Hiukset lyheni mulla nyt

C37

Eilen huomasin että polkkamittaiset hiukseni varisivat jo aikas paljon ja sotkivat paikkoja ja tänään aamulla suihkussa käsiin jäi vai tuppoja hiuksista,joten päätin että nyt on niiden lyhennyksen aika. Mieheni sit koneella ajeli mulle tollasen 4mm siilin ja sehän onkin ihan hyvä kesämalli. Peruukki ei oikein ole minulle mieluinen en oikein osaa sitä päässäni pitää ,mieluummin huivi,lippalakki tai jokin muu kuin peruukki. Ja kasvaahan ne hiukset sit joskus takaisin pitkäksi niin turhaa niiden perään kovin kauheasti murehtii. Minä kyllä kehtaan mennä ihan vaikka kaljupäänä pitkin kylän raittia ;D;D hiukset ovat vain yksi osa ihmistä....
Mukavaa Kesäpäivän jatkoa teille kaikille, minä lähden kirjastoon etsimään jotain mukavaa lukemista

61

810

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiusten keskimääräinen on 1cm kuukaudessa ja joillakin se on 2 cm, riippuu perintötekijöistä ja ravinnostakin.
      Kalsiumi vahvistaa hiuksia kovasti ja sitä kannattaa nauttia paljon vaikka hiukset lähtisikin, se antaa sitten potkua uusille hiuksille.
      Jos ei pysty nauttimaan maitoa, on muitakin ravintoaineita joissa sitä on.

Nyt on muotia huivit ja pannat ja saa koristeellsia otsapantojakin vaikka mitä.
      Huippumalleilla on usein aivan siili:)

http://img.mtv3.fi/mn_kuvat/mtv3/helmi/6viikonvaihde/julkkikset/mena_suvari/885512.jpg

Joskus voi pitkät hiuksetkin olla järkyttävän näköiset, jos ei sovi kasvoille.

• Hmh...

No järkyttävän näköinen on tuokih huippumalli.

• HillaHuu.
        Hmh... kirjoitti:

Minun mielestäni taas tuo huippumalli on kaunis, ihan superkaunis.

• Perukki on hyvä

No olisko pisimmät haivenet siinä 3-5 cm:siä. Lyhyemmät ehkä n. 1 cm:n mittaisia. Ja harvassa, muutama karva siellä toinen täällä. Se oli marraskuulla, kun hiukset alko lähteä, ja syöpäklinikalta sanottiin, että ajata sitten kaikki pois, ettei tulehdu hiusjuuret. Ja ajatin. Mut sit mulle tuli biofysolginen terapialaite, ja hiussängen irtomainen loppui siihen paikkaan.

Ei mulla ole ollut mitään ongemia peruukin pitämisen suhteen. Kaikkeenhan sitä pitää tottua. Ja siihen tottumiseen taas vaikuttaa oma perusasenne. Jos sitä jo asennoituukin halpamaisesti ja ongelmallisesti, eihän sitä sitten totukkaan siihen.

Jossain tilanteissa se on vähän kuuma, mut tänäänkin vaikka oli perukki, ei ollut yhtään kuuma, eikä hiostava.
        Kyllä minä vähän haluan ajatella myös ympäristönkin näkymiä. Olisin aika karu, jos ei olisi perukkia. Perukin kanssa ihan ihmisen näköinen.

• Perukki on hyvä kirjoitti:

No olisko pisimmät haivenet siinä 3-5 cm:siä. Lyhyemmät ehkä n. 1 cm:n mittaisia. Ja harvassa, muutama karva siellä toinen täällä. Se oli marraskuulla, kun hiukset alko lähteä, ja syöpäklinikalta sanottiin, että ajata sitten kaikki pois, ettei tulehdu hiusjuuret. Ja ajatin. Mut sit mulle tuli biofysolginen terapialaite, ja hiussängen irtomainen loppui siihen paikkaan.

Ei mulla ole ollut mitään ongemia peruukin pitämisen suhteen. Kaikkeenhan sitä pitää tottua. Ja siihen tottumiseen taas vaikuttaa oma perusasenne. Jos sitä jo asennoituukin halpamaisesti ja ongelmallisesti, eihän sitä sitten totukkaan siihen.

Jossain tilanteissa se on vähän kuuma, mut tänäänkin vaikka oli perukki, ei ollut yhtään kuuma, eikä hiostava.
        Kyllä minä vähän haluan ajatella myös ympäristönkin näkymiä. Olisin aika karu, jos ei olisi perukkia. Perukin kanssa ihan ihmisen näköinen.

Peruukki on ihan hyvä kun liikkuu tuolla.

Löysin mielenkiintoisen linkin, siinä oli lueteltu aineita jotka aiheuttavat hiustenlähtöä.

http://dermaklinikka.fi/doctor/Hiustenlähtö/3/2201.html

Kotiutuminen siirtyy minulla , saivat ajan maanantaille kolonoskopiaan aamulla. sunnuntaina alkaa se tyhjennys täällä juon sitä ulostusjuomaa.
        Vellilinjalla ollaan tässä muutenkin oltu.
        Sen jälkeen kun se on tehty ja sen tuloksen mukaan pääsen kotiin. Olen ulostanut verta myös täällä vaikka ripuli on ohi.

• .
        Hmh... kirjoitti:

Paitsi ettei kyseessä ole malli laisinkaan, ei huippu eikä tavallinenkaan. Näyttelijähän hän on.

• Taxotere
        claudia.c kirjoitti:

Löysin mielenkiintoisen linkin, siinä oli lueteltu aineita jotka aiheuttavat hiustenlähtöä.

