Palkkaus ei vastaa vaatimuksia

Arvonsa tunteva

Näitäkin viestejä lukiessa ei voi kuin ihmetellä, kuinka vähän maksetaan työn raskauteen ja vaativuuteen nähden. Kaikenmaailman materiaalit ja kemikaalit pitää tuntea, oikeat työtavat, välineet ja menetelmät. On hankaimia ja kiillottimia ja kuivaimia, käsityökoneita ja isoja laitteita. Kemikaalien PH vaihtelee 1-14.

Pitäisin aivan miniminä siivoustyön palkkana 1800€ / kk 40h vko. Siihen esimerkiksi kahden vuoden välein 2,5% korotus kokemuslisänä (noin 50€ / kk lisää per kaksi vuotta) kattona esimerkiksi14 vuoden kokemus jolloin kokemuslisä olisi 15% ja minimipalkka tällöin 2070€ / kk. Lisäksi tietysti ilta- ja viikonloppulisät 25%-100% (pyhäkorvaus).

Lisäksi voisi soveltaa kohteen mukaan tulevia vaativuuslisiä, kuten esimerkiksi sairaalat tai korkean hygienian muut tilat tai tilat, joissa voi altistua tavallista enemmän esimerkiksi eritteille ja bakteereille, näissä tiloissa voisi olla 10% korotus palkkaan.

Eli esimerkiksi sairaalassa toimiva kokenut siivoaja voisi tienata 2300€ / kk 40h / vko. Tämä alkaa jo kuulostaa palkalta, joka vastaa työn vaatimuksia!

12

434

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 130

Mun mielestä työssä kuin työssä pitäis olla n. 10 €:n tuntipalkka (minimi siis). Kaikki on Suomessa nykyään niin kallista, ja kallistuu aina vaan, että ei oikeesti kohta enää motivoi ketään tollaset 8 €/h:n osa-aikaduunit. Ei edes niitä kouluttautumattomia, kielitaidottomia maahanmuuttajia.

Jos siivousfirman pomolta kysyt, onko työ vaativaa, raskasta ym. niin ei taatusti ole. Ainakaan, jos palkkassa pitäis vaativuus näkyä.

Kyllähän siinä siivouspalveluiden hinnatkin sitten pompsahtais, jos palkat ois kunnollisia. Mikäköhän ois siivouksen keskituntihinta asiakkaalle nyt? 30 €? Ja yleensä siivous halutaan ostaa sieltä, missä halvimmalla lähtee...

Itellä tp yli 11 €, oon ihan tyytyväinen. (Ei ole koulutusta eikä kovin vaativa työ. Yksinkertaiset hommat, ei vaadi erit. osaamista.)

• ex-issiläinen

Minä olin Iss;llä ja minulla oli laitoshuoltajan tutkinto suoritettu ja melkein kymmenen vuoden työkokemus.
        Vaikka ISS työntekijöitä etsiessään väittää; "Arvostamme laitoshuoltajan koulutusta", ei tuo arvostus kuitenkaan näkynyt sen enempää palkassa kuin missään muussakaan.
        Palkka on ihan sama niin koulutetulla kuin täysin ilman koulutusta ja aiempaa työkokemusta omaavalla.

Mieleni tekisikin kysyä miten ISS; llä tuo koulutuksen arvostus ilmenee ja näkyy jos tätä sattuisi joku ISS; n esimiestehtävissä työskentelevä lukemaan.

• Tuntihinta asiakkaal

Tuntihinta asiakkaalle on noin 18-25 euroa normaalista ylläpitosiivouksesta. Toki poikkeuksiakin on, kuten esim kotisiivous.

Kannattaa huomioida, että 18 euron tuntihinnalla voi palkkaa maksaa enintään 10 euroa tunnilta, jos sitäkään. Työnantajan pakolliset ns palkan sivukulut (eläkemaksut yms) maksetaan tuosta palkan jälkeen jäävästä kahdeksasta eurosta. Lisäksi siitä maksetaan aine- ja välinekulut, esimiehen, toimitusjohtajan, kirjanpitäjän, palkanlaskijan yms palkat. Autokulut, puhelinkulut jne.

• iiiiiiiiiissss
        ex-issiläinen kirjoitti:

Minä olin Iss;llä ja minulla oli laitoshuoltajan tutkinto suoritettu ja melkein kymmenen vuoden työkokemus.
        Vaikka ISS työntekijöitä etsiessään väittää; "Arvostamme laitoshuoltajan koulutusta", ei tuo arvostus kuitenkaan näkynyt sen enempää palkassa kuin missään muussakaan.
        Palkka on ihan sama niin koulutetulla kuin täysin ilman koulutusta ja aiempaa työkokemusta omaavalla.

Mieleni tekisikin kysyä miten ISS; llä tuo koulutuksen arvostus ilmenee ja näkyy jos tätä sattuisi joku ISS; n esimiestehtävissä työskentelevä lukemaan.

...silleihän ne "arvostaa", että saavat koulutetun työntekijän halvalla...

• 103
        Tuntihinta asiakkaal kirjoitti:

Tuntihinta asiakkaalle on noin 18-25 euroa normaalista ylläpitosiivouksesta. Toki poikkeuksiakin on, kuten esim kotisiivous.

