tarpeellisena jo yksin liikennetapaturman varalta, jos vaikka muuten ei niinkään tarvitsisi. Ja kun vakuutus on kunnossa voi mennä parhaille lääkäreille, eikä vielä maksa kuin murto-osan meidän hintoihin. Lääkärit on hyviä ja lääkkeet kovia. Kyllä tokenee, että kotiin selviää. Vaikka sitten täällä saattaakin joutua aloittamaan kaiken paikkaamisen alusta, kuten vaimo, jouduttuaan siellä liikenteen ruhjomaksi. Se siitä.

      Anteeksi, tahtoo tulla liikaa tekstiä..

      Oikein hyvää lomaa ja jos menet tammi-helmikuussa, voin taata; aurinkoa, kuumaa ja kuivaa on varmasti - kivaakin.

      Eikun menoksi vaan...

      • Paradise

        Lanka Paradisessa nyttemmin vierailleet
        ovat kertoneet sen olevan homeinen murju
        vaikka Ceylonmatkat sitä mainostaakin ***
        tasoisena.


      • 2kk Lankassa
        Paradise kirjoitti:

        Lanka Paradisessa nyttemmin vierailleet
        ovat kertoneet sen olevan homeinen murju
        vaikka Ceylonmatkat sitä mainostaakin ***
        tasoisena.

        Kannattaisi itse käydä kokeilemassa, eikä luottaa huhupuheisiin!!!
        Jos Sri Lankaan on menossa, ei kannata odottaakaan mitään luxusta. Ilman ympärivuotinen kosteus vaurioittaa rakennuksia rakennusmateriaaleista riippumatta.
        Hotellien tähti luokitus( joka muuten on maakohtainen, Thaimaan *** tähteä on ihan toista luokka kuin esim. Lankassa tai Intiassa)
        ilmaisee hyvin paljon mitä hotellilla on tarjota asukkaalleen. Lanka Paradaississa löytyy ilmastointi, suihkut , Tv ja videot huoneissa, uimaaltaat, ravintolat eli täyttää ne tähti vaatimukset mennen tullen. Hotelli sijaitsee "viidakon"laidalla, eli laaja eläinkunnan kirjo on käsin kosketeltavissa. Koska hotelli on "luhtitalo" tyyppinen, eli kaikkien huoneiden sisäänkäynti on ulkona, ei apinan, mungon tai varanin löytyminen huoneesta ole ihmeellistä. Tosin ystävällinen henkilökunta tulee apuun ja poistaa yllätysvieraan helläkätisesti takaisin omalle reviirilleen.
        Sri Lankaan ei kuitenkaan ehkä kannata ensimmäiseksi suunnistaa, jos on "pipo tiukalla" tai tykästynyt länsimaiseen asumismukavuuteen ja - ruokaan. Ei ole löydy Mäkkejä eikä Rolsseja, taitaa olla Columbossa ainoat.
        Hikkaduva ja Calle on tosiaan tuntien ajomatkan päässä lentokentältä, vaikka kilometreissä reilut 100km mutta 4-5 tuntia siihen hurahtaa. Matkat lasketaankin ajassa, ei kilometreissä. Junalla pääsee nopeammin. Hikkaduvassa ja Callessa omat asemat.
        Lanka on hyvä paikka lomailla silloin, kun on vähän rahaa käytössä, matka sinne ja eläminen ei maksa maltaita. Siellä voi rentoutua, olla vaan ja löhötä, ei ole tietoakaan stressistä, eikä työasia ole päällimmäisenä mielessä.
        Mulla ainakin se toimii.


      • evri
        Paradise kirjoitti:

        Lanka Paradisessa nyttemmin vierailleet
        ovat kertoneet sen olevan homeinen murju
        vaikka Ceylonmatkat sitä mainostaakin ***
        tasoisena.

        Pitääkö paikkaansa että lanka paradise hotelli on homepesä,ollaan lahdössä ko. hotelliinn 2 vkk lomalle 12.1, saisko tietoa, että voisi vaihtaa vielä hotellia


    • kokija

      Joo, olin 2 viikkoa hikkaduwassa ja muistan tuon coral garden hotellin vaikka en siellä itse ollutkaan. Hyvällä paikalla ja näytti siistiltä ulkoapäin. Hikkaduwa on suht.pieni, kadut hieman epäsiistejä, kojuja paljon, hieman kerjääviä lapsia ja tietysti hyvää ruokaa (tulista!).

      Kierrä ihmeessä koko sri lanka; teeviljelmät, sademetsät, safarit yms. Auto ja kuski irtoaa halvalla.

      Varo hikkaduwan rannassa (ulompana) on vahva merivirta.

    • syntynyt Sri Lankassa.

      Heeeip.

      Olen itse käynyt Hikkaduwassa ja mielestäni se on rauhallinen paikka. jos aiot lähteä käymään Colombossa tai Kandyssa on sinulla todellisen pitkä matka matkustaa. Hikkaduwan Lankka Paradice hotelli on lapsiystävällinen.. jos lähdette aikuisporukassa on varmasti teillä halua nähdä paikkoja ja niin suosittelisinkin läheistä ostospaikkaa jonne ajaa Tuk Tuk ajoneuvolla noin puolisen tuntia, ja meno on halpaakin, paikan nimi on Ambalankoda..
      :) Jos tulee muuta kysyttävää kyseles sähköpostista. :)

      • SAUNURI

        Joo samaa mieltä olen minäkin noista Hotelli Lanka Paradisen arvosteluista. Se on paras paikka varsinkin lapsiperheiden majoittua. Ystävälläni naapurissani on erillinen vierastalo jos joku on yksin tulossa Hikkaduwaan, kaverini sen siitä vuokraa edullisesti pitemmäksikin ajaksi.
        Mä olen vuokrannut omaa taloani siihen nyt sopii mukavasti 4 henkeä, talo kaikilla mukavuuksilla.
        ota yhteyttä [email protected]


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4295
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      125
      1681
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1497
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1422
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1304
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      51
      1207
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1126
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1091
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      66
      1083
    Aihe