Minulla on pian 8 vuotta täyttävä koira joka on sijoituksessa.Pennut on tehty huhtikuussa-08, mutta en ole vieläkään saanut rekisteripapereita koirastani useista pyynnöistä huolimatta.
Mitä pitäs tehdä??????
2
91
Vastaukset
Sopparissa pitäisi olla takaraja,ns.kohtuullisuusjuttu.
Jos se on jo mennyt umpeen tai on pentuemäärä tullut täyteen,niin ota yhteys paikalliseen kennelpiirinsovittelijaan (valvojaan).Kennelliittoon voi,mutta lakineuvontaa ei taida saada enää,jos sitä haluaa.Viimekädessä jos tekemänne ehdotkin on täyttyneet,niin ilmoita kasvattajalle,että menee poliisijutuksi,jos et saa papereita ja koiraa omistuksekseesi.Viime kädessä siis poliisille,jos sijoitusehdot täyttyneet.- neuvontaa
Kennelliiton sijoitussopimuksen mukaan takaraja on 3 tai 4 vuotta, sen mukaan miten sopimukseen on sovittu. Kun pennut on saatu, kuuluu rekisteripaperit ja omistus viivytyksettä siirtää uudelle omistajalle. Oisko siinä parin kuun sisään. Soita kennellliton neuvontaan ja kysy miten saisit vaihdettua koiran nimiisi. Jos sinulla on se sijoitussoppari tallessa, ja lähetetä sen postissa sinne kennelliittoon, he löytävät koiralta sen pentueen rekisteristään, niin joskus kuulemma ovat voineet jo aivan sillä ainakin omaan omistajarekisteriinsä vaihtaa ex-haltijan uudeksi nyky omistajaksi. Tietysti sinun pitäisi saada koiran rekkarit ja omistuksen muutoksesta oikea paperi siltä, joka koirasi on pennuttanut, mutta ...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1101074
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82814Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat264596Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede17585- 65531
- 93521
- 26502
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.47491- 43476
- 47437