Kotiutuminen siirtyy minulla , saivat ajan maanantaille kolonoskopiaan aamulla. sunnuntaina alkaa se tyhjennys täällä juon sitä ulostusjuomaa.
        Sen jälkeen kun se on tehty ja sen tuloksen mukaan pääsen kotiin. Olen ulostanut verta myös täällä vaikka ripuli on ohi.

Olen saanut fluorourasiilia ja syklofosfamidia, mutta näistä ei hiukset lähteneet.

Sen sijaan sain Taxotere sytostaattia ja tästä lähti hiukset.

• C37
        Perukki on hyvä kirjoitti:

Minä pidin edellisellä keralla perukkia ja en oikein tullut sinuksi sen kanssa. Se ei vaan jotenki istunut päähän hiosti jne. Pidin kyllä peruukkia esim. velipojan häissä ,lasten koulunjuhlissa jne., mutta kotona en koskaan pitänyt enkä kaupassa käydessä,koska en vaan tosiaankaan tullut sen peruukin kanssa toimeen.

• C37
        claudia.c kirjoitti:

Minähän saan sisplatiinia ja eposodia ,ja kumpikin aiheuttaa hiusten lähtöä. Harmi kun sinä joudut olemaan sairaalassa,toivotaan että pääset pian kotiin ;)

• HillaHuu.
        C37 kirjoitti:

Minä pidin edellisellä keralla perukkia ja en oikein tullut sinuksi sen kanssa. Se ei vaan jotenki istunut päähän hiosti jne. Pidin kyllä peruukkia esim. velipojan häissä ,lasten koulunjuhlissa jne., mutta kotona en koskaan pitänyt enkä kaupassa käydessä,koska en vaan tosiaankaan tullut sen peruukin kanssa toimeen.

Minäkään en tuntenut peruukkia omakseni. Pidin sitä tasan kaksi kertaa juhlissa. Kotona oli ihan kaljuna, ulkona pidin huivia tai pipoa. Sain kuulla, että kalloni on kaunis enkä itseni mielestäkään ollut yhtään pahan näköinen ihan vaan kaljuna. Jotenkin en ymmärrä, että nainen ei voi olla ilman hiuksia yleisellä paikalla. Miten sitten miehet voivat olla ja useat nuoret miehet leikkaavat kaljun vaikka hiuksia olisi vielä jäljelläkin. Ja hehän ovat tosi sexy. Pitäsi olla pikkusen tasa-arvoa silläkin saralla.

• C37
        HillaHuu. kirjoitti:

Minäkään en tuntenut peruukkia omakseni. Pidin sitä tasan kaksi kertaa juhlissa. Kotona oli ihan kaljuna, ulkona pidin huivia tai pipoa. Sain kuulla, että kalloni on kaunis enkä itseni mielestäkään ollut yhtään pahan näköinen ihan vaan kaljuna. Jotenkin en ymmärrä, että nainen ei voi olla ilman hiuksia yleisellä paikalla. Miten sitten miehet voivat olla ja useat nuoret miehet leikkaavat kaljun vaikka hiuksia olisi vielä jäljelläkin. Ja hehän ovat tosi sexy. Pitäsi olla pikkusen tasa-arvoa silläkin saralla.

HillaHuu,minä en myöskään ymmärrä miksi nainen ei voi esiintyä kaljuna. Minäkin olen saanut kuulla että kaljukin passaa minulle ;);). Juhlissa tietty pyrin pitämään peruukkia tai jotain hienoa huivia,sillä olen huomannut että esim. jotkut sukulaiseni häpeävät hiuksettomuuttani,mutta onneksi kesällä ei ole kuin muutamat sukujuhlat ja auringon paisteellahan pidetään muutenkin lakkia tai huivia pään suojana ja sehän on yks hailee onko siellä lakin tai huivin alla hiuksia vai ei ;D

• C37 kirjoitti:

Minähän saan sisplatiinia ja eposodia ,ja kumpikin aiheuttaa hiusten lähtöä. Harmi kun sinä joudut olemaan sairaalassa,toivotaan että pääset pian kotiin ;)

On kurjaa olla täällä ja kun ei tiedetä mikä muu siellä suolessa on, minullehan piti tehdä se muutenkin se tähystys, kun oli outoja oireita ja f-calpro on ollut koholla. Syöpään ne ei usko, sitähän minä jo pelkään jo tässä kirkasta verta tulee välillä, olen saanut myös cyklocapronia suoneen tarvittaessa. Minulle on tehty suolentähystys ennen kohdunpoistoa ja kaikki oli ok siellä.
        Sain neuvoteltua tiputuksen ajan 07.00- 15.00-23.00. Sopii paremmin niin.
        Kuuma täällä on ihan kauheeta, olen ollut suihkussa pari kertaa tänään.
        Sen bakteerin takia pitävät yksin huoneesa ja en pääse käytävälle. Hoitajat ovat ihania olen jutellut heidän kanssaan pitkiä juttuja:) kerran tein sen alotuksen luottaako ihmiset hoitajiin. kyllä minä luotan. Hirveä määrä on heillä töitäkin, palkka saisi olla heillä 1000€ suurempi, ihmisen henki on heidän käsissään.
        Surffailen netissä ja katselen elokuvia, ja teen valokuvaalbumeita heistä.
        Tyttäreni ensimmäinen todistus oli hyvä.

