Tulisiko kestävä svupiippu sementistä valaamalla?
Muotti vaikka havuvaneerista ja hormeiksi ilmastointiputket, raudoitus ja valuu.
Savupiippu betonista
11
572
Vastaukset
- muurarmestare
anna mennä puupåå niin näät
- masonry
Vaikuttaa kalliilta ja hankalalta.
Ehkä vielä hyväksymättömältältäkin.
Ei se tiilimuuraus ole niin kauheaa ja kallista.
Käytettykin vuosituhansia. - robert.kardin
Olen juuri purkanut Haapsalussa (Eesti) 150 v. vanhan betonipiipun. Se oli valettu 0,5 m, pätkistä ja sitten nostetu katolle. Oli kyllä hyvässa kunnossa viellä, mutta ei ollut enää tarvetta. Saan ehkä kuvija tänne.
- masonry
Ok.
Tuo on erikoista ja edelleen tuntuu työläältä vs.muuraus.
Suomessa ei tehdä noin.
Mitä lie sanovat palomääräykset,sen saa paikallisesta rakennusvalvonnasta selville.
- 1rane
On vaikea nähdä mitä etuja betonipiippu toisi muurattuun verrattuna. Päinvastoin.
- robert.kardin
Betonista voi vala eritäin koristelisen piipun jos on aika rakentaa muottia. Itse teen piipuja niin, että hormi on pellistä ta keraminen putki ja sen ympärillä tiilet.
- masonry
robert.kardin kirjoitti:
Betonista voi vala eritäin koristelisen piipun jos on aika rakentaa muottia. Itse teen piipuja niin, että hormi on pellistä ta keraminen putki ja sen ympärillä tiilet.
Jaa?
Monikohan suostuu maksamaan noin kalliin ja tarpeettoman rakenteen.. - robert.kardin
masonry kirjoitti:
Jaa?
Monikohan suostuu maksamaan noin kalliin ja tarpeettoman rakenteen..Jos itse teke, niin oma työ ei paljon maksa. Mutta on ihan kiva rakenta joskus jotain erilaista.Raha ei ole maailmassa ainoa mitta.
- masonry
robert.kardin kirjoitti:
Jos itse teke, niin oma työ ei paljon maksa. Mutta on ihan kiva rakenta joskus jotain erilaista.Raha ei ole maailmassa ainoa mitta.
Ok.
Mutta kun kirjoitit,että piipuja :)niin ajattelin,notta asiakkaille värkkäät.
Onhan kiva rakentaa erilaista kyllä,vaan eri asia on mitä viranomaiset meinaavat.. - robert.kardin
masonry kirjoitti:
Ok.
Mutta kun kirjoitit,että piipuja :)niin ajattelin,notta asiakkaille värkkäät.
Onhan kiva rakentaa erilaista kyllä,vaan eri asia on mitä viranomaiset meinaavat..Kai nyt virainomaisesta kin ihminen löytyy, jos hyvin etsi. Ei maailma ole niin mustavalkoinen.
- 1rane
tärkeintä lienee että se savu nousee taivaalle eikä kämppä syty palamaan. muita vaatimuksia viranomaisilla tuskin on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitaisko olla kavereita?
Haluaisin aloittaa puhtaalta pöydältä sinun kanssasi, tabula rasa. Minä lopetan sinun perääsi haikailun, ja sitten sinäk337712Deodoranttiteollisuus
Annan ilmaisen vinkin. Kyseinen teollisuus voisi alkaa valmistaa kuolleen ruumiin hajua. Olisi varma hittituote, ainakin213390Rukoilimme Länsimuurilla 2000 vuoden jälkeen, Jumalamme oli antanut meille kaiken takaisin
Western Wall, In our Hands. 55th Para. https://www.youtube.com/watch?v=u4BJAppyCSo https://en.wikipedia.org/wiki/55th_222362Kerro kaivattusi
Jokin tapa/piirre mikä sinua viehättää ja mistä hän voisi myös tunnistaa itsensä.521610Oulaisten kaupunki tuomittiin maksamaan korvauksia
Mikäs juttu tämä on? Kaupunki syyllistänyt useamman vuoden koneyrittäjiä ja nyt tuomittu.291447PURRA TULEE !
Valtiovarainministeri Riika Purra, joka on lisäksi varapääministeri ja perussuomalaisten puheenjohtaja, tulee puoluesiht1841435- 1461315
Onko MOT tulossa Ähtärin valtuuston kokoukseen?
Esityslistan mukaan Ähtärin kaupunginvaltuuston valtapuolueet aikovat maanantaina estää tilintarkastajan laatiman raport521182Kehumisesta voi saada sakkoja?
Mistä tämä nyt kertoo, se kertoo siitä että vanhat jo seksuaaliseeden menettäneet naisihmiset operoivat mediassa liian v1771076- 39986