Apua aloittelijalle!

nuikka

Tavoitteena saada vanha tuoli edes hiukan paremman näköiseksi. Olen nyt hionut vanhan maalin pinnan puhki. Riittääkö se vai pitääkö kaikki vanha maali hioa pois? Tarkoituksenani siis ei ole tehdä tuolista mitään vuosisadan taideteosta vaan saada siihen siisti uusi maalipinta.

3

196

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .mn n n n m,n m

Puhki?

No mitä tarkoittanee, se ja sama, pääasia, että hiottu on. Kaikki maalaaminen vähän samanlaista, ensin hionta, sitten kittaus, hionta, pohjamaali, hionta, pintamaali.Lopputulos riippuu täysin siitä, kuinka hyvin pohjatyöt on tehty.

• nuikka

hehe kuten sanoin olen aloittelija. Puhki tarkoittaa että maalipinta ei ole sellainen kiiltävä vaan mattapintainen. voiko siihen vuoraan laittaa uuden maalin päälle?

• toopeli

Laita liuotinohenteista maalia niin pitäisi pysyä riippumatta siitä,onko vanha maali vesi tai liuotinohenteista.Kunhan pinta rikkihiottu niin riittää,ei tarvitse kaikkea hioa pois.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maailman suurin sanomalehti: Sanna Marin on coolein poliitikko

Sanna saa taas ylistystä maailmalla. Ja mikäs siinä, onhan hän ylivoimaisesti paras pääministeri Suomen historiassa. https://www.iltalehti.fi/ulkomaa
      Maailman menoa
      460
      2464
    2. Petteri Orpo väläyttää leikkauksia: 'Me joudumme säästöihin ja sopeutukseen'

Jätti-inflaatio sähkö, polttoaineet, ruoka ym. kallistuu hurjasti ja Petterin kokoomus haluaa leikata, ja kokoomuksen tuntien leikkauksien painotus ni
      Maailman menoa
      137
      1368
    3. Sanna Marinin UUSI sähellysvideo julki. Iljettävää ja kuvottavaa katseltavaa

En olisi uskonut että näen maamme pääministeristä näin puistattavan videon. Jos jäljellä oli vielä ripaus arvovaltaa ja kunnioitusta pääministeriä koh
      Maailman menoa
      314
      1305
    4. Kerrotko mies mikä minussa on vikana?

Kun, et kerran lähesty?
      Ikävä
      182
      1119
    5. Parveketupakointi

Tupakoija on itsekäs ja piittaamaton muista asukkaista, parvekkeella tupakoijan savu kulkeutuu useisiin lähistöllä oleviin asuntoihin. Ei ole mukavaa
      Maailman menoa
      137
      1056
    6. Mulla on ikävä sua

Se on paisunut ihan valtavaksi ja täyttää mun koko pään. Naiselle
      Ikävä
      45
      978
    7. Olen pahoillani

Ei ollut muuta vaihtoehtoa
      Ikävä
      47
      875
    8. Kellyn velat on jo 34000 ja on kelan asiakas.

Tälläistä nää naiset on kaikki samanlaisia, kun mies ei maksa niiden velkoja ja elämää niin kaikki menee vaan ulosottoon.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      46
      862
    Aihe