Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

pk collien turkin kasvu.?

mietityttäääää2

hei pohdin tässä että missä vaiheessa collien turkki alkaa kasvamaan/tuuhentumaan?? minulla 1,7kk vanha collie ja tuntuu ettei karva kunnolla kasva, hyvässä kunnossa se on mutta tuuhempi saisi olla. näyttää siltä että pentukarva olisi vasta puoliksi lähtenyt, missä vaiheessa teidän collien turkki on alkanut tuuheentumaan??

12

580

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvattajalta neuvot

      Siis vajaa 2 kk ikäinen?

      Toisilla karva vaihtuu aiemmin, tosilla vasta yli 1 v iässä.

    • jytjhrt

      Laadukas ruokinta, kaikkinainen terveydenhoito auttavat asiassa.

    • Anna pennun kehittyä

      Kyllä se turkki sieltä tulee.

    • mietityttäääääää2

      hehe anteeksi tarkoitin 1,7vuoden ikäinen :)

      • Anneli65

        Meillä oli kyllä uroscollieilla kaikilla 4 pojalla jo melkein aikuisen koiran turkki tuossa vaiheessa, mielestäni on hyvä verrata venhempiin, toivottavasti olet nähnyt kasvattajan luona ainakin emon, ja vertaa ainakin narttukoiraan, jos et koirasti molempia vanhempia ole nähnyt ???

        Kyllä, ruokailu, liikunta ja yleinen puhtaus vaikuttavat myös turkkiin, samoin kun annan koirilleni ruoan seassa, yritän ainakin muistaa antaa hiukan öljyä ruoan mukana. Onhan se selvää, että jos koira esim. stressaa jostain, niin turkki tippuu, mutta ne ovat erilaisia tilanteita.


    • kmyfujuftgj

      Millainen turkki on vanhemmilla, vertaa siihen, älä muihin koiriin. Entä sisaruksilla, kysy kasvattajalta. Laadukas ruokinta aianakin edesauttaa turkkiasiaa. Saako koiran kaiken tarvitsemansa ruoasta, muuten terve, iho, jne?

      Tosilla vain on enemmän karvaa, luonne on tärkeintä eikö vain :)

    • ruuuuuuuuu

      Riippuu koirasta... kaverin colliella on aika harva turkki. Minun colliella taas aivan hervoton pehko. Ja sen takia näyttää lihavalta ;-) Viimeksi kesällä kun meillä oli karvanlähtö ja naapuri näki koiran niin kysyi "herran jumala, onpa teidän koira laihtunut, mikä sillä on "..... eli koira näyttää puolta laihemmalta karvanlähdön aikaan

      • mormore

        Juu samma här :)) Laihtuu silmissä karvan lähdön aikaan!!!


    • millamagia22

      Meillä on molemmat =) Toisella hennompi turkki ja toisella aivan järkyttävän vahva mihin ei oikeen mikään harja tehoa! Tällä tuuhea turkkisella kesti sinne lähemmäksi 2 v. ennenkuin turkki kasvoi tuollaiseksi ja koomista kyllä olin ihmeissäni samasta asiasta kuin sinä sitä ennen. Nyt toivon ettei olisi ihan tuollaiseksi kasvanut =D

    • skipi -2011

      Minulla pieni pentu ja toki pentukarva on. Sekä emällä että isällä oli paksut turkit ja kasvattaja kertoi koirien olevan paljon ulkona, lähes ulkokoiria. Isä koira piti kerjätä sisään kun oli pakkasta yli -20. turkki varmaankin muokkautuu paksuksi jos koira paljon ulkona?
      Minun pikkukoira ei myöskään viihdy lämpimässä sisällä. Ulkoterasssilla parhaiten. sisällä nukkuu toki yöt ja silloinkin hakee vilposimman paikan talosta.

      • il9p8öl

        Älä nyt vain pidä koiraasi paukkupakkasilla ulkona siksi, että turkki kasvaisi.

        Ymmärrät kai ,että asiaan liittyy paljon muutakin. Kysypä vaikka äiskältä. Ja huomio jo eläinsuojelumääräyksetkin!


    • toisella toisin

      Saattaa olla, ettei se siitä edet tule tuuheutumaan. Mulla on 2 collieta, narttuja molemmat. Toinen ei ollut kuin 9kk, kun ihmiset ihasteli sen turkkia, että onpa komee kaksivuotias. Sen karva viisti maata ja oli kans niin paksu ettei siitä menny mikään kampa tai harja läpi. Se on nyt 12v... Nuorempi on 8v, ja sen turkki on yhä kuin kaksivuotiaan kesäkarva. Talveks se kyllä kasvattaa paksun pohjavillan, mutta pintakarva on verrattain lyhyttä ja harvaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2358
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2133
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      80
      1764
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1567
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1556
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1495
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1459
    8. 54
      1325
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      83
      1284
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe