Onko kukaan käynyt kyseisilä messuilla? Millaisia kokemuksia?
Ilmeisesti aika isot messut ja moni hirviseurasta sanoi, että ovat kyllä näkemisen arvoiset!
Täytyypä varmaan käydä katsastamassa messut ensi viikonloppuna...
Riihimäen Erämessut
9
1286
Vastaukset
- eränkävijä
Kolmasti käynyt ja aivan asialliseksi todennut.
Pikakävelynä ei kannata mennä - siinä ei irtoa juuri mitään. Koko päivän kun varaa aikaa ja oikein ajan kanssa syventyy, niin löytää kaikenmoista kiinnostavaa.
Messuhulina on sitä luokkaa, että kannattaa laittaa "paskasuodattimet" päälle, että ei huku turhuuteen, vaan näkee sen oikean asian markkinameiningin keskeltä.- 338
Itse kävin juuri viimekerralla ja muuten yhdet parhaista messuista mitä olen käynyt (asekiinnostus ja metsästysinto voi vaikuttaa)
AInut mikä haittasi tosi paljon oli eräät DNA, Saunalahti ym.kauppiaat joista eroonpääsemiseen olisi vaadittu tosiaan asetta......sen verran innokasta sakkia olivat ja ei riitä että et ollut heidän kojun läheisyydessäkään vaan sellainen 20 metriä turvaväliä olisi vähintään pidettävä muuten seurasi harkittu hyökkäys ja erittäin tarkka hintaluettelo vähintään viisi sivua paperia siitä miksi HE ovat parhaita ja miksi jahdissa täytyy olla kuuluvuutta jne jne höpinää. luonnolisesti Marianne kulho oli esillä josta tarjottiin "makeaa mahantäydeltä" ja tietysti arvontaan täytyi osalllistua (TÄYTYI)
Nyt hyvä vinkki jos haluatte nopeasti eroon (opin sen messujen loppupuolella)
SAnokaa että mitä jos 90% kavereistani omistaa PIIP liittymän joka on myös minulla ja soitan heille 99% puheluista voiko teidän hinta olla edullisempi? Tästä seurasi omituinen mykistyminen ja jotain änkytystä siitä että ei ne puhelut välttämättä mutta joku kaukopuhelu Kiinaan taas maksaa sitten sen ja sen verran....tilanteen hämmennystä hyväksi käyttäen pääsee livistämään.
(Ps. jos esim. Sakolla yhtäinnokas kauppias voisi tulla kaupat useastakin aseesta ja pankinlaina puolelle asiaa)
- Ansku
Kävin 2002 messuilla ja mukavaa oli.Tosin sää ei suosinut.Eipä siellä sen takia muuta näkemistä oikein ollutkaan kuin terassi ja paikallinen Alko.
Ystäväni kävivät ampumassa trappia,se oli mielenkiintoista.
Porukkaa siellä pisaa ja muuta mukavaa nähtävää,vaikkei olisi metsästyksestä niin kiinnostunutkaan. - jahtiukko
Itse olen käynyt muutaman kerran messuilla ja todennut, että joidenkin tuotteiden hinnat ovat korkeammat kuin mitä kaupoissa, joten hyväkin "alennus" messuilla voi osoittautua myöhemmin pettymykseksi. Viimeisenä messupäivänä voi saada jotain tosi halvalla.
- Metsämies
Täytyyhän esitteille asettajien saada paikkavuokra takaisin... Tuskin messuilta löytää oikeasti mitään edullista.
Tarkoitus onkin vain mennä katselemaan, mitä messuilla on näytillä ja mitä siellä tapahtuu.
- Riihimäkeläinen
Olen kai 4 erämessuilla olen ollut ja tämä vuosi on ensimmäinen joilla en pääse käymään.
Aina sieltä löytyy mielenkiintoista ja uuttakin ideaa.
Olen useana kertana ollut ammuttamassa radalla ja itsekkin kokeillut testattavia haulikoita.
Siellä voi tänä vuonna olla kiva valikoima Berettoja kun ne ostivat Sakon.
Jos aikaa ni bussilla ampumaan. - Ping Vin
Olin ensi kertaa Erämessuilla. Kaverini varoitti että pitäisi mennä viikolla, mutta kun ei ollut mahdollista ottaa vapaata töistä, oli pakko käydä lauantaina.
Ajattelin että kun lähtee ajoissa niin ehtii pahimman ryysiksen alta pois. Tunnin verran kesti himasta Riksuun, mutta siihen tyssäsi. Puoli tuntia matelua Riihimäen läpi ja toiset puolituntia lippujonossa!! Todella huonosti järjestetty lipunmyynti, ykkösportilla vain kaksi koppia josta myytiin lippuja, sekä pari äijää koppien ulkopuolella joilta sai vain aikuisten lippuja, lasten- ja parkkitiketit piti ostaa kopista. Jotta saataisiin tuommoinen jonotus vähenemään, pitäisi messuvieraittenkin varautua tasarahalla lippuihin, eikä tunkea lompakon suurinta seteliä lipunmyyjälle.
Porukkaa oli alueen kokoon verrattuna aivan liikaa, Helsingin messukeskus olisi muuten paljon parempi, mutta koeammuntojen järjestely olisi ehkä hankalampaa.
Eräs asia mikä pistää silmään myös venemessuilla, ovat nämä messuvieraat, joilla on hyvin hatarat muistikuvat messuista jälkeenpäin. En todellakaan kuulu lasiinsylkijöihin, mutta joku tolkku pitää olla. Parin-kolmen äijän porukoita tuli vastaan "takit auki" kuin Euroopan omistajat. Muita vieraita ei väistetä senttiäkään, kuusivuotias poikanikin tönäistiin kumoon tälläisen "herrasmiehen" toimista. Kysyin herralta että mitäs hemmetin käytöstä se oli, niin vastaus oli jotain epämääräistä mongerrusta josta ei saanut mitään. Tämän kaverit kyllä säestivät tutun kaavan mukaisesti v***u, prkle älä ala meille...
Olihan messuilla paljon kiinnostavaa, mutta yllämainituista seikoista johtuen, tuskin tulee kahden vuoden päästä lähdettyä uudelleen. Jollei tietysti tule jotain radikaaleja muutoksia järjestelyihin. Onneksi alan uutuuksista saa rauhassa lukea kotono ase- ja erälehdistä sekä netistä...- Metsämies
Itse olin myös lauantaina käymässä messuilla.
Vähän jälkeen 10 oltiin paikalla eikä silloin ainakaan ollut mitään ruuhkaa. Sisään menimme kakkos portista. Väkeä oli paljon mutta jono veti erinomaisesti. Muut havainnot samoja kuin sinulla. Humalaisia riitti!
Yksi asia mikä pisti silmään oli ampumaratojen käsittämättömän onneton valvonta! Kiväärit olivat telineessä kaikkien hypisteltävissä ja ihmiset tähtäilivätkin niillä mihin sattuu ja myös latailivat ja ampuivat tyhjiä laukauksia! Samoilla aseilla käytiin myös ampumassa, joten ei olisi ollut kovinkaan epätodennäköistä, että johonkin olisi saattanut jäädä patruuna! Kukaan ei tarkastanut missään vaiheessa aseita olivatko ne tyhjiä! Se oli hieman pelottavaa.
Pistooliradalla valvonta pelasi hieman paremmin. Aseet olivat ketjussa ja valvojia enemmän. Kuitenkin eräs pikkutyttö marssi koppiin sisään juuri kun ampuminen alkoi, kenenkään mainitsematta kuulon suojaamisesta. Säikähdys oli aikamoinen kun laukaukset kajahtivat.
Myös ampumaradoilla humalaisia riitti!! - 338
Metsämies kirjoitti:
Itse olin myös lauantaina käymässä messuilla.
Vähän jälkeen 10 oltiin paikalla eikä silloin ainakaan ollut mitään ruuhkaa. Sisään menimme kakkos portista. Väkeä oli paljon mutta jono veti erinomaisesti. Muut havainnot samoja kuin sinulla. Humalaisia riitti!
Yksi asia mikä pisti silmään oli ampumaratojen käsittämättömän onneton valvonta! Kiväärit olivat telineessä kaikkien hypisteltävissä ja ihmiset tähtäilivätkin niillä mihin sattuu ja myös latailivat ja ampuivat tyhjiä laukauksia! Samoilla aseilla käytiin myös ampumassa, joten ei olisi ollut kovinkaan epätodennäköistä, että johonkin olisi saattanut jäädä patruuna! Kukaan ei tarkastanut missään vaiheessa aseita olivatko ne tyhjiä! Se oli hieman pelottavaa.
Pistooliradalla valvonta pelasi hieman paremmin. Aseet olivat ketjussa ja valvojia enemmän. Kuitenkin eräs pikkutyttö marssi koppiin sisään juuri kun ampuminen alkoi, kenenkään mainitsematta kuulon suojaamisesta. Säikähdys oli aikamoinen kun laukaukset kajahtivat.
Myös ampumaradoilla humalaisia riitti!!Itse paikalla kymmeneltä ja siitä eteenpäin kiinnitin huomiota seuraavaan.
LIPPUKOJUT näkyviin kiitos ettei tarvitse sitten portilta käännyttää että hei ne liput saa tuolta 50 metrin päästä (itse älysin 20 metriä ennen porttia että miksi lähes kaikilla on joku lappu jo nyt)
portilta sitten näkyi kääntyvän jokunen kiroileva ihminen takaisin.
Kaljaa ja ruokaa tuntui olavan tarjolla mielestäni liikaakin ja ainakin lauantaina porukkaa alkoi tuossa puolenpäivän jälkeen olemaan jo liikaakin, sekä näitä humaltuneita myös.
Mielipiteeni että taso laskenut parinvuoden takaisesta perustelut.
kaunis sää
hyvä palvelu ja ohjaus parkkipaikalla
-liikaa porukkaa suhteessa paikkaan.
-liikaa "makkaraperunan" myyjiä
-Onneton lipunmyynnin ohjaus portilla
-Humalaiset omaan tilaansa ei penkkejä täyttämään.
-Vähemmän rihkamakauppiaita (kännykät, karkit)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236955Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421239Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271032- 75891
Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal47834Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38781Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733