• Siilinä
        claudia.c kirjoitti:

On kurjaa olla täällä ja kun ei tiedetä mikä muu siellä suolessa on, minullehan piti tehdä se muutenkin se tähystys, kun oli outoja oireita ja f-calpro on ollut koholla. Syöpään ne ei usko, sitähän minä jo pelkään jo tässä kirkasta verta tulee välillä, olen saanut myös cyklocapronia suoneen tarvittaessa. Minulle on tehty suolentähystys ennen kohdunpoistoa ja kaikki oli ok siellä.
        Sain neuvoteltua tiputuksen ajan 07.00- 15.00-23.00. Sopii paremmin niin.
        Kuuma täällä on ihan kauheeta, olen ollut suihkussa pari kertaa tänään.
        Sen bakteerin takia pitävät yksin huoneesa ja en pääse käytävälle. Hoitajat ovat ihania olen jutellut heidän kanssaan pitkiä juttuja:) kerran tein sen alotuksen luottaako ihmiset hoitajiin. kyllä minä luotan. Hirveä määrä on heillä töitäkin, palkka saisi olla heillä 1000€ suurempi, ihmisen henki on heidän käsissään.
        Surffailen netissä ja katselen elokuvia, ja teen valokuvaalbumeita heistä.
        Tyttäreni ensimmäinen todistus oli hyvä.

Mikä bakteeri sinulla on?Jos sinulla on vaikka Ehec, oletko käynyt Saksassa?

• Siilinä kirjoitti:

Mikä bakteeri sinulla on?Jos sinulla on vaikka Ehec, oletko käynyt Saksassa?

Minulla otettiin täällä heti erilaisia kokeita ja Clostridium difficile tulos oli postiviinen, minulla on antibioottiripuli joka tuli jälkikäteen tai se on ollut minulla jo veressä. Nyt vain siitä tuli oireita, kova ripuli, korkea kuume ja crp alkoi nousta, kun alottivat antibiiottitipan heti kun tulin tänne, erilaista antibioottia ja se on tehokas.
        Muu perhe on terveenä, huomenna pääsen kotiin crp oli tänään 14. Illalla aloitan suun kautta otettavan antibiootin vaikka olen täällä, äsken hoitaja otti pois tipan.
        Vessassa saan juosta koko ajan kun olen juonut sitä tyhjennysjuomaa.
        Täältä menen aamulla meilahteen ja sitten kotiin toivon niin. Lääkäri ei päästä ennenkuin tähystys on tehty.

• Siilinä
        claudia.c kirjoitti:

Minulla otettiin täällä heti erilaisia kokeita ja Clostridium difficile tulos oli postiviinen, minulla on antibioottiripuli joka tuli jälkikäteen tai se on ollut minulla jo veressä. Nyt vain siitä tuli oireita, kova ripuli, korkea kuume ja crp alkoi nousta, kun alottivat antibiiottitipan heti kun tulin tänne, erilaista antibioottia ja se on tehokas.
        Muu perhe on terveenä, huomenna pääsen kotiin crp oli tänään 14. Illalla aloitan suun kautta otettavan antibiootin vaikka olen täällä, äsken hoitaja otti pois tipan.
        Vessassa saan juosta koko ajan kun olen juonut sitä tyhjennysjuomaa.
        Täältä menen aamulla meilahteen ja sitten kotiin toivon niin. Lääkäri ei päästä ennenkuin tähystys on tehty.

Miks sua pitää tyhjentää jos on ollut ripuli ja vielä veriripuli?

• Siilinä kirjoitti:

Miks sua pitää tyhjentää jos on ollut ripuli ja vielä veriripuli?

Vaikka on ollut sitä ripulia ne haluaa tehdä näkyvyyden mahdollisimman tarkaksi ja sen takia oli tyhjennys. Se kuuluu siihen tähystysohjelmaan, että suolisto on tyhjä ja nyt mun ripuli on loppunut jo monta päivää sitten.
        Tyhjennys tehdään kaikille jos ei nyt joudu päivystyksenä tähystykseen, tämä on sellainen puolipäivystysjuttu. Minulle piti tehdä se tähystys kesäkuussa muutenkin.
        Minulla on vasta kuukausi sitten loppunut sytostaatit ja se hoito oli aika rankka mun limakalvoille, en tiedä onko niillä ollut vaikutusta tähän.
        Huomenna olen viisaampi, ne haluaa selvittää nyt kaiken kerralla kun on vasta hoidot ohi, ja tuli tämä bakteerikin.

• nyt toipunut
        claudia.c kirjoitti:

Vaikka on ollut sitä ripulia ne haluaa tehdä näkyvyyden mahdollisimman tarkaksi ja sen takia oli tyhjennys. Se kuuluu siihen tähystysohjelmaan, että suolisto on tyhjä ja nyt mun ripuli on loppunut jo monta päivää sitten.
        Tyhjennys tehdään kaikille jos ei nyt joudu päivystyksenä tähystykseen, tämä on sellainen puolipäivystysjuttu. Minulle piti tehdä se tähystys kesäkuussa muutenkin.
        Minulla on vasta kuukausi sitten loppunut sytostaatit ja se hoito oli aika rankka mun limakalvoille, en tiedä onko niillä ollut vaikutusta tähän.
        Huomenna olen viisaampi, ne haluaa selvittää nyt kaiken kerralla kun on vasta hoidot ohi, ja tuli tämä bakteerikin.

Toipumisia Claudia sinulle!!

Itselläni tuo clostridium d. jylläsi 5 kk;(( Sain sen nenän väliseinäoperaation jälkeisistä antibiooteista.

• Ikävä suolisairaus!
        nyt toipunut kirjoitti:

Toipumisia Claudia sinulle!!

Itselläni tuo clostridium d. jylläsi 5 kk;(( Sain sen nenän väliseinäoperaation jälkeisistä antibiooteista.

Olin lukenut jostain ns. terveeltä ihmiseltä otetun ulostemassan siirrosta ko.sairauteen sairastuneen suolistoon, kuulemma ko.hoito on tehonnut. Ei tämä ole varmaan tehty enää?