Kannattaa huomioida, että 18 euron tuntihinnalla voi palkkaa maksaa enintään 10 euroa tunnilta, jos sitäkään. Työnantajan pakolliset ns palkan sivukulut (eläkemaksut yms) maksetaan tuosta palkan jälkeen jäävästä kahdeksasta eurosta. Lisäksi siitä maksetaan aine- ja välinekulut, esimiehen, toimitusjohtajan, kirjanpitäjän, palkanlaskijan yms palkat. Autokulut, puhelinkulut jne.

18 €?!!

Toihan on jo pelkkää persnettoo!!

• -------

isot pahat susi siivousfirmat eivät arvosta millään tavalla alan koulutusta.. korkeintaan vaan sanotaan että: hieno homma, ymm lässytystä..ja saathan sie koulutuslisän ees siittä eestä! :d hyvällä lykyllä voi koulutettu, ja kokemusta omaava päästä vaativimpiin töihin helpommalla! :D

• kyllästyttäääää...

Samaa mieltä, siis ISSillä ei tahdo millään saada edes suojakäsineitä!
      Samat pitäisi varmaan kestää kymmenen vuotta, kun yhden parinsaa!
      Miten noudatat hyvää työhygieniaa ja väistelet sairastuttavia tai jopa tappavia pöpöjä?
      Esimiehet vaan on tupakalla.. on niin kiire, ettei ehdi tuomaan tarvikkeita!

• 113

Mulla on vähän samanlaisia kokemuksia issistä. Tavaroiden perään sai soitella ja kysellä vaikka miten paljon! Mäkin olisin voinut vaikka itse hakea niitä tavaroita, kun työmatkalla ajoin siitä ohi, mut ilmeisesti meidän "toimistolla" ei minkäänlaisia tavaravarastoja ollut... Ensin ilmotit, et kohta loppuu, sit ilmotit, et nyt on oikeesti loppu ja sitkin meni vielä monta päivää, että puuttuvat tavarat sai. Kyllä roskapussit ja jätesäkit on kuitenkin aika oleellisia tommosia parin sadan hengen kohteessa... Muutenkin stressasi iso kohde ja sit ei ole edes välineet kunnossa!!

Tuntuu ihan siltä, että issi leviää omaan mahdottomuutensa, kun kellään ei tunnu olevan aikaa edes tärkeisiin asioihin.

Muuten, eikös iss ole nykyään savuton työpaikka?!

• kyllästyttäääää.....

Joo varmaan, savuton, kun toimiston ovenpielessä on aina vähintään kolme tupakalla tai just tulossa/menossa tupakalle!

Ja on niin mahdottoman kiire!!!!

• tupruaako?

• Palveluvastaava

Mulla 3v kerroshoitajan työkokemusta ennenku menin sol:ille. Palkka laski melkein 1e:lla kun aloitin työt sol:illa. Työtodistukset halusvat nähä, mutta ei työkokemus näköjään vaikuta palkkaukseen. AIkomuksen kouluttautua ja hankkia ihan alan ammatti, sitten joskus yrittäjä koulutukseen ja omaa yritystä perustamaan.

• tyyt

Ehdottomasti kymppi tunnissa pitäisi olla minimipalkka kaikilla aloilla. Tosin esim. lähihoitajillakaan palkka ei ole kuin 11,50€/h :(

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka Purra lupasi Suomen kansalle 1 euron bensaa, hinta nyt 2 euroa

Vasemmistolaisen Marinin hallituksen aikana bensa ei maksanut kuin 1,3 euroa litralta. Ministerin pitäisi perustuslain m
      Maailman menoa
      308
      5544
    2. Kohdataanko me

Enää?
      Ikävä
      74
      5109
    3. Rakkaalle miehelle

Terveiset rakas. Ikävä on edelleen. Suru valtaa sydämen, kun en saa lähestyä sinua. En saa vastauksia, en soittoa, viest
      Ikävä
      48
      4176
    4. Eräs on taas viettänyt kokoyön täällä!!

Etkö sä nuku koskaan??
      Ikävä
      51
      3850
    5. Olipa turha tämä

Rakkaustarinamme
      Ikävä
      43
      3514
    6. SDP:n kansanedustaja Nazima Radmyar uhriutuu somessa saamistaan viesteistä.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011854410.html Miksi Razmyar ei kestä kansan palautetta oikean kansanedustajan tavo
      Maailman menoa
      89
      3143
    7. Muistatteko kuinka Marinin hallituksen aikaan kansalaisilla oli varaa kuluttaa?

Tavallisella perheelläkin oli rahaa käydä sääännöllisesti ravintoloissa syömässä, koska vahvat ammattiliitot olivat neuv
      Maailman menoa
      74
      3027
    8. Mitä tapahtuu

Sitten keväällä ja kesällä
      Ikävä
      42
      2207
    9. Voitko sanoa jotain

Hellää?
      Ikävä
      49
      2148
    10. UMK-juontajakaksikon pari isoa "mokaa" ihmetyttää - Mitäs tykkäsit Syköstä ja Uotisesta juontajina?

Tänä vuonna UMK-lavalla nähtiin artistien lisäksi juontajakolmikko Jorma Uotinen, Sami Sykkö ja Jasmin Beloued. Juontami
      Euroviisut
      27
      2098
    Aihe