Savupiippu betonista

Beto n

Tulisiko kestävä svupiippu sementistä valaamalla?

Muotti vaikka havuvaneerista ja hormeiksi ilmastointiputket, raudoitus ja valuu.

11

660

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muurarmestare

anna mennä puupåå niin näät

• masonry

Vaikuttaa kalliilta ja hankalalta.
      Ehkä vielä hyväksymättömältältäkin.
      Ei se tiilimuuraus ole niin kauheaa ja kallista.
      Käytettykin vuosituhansia.

• robert.kardin

Olen juuri purkanut Haapsalussa (Eesti) 150 v. vanhan betonipiipun. Se oli valettu 0,5 m, pätkistä ja sitten nostetu katolle. Oli kyllä hyvässa kunnossa viellä, mutta ei ollut enää tarvetta. Saan ehkä kuvija tänne.

• masonry

Ok.
        Tuo on erikoista ja edelleen tuntuu työläältä vs.muuraus.
        Suomessa ei tehdä noin.
        Mitä lie sanovat palomääräykset,sen saa paikallisesta rakennusvalvonnasta selville.

• 1rane

On vaikea nähdä mitä etuja betonipiippu toisi muurattuun verrattuna. Päinvastoin.

• robert.kardin

Betonista voi vala eritäin koristelisen piipun jos on aika rakentaa muottia. Itse teen piipuja niin, että hormi on pellistä ta keraminen putki ja sen ympärillä tiilet.

• masonry
        robert.kardin kirjoitti:

Betonista voi vala eritäin koristelisen piipun jos on aika rakentaa muottia. Itse teen piipuja niin, että hormi on pellistä ta keraminen putki ja sen ympärillä tiilet.

Jaa?
        Monikohan suostuu maksamaan noin kalliin ja tarpeettoman rakenteen..

• robert.kardin
        masonry kirjoitti:

Jaa?
        Monikohan suostuu maksamaan noin kalliin ja tarpeettoman rakenteen..

Jos itse teke, niin oma työ ei paljon maksa. Mutta on ihan kiva rakenta joskus jotain erilaista.Raha ei ole maailmassa ainoa mitta.

• masonry
        robert.kardin kirjoitti:

Jos itse teke, niin oma työ ei paljon maksa. Mutta on ihan kiva rakenta joskus jotain erilaista.Raha ei ole maailmassa ainoa mitta.

Ok.
        Mutta kun kirjoitit,että piipuja :)niin ajattelin,notta asiakkaille värkkäät.
        Onhan kiva rakentaa erilaista kyllä,vaan eri asia on mitä viranomaiset meinaavat..

• robert.kardin
        masonry kirjoitti:

Ok.
        Mutta kun kirjoitit,että piipuja :)niin ajattelin,notta asiakkaille värkkäät.
        Onhan kiva rakentaa erilaista kyllä,vaan eri asia on mitä viranomaiset meinaavat..

Kai nyt virainomaisesta kin ihminen löytyy, jos hyvin etsi. Ei maailma ole niin mustavalkoinen.

• 1rane

tärkeintä lienee että se savu nousee taivaalle eikä kämppä syty palamaan. muita vaatimuksia viranomaisilla tuskin on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      82
      3367
    2. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      53
      2510
    3. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      514
      2414
    4. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      12
      2334
    5. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      36
      2320
    6. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      35
      2281
    7. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      137
      1979
    8. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      18
      1922
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1815
    10. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      143