• Siilinä
        Ikävä suolisairaus! kirjoitti:

Olin lukenut jostain ns. terveeltä ihmiseltä otetun ulostemassan siirrosta ko.sairauteen sairastuneen suolistoon, kuulemma ko.hoito on tehonnut. Ei tämä ole varmaan tehty enää?

Kyllä ulosteensiirtoja kuulutaan tehtävän heille, joilla on erittäin sitkeä ja uusiutuva clostridium d.

• Sinuksi tullut

Pidän perukkia, vaan en kotona. Kyllä perukin kanssa tulee sinuksi. Mutta jos sitä pitää kerran kaksi, hankalalle se tuntuu. Kotona en pidä, mut jos pihalla on vieraita, vedän sen sittten päähän. Ja kun lähden ihmisten ilmoille, silloin vedän sen päähän.

Eilenkin, vaikka matka kesti 6 tuntua, oli perukki päässä, eikä edes hiostanut.

• ei peruukkia

Onneksi toi peruukin pitäminen on jokaisen oma valinta. Ja kyllähän nainenkin voi olla kaljuna, se jos mikä on kiinni siitä omasta asenteesta :)

• HillaHuu.

Minä en edes halunnut pitää peruukkia, kauhea karvahattu. Sädehoitoaikana seurasin muutamia vanhempia naisia kun heillä kaikilla oli samanlainen punertava peruukki päässä miten sattuu, toisilla varmasti väärinpäinkin. Peruukki ei vaan ollu mun juttuni, ei kuulu tyyliini. Mutta kaikki voivat tehdä just niin kuin itsestä tuntuu. Nyt minulla on uusi oma paksu tukka. Annan kesätuulen vapaasti pöllyyttää sitä. Tuntuu ihanalta olla taas terve!!!

• halveksiville
        HillaHuu. kirjoitti:

Minä en edes halunnut pitää peruukkia, kauhea karvahattu. Sädehoitoaikana seurasin muutamia vanhempia naisia kun heillä kaikilla oli samanlainen punertava peruukki päässä miten sattuu, toisilla varmasti väärinpäinkin. Peruukki ei vaan ollu mun juttuni, ei kuulu tyyliini. Mutta kaikki voivat tehdä just niin kuin itsestä tuntuu. Nyt minulla on uusi oma paksu tukka. Annan kesätuulen vapaasti pöllyyttää sitä. Tuntuu ihanalta olla taas terve!!!

ei näytä olevan kunkin oma asia, kun noin halveksivasti suhtaudut niihin, jotka haluaa perukkia käyttää.
        "toisilla varmasti väärinpäinkin."

Ihmettelen, mikä teitä ihmisiä vaivaa, että aina tarvitsee letkauttaa halveksivasti, jos joku ei ole itsensä kanssa identtisesti ajatteleva ja suhtautuva? Miksi pitää olla se halveksiva sävy? Sekö on keskustelua?

• Tyylitukka..
        halveksiville kirjoitti:

ei näytä olevan kunkin oma asia, kun noin halveksivasti suhtaudut niihin, jotka haluaa perukkia käyttää.
        "toisilla varmasti väärinpäinkin."

Ihmettelen, mikä teitä ihmisiä vaivaa, että aina tarvitsee letkauttaa halveksivasti, jos joku ei ole itsensä kanssa identtisesti ajatteleva ja suhtautuva? Miksi pitää olla se halveksiva sävy? Sekö on keskustelua?

No käytä perkele peruukkia jos haluat. Mitä siitä enää jankutat.

• Näin suomalainen
        Tyylitukka.. kirjoitti:

No käytä perkele peruukkia jos haluat. Mitä siitä enää jankutat.

No siinä itse esimerkki keskustelutyylistä. Mitäs se muuten kellekkään kuuluu, jos joku haluaa perukkia käyttää? Keneltä se muuten on pois? Mikä siinä noin kiroiluttaa?

• entä värjäysbuumi
        HillaHuu. kirjoitti:

Eikö sekin ole huvittavaa, että nuoremmat naiset värjäileevät hiuksiaan samanvärisikis? eikö siinäkin pitäisi olla yksilöllisyys, jokaisella er väri, kuten edellytät perukeissakin olevan?

• Väärä asenne Hillall

HillaHuu sulla on väärä asenne. Ilman peruukkia liikkuvan tulisi ottaa huomioon muut ihmiset, harva on edukseen ilman peruukkia, silloin näyttää yleensä todella sairaalta, mutta joku haluaakin näyttää...

• Siilinä

Nuorilla naisilla useillakin pään muoto on siro ja kaunis ilman hiuksiakin.
        Peruukki on makuasia josta ei kannata kiistellä.

• Hymyilyttää..

Heh, jännä mielipide sinulla (ilman peruukkia liikkuvan tulisi ottaa huomioon muut ihmiset). Miten kaljut miehet, pitääkö heidänkin ostaa peruukki ettei kenellekkään tule paha mieli? Olisipa jännä tietää millainen ihminen muuten olet, vaikutat aika erikoiselta.

• Haluatko järkyttää
        Hymyilyttää.. kirjoitti:

Heh, jännä mielipide sinulla (ilman peruukkia liikkuvan tulisi ottaa huomioon muut ihmiset). Miten kaljut miehet, pitääkö heidänkin ostaa peruukki ettei kenellekkään tule paha mieli? Olisipa jännä tietää millainen ihminen muuten olet, vaikutat aika erikoiselta.

Hymyile vapaasti niin minäkin. Miehille siis osalle heistä kalju sopii, mutta ei naiselle, ellet halua järkyttää.

• Perukki ostettiin
        Siilinä kirjoitti:

Nuorilla naisilla useillakin pään muoto on siro ja kaunis ilman hiuksiakin.
        Peruukki on makuasia josta ei kannata kiistellä.

Tyttäreltä lähti 14 vuotiaana hiukset, ja hän kärsi siitä tavattomasti. Kaljuisuudesta kiusattiin, ja sanon, että todella hänellä ei ollut hauskaa. Ihan oli sievä ja kaunis, kun perukki sitten hankittiin. Hän itse sitä tahtoi. Vaikka nuorella tuo täyskaljukin vielä menettelisi ja toisille jopa sopisikin, mutta se ei ole mikään peruste, että siitä tarvitsisi kiduttaa.

• Siilinä

Niin ajatella. Että kehtaakin joku pelotella terveitä olemalla sairaan näköinen ;-)

• Hui kauhistus
        Siilinä kirjoitti:

Niin ajatella. Että kehtaakin joku pelotella terveitä olemalla sairaan näköinen ;-)

Juuri niin, pelästyy vähemmästäkin.

• Moneksi....
        Haluatko järkyttää kirjoitti:

Hymyile vapaasti niin minäkin. Miehille siis osalle heistä kalju sopii, mutta ei naiselle, ellet halua järkyttää.

Juuri noin, toisille sairauden esilletuominen ja korostaminen on hyvin tärkeää. Meitä on tosiaan moneksi.

• 8+20
        Moneksi.... kirjoitti:

Juuri noin, toisille sairauden esilletuominen ja korostaminen on hyvin tärkeää. Meitä on tosiaan moneksi.

Meinaatko, että jotku ihan ylpistyvät kun saavat tämän jalon sairauden??

• meinaamista vaan
        8+20 kirjoitti:

Meinaatko, että jotku ihan ylpistyvät kun saavat tämän jalon sairauden??

Tuo on Sinun henkilökohtainen meinaaminen.

• 20+17
        meinaamista vaan kirjoitti:

Tuo on Sinun henkilökohtainen meinaaminen.

Kun lukee tätäkin ketjua huomaa, että moni syöpään sairastunut saa myös mielenterveysongelmia.

• Olen SYÖPÄSAIRAS
        Moneksi.... kirjoitti:

Valitettavasti, osa omaksuu täysin syöpäpotilaan identiteetin pitkäksi aikaa. Tuohon on useita syitä. "olen syöpäpotilas..."

• totuuspohjaa..
        20+17 kirjoitti:

Kun lukee tätäkin ketjua huomaa, että moni syöpään sairastunut saa myös mielenterveysongelmia.

Hirviän suuri osa kansasta sairastaa mielenterveysongelmia. Kaikkiko sairastuvat syöpään vaiko päinvastoin? No tuo heittosi nyt oli aivan pohjaton, mielivaltainen, jolla ei ole mitään yhtäläisyyttä syövän kanssa sen enemää kuin jollain muullakaat terveysongelmalla, tai yhtä paljon.

http://www.kela.fi/it/kelasto/kelasto.nsf/(WWWAllDocsById)/7CCA649CC3E98A10C225751B002C654F/$file/TK_08_12_08_Nuorten_mielenterv_Raitasalo_Maaniemi.pdf

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/280311120606ML?opendocument

http://www.mediuutiset.fi/medi_promojuttu/mielenterveyshairiot vievat yha useamman nuoren tyokyvyn/a600627

jne.... eiköhän nuo mielenterveysongelmat ole enemmän ikään kohdistuvia kuin perussairauteen.

Mitä helpommalla pääsee, sitä enemmän mielenterveyhäiriöitä. Ihminen tarvitsee riittävästi työtä, touhua ja tekemistä.

Kannattaa katso enemmänkin asoiden totuuspohjaa, kuin heitellä vain lonkalta uskomuksia.

• Totuuspohja...
        totuuspohjaa.. kirjoitti:

Hirviän suuri osa kansasta sairastaa mielenterveysongelmia. Kaikkiko sairastuvat syöpään vaiko päinvastoin? No tuo heittosi nyt oli aivan pohjaton, mielivaltainen, jolla ei ole mitään yhtäläisyyttä syövän kanssa sen enemää kuin jollain muullakaat terveysongelmalla, tai yhtä paljon.

http://www.kela.fi/it/kelasto/kelasto.nsf/(WWWAllDocsById)/7CCA649CC3E98A10C225751B002C654F/$file/TK_08_12_08_Nuorten_mielenterv_Raitasalo_Maaniemi.pdf

http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/280311120606ML?opendocument

http://www.mediuutiset.fi/medi_promojuttu/mielenterveyshairiot vievat yha useamman nuoren tyokyvyn/a600627

jne.... eiköhän nuo mielenterveysongelmat ole enemmän ikään kohdistuvia kuin perussairauteen.

Mitä helpommalla pääsee, sitä enemmän mielenterveyhäiriöitä. Ihminen tarvitsee riittävästi työtä, touhua ja tekemistä.

Kannattaa katso enemmänkin asoiden totuuspohjaa, kuin heitellä vain lonkalta uskomuksia.

Etkö osaa lukea viestejä vai etkö ymmärrä? Nimimerkki 20 17 kirjoittaa, että moni syöpäpotilas saa mielenterveysongelmia, ei kaikki kuten sinä provosoit. Mielenterveysongelmia on kaiken ikäisillä ihmisellä, huomaa sekin enkä usko, että nämä ongelmat on mitenkään sidottu työmäärään. Syyt ovat varmasti syvemmällä. Kannattaa tosiaan katsoa asioiden totuuspohjaa eikä heitellä vain lonkalta uskomuksia kuten sinä itse sanot.

• Niin se on
        Olen SYÖPÄSAIRAS kirjoitti:

Valitettavasti, osa omaksuu täysin syöpäpotilaan identiteetin pitkäksi aikaa. Tuohon on useita syitä. "olen syöpäpotilas..."

#Valitettavasti, osa omaksuu täysin syöpäpotilaan identiteetin pitkäksi aikaa. Tuohon on useita syitä. "olen syöpäpotilas..." #

Juuri näin se vaan on. Syöpää on niin helppo käyttää "käsikassarana". Sillä on helppo kerjätä sääliä ja myötätuntoa.

Minua ihmetyttää, miksi esim. televiso-ohjelmiin pyritään valitsemaan myötätuntoa (usein tuntuu että sääliäkin) kerääviä henkilöitä haastatteltaviksi. Haastatteluista huokuu herkästi alakulo, ja järkytys.

Syöpä on sairaus muiden joukossa, ja omasta kokemuksestani sanon, että rankempiakin sairauksia on joita saa kantaa vuosikymmeniä aina ankarat oireet päällä. Ja lääkkeet ovat rankkoja, kaiken aikaa joudutaan vaihtelemaan, kun elimistö ei kestä. Siis ankarat kivut ja tulehdukset, jotka tuhoavat koko ajan elimistöä pala palalta, kuin rutto.

Olen kokenut syövän useampaan otteeseen, mutta rankkuudessaan ei vedä vertoja lapsesta asti sairastamalleni krooniselle tuhoavalle sairaudelle jota pidän kyllä kokemaani syöpään verratuna monin verroin rankempana.

• Tiedonhaluinen..
        Niin se on kirjoitti:

#Valitettavasti, osa omaksuu täysin syöpäpotilaan identiteetin pitkäksi aikaa. Tuohon on useita syitä. "olen syöpäpotilas..." #

Juuri näin se vaan on. Syöpää on niin helppo käyttää "käsikassarana". Sillä on helppo kerjätä sääliä ja myötätuntoa.

Minua ihmetyttää, miksi esim. televiso-ohjelmiin pyritään valitsemaan myötätuntoa (usein tuntuu että sääliäkin) kerääviä henkilöitä haastatteltaviksi. Haastatteluista huokuu herkästi alakulo, ja järkytys.

Syöpä on sairaus muiden joukossa, ja omasta kokemuksestani sanon, että rankempiakin sairauksia on joita saa kantaa vuosikymmeniä aina ankarat oireet päällä. Ja lääkkeet ovat rankkoja, kaiken aikaa joudutaan vaihtelemaan, kun elimistö ei kestä. Siis ankarat kivut ja tulehdukset, jotka tuhoavat koko ajan elimistöä pala palalta, kuin rutto.

Olen kokenut syövän useampaan otteeseen, mutta rankkuudessaan ei vedä vertoja lapsesta asti sairastamalleni krooniselle tuhoavalle sairaudelle jota pidän kyllä kokemaani syöpään verratuna monin verroin rankempana.

Kerjäätkö nyt itse myötätuntoa vai peräti sääliä?

• Mikä se on?
        Tiedonhaluinen.. kirjoitti:

Kerjäätkö nyt itse myötätuntoa vai peräti sääliä?

Esittelikö hän sinulle tautinsa, mikä se on? Sillähän se vissi ero on, tuoko sen esille vai elääkö hän noin normaalisti sitä kenellekkään sen enempää esille tuomatta.

• C37
        Moneksi.... kirjoitti:

Minä tiedän ihan terv eitäkin naisia joilla on siilit hiukset. Eiköhän se ole ihan jokaisen asia pitääkö peruukkia vai ei . Makuasioista ei voi kiistellä. Minun puolesta jotka haluaa pitää peruukkia saavat sitä pitää ja jotka eivät saavat olla pitämättä. Minä en varmastikkaan kesällä tule perukkia päähäni pistämään uloskaan ,sillä lakin tahi huovin alla se ei tunnu kovin mielyttävältä ja minulla on aina huivi tai jokin muu päähini kesällä ulkona päässäni oli minulla sitten hiuksia tai ei .

• C37
        Perukki ostettiin kirjoitti:

Tyttäreltä lähti 14 vuotiaana hiukset, ja hän kärsi siitä tavattomasti. Kaljuisuudesta kiusattiin, ja sanon, että todella hänellä ei ollut hauskaa. Ihan oli sievä ja kaunis, kun perukki sitten hankittiin. Hän itse sitä tahtoi. Vaikka nuorella tuo täyskaljukin vielä menettelisi ja toisille jopa sopisikin, mutta se ei ole mikään peruste, että siitä tarvitsisi kiduttaa.

tosiaan onhan niitä hienojakin peruukkeja ja jokainen saa peruukkia pitää jos niin haluaa sitähän ei kukaan kiellä, senhän jokainen päättää iha henkilökohtaisesti pitääkö vai ei

• Käyttäytyminen
        C37 kirjoitti:

tosiaan onhan niitä hienojakin peruukkeja ja jokainen saa peruukkia pitää jos niin haluaa sitähän ei kukaan kiellä, senhän jokainen päättää iha henkilökohtaisesti pitääkö vai ei

Mutta kohtuus on, että ei tarvii tulla ivaamaan ketään. En tarkoita sinua, mutta täällä nyt vaan tässä ketjussa joku nakkeli niskojaan ja ivaili toisten perukin käyttöä. Se on sentään jo perusasia keskusteluissa, että osaa käyttäytyä.

• Peruukki on poikaa

Tuskin kenelläkään oli peruukki väärin päin HillaHuu. Kuinka kehtaat kirjoittaa noin? Harva on edukseen ilman hiuksia, ei ainakaan keski-ikäinen nainen, voithan toki järkyttää, jos sitä haluat, minusta kalju on hirveää.

• HillaHuu.

Hei ihmiset hyvät, ottakaa ihan rauhallisesti. Pidin tosiaan peruukkia vain 2 kertaa mutta yleisillä paikoilla käytin huivia ja talvella pipoa. Kotona olin ihan kaljuna mutta asun yksin enkä siten järkyttänyt ketään. Ja sit se toinen juttu: Liisa oli aika dementoitunut ja hänellä oli tosiaankin peruukki välillä aikalailla vinossa, että tosi juttu sekin. Älkää nyt ihmeessä hermostuko mokomasta asiasta. Me kaikki sairastuneet tiedämme, että kun syöpä iskee on vakavampiakin asioita ja huolia kuin hiukset, jotka kuitenkin kasvavat entistä ehompana takaisin. Olen pahoillani jos järkytin mielipiteelläni palstalaisia. Otetaan vähän rennommin tämä elämä.

• Rentoutta tosiiaan
        HillaHuu. kirjoitti:

Hei ihmiset hyvät, ottakaa ihan rauhallisesti. Pidin tosiaan peruukkia vain 2 kertaa mutta yleisillä paikoilla käytin huivia ja talvella pipoa. Kotona olin ihan kaljuna mutta asun yksin enkä siten järkyttänyt ketään. Ja sit se toinen juttu: Liisa oli aika dementoitunut ja hänellä oli tosiaankin peruukki välillä aikalailla vinossa, että tosi juttu sekin. Älkää nyt ihmeessä hermostuko mokomasta asiasta. Me kaikki sairastuneet tiedämme, että kun syöpä iskee on vakavampiakin asioita ja huolia kuin hiukset, jotka kuitenkin kasvavat entistä ehompana takaisin. Olen pahoillani jos järkytin mielipiteelläni palstalaisia. Otetaan vähän rennommin tämä elämä.

Ja sitten katsoit oikeudeksesi yleistää asian koskemaan yleisesti vanhempia naisia. Aika naivia ajattelua Sinulta. Ihan yhtä hyvin hänellä voisi olla punainen kumisaapas toisessa jalassa ja toisessa kesäsandaali. Yleistäisitkö senkin vanhempia naisia koskevaksi?

Minulla on anoppi ja appiukko dementoituneita, eikä tulisi mieleenikään irvailla heidän vaikeuksillaan yleisesti vanhempaa ikäluokkaa.
        Ne ovat rajujakin onglemia, joita heidän elämässään tapahtuu, mutta ne ovat heitä koskevia asioita, ei yleisesti sitä ikäluokkaa.

Kukin olemme yksilöitä, eikä todellakaan yksilön ongelmista tule yleistää koko ryhmää. Se on todella irvokasta keskustelutaitoa. Sainoisin mieluiten keskustelutaidottomuutta.

Juu, rentoutta tosiaan ja huomioidaan kohteliaasti myös toisiakin, eikä vain itse yritetä olla se maailmannapa.

• HillaHuu.

Sinulla on kyllä tosiaankin paha olla. Olet varmasti tosi fiksu ihminen mutta nyt sinun olisi parasta levätä vähän ja mennä nukkumaan. Sinun varmasti kannattaa jutella terapeuttisi kanssa näistä ongelmista, punaisista kengistä ja appivanhemmistasi. Tänä päivänä on hyviä lääkkeitä ahdistukseen.

• Työstä itseksesi

Kenellehän siinä oikein huuhuilet, mutta olet ihan selkeästi katkera jostain. Katkeroittaako se jotenkin, että joku humautti Sinun halveksivasta tyylistä? Sitä kannaatta Sinun tosiaan pohtia vaikka itseksesi, vaikka toisia osoitatkin katkeruuksisasi terapeutille.

• lusiina4
        Työstä itseksesi kirjoitti:

Kenellehän siinä oikein huuhuilet, mutta olet ihan selkeästi katkera jostain. Katkeroittaako se jotenkin, että joku humautti Sinun halveksivasta tyylistä? Sitä kannaatta Sinun tosiaan pohtia vaikka itseksesi, vaikka toisia osoitatkin katkeruuksisasi terapeutille.

Haloo, nythän oli kyse vain ja ainoastaan peruukin käytöstä, ei HillaHuu pahalla tarkoittanut. Eri ikäluokat ajattelevat asioista eri tavalla. Mikä keski-ikäisille ja vanhemmille on kauhistus, se on nuorille tätä päivää. Ja kyllä saa sanoa, että monet etenkin iäkkäämmät (olen itsekin) ihmiset tarvitsisivat peruukin valinnassa makutuomaria. Peruukkejakin on monentasoisia, toiset on kuin turvepaakkuja ja toiset ihan luonnollisen näköisiä.

• Hyvä apu

Kyllä HillaHuu oli selvästi riitaa haastamassa. Toivottavasti hän saa vielä käyttää peruukkia, on se niin hyvä apuväline.

• 1+16

Niin just, toivottavasti hän sairastaa syöpää niin, että joutuu käyttämään peruukkia. Tämä palsta on just sitä kannustusta, toivottavasti kaikki paskiaiset sairastuvat syöpään aina uudestaan ja uudestaan ja nöyrtyvät sen edessä, alistuvat ja käyttävät peruukkia eivätkä pelottele terveitä ihmisiä. Hyvä kirjoitus nimimerkki Hyvä apu.

