Matkaongelmat

Pitäsikö luovuttaa?

Onko muilla hankaluuksia löytyää kulkuyhteyksiä tai muuten vain päästä pääsykokeisiin ajoissa? Itsellä ainoaksi mahdollisuudeksi muodostuu julkinen liikenne, mutta nopeinkin reitti kestää liian kauan. Olen myöhässä pääsykokeista tunnilla. Eikä sitä viitsisi lähteä edellisenä päivänäkään kun joutuisi odottamaan yön yli vieraalla paikkakunnalla.

Ikävää kun vr ja matkahuolto pilaavat näin opintopaikan vastaanottamisen.

10

306

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sfdage

Joo mulla on sama ongelma pitäisi löytää kyyti Mikkelistä Joensuuhun.

• 4545453

Kannattaa varata hotellihuone ja tulla edellisenä päivänä.

• 4+13

Eivät VR ja Matkahuolto mitään pilaa, oma motivaatiosi ei ilmeisesti ole kovin korkealla tai sitten jännität koetta niin paljon että etsit tekosyitä siitä luopumiseen.

Ilman muuta paikkakunnalle jo edellisenä iltana ja majoitus hotellista tai kesähotellista, ei se sen kummempaa vaadi.

• pilkunviilaaja-com

Kustantaisitko sinä heidän hotelliyönsä siellä? =)

• 4+13
        pilkunviilaaja-com kirjoitti:

Kustantaisitko sinä heidän hotelliyönsä siellä? =)

Miksi kustantaisin? En minä ole tekemässä yhtä elämäni suurimmista päätöksistä. Silloin kun aikoinani hain opiskelemaan niin matkustin edellisenä päivänä ja palasin vasta pääsykokeen jälkeisenä päivänä. Oli sen verran iso asia, että ei tullut mieleenkään peruuttaa siksi etteivät julkisen liikenteen aikataulut sopineet juuri minun tarpeisiini.

• Lukutoukka1977

"Ikävää kun vr ja matkahuolto pilaavat näin opintopaikan vastaanottamisen."

Ei huhhuh sentään! KAIKESTA sitä yritetäänkin muita syyttää! Että pitäis nyt aikataulutkin laatia jokaikistä varten erikseen. VR:n pitäisi olla vähintäänkin selvänäkijä, jotta pystyisi kaikkien Suomen nuorten aikuisten elämänsuunnitelmat ja pääsykoeajat tietämään. Anna mun kaikki kestää!!

Yrittäkää nyt hyvät ihmiset ihan ITSE ottaa vastuuta siitä omasta elämästä ja siihen liittyvistä opinnoista. Elämä on kuulkaa sellaista, että sitä joutuu itse kukin välillä joustamaan ja tekemään myönnytyksiä, vaikkei sattuisi huvittamaan. JOS todella haluaa opiskelupaikan, pitää olla valmis tekemään jotain sen eteen - ITSE. Alkuperäinen kirjoittaja ei todellakaan ole riittävän motivoinut pääsykokeeseen, tuskin opiskelupaikkaan ylennsäkään. Toivottavasti paikat saavat ne, jotka ovat valmiita tekemään sen eteen oman osuutensa - ja heitä onneksi löytyy.

• minusta on mailman idiootti maisinta alkaa ottamaan paineita tästä jutusta on noita laukku ja tasku varkaita ennenkin nähty ja oon kuullu frendeilt mitä he ovat kokeneet sen mutta miksi juuri ulkomaalaiset eivätkä suomalaiset ? jos sitä miettii niin siitäkin johtuvaa voi olla se että ulkomaalaiset saavat liian vähän tukea virastoilta että on alennuttava varastamaan kun eivät hakeudu rehtiin työhön minusta kannatta hakeutua töihin jos on rahaa ja omaisuutta vailla !

• Luovuta pois

Ainakaan eturivin yliopistojen paikkoja ei ole tarkoitettu perähikiäläisille. Kannattaa syntyä Eiraan, Munkkinimeen tai Kuusisaareen. Silloin eivät matkaongelmat vaivaa, ja iskä kustantaa kunnon valmennuskurssinkin.

• pöllöpusu

En usko, että kukaan joka on tehnyt tämän kevään vakavissaan töitä pääsykokeittensa eteen olisi luovuttamassa tuollaisen syyn takia. Voiko tuo olla tottakaan? Mistä mihin ei pääse lähtemällä vain tarpeeksi aikaisin? Voitko majottautua jollain tuttavalla? Keksitkö ongelman oikeasti tässä vaiheessa?

Kyllä muakin stressaa pääsykokeet, mutta menen yleisen kokemuksen takia vaikka tiedän, että muussa mielessä on toivotonta. Olenpahan ensi vuonna kuitenkin kokemuksen verran edellä niitä, jotka hakevat silloin ensimmäistä kertaa. Mielipiteeni on: ei kannata luovuttaa

• Tunnusta pois

Jos tuollaiset ongelmat ryhtyvät rajoittamaan opiskelemaan lähtemistä, niin se tarkoittaa, että etsit vain tekosyytä sille, ettei tarvitsisi poistua tutuista ja turvallisista ympyröistä. Siten voit loppuikäsi selittää, että kyllä minäkin olisin lähtenyt opiskelemaan, mutta...

Jos nyt tosissasi ajattelet tilannetta, niin huomaat, kuinka naurettavalta tuollainen "syy" vaikuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      145
      10820
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      148
      5393
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      41
      4135
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      132
      3612
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      35
      2664
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      119
      1916
    7. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      359
      1582
    8. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      98
      1577
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      74
      1435
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      131
      1396
    Aihe