Onko siis tuo moottori turbolla vai ilman? Olen aina luullut tuota konetta vapariksi, jota suoritusarvot puoltaisi, koska Superbissa 2.0 TSI on suorituskyvyltään aika lähellä, niin miksi ottaisi noin suurta konetta. Selailin siis hinnastoa ja siellä tuo moottori huomioitiin turboksi. Jos näin on, miksi tuon kokoinen kone on tehty turboksi, miksi siitä ei ole otettu enemmän tehoja jne?
3.6 FSI V6
44
7171
Vastaukset
- Ilman turboa
.
- FSI turbo
No turbohan se on, mutta kyllähän suorituskyvyssäkin on eroa. Se kun raapaisee aina neljällä pyörällä ja DSG-automaatilla, jolloin kiihtyvys nollasta sataan on 6.5 sekkaa. Vääntömomentti on 350 Nm.
- mitä ihmettä tää on
No enpä tiedä. Ajelin motarilla tuon 4 pakoputkisen perässä. Kaveri koitti ohituksissa höögästä, jolloin heitin laatan lattiaan itsekkin, huomasin tuon höögän siitä, että perä niiasi muutaman sentin alaspäin ja putkista pöllähti tummat pilvet ja äänen sävy oli vihainen. En ohi olisi päässyt, mutta jälkeenkään en sanottavasti jäänyt, toki jonkun verran jäin. Itselläni 1.8 TSI DSG7 vm -10-11.
Oikeastaan harmittaa, että noin vähän eroa on käytännön voimassa. Mites 210 heppanen 2.0 TSI, taitaa heittää ohi tuon 3.6 ltr vaparin. Jotkut väittää tuon 3.6 ltr koneen olevan turbo, se ei voi olla, tai sitten se on täysin epäonnistunut kombinaatio. - voi-voi-sentään
Surkea vääntö! Vain 350 nm... hahahaa
- pikkupippeliskodisti
kyllä pippeli sykkii
- iso jorma.
Älä nyt? Tulit tänne palstalle kertomaan omia kokemuksiasi? No miltä se tuntui?
- Puulaakimestari
3,6 V6 FSI on vapaasti hengittävä, teho 260hv, 4x4, DSG. Huippunopeus 247km/h ja kiihtyvyys 0-100km/h 6,6s.
- Ollako vai eikö olla
Maahantuojan teknisistä tiedoista otettua:
3.6 FSI V6 4x4 DSG A 191 kW/260 hv
Bensiini, DOHC, suorasuihkutus,
turboahdin, poikittain edessä
huippunopeus 250 kmh
kiihtyvyys 0-100 kmh 6,5s - 7+8=?
Ollako vai eikö olla kirjoitti:
huippunopeus 250 kmh
kiihtyvyys 0-100 kmh 6,5sSiinä on painovirhe. Ei tuossa ole ahdinta.
- Anonyymi
Ollako vai eikö olla kirjoitti:
huippunopeus 250 kmh
kiihtyvyys 0-100 kmh 6,5sNo eipä ole sitä ahdinta tässä alunperin porchen koneessa...
- Superb 3.6 V6 4x4
Selvennykseksi kaikille, noita neliputkisia on kaksi eri mallia, toinen on 2-litrainen turbo ja 200 heppainen etuveto ja se missä lukee (tai sitten ei jos merkit poistettu, kuten omassani :) ) V6 4x4 on 3.6-litrainen vapari, missä 260 heppaa ja neliveto.
Ihan pirteä kapistus on kyllä voin sanoa.- olet munanlutkuttaja
Ei sulla mitään V6 skodaa ole, kunhan pullistelet täällä niinkuin kaikki toisetkin.
- Rar
olet munanlutkuttaja kirjoitti:
Ei sulla mitään V6 skodaa ole, kunhan pullistelet täällä niinkuin kaikki toisetkin.
En kyllä millään skodalla pullistelisi :D
- vai.paskanajoon
Rar kirjoitti:
Mutta jospa sinne sopii enempi kaalikeriä.
- Anonyymi
Rar kirjoitti:
Ei tarvitse "pullistella" .Yksi Superb vastaa yhtä mersun ja kahta pemarin paskalinttaa!!
- Superb 3.6 V6 4x4
Ihan miten vaan, anyways 12 kappaletta on nyt näitä suomessa ja kiva/ei niin kiva nähdä miten pitää arvonsa 5 vuodessa?
Tämä uusin haldex 4 on kyllä selvä parannus aikaisempiin versioihin ja etenee talvella ihan mallikkaasti.
Koeajoa haikaileville tiedoksi, näitä ei ole yhtään saatavissa koeajoon, koska ei kannata tuoda tämän hintaista pelkästään koeajo-autoksi. Tietty jos löytää käytettynä, on asia ihan toinen. Itse ostin koeajamatta.
Kulutus (mikäli se jotain kiinnostaa :) ) on ollut sekalaisessa ajossa noin 10 litraa, jopa alle on päästy, mutta se vaatii jo melko rauhallista ajotyyliä. :) - kyykkäläinen
Tuollaista itäkippaa suberbiseksuaalia kyykyttelimme huviksemme Lapista paluumatkalla Mercedes CLS 350:llä. Oli mukavaa kyykyttää tuo hassu muka "tehokas" itälavetti tyylikkäällä saksalaisella tehokkaalla länsiautolla.
- nauran_hitaasti
Tämä yksi bisexuaali kaivelee esiin vanhoja keskusteluita ja luulee olevansa viksu ja vilmaattinen. Kyykkypaska se on, ei mitään muuta. Nauretaan kaikki yhdessä kyykkäselle. Hah-hah-hah-hah.
- OikeaMurheenkryyni
Minä taas kyllästyin Mannelavetin toimimattomuuteen, ja moukaroin sen rauta seiskalla rusinaksi......
https://www.youtube.com/watch?v=gM7COx_jxCU - halppiskipat
OikeaMurheenkryyni kirjoitti:
Minä taas kyllästyin Mannelavetin toimimattomuuteen, ja moukaroin sen rauta seiskalla rusinaksi......
https://www.youtube.com/watch?v=gM7COx_jxCUMersua ei saa moukaroinnillakaan rumaksi, skeidanen on sellainen jo kokoonpanolinjalla. Kaikki nauraa skeidasille, mutta ei Mersuille, vanhoillekaan! Kyseessä on kuitenkin premium merkki. Ja sekös Skeida-pärinäpettereitä vituttaa halvoissa, vikaisissa kipoissaan.
- raju-Gyyyqqänen
nauran_hitaasti kirjoitti:
Tämä yksi bisexuaali kaivelee esiin vanhoja keskusteluita ja luulee olevansa viksu ja vilmaattinen. Kyykkypaska se on, ei mitään muuta. Nauretaan kaikki yhdessä kyykkäselle. Hah-hah-hah-hah.
Skeidahomppeleille (tunnettu fakta että ovat homoja) nauretaankin näin: "KEU-KEU-KEU-KEUUUU! " ja näytetään lassoamis-elettä, samalla kun kyykytetään ne tehokkailla länsiautoilla
- edelleen_nauran
raju-Gyyyqqänen kirjoitti:
Skeidahomppeleille (tunnettu fakta että ovat homoja) nauretaankin näin: "KEU-KEU-KEU-KEUUUU! " ja näytetään lassoamis-elettä, samalla kun kyykytetään ne tehokkailla länsiautoilla
Ihailemasi kaveri lähettää sinulle tervehdyksen:
http://kuvapilvi.fi/k/yssy.jpg - V70R
raju-Gyyyqqänen kirjoitti:
Ei se sun BMW 316d niin tehokas ole vaikka onkin saksalainen.
- Anonyymi
Siinä on taas joku kloppi leikkinyt rallikuskia perheautoilijaa vastaan. Hanki JUPPI aivot, edes siksi aikaa kun ajat papan autoa :-)
- Anonyymi
halppiskipat kirjoitti:
Mersua ei saa moukaroinnillakaan rumaksi, skeidanen on sellainen jo kokoonpanolinjalla. Kaikki nauraa skeidasille, mutta ei Mersuille, vanhoillekaan! Kyseessä on kuitenkin premium merkki. Ja sekös Skeida-pärinäpettereitä vituttaa halvoissa, vikaisissa kipoissaan.
Skoda on nykyään NATO SKODA ,Eli länsi autoista paras ,mitä ihmispoloiset osaa valmistaa...Tekevät paljon kalliimpiakin ,mutta ovat silti suurkeampia,kuin SKODA!!!Voittaa AINA KAIKKI testit ja on myydyin AUTO!!!ITe oon ko.merkillä ajanut vuodesta 1999 ja merkkiä en tule takuulla vaihtamaan!!!Nyt alla Superb Combi 3.6 ,kaikilla mausteilla ohjelmointi=mersun ja pemarin lintat jää,kuin PASKA RATTAASTA!!!!!
- Anonyymi
OikeaMurheenkryyni kirjoitti:
https://www.youtube.com/watch?v=gM7COx_jxCUOliko se rusikoitu mersun vai pemarin paskalintta?
- Eistein
Ei pääse kuski vanhenee, kovassa vauhissa!
- Qyyqqendahl
260 hv perheautossa ja 0-100 vain 6,5 hah hah hah heh heh HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH HEH
- Anonyymi
Sulla poloisella ei ole sitäkään...HEH HEH HEH!
- Anonyymi
No mulla on yksi noista itävehkeistä. vm 2009. ajettu 156000 km. 4x4 3,6L vapari. Itse pidän tuosta viiveettömästä tehon tuotosta. Talvella aika hauska kun poistaa luistoneston niin auto on abs lukuunottamatta kuskin käsissä. Alle 2000 kg, reilu 250 hv, ristinelivedolla kyllä vie enemmän kuin nämä HUIPPUKUSKIT uskoo. Normiajossa auto menee kuin kiskoilla. Minulla myös mb kokemusta ja väitän että osaava kuski ei tosiaan jää jalkoihin noiden mb ASR YM. rajoitteiden takia. Suoralla tiellä ja hyvällä säällä joku urpo voi olla nopeampi mutta muuten vaaditaan audi tai subaru tms muuten vanha malli jossa ei ole noita ajon esto laitteita. Saa tulla testaamaan jos lompakosta löytyy 15keur.
- Anonyymi
"osaava kuski ei tosiaan jää jalkoihin"
Tuohan pätee mihin autoon vaan.
Jos lyödään vanhan corollan rattiin Kalle Rovanperä ja uuden mersun rattiin Matti Meikäläinen ja laitetaan alle 10km mutkatietä niin Kalle sieltä ensimmäisenä tulee.
Suora tie on sitten erikseen, siinä kun ei juuri vaadita osaamista.
- Anonyymi
https://www.youtube.com/watch?v=7oiWxSi32yc
Aika romuja noi itä blokin autot. Silti myy hyvin. Tosi hyvät varuste tasot. Kyllä nämä tietäjät täällä taitaa olla aika kaukana todellisuudesta.- Anonyymi
superbwon kirjoitti:
Joo olen samaa mieltä itäautoista... Siksi mulla onkin LÄNSI SKODA SUPERB!!!
Juu mulla kans superb 3.6. Kaikki on halpaa siihen asti kun pitää ketjuremppa tehdä. Marmorilla n.5000€. Ja autoja myydään 7000€
- Anonyymi
Joo..itäblokin "autot" ovat mitä ovat LÄNSI NATO SKODA ON PARAS!!!
- Anonyymi
Onneksi mulla on LÄNSI/ NATO SUPERB!!!!!!!
- Anonyymi
Joo!!! Tietäjät varmaan muistelee 70,luvun takatuuppari skodia, jotka ovat menneet paaliin aikoja sitten.... Nyky Länsimaiset SKODAT ovat parhaita autoja ,mitä ihmiset kykenevät valmistamaan MOT!!!!!
- Anonyymi
Mulla on tuo... On vaparim,mutta pistin ohjelmoinnin 284HP.....
- Anonyymi
Vw 3.2 FSI 4motion Passat 2007 yx kax kierrokset hyppii ja kaasua painaa ni booaaah kuuluu vaan tulpat vaihdettu ja jatkuu mistä hakea vikaa.
- Anonyymi
Lukemalla vikakoodit.
- Anonyymi
Skoda luuli kilpailevansa s mersujen ja bemareiden kanssa.
Yhtä nopeasti tuo moottori katosikin kuin tuli.- Anonyymi
Ei se ole mihinkään kadonnut. Huippumallit on vain harvinaisempia kuin halvemmat mallit.
3.6 moottoriin on tehty turbosarja ja se antaa yli 700hp ja kyllä Skodakin sillä kulkee ihan riittävästi.
https://www.youtube.com/watch?v=DnR6FBRC0F4&t=16s
https://www.hpamotorsports.com/collections/vr6-efr-turbo-kits
- Anonyymi
Mahdollista on laittaa RS 3 tekniikka myös Skodaan
https://www.youtube.com/watch?v=M3Ntt0EUNzQ&t=12s
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1137400- 495541
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa603070Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72573Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101588Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2001427Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931119Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3251067Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2441037Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä30926