• Ruotuun palautus
        1+16 kirjoitti:

Niin just, toivottavasti hän sairastaa syöpää niin, että joutuu käyttämään peruukkia. Tämä palsta on just sitä kannustusta, toivottavasti kaikki paskiaiset sairastuvat syöpään aina uudestaan ja uudestaan ja nöyrtyvät sen edessä, alistuvat ja käyttävät peruukkia eivätkä pelottele terveitä ihmisiä. Hyvä kirjoitus nimimerkki Hyvä apu.

Ruotuun palaust on aika ajoin paikallaan. Myös syöpäläisille.

• lusiina4

"toivottavasti hän sairastaa syöpää niin, että joutuu käyttämään peruukkia. "

Just, niin tyypillistä tälle palstalle. Näinhän täällä syöpäpotilaat toisiaan tukee ja kannustaa, yhteisymmärrys ja vertaistuki kukoistaa. ;-).Pikku pikku peruukista saadaan aikaan jo intoksit ja riidat, hyvät hyssyrät sentäs.

• C37

Täytyy kyllä sanoa että en olis kyllä uskonu että jostain peruukin käytöstä nousee näin suuri haloo. Kun sehän tosiaan on jokaisen oma asia pitääkö vai ei. Tiedän että on sellaisia ihmisiä jotka sairastaa sellaista tautuia että niille ei koskaan ole kasvanut hiuksia ,siis ei ikinä ja he varmaan peruukkia pitävät ihan mielellään. Minä pidän jos haluan ja jos en pidä se ei minusta taas kenellekkään kuulu. Mieheni sanoi minulle juuri tänään "Huivi passaa sinulle paremmin kuin joku peruukki" Hän tietysti voisi olla myös toistakin mieltä jos meillä olisi vara ostaa minulle parempi laatuinen peruukki kuin esim. ostimme viimeksi .

• kauan kestää

Minä kyllä sain maksusitoumuksen perukkiin. Tätä meno tämä kestää vuosia. Mutta jos hoidot kestävät vuosia, saahan sieltä uudenkin maksusitoumuksen. En ole kyllä kysynyt, miten kauan katsotaan yhden perukin kestävän.

• C37
        kauan kestää kirjoitti:

Minä kyllä sain maksusitoumuksen perukkiin. Tätä meno tämä kestää vuosia. Mutta jos hoidot kestävät vuosia, saahan sieltä uudenkin maksusitoumuksen. En ole kyllä kysynyt, miten kauan katsotaan yhden perukin kestävän.

Minäkin sain viimeksi maksusitoumuksen taisi olla muistaakseni 200€ ja sillä sai sellaisen tekokuituisen lyhythiuksisen peruukin joka on nyt jo 2,5v vanha eikä kyllä istu minun päähääni sit millään ilveellä. Peruukin myynyt kampaaja sanoi minulle että tekokuituisetperuukit kestävät korkeintaan 1,5v hyvin hoidettunakin. Aidoista hiuksista tehty kuulema sit kestää vuosia,mutta sellaiset peruukit maksaakin sit tonnin paikkeilla. Uuden maksusitoumuksen saan kuulema tekokuituiseenperuukkiin, jos haluan. Voisihan siihen maksusitoumuksen päälle tietysti laittaa vähän omastaki pussista rahaa niin saisi paremman peruukin,mutta ku ne kk tulot on niin pienet ettei raaski laittaa.

• puoli vuotta
        C37 kirjoitti:

Minäkin sain viimeksi maksusitoumuksen taisi olla muistaakseni 200€ ja sillä sai sellaisen tekokuituisen lyhythiuksisen peruukin joka on nyt jo 2,5v vanha eikä kyllä istu minun päähääni sit millään ilveellä. Peruukin myynyt kampaaja sanoi minulle että tekokuituisetperuukit kestävät korkeintaan 1,5v hyvin hoidettunakin. Aidoista hiuksista tehty kuulema sit kestää vuosia,mutta sellaiset peruukit maksaakin sit tonnin paikkeilla. Uuden maksusitoumuksen saan kuulema tekokuituiseenperuukkiin, jos haluan. Voisihan siihen maksusitoumuksen päälle tietysti laittaa vähän omastaki pussista rahaa niin saisi paremman peruukin,mutta ku ne kk tulot on niin pienet ettei raaski laittaa.

No voihan niitä tekokuituisia peruukkeja ostaa sitten tiuhempaan. Mulla on ollut nyt puoli vuotta, eikä tänä aikana ole vielä mennyt miksikään.

• ~~

Mun mielestä jokaisen oma asia mitä käyttää.
        Peruukin sain ja hankin, vaan en tykkää käyttää,
        Ei istu päähän ja on kiusallinen tunne, kun pitää sitä korjailla.
        Vastaava kuontalo, kuin omani olisi ollut 800e pinnassa. Niskamittaisen sitten hankin, mut on epäkäytännöllinen ja hankala, kun olen ulkoilma ihmisiä ja hommailen sitä sun tätä ja se pyörii ,pörrää ja putoaa silmille, kuin plösö pipo .
        Lyhyt malli oisi varmaan mennyt paremmin.
        Tosi vähän on liikkeitä ja malleja, mitä ja missä voisi kokeilla, että saisi sen sopivan itselleen.
        Pidän siis huivia ja oikein kivasti muuten pysyy päässä moottoripyöräilystä tutuksi tullut buff-huivi :) vink.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      432
      6158
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      87
      5470
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      51
      4467
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      54
      3986
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      74
      3934
    6. Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.

Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse
      Maailman menoa
      3
      3606
    7. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      192
      3541
    8. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      121
      3264
    9. Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"

Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky
      Maailman menoa
      71
      3251
    10. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      43
      2299
    